Viaplay

Tuli vastaan muutama päivä sitten Viaplayn tarjous 29e/kk, en vaan muista yhtään missä. Oisko kellään hajua mikä taho tuota tarjoaa?
 
Viikonloppuna tuli testattua että ainakin vielä toimii mökilläkin. Pitää vain hyväksyttää katselupaikka sähköpostin kautta.
Tämä on siitä jännä kommentti, että sanotaan asian toimivan kun se on rikki.

Ts. joka kerta kun siirryn mökille, joudun vaihtamaan kotikatselupaikkaa mökiksi, ja joka kerta kun mökillä haluan katsoa Viaplayta saunamökissä, joudun vaihtamaan kotikatselupaikan saunamökiksi, ja taas takaisin kun katson sitä päämökillä. Ja, kun tulen kotiin joudun vaihtamaan kotikatselupaikaksi taas kodin. Netflix hyväksyy lähes rajattoman määrän katselupaikkoja kotipaikan rinnalle, kunhan kyseisen paikan ja kodin välillä on 'linkki'( esimerkiksi kännykällä on katsottu kotiverkossa kotona ja samalla kännykällä on katsottu mökkiverkoissa, kuukausittain). Ja kotonakin kun on pari eri verkkoa käytössä( tämä ei ole lokaatiopohjainen vaan puhtaasti näyttää olevan verkko-id/IP-pohjainen toteutus) niin parempi katsoa vain yhdestä televisiosta.

No, ainakin saa katsoa Viaplayta televisiosta eikä tarvitse omasta kännykästä aloittaa striimaamista.
 
Tämä on siitä jännä kommentti, että sanotaan asian toimivan kun se on rikki.

Ts. joka kerta kun siirryn mökille, joudun vaihtamaan kotikatselupaikkaa mökiksi, ja joka kerta kun mökillä haluan katsoa Viaplayta saunamökissä, joudun vaihtamaan kotikatselupaikan saunamökiksi, ja taas takaisin kun katson sitä päämökillä. Ja, kun tulen kotiin joudun vaihtamaan kotikatselupaikaksi taas kodin. Netflix hyväksyy lähes rajattoman määrän katselupaikkoja kotipaikan rinnalle, kunhan kyseisen paikan ja kodin välillä on 'linkki'( esimerkiksi kännykällä on katsottu kotiverkossa kotona ja samalla kännykällä on katsottu mökkiverkoissa, kuukausittain). Ja kotonakin kun on pari eri verkkoa käytössä( tämä ei ole lokaatiopohjainen vaan puhtaasti näyttää olevan verkko-id/IP-pohjainen toteutus) niin parempi katsoa vain yhdestä televisiosta.

No, ainakin saa katsoa Viaplayta televisiosta eikä tarvitse omasta kännykästä aloittaa striimaamista.
Siitä jännää että se ei kyllä rikki ole, vaan toimintamalli on perseestä. Kyllä se toimii, mutta aivan turhan säätämisen kautta. Ja ei tällaista pskatouhua varmasti millään muulla olekaan. Nehän poisti kanavatkin apista näkymästä, kun sillä pystyi asiaa kiertämään eli samaa ohjelmaa pystyi katsomaan kanavan kautta ja apista toisella laitteella eri verkossa.
Kuten itsekin olet huomannut, niin toimii kerrallaan vain yhdessä verkossa. Meillä mökillä sattuu molemmat telkkarit olemaan samassa sisäverkossa, joten molemmat toimivat yhdellä vaihdolla.
Viikonloppuna mökillä kiroilua aiheutti lisäksi kun nämä pääkatselupaikan vaihtosähköpostit menivät roskapostiin ja hetken sai ihmetellä että mitä vttua nyt taas. Ja tänään taas edessä vaihto kotona.
Siis ei se rikki ole. Toimii vaan ulosheittäjänä eli kun elokuussa vuoden sopimus umpeutuu en tule enää Viaplayta ottamaan. Onhan tuo toiminta nyt aivan uskomatonta kusemista hlvetin kalliin paketin tilaajan päälle.
Ei ihme että niillä menee huonosti. Menis nyt vihdoinkin konkkaan, niin noi F1, MotoGP, IndyCar, Darts ja Valioliiga saataisiin tarjolle jotain muuta kautta.
 
Siitä jännää että se ei kyllä rikki ole, vaan toimintamalli on perseestä. Kyllä se toimii, mutta aivan turhan säätämisen kautta. Ja ei tällaista pskatouhua varmasti millään muulla olekaan. Nehän poisti kanavatkin apista näkymästä, kun sillä pystyi asiaa kiertämään eli samaa ohjelmaa pystyi katsomaan kanavan kautta ja apista toisella laitteella eri verkossa.
Kuten itsekin olet huomannut, niin toimii kerrallaan vain yhdessä verkossa. Meillä mökillä sattuu molemmat telkkarit olemaan samassa sisäverkossa, joten molemmat toimivat yhdellä vaihdolla.
Viikonloppuna mökillä kiroilua aiheutti lisäksi kun nämä pääkatselupaikan vaihtosähköpostit menivät roskapostiin ja hetken sai ihmetellä että mitä vttua nyt taas. Ja tänään taas edessä vaihto kotona.
Siis ei se rikki ole. Toimii vaan ulosheittäjänä eli kun elokuussa vuoden sopimus umpeutuu en tule enää Viaplayta ottamaan. Onhan tuo toiminta nyt aivan uskomatonta kusemista hlvetin kalliin paketin tilaajan päälle.
Ei ihme että niillä menee huonosti. Menis nyt vihdoinkin konkkaan, niin noi F1, MotoGP, IndyCar, Darts ja Valioliiga saataisiin tarjolle jotain muuta kautta.
No eihän se rikki ole jos toiminnallisuudella on tarkoituksella pyyhitty takapuolta. Meille käyttäjille se on rikki. Vanha toimi paremmin ja tarjosi aivan riittävän suojan väärinkäyttöä kohtaan: samanaikaisesti pystyi/ pystyy katsomaan vain kahta eri striimiä( paitsi onneksi läppärillä tmv). Olet aivan oikeassa, että tämä sakotetaan varmuuden vuoksi -menetelmä ei varmasti lisää tuottoa. Ja jos tuottoa haluavat niin rajoittaisivat toistot yhteen kerrallaan( kuten esimerkiksi Ruutu+m tekee) mutta pistäisivät hinnan samalla järkevälle tasolle. Ja jos haluaa enemmän kuin yhden toiston kerrallaan, voisi maksaa vaikka 33 % per toisto lisämaksua. Silti hinta olisi halvempi kuin nykyinen ja saisi ehkä jonkun nyt loisivan maksamaan oman osansa.

Vaikka Netflixistä voi olla montaa mieltä( eikä Netflix ja Viaplay ole ainoat, jotka vaativat ns. kodin määrittämisen mutta ainoastan Viaplaylla saa olla jatkuvasti sitä vaihtamassa) niin tämä heillä toimii kohtuu hyvin: satunnaisia katselukertoja varten voi käyttää katselukoodia( eli kotia ei vaihdeta) ja kesälomia tai muita retkiä varten voi käyttää tiliä ilman eri vääntämistä. Ja voin jakaa vaikka lapseni kanssa tilin maksamalla alle 25 % lisää, mikä ei ole kokonaisuutta ajatellen paha lisä.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
309 360
Viestejä
5 248 720
Jäsenet
83 488
Uusin jäsen
Cwat

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom