Video: HP:n Reverb G2 V2 -VR-lasit ajosimulaattorikäytössä

Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
209
Ajattelin vain, kun mainitsit videolla että päätä voi kääntää VR laseilla nähdäkseen sivuille, kuten IRL, niin eikö samaan päästä myös kolmella näytöllä kuten alla olevassa kuvassa?
Itse en ole päässyt kokeilemaan kumpaakaan, VR-laseja tai tripla-näyttöjä, ajosimuilla niin en tiedä omakohtaisesti miten nuo eroavat.

EDIT: ajattelin että pääsisikö kolmella näytöllä lähelle vastaavaa kokemusta kuin VR-laseilla. Itsellä kun on silmälasit (moniteho) ja isot erot taittovoimakkuudessa linssien välillä sekä taipumusta matkapahoinvointiin, niin en oikein usko VR:n soveltuvan minulle :cry:
Useimmat VR-lasit toimivat silmälasien kanssa. Lisäksi monille laseille saa myös tilattua custom-made linssejä. Oculus Quest 2 Prescription Lens Adapter - VR Optician

Lisäksi hyvä muistaa että matkapahoinvointi ja VR-pahoinvointi ei ole sama asia. Matkapahoinvointia syntyy kun sisäkorvaa ärsytetään heiluvalla liikkeellä, joka ei vastaa sitä mitä silmä näkee. VR on päin vastoin tästä, silmä näkee liikettä mutta sisäkorvalle ei tule mitään. Itse kärsin helposti matkapahoinvoinnista, mutta olen immuuni VR-pahoinvoinnille. Lisäksi, vaikka pahoinvointia ensimmäisillä kerroilla tulisi, se on sellainen asia josta voi hiljalleen oppia pois. Pelaat vähän kerrallaan ja ajan myötä huomaat kuinka peliajat pitenee ja pitenee.

Ja kuten yllä sanottukin, triple-monitorit ja VR eivät mene kokemuksena samaan lauseeseen. Sitä on vaikea selittää, mutta ero on hyvin pitkälti sama kuin miten koet tietokoneen näytön ääressä istuskelun vs omassa autossasi istumisen. Voit laittaa kymmenen 16K OLED monitoria ympärille ja ei se siltikään tunnu samalta.
 
Liittynyt
10.12.2016
Viestejä
484
Useimmat VR-lasit toimivat silmälasien kanssa. Lisäksi monille laseille saa myös tilattua custom-made linssejä. Oculus Quest 2 Prescription Lens Adapter - VR Optician

Lisäksi hyvä muistaa että matkapahoinvointi ja VR-pahoinvointi ei ole sama asia. Matkapahoinvointia syntyy kun sisäkorvaa ärsytetään heiluvalla liikkeellä, joka ei vastaa sitä mitä silmä näkee. VR on päin vastoin tästä, silmä näkee liikettä mutta sisäkorvalle ei tule mitään. Itse kärsin helposti matkapahoinvoinnista, mutta olen immuuni VR-pahoinvoinnille. Lisäksi, vaikka pahoinvointia ensimmäisillä kerroilla tulisi, se on sellainen asia josta voi hiljalleen oppia pois. Pelaat vähän kerrallaan ja ajan myötä huomaat kuinka peliajat pitenee ja pitenee.

Ja kuten yllä sanottukin, triple-monitorit ja VR eivät mene kokemuksena samaan lauseeseen. Sitä on vaikea selittää, mutta ero on hyvin pitkälti sama kuin miten koet tietokoneen näytön ääressä istuskelun vs omassa autossasi istumisen. Voit laittaa kymmenen 16K OLED monitoria ympärille ja ei se siltikään tunnu samalta.
Vr opticianin linssit on itsellä Indexissä ja on paljon parempi kun silmälasien kanssa. Suosittelen.
 

Lassivv

Premium-jäsen
Team AMD
Team H2O
Liittynyt
12.02.2017
Viestejä
2 803
Muistankos oikein että Porissa oli myös quest 2 lasit? Olisi hieno kuulla mielipiteet quest2 vs hp vs varjo. Itseä häiritsi Rift S aika kapea tarkan näön alue näkökentässä.
 
Toggle Sidebar

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjut
240 340
Viestejä
4 198 582
Jäsenet
70 892
Uusin jäsen
hysteri

Hinta.fi

Ylös Bottom