Video: Esittelyssä HP Smart Tank 7005 -monitoimilaite

Sampsa

Sysop
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
13.10.2016
Viestejä
12 928
hp-smarttank-20082024.jpg


Sampsa kirjoitti uutisen/artikkelin:
Kaupallinen yhteistyö HP:n kanssa

Suositushinnaltaan 400 euron HP:n Smart Tank 7005 All-in-One -monitoimilaitteen mukana toimitetaan musteet 3 vuodeksi. Laitteessa ei käytetä perinteisiä mustekasetteja, vaan musteet lisätään pulloista säiliöihin.



Tutustumme videolla monitoimilaitteen käyttöönottoon, HP Smart -sovelluksen asentaminen tietokoneelle ja älypuhelimelle sekä opastamme, miten säiliöt täytetään mustepulloista.

Katso video Youtubessa

Linkki alkuperäiseen juttuun
 
Viimeksi muokattu:
Mitkä ovat tällaisten täytemustetulostinten edut perinteistä värilaseria vastaan? Musteen hinta vs. kasetit? Tulostuslaatu? Tulostimien hinta ainakin pyörii värilaserien tasolla.

Mulla ei ole henkilökohtaista kokemusta, mutta näin olen kuullut, että laseriin verrattuna haittapuolina olisi se, että jos tulostinta ei käytä todella pitkään aikaan, niin tulostimen tankin letkut saattaa mennä tukkeeseen, sekä mahdolliset väriaineen leviämiset täytön aikana. Toki ensimmäinen ongelma ratkeaa tulostamalla säännöllisesti edes jotain jotta letkuissa oleva muste ei kuivahda ja jälkimmäinen ongelma ratkeaa sillä että ei sählää täyttäessä.
 
Mitkä ovat tällaisten täytemustetulostinten edut perinteistä värilaseria vastaan? Musteen hinta vs. kasetit? Tulostuslaatu? Tulostimien hinta ainakin pyörii värilaserien tasolla.

Mulla ei ole henkilökohtaista kokemusta, mutta näin olen kuullut, että laseriin verrattuna haittapuolina olisi se, että jos tulostinta ei käytä todella pitkään aikaan, niin tulostimen tankin letkut saattaa mennä tukkeeseen, sekä mahdolliset väriaineen leviämiset täytön aikana. Toki ensimmäinen ongelma ratkeaa tulostamalla säännöllisesti edes jotain jotta letkuissa oleva muste ei kuivahda ja jälkimmäinen ongelma ratkeaa sillä että ei sählää täyttäessä.

Tulee selvästi halvemmaksi per tulostettu sivu.

Näin mittakaavana, tuollaisen värilaserin kasetit voivat olla sen 100 euroa kappale, ja niissä riittää värijauhetta yleensä alle 1000 standarditulostesivuun (tai noin 1000 sivua mustalla).

Nuo merkkimustepullot ovat alle 20 euroa kappaleelta (siis vaikka ei ostaisi koko neljän pullon sarjaa kerralla), ja niiden standarditulosteriittävyys on merkistä riippuen pitkälle päälle 5000 sivua (käytännössä siis kotikäytössä noita musteita ei välttämättä koskaan tarvitse uusia kun se tulostin luultavasti muutoin hajoaa tai vanhenee käsiin ennen kun sen muste loppuu).

Riippuen tulostimesta, kuvanlaatu erityisesti värikuvatulosteissa voi olla parempi (mutta voi olla myös huonompi riippuen mallista).

Haitat: Tosiaan vaatii säännöllistä käyttöä ja lisäksi ne väritulosteet eivät ole vedenkestäviä tai erityisen valonkestäviä pitkäaikaiseen käyttöön esimerkiksi seinälle laitettaviin kuviin. Musta muste onneksi on yleensä vedenkestävää ja myös hyvälllä pitkän aikavälin säilyvyydellä, joten asiakirjoja noillakin voi tulostaa huoletta.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
256 595
Viestejä
4 459 875
Jäsenet
73 781
Uusin jäsen
JarkkoRuutu

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom