Video: Katsaus audioarvostelijan omaan äänentoistoon

Diizzel

Ylläpidon jäsen
Liittynyt
29.10.2016
Viestejä
2 202


Diizzel kirjoitti uutisen/artikkelin:
io-techin tuoreimmalla YouTube-videolla tehdään katsaus siihen, mitä audiolaitteita allekirjoittanut itse käyttää tietokoneella pelaamiseen ja musiikin kuunteluun. Video toimii myös omanlaisenaan pohjustuksena audioarvosteluille, sillä videolla avaan omia preferenssejäni äänentoistosta ja hieman myös sitä, miten pyrin ääntä arvostelemaan.



Videolla käsitellään lyhyesti myös itse audiolaitteiden lisäksi se, millaisia ohjelmistoratkaisuja audion hallintaan allekirjoittanut on tietokoneella käyttänyt. Videolla esitellyt kuulokkeet, äänikortti, mikrofoni ja ohjelmisto:

Jos pidit videosta niin tilaa io-techin YouTube-kanava ilmaiseksi, kiitos!

Katso video YouTubesta

Linkki alkuperäiseen juttuun
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
834
Yllättävän kohtuuhintaisissa kuulokkeissa olet pysynyt.
 

moukula

Team AMD
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 468
Jos haluaa selvästi parempaa kuin nuo senkun 500-sarjalaiset, niin sitten joutuukin investoimaan kalustoon ihan kunnolla. Hinta/laatu-suhteeltaan ja yleiseltä mukavuudeltaan ehdottomasti huippuluokkaa. Kuulokkeillahan tuo kuunteleminen onkin hyvä aloittaa, kun hyvänkuuloisen setin saa helposti alle 200 eurolla. Mikäli kaiuttimista haluaa vastaavanlaista äänenlaatua, niin aletaan puhumaan tuhannen euron paketista.
 

shakal

RGB ON
Liittynyt
09.09.2017
Viestejä
1 420
Jos haluaa selvästi parempaa kuin nuo senkun 500-sarjalaiset, niin sitten joutuukin investoimaan kalustoon ihan kunnolla.
Tässä asiassa tapahtuu, myös itsellänikin, helposti sokeus koska keskiverto aktiivinen io-techiläinen on yleensä kaukana "normaalista kuluttajasta". Tottuu äkkiä ajatukseen et kaikki istuu serrillä tonnin purkit korvilla jne
 
Liittynyt
07.11.2018
Viestejä
958
Jos haluaa selvästi parempaa kuin nuo senkun 500-sarjalaiset, niin sitten joutuukin investoimaan kalustoon ihan kunnolla. Hinta/laatu-suhteeltaan ja yleiseltä mukavuudeltaan ehdottomasti huippuluokkaa. Kuulokkeillahan tuo kuunteleminen onkin hyvä aloittaa, kun hyvänkuuloisen setin saa helposti alle 200 eurolla. Mikäli kaiuttimista haluaa vastaavanlaista äänenlaatua, niin aletaan puhumaan tuhannen euron paketista.
Itse olen vuosia toitottanut, että minulla ei ole mitkään hifikorvat, mutta kun hankin 598CS:t, niin huomasin heti, ettei 192 kbps ole tarpeeksi ainakaan vanhempien cd-levyjen rippaamiseen :)
 

moukula

Team AMD
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 468
Se on itsessään ihan arvokas ominaisuus että rakenne on helposti avattavissa ja korjattavissa, ettei mee luurit suoraan roskiin ongelmien ilmettyä.
 

Diizzel

Ylläpidon jäsen
Liittynyt
29.10.2016
Viestejä
2 202
Oisko Oskarilla mitään suosituksia 100-150e luokkaan jos kuulokkeita suosittelisit?


Surutta vaan 320kbit/s ainakin itse olen vetänyt. Lähinnä joskus ~15v sitten kun mp3-soittimet ja muistikortit olivat vielä pieniä kapasiteetiltaan, niin tuli pihisteltyä laadussa että sai enemmän musiikkia mukaan. :D
Nää vois olla aika kovat: AKG K 612 PRO -studiokuulokkeet 139,90 (AKG K 612 PRO -studiokuulokkeet 139,90e)
Nuo AKG K612 Prot on kyllä tuohon hintaluokkaan pätevät ja itsekin niitä käytin ennen nykyisiin Sennheisereihin vaihtamista. Bassotoistoltaan ovat kevyemmät ja ohkaisemmat kuin nää HD560S ja yläpäässä on selkeempi korostus kuin näissä Senkuissa, minkä myötä sit päädyinkin vaihtamaan. Senkut sain itse napattua saksasta muistaakseni Thomannilta 160 euron hintaan, eli en pistäs ihan täysin näitäkään pois suosituksista, vaikka vähän hintahaarukan ylittävätkin.

Suljettuja jos puolestaan kaipaa niin nuo Sennheiser HD 598 CS:t kustanti itselleni aikanaan 120 euroa ja omaan makuuni sopivat paljon paremmin kuin vastaavassa hintaluokassa suositut Audio Technican ATH-M50X:t tai pykälän edullisemmat M40X:t. En tosin tiedä saako noita enää nykyään suoraan kaupoista, vai joko ovat hävinneet myynnistä.

AKG:lta on suljetuista paljon kehuja saanut tuohon 100+ hinnan luokkaan sekä K361 että K371 (myöhempi kyllä myös jakanut mielipiteitä ja osa tykännyt ekasta enemmän), mutta kumpaakaan en ole henkilökohtaisesti kokeillut, joten en osaa sanoa sitten omasta puolestani mitään suosituksia.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
237 446
Viestejä
4 162 164
Jäsenet
70 410
Uusin jäsen
Acrat

Hinta.fi

Ylös Bottom