• Hyvät tarjoukset -alueen ohjeet ja säännöt

    • Uuden tarjouksen kohdalla valmispohjan ja etuliitteen käyttö on pakollista!
    • Otsikkomuotoilu: Tuote, kauppa, tarjoushinta
    • Ainoastaan tarjouksia, jotka toimitetaan Suomeen
    • Ei ref-linkkejä
    • Venäjän hyökkäyksestä Ukrainaan huolimatta jotkut yritykset jatkavat Venäjällä liiketoimintaa. Tälläisissä tapauksissa tarjousketjuissa voi kertaalleen linkittää tähän viestiketjuun ja jatkaa keskustelua aiheesta siellä.

Muut Vianor-viikko Ilmastointilaitteen täyttöhuolto & Ohjauskulmien tarkastus ja säätö

Liittynyt
29.10.2016
Viestejä
266
Tuote: Ilmastointilaitteen täyttöhuolto, sekä ohjauskulmien tarkastus ja säätö
Tarjoushinta: 49e & 69e
Normaalihinta: 79e & 99e
Kauppa: Vianor
Voimassa: 09.06.2024
Linkki: Ilmastointilaitteen täyttöhuolto | Auton ilmastointihuolto | Vianor

Kommentti tarjouksesta:
Nyt ois taas vuosittainen huoltotarjous vikanorilta, joten eikun varailemaan.

Kahden vuoden välein olisi "suositus" vaihdella ilmastoinnin aineet uusiin.

Huomiona hintaan, että ilmastointihuollossa ylimääräinen kylmäaine veloitetaan lisänä huollon hintaan ja säätötyössä ylimenevä työ veloitetaan myös lisänä.
 
Kiitoksia tarskista! Kiinnostais tosin kilpailuttaa silti Autojerryllä vastaavat setit :) Mutta heräsipä ajatus tsekata millon huolto/täyttö on omaankin autoon viimeksi tehty.
 
Kahden vuoden välein olisi "suositus" vaihdella ilmastoinnin aineet uusiin.

Ei sitä kai vaihdeta vaan lisätään? Osaako joku asiasta enemmän ymmärtävä kertoa onko tuo 2 vuotta järkevä väli vai sellainen myyjän haave jolla maksimoidaan tulot.
 
Ei sitä kai vaihdeta vaan lisätään? Osaako joku asiasta enemmän ymmärtävä kertoa onko tuo 2 vuotta järkevä väli vai sellainen myyjän haave jolla maksimoidaan tulot.
Huollossa kylmäaine otetaan pois ja samalla kompressorin öljy. Tästä kone ottaa otetun määrän ylös (eli paljonko järjestelmässä on ollut), jonka jälkeen koko systeemiin vedetään tyhjiö, jotta huomataan järjestelmän tiiveys yms. Lopuksi laitetaan kompressoriöljyt ja kylmäaineet järjestelmään.
LISÄTTY meinaa sitä, että sinulta on hävinnyt paikkaan X kylmäainetta (yleensä haihtuu pois tai vuotaa järjestelmästä) ja tästä häviämisestä johtuvasta lisäyksestä veloitetaan erikseen.

Jos oli vaikeaa ylläolevasta ymmärtää niin tässä steppeinä:

1. Kylmäaineen talteenotto (ja öljyn)
2. Tyhjiö (poistaa kosteutta järjestelmästä, ainoa huoltava toimenpide)
3. Tyhjiötesti 2 min
4. Öljyn lisäys
5. Väriaineen lisäys
6. Kylmäaineen lisäys (+ täyttötesti)


Tuo 2v vaihtoaika tulee siitä syystä, että järjestelmästä nimenomaan häviää aina hieman ainetta vuosien saatossa ja täten ilmastoinnin teho heikkenee. Kompressorissa oleva öljy taas on ominaisuuksiltaan jarrunestettä vastaavaa eli imee itseensä kosteutta, jotta kompressorin voitelu toimisi. Tästä voi päätellä, että öljy ei voi tiettyä pistettä enempää voi epäpuhtauksia/vettä sitoa itseensä, jonka jälkeen se pska lähtee kiertämään järjestelmässä tukkien kaasunvirtauskanavia.
Niin ja aikalailla on autovalmistajien suosituksia tuo 2v ja osalla jopa pienempi, sekä todennäköisesti et joudu maksamaan kylmäaineen lisäyksestä sitä extra hintaa, jos käytät säännöllisesti huollossa.
 
Kohta ohjaa kylmäalan kiristyvä F-kaasuasetus laittamaan talteenotetut renegneroitavaksi (puhdistettavaksi). Tilalle on sitten laitettava jo sen läpikäynyttä tai neitseellistä, jonka tuotantoa rajoitetaan vuosi vuodelta kovemmin eli hinta nousee. Entistä ei saa laittaa puhdistamatta. Sitten tulee myös jonkinlainen vuototarkastusvelvollisuus kaikille henkilöautoa isommille.
Aikataulu riippuu siitä miten miten iso on kylmäaineen GWP.
Sinänsä nykyisellään esim. juuri Vianor näyttää ottavan enemmän 2016 uudempien autojen ilmastoinnin huollosta, vaikka niissä on ilmaston kannalta pienemmän GWP:n R1234yf, eikä vanhempi R134A. Mutta peruslogiikkaahan se on kai, etä uudemman auton omistajalla on enemmän maksuhalukkuutta.
 
Viimeksi muokattu:
Ei sitä kai vaihdeta vaan lisätään? Osaako joku asiasta enemmän ymmärtävä kertoa onko tuo 2 vuotta järkevä väli vai sellainen myyjän haave jolla maksimoidaan tulot.
En käyttäisi noin usein itse ainakaan, meidän talouden kahteen autoon on tehty ”huolto” 3-4v välein ja tällöin sinne on mennyt joku 50-70gr kylmäainetta eli ei juuri mitään. Ehkä joku 5 vuotta voisi olla hyvä ”takaraja” tarkistaa, ellei sitten toiminta ole ihan selkeästi heikentynyt.
 
Sinänsä nykyisellään esim. juuri Vianor näyttää ottavan enemmän 2016 uudempien autojen ilmastoinnin huollosta, vaikka niissä on ilmaston kannalta pienemmän GWP:n R1234yf, eikä vanhempi R134A. Mutta peruslogiikkaahan se on kai, etä uudemman auton omistajalla on enemmän maksuhalukkuutta.

Ainakin joitain vuosia sitten se johtui siitä että tuo uusi R1234yf on hinnaltaan huomattavasti kalliimpaa liikkeellekkin.
 
Ainakin joitain vuosia sitten se johtui siitä että tuo uusi R1234yf on hinnaltaan huomattavasti kalliimpaa liikkeellekkin.
Joo niinhän se näyttää johtuvan kun kyseisen palvelun kuvauksessa kuuluu, että se sisältää 200g asti kylmäainetta ja vasta sen yli laskutetaan. Vanhasta 15e/100g ja uudesta 30e.
 
Katsokko ne merkkihuolloissa tälläiset ilmastoinnin huollot ja tarpeelliset lisäykset automaattisesti huolto ohjelman/km mukaan vai onko tuo erikseen pyydettävä?
 
Katsokko ne merkkihuolloissa tälläiset ilmastoinnin huollot ja tarpeelliset lisäykset automaattisesti huolto ohjelman/km mukaan vai onko tuo erikseen pyydettävä?
Yleensä on ns lisätyönä/suositeltuna tilattavissa vuosihuollon yhteyteen. Ei automaattisesti.
 
Katsokko ne merkkihuolloissa tälläiset ilmastoinnin huollot ja tarpeelliset lisäykset automaattisesti huolto ohjelman/km mukaan vai onko tuo erikseen pyydettävä?

Eivät katso eivätkä edes mainitse.

Vanhemmat ovat autonsa huollattaneet merkkiliikkeessä ja koskaan ei ole edes kysytty ilmastointihuollosta. Toivottavasti selvitään aineen lisäyksellä nyt kun ilmastointi lopetti täysin toiminnan.

Jos täällä on korjaamoyrittäjiä niin vinkkinä kysykää asiakkaalta ilmastointihuolto tarpeesta. Osa ei tiedä että sellainenkin pitäisi joskus tehdä.
 
Kiitoksia tarskista! Kiinnostais tosin kilpailuttaa silti Autojerryllä vastaavat setit :) Mutta heräsipä ajatus tsekata millon huolto/täyttö on omaankin autoon viimeksi tehty.


Joku 5v sitten, kun edelliseen autoon tarkastelin Lahden hintoja, niin pelkkä kylmäaineen täyttö oli about 70e, niin omasta mielestä ihan hyvä hinta, kun sisältyy muu huolto vielä mukaan.
 
  • Tykkää
Reactions: |le
En käyttäisi noin usein itse ainakaan, meidän talouden kahteen autoon on tehty ”huolto” 3-4v välein ja tällöin sinne on mennyt joku 50-70gr kylmäainetta eli ei juuri mitään. Ehkä joku 5 vuotta voisi olla hyvä ”takaraja” tarkistaa, ellei sitten toiminta ole ihan selkeästi heikentynyt.
5v varmaan viisain.

Kerran vein Passatin ekaa kertaa 8-9 vuoden iässä täyttöön niin meni alle 50g ainetta. Toiset romut taas vuotaa jatkuvasti jostain tai kenno / kompura paskana vaikka aineita ollut koko ajan (no onneksi ulkomailta tilattuna nuokaan ei ole enää kovin kalliita, vrt ilmastoinnin alkuaja kun mikä tahansa huolto maksoi tonnin ja kuntoon tuli jos tuli :D ).
 
5v varmaan viisain.

Kerran vein Passatin ekaa kertaa 8-9 vuoden iässä täyttöön niin meni alle 50g ainetta. Toiset romut taas vuotaa jatkuvasti jostain tai kenno / kompura paskana vaikka aineita ollut koko ajan (no onneksi ulkomailta tilattuna nuokaan ei ole enää kovin kalliita, vrt ilmastoinnin alkuaja kun mikä tahansa huolto maksoi tonnin ja kuntoon tuli jos tuli :D ).
Itsellä taas automaatti-ilmastoinnilla vuoden ympäri päällä menee tuo n. 50g lisää aina parin vuoden välein.
 
Itsellä taas automaatti-ilmastoinnilla vuoden ympäri päällä menee tuo n. 50g lisää aina parin vuoden välein.
Sama käyttöprofiili tuolla Pasaatillakin; automaatti päällä läpi vuoden. Toki tuota seurannut A6:nenkaan ei paljoa vaatinut. Olisinko 2 kertaa käyttänyt ilmastointihuollossa kun auto lähti 16v ikäisenä (mulla 10v) - ei tuohonkaan tainnut mennä parhaimmillaan kuin joku 125g - ja samalla tapaa automaatilla kesät-talvet.
 
Eivät katso eivätkä edes mainitse.

Vanhemmat ovat autonsa huollattaneet merkkiliikkeessä ja koskaan ei ole edes kysytty ilmastointihuollosta. Toivottavasti selvitään aineen lisäyksellä nyt kun ilmastointi lopetti täysin toiminnan.

Jos täällä on korjaamoyrittäjiä niin vinkkinä kysykää asiakkaalta ilmastointihuolto tarpeesta. Osa ei tiedä että sellainenkin pitäisi joskus tehdä.
Tattis. Itsellä muutama vuosi sitten ostettu skoda vuodelta 2016. Ei ainakaan omana aikana tehty tuollaista huoltoa elleivät sitä merkkihuollossa ole tehnyt. Hyvin toimii, mutta ei tietoa voisiko toimia paremmin. Ostinpa tämän:thumbsup:
 
Ei sitä kai vaihdeta vaan lisätään? Osaako joku asiasta enemmän ymmärtävä kertoa onko tuo 2 vuotta järkevä väli vai sellainen myyjän haave jolla maksimoidaan tulot.
Ajan vanhaa Passattia johon teetin ensimmäistä kertaa aineen täytön noin kolme vuotta sitten. Olin sitä ennen itse ehtinyt ajaa ilman täyttöjä noin 7 vuotta, minua edeltävien tekemistä täytöistä ei tarkempaa tietoa, mutta ainakin 8v ilman oli. Huollossa sanottiin, että ainetta oli vielä kohtuullisesti, mutta pitäisi parin vuoden välein käydä täyttelemässä. En huollolle maininnut, ettei siihen ole ainakaan 8 vuoteen aineita lisäilty.
Itse en noista aineista kuumottelisi vanhemmissa autoissa jos kaikki toimii hyvin, hyvä tietysti viedä ennakoivasti jos ei ole vuosiin täytetty. En tosin juurikaan käytä ilmastointia niin 8 vuotta on ehkä vähän poikkeuksellinen tapaus.

Kompuraöljyjä muistaakseni ei vaihdettu kun vein viimeksi, joten ehkä voisi taas viedä.
 
Totesin lämpimien kelien alkaessa, ettei ilmastonti toimi lainkaan koslassa. Auto käynyt tässä Vianorin tarjous-täyttöhuollossa 2v sitten. Epäilyttää, että kannattaako autoa viedä tähän vai suoraan korjaukseen, jos vuotanut kylmäaineet 2v sisään. Eli kerta tuo tarjoushuoltokin sisältää tarkastuksen tai testauksen, niin kai siinä voidaan todeta onko ilmastoinnissa jotakin vikaa mikä vaatii erillistä korjausta. Mutta tekeekö Vianor sitten mahdollisia korjauksia vai pitääkö raahata johonkin toiselle korjaamolle.

Ehdin varata aikaa parin viikon päähän lähikorjaamolle, jossa huolto 74€+kylmäaineet + mahdolliset korjaukset töineen. Toki jos samat setit voisi katsoa Vianorin kautta halvemmalla...

Autojerryn tarjoukset Vantaan perukoilla oli tasoa:

Ilmastointihuolto maksaa meillä 79.00€. Tarjouksen sisältö: Sisältää järjestelmän tyhjennyksen, tarkastuksen, testauksen sekä kylmäaineet (R134a) ja öljyt.

* Sisältää 200g R134A kylmäainetta (ylimenevä kylmäaine veloitetaan erikseen 10€/100g). *

Ystävällisin terveisin,
Vianor Hyrylä

***


Ilmastointihuolto maksaa meillä 80.00€. Tarjouksen sisältö: Sisältää järjestelmän tyhjennyksen, tarkastuksen, testauksen sekä kylmäaineet (R134a) ja öljyt.

Ystävällisin terveisin,
SepCar Huolto Vantaa

***


Ilmastointihuolto maksaa meillä 95.00€. Tarjouksen sisältö: Sisältää järjestelmän tyhjennyksen, tarkastuksen, testauksen sekä kylmäaineet (R134a) ja öljyt.

* ei hybridit *

Ystävällisin terveisin,
Mekonomen autohuolto Tuusula


Ps. Asioinnin helpottamiseksi, vahvistathan huollon AutoJerryssä ennen tuloasi.

***


Ilmastointihuolto maksaa meillä 79.00€. Tarjouksen sisältö: Sisältää järjestelmän tyhjennyksen, tarkastuksen, testauksen sekä kylmäaineet (R134a) ja öljyt.

* Sisältää 500g kylmäainetta. Tiiveystesti typellä tarpeen mukaan 35€. *

Ystävällisin terveisin,
YDR Autohuolto


Ps. Asioinnin helpottamiseksi, vahvistathan huollon AutoJerryssä ennen tuloasi.

***


Ilmastointihuolto maksaa meillä 100.00€. Tarjouksen sisältö: Sisältää järjestelmän tyhjennyksen, tarkastuksen, testauksen sekä kylmäaineet (R134a) ja öljyt.

* Sisältää 400g kylmäainetta *

Ystävällisin terveisin,
CS-Customs OY


Ps. Asioinnin helpottamiseksi, vahvistathan huollon AutoJerryssä ennen tuloasi.
 
Oma kokemus: jos ilmastointi ei vuoda, ainetta häviää TODELLA vähän, ja täyttäminen 2 vuoden välein on turhaa. Saapi tehdä kerran 5 vuodessa. Tai 10.

Sitten jos vuotaa, niin se vasta turhaa onkin. Vuodon kyllä huomaa kun kohisee, jokin vinkuu kun AC päällä, moniuralta huutaa, tai auto ei viilene. Pitää tehdä vuotojen etsintä ja vaihtaa letkua, kompuraa, anturia, venttiiliä tai...
 
Kompressorissa oleva öljy taas on ominaisuuksiltaan jarrunestettä vastaavaa eli imee itseensä kosteutta, jotta kompressorin voitelu toimisi. Tästä voi päätellä, että öljy ei voi tiettyä pistettä enempää voi epäpuhtauksia/vettä sitoa itseensä, jonka jälkeen se pska lähtee kiertämään järjestelmässä tukkien kaasunvirtauskanavia.
Ilmastointijärjestelmässä on kuivainyksikkö, joka sitoo kosteuden, ei öljy. Niin kauan kuin järjestelmässä on kaasua, ei vesi pääse öljyn sekaan. Jos järjestelmä on täysin tyhjentynyt, pitää kuivain vaihtaa uuteen (usein sylinteri siinä lauhduttimen vieressä). Mutta tuota vain aniharva huolto edes ehdottaa.

Vaikka kaasua ei menisikään kuin ~100 g, niin onhan se jo merkittävä määrä, kun kokonaismäärä on jotain 400 g.
 
Viimeksi muokattu:
Ilmastointijärjestelmässä on kuivainyksikkö, joka sitoo kosteuden, ei öljy. Niin kauan kuin järjestelmässä on kaasua, ei vesi pääse öljyn sekaan. Jos järjestelmä on täysin tyhjentynyt, pitää kuivain vaihtaa uuteen (usein sylinteri siinä lauhduttimen vieressä). Mutta tuota vain aniharva huolto edes ehdottaa.

Vaikka kaasua ei menisikään kuin ~100 g, niin onhan se jo merkittävä määrä, kun kokonaismäärä on jotain 400 g.
Kuivainyksikkö joo, on auttamassa kosteuden erottamisessa, mutta silti sitä PAG-öljy imee itseensä ja kosteus pääsee letkujen ja liitosten kanssa aina sisälle, muuten ei kuivaimia välttämättä tarvittaisi, jos ei pääsisi.
Aiheista lisää:

Pidetään loppupätkä tarjousketjuna, joten varmaan keskustelut oisi hyvä siirtää autopuolelle :kahvi: ->
 
Parin kymmenen vuoden takaisessa raportissa on esitetty ainetta (R134a) häviävän keskimäärin n. 7 % tai 52 grammaa vuodessa, kun keskimääräinen täytös on 756 grammaa. Voi tietysti olla, että tuota uudemmissa autoissa on paremmat tiivisteet, mutta näyttää siltä, että tyypillisesti 10 vuotta on aivan liian pitkä väli huollolle ja viidenkin vuoden kohdalla alkaa olla merkittävä häviö. Autokohtaisia eroja on.

 
Onko tässä oikeasti alennusta? Pienille autoille, joiden kylmäaineen määrä on enintään 400 grammaa, se on ok. Mutta suuremmille autoille, joissa kylmäaineen määrä on 700-1000 grammaa ja joissa 90% tapauksista järjestelmässä on 0-300g vanhaa ainetta, hinta tulee kalliimmaksi, verrattuna muihin tarjouksiin, esimerkiksi Autojerrystä.

ja tällöin sinne on mennyt joku 50-70gr kylmäainetta eli ei juuri mitään
Täysin riippuu järjestelmästä. Joillekin tämä voi olla merkittävä määrä, joka estää ilmastointilaitteen toiminnan oikein tai se ei toimi ollenkaan.

Vanhemmat ovat autonsa huollattaneet merkkiliikkeessä ja koskaan ei ole edes kysytty ilmastointihuollosta.
Koska ilmastointihuolto ei kuulu autonvalmistajan huolto-ohjelmaan. Korjaamolla on iso läjä huoltopalveluita. En minä voi ehdottaa kaikkea jokaiselle asiakkaalle. Mutta kiitos vinkistä! Laitetaan myymälään vaikka isompi mainos, jossa mainitaan, että ilmastointihuolto kannattaa tehdä välillä.

Eli kerta tuo tarjoushuoltokin sisältää tarkastuksen tai testauksen, niin kai siinä voidaan todeta onko ilmastoinnissa jotakin vikaa mikä vaatii erillistä korjausta.
Ei aina voi, valitettavasti. Ns. tarkastukset = alipainetesti. On ollut tapauksia, kun se meni läpi onnistuneesti, vaikka letkussa oli sormen paksuinen reikä. Tietysti kaikki aineet täytön aikana tulivat ulos. Kun on jokin pienempi reikä, niin aineet vuotavat muutamassa viikossa esimerkiksi. Vianetsinnässä järjestelmä täytetään typellä (20 barin paineella), joten pienemmätkin reiät alkavat vuotaa heti.

jos ilmastointi ei vuoda, ainetta häviää TODELLA vähän, ja täyttäminen 2 vuoden välein on turhaa
Tämä pätee vain alle 3-5 vuotta vanhoihin autoihin. Sitten kylmäaine alkaa "kadota" huomattavasti nopeammin.

Sitten jos vuotaa, niin se vasta turhaa onkin. Vuodon kyllä huomaa kun kohisee, jokin vinkuu kun AC päällä, moniuralta huutaa, tai auto ei viilene.
Monille tuntuu järkevämmältä tehdä 1-2 vuoden välein ilmastoinnin täyttöhuolto kuin kerralla vaihtaa lauhdutin (400 - 800 €). Viime viikolla kävi asiakas, joka sanoi, että ilmastointi kyllä toimii, mutta vähän huonosti. Tyhjensimme 50 g, täyttömäärä oli 590 g. Ei todellakaan voinut toimia tällä määrällä. Eli joskus ei edes huomaa, ettei ilmastointi toimi.

Meillä käy viikoittain noin 20 autoa ilmastointihuollossa. 70 % lisätään merkittävä määrä ainetta, 20 % järjestelmä on täysin tyhjä, ja 10 % lisätään 0-50 g.

Lisäksi öljystä: huollossa ei oteta kaikkea öljyä ilmastointijärjestelmästä, vaan 0-10 g. Uutta öljyä lisätään talteenotetun määrän lisäksi 5-10 g verran.
 
Onko tässä oikeasti alennusta? Pienille autoille, joiden kylmäaineen määrä on enintään 400 grammaa, se on ok. Mutta suuremmille autoille, joissa kylmäaineen määrä on 700-1000 grammaa ja joissa 90% tapauksista järjestelmässä on 0-300g vanhaa ainetta, hinta tulee kalliimmaksi, verrattuna muihin tarjouksiin, esimerkiksi Autojerrystä.
Omassa autossa uudempaa ainetta 500 g. Ehkä 200 g ainetta voisi riittää 4,5 vuotta vanhassa autossa, jota ei ole todennäköisesti ikinä käytetty täytössä.

Pistin huvikseen Autojerryyn kyselyn Turun alueelle. Parin tunnin ja viiden tarjouksen perusteella hintahaitari 69-120e, joista kolme tarjousta 95-99e. Halvin pajalta tullut 69e hinta sisältää vain 100g ainetta ja ylimenevälle ei anneta hintaa. Näistä tarjouksista 99e olisi houkuttelevin tarjous, koska ei mainitse tarjouksessa enimmäismäärää kylmäaineelle (myös huoltopaikkana herättää hieman enemmän luottamusta).

Yhteenvetona tällä otannalla Vianorin hinta on varsin hyvä jos ottaa itse riskin 200 g ainetta riittävän. 100g lisämäärälläkin hinta on vielä ok, mutta sen jälkeen tulee kalliiksi. Lisäksi nöösinä koen Vianorin ketjupaikkana takuuvarmaksi ilman yllätyksiä, joissa laitteet kunnossa ja ei yritetä kusettaa silloin kuin mahdollista.
 
Viimeksi muokattu:
Kovin yleinen on tuo tietyn määrän ylittävästä tehtävä lisäveloitus. Nopealla googlauksella löytyi yksi poikkeus R134a-aineelle, Ilmastointihuolto | Öljypiste Hinta 85€ sisältäen niin paljon ainetta kuin tarvitaan. Tähän Vianorin tarjoukseen nähden break-even tulisi yht. 440 gramman lisäyksellä. Eli lähes tyhjällä systeemillä voi ostaa mieluummin tuon Öljypisteen tarjouksen. Uudempi kylmäaine maksaa heilläkin extraa.
 
Tänään kävin saab 9-3 2008 huoltamassa. Viime huolto vuonna 2020 ja pysyttiin täyttörajojen sisällä. Toki itse aika säästeliäs ilmastoinnin käyttäjä
 
Totesin lämpimien kelien alkaessa, ettei ilmastonti toimi lainkaan koslassa. Auto käynyt tässä Vianorin tarjous-täyttöhuollossa 2v sitten. Epäilyttää, että kannattaako autoa viedä tähän vai suoraan korjaukseen, jos vuotanut kylmäaineet 2v sisään. Eli kerta tuo tarjoushuoltokin sisältää tarkastuksen tai testauksen, niin kai siinä voidaan todeta onko ilmastoinnissa jotakin vikaa mikä vaatii erillistä korjausta. Mutta tekeekö Vianor sitten mahdollisia korjauksia vai pitääkö raahata johonkin toiselle korjaamolle.

Ehdin varata aikaa parin viikon päähän lähikorjaamolle, jossa huolto 74€+kylmäaineet + mahdolliset korjaukset töineen. Toki jos samat setit voisi katsoa Vianorin kautta halvemmalla...

Autojerryn tarjoukset Vantaan perukoilla oli tasoa:

Ilmastointihuolto maksaa meillä 79.00€. Tarjouksen sisältö: Sisältää järjestelmän tyhjennyksen, tarkastuksen, testauksen sekä kylmäaineet (R134a) ja öljyt.

* Sisältää 200g R134A kylmäainetta (ylimenevä kylmäaine veloitetaan erikseen 10€/100g). *

Ystävällisin terveisin,
Vianor Hyrylä

***


Ilmastointihuolto maksaa meillä 80.00€. Tarjouksen sisältö: Sisältää järjestelmän tyhjennyksen, tarkastuksen, testauksen sekä kylmäaineet (R134a) ja öljyt.

Ystävällisin terveisin,
SepCar Huolto Vantaa

***


Ilmastointihuolto maksaa meillä 95.00€. Tarjouksen sisältö: Sisältää järjestelmän tyhjennyksen, tarkastuksen, testauksen sekä kylmäaineet (R134a) ja öljyt.

* ei hybridit *

Ystävällisin terveisin,
Mekonomen autohuolto Tuusula


Ps. Asioinnin helpottamiseksi, vahvistathan huollon AutoJerryssä ennen tuloasi.

***


Ilmastointihuolto maksaa meillä 79.00€. Tarjouksen sisältö: Sisältää järjestelmän tyhjennyksen, tarkastuksen, testauksen sekä kylmäaineet (R134a) ja öljyt.

* Sisältää 500g kylmäainetta. Tiiveystesti typellä tarpeen mukaan 35€. *

Ystävällisin terveisin,
YDR Autohuolto


Ps. Asioinnin helpottamiseksi, vahvistathan huollon AutoJerryssä ennen tuloasi.

***


Ilmastointihuolto maksaa meillä 100.00€. Tarjouksen sisältö: Sisältää järjestelmän tyhjennyksen, tarkastuksen, testauksen sekä kylmäaineet (R134a) ja öljyt.

* Sisältää 400g kylmäainetta *

Ystävällisin terveisin,
CS-Customs OY


Ps. Asioinnin helpottamiseksi, vahvistathan huollon AutoJerryssä ennen tuloasi.
Täysin turhaa hommaa jos ilmastointi ei pelaa ja täyttö tehty 2v sitten.
 
Tattis. Itsellä muutama vuosi sitten ostettu skoda vuodelta 2016. Ei ainakaan omana aikana tehty tuollaista huoltoa elleivät sitä merkkihuollossa ole tehnyt. Hyvin toimii, mutta ei tietoa voisiko toimia paremmin. Ostinpa tämän:thumbsup:
Reilu 200g meni ainetta ja pääsin kuulemma nippanappa tuolla 79e. Ei vuotoja tai muita havaintoja. Ihan tyytyväinen kun ei tosiaan ole ennen tehty, ellei sitten edellisen omistajan aikana.
 
X3 bemari meni nätisti 79€. Ainetta puuttui 201g :D
Kiitos vinkkaajalle, varasin vielä 4-pyöräsuuntauksenkin samaan konkurssiin!
 
2007 MB C vanhukseen upposi 850-594 = 256 grammaa. Edellisestä täytöstä oli kulunut 4 vuotta eli noin 7,5 % oli hävinnyt per vuosi. Aika hyvin täsmää tuon aiemmin linkatun tutkimusraportin kanssa.
 
Meni 500g ainetta autoon, oli ihan tyhjä. Ei tullut mitään lisäveloitusta tuosta täytöstä. Tuleekohan lasku perästä? :rofl:
 
Oma huoltoaika oli tänään, 240 g meni kylmäainetta eikä veloitettu kampanjahinnan päälle mitään. Edellinen huolto oli kolme vuotta sitten.
 
Totesin lämpimien kelien alkaessa, ettei ilmastonti toimi lainkaan koslassa. Auto käynyt tässä Vianorin tarjous-täyttöhuollossa 2v sitten. Epäilyttää, että kannattaako autoa viedä tähän vai suoraan korjaukseen, jos vuotanut kylmäaineet 2v sisään. Eli kerta tuo tarjoushuoltokin sisältää tarkastuksen tai testauksen, niin kai siinä voidaan todeta onko ilmastoinnissa jotakin vikaa mikä vaatii erillistä korjausta. Mutta tekeekö Vianor sitten mahdollisia korjauksia vai pitääkö raahata johonkin toiselle korjaamolle.

Ehdin varata aikaa parin viikon päähän lähikorjaamolle, jossa huolto 74€+kylmäaineet + mahdolliset korjaukset töineen. Toki jos samat setit voisi katsoa Vianorin kautta halvemmalla...

Autojerryn tarjoukset Vantaan perukoilla oli tasoa:

Ilmastointihuolto maksaa meillä 79.00€. Tarjouksen sisältö: Sisältää järjestelmän tyhjennyksen, tarkastuksen, testauksen sekä kylmäaineet (R134a) ja öljyt.

* Sisältää 200g R134A kylmäainetta (ylimenevä kylmäaine veloitetaan erikseen 10€/100g). *

Ystävällisin terveisin,
Vianor Hyrylä

***


Ilmastointihuolto maksaa meillä 80.00€. Tarjouksen sisältö: Sisältää järjestelmän tyhjennyksen, tarkastuksen, testauksen sekä kylmäaineet (R134a) ja öljyt.

Ystävällisin terveisin,
SepCar Huolto Vantaa

***


Ilmastointihuolto maksaa meillä 95.00€. Tarjouksen sisältö: Sisältää järjestelmän tyhjennyksen, tarkastuksen, testauksen sekä kylmäaineet (R134a) ja öljyt.

* ei hybridit *

Ystävällisin terveisin,
Mekonomen autohuolto Tuusula


Ps. Asioinnin helpottamiseksi, vahvistathan huollon AutoJerryssä ennen tuloasi.

***


Ilmastointihuolto maksaa meillä 79.00€. Tarjouksen sisältö: Sisältää järjestelmän tyhjennyksen, tarkastuksen, testauksen sekä kylmäaineet (R134a) ja öljyt.

* Sisältää 500g kylmäainetta. Tiiveystesti typellä tarpeen mukaan 35€. *

Ystävällisin terveisin,
YDR Autohuolto


Ps. Asioinnin helpottamiseksi, vahvistathan huollon AutoJerryssä ennen tuloasi.

***


Ilmastointihuolto maksaa meillä 100.00€. Tarjouksen sisältö: Sisältää järjestelmän tyhjennyksen, tarkastuksen, testauksen sekä kylmäaineet (R134a) ja öljyt.

* Sisältää 400g kylmäainetta *

Ystävällisin terveisin,
CS-Customs OY


Ps. Asioinnin helpottamiseksi, vahvistathan huollon AutoJerryssä ennen tuloasi.
Päivitys: Kävi oma auto sitten korjauksessa kun ilmastointi ei pelannut, mutta eivät löytäneet vuotoa eikä mitään ollut rikki. Laittoivat nyt paljon väriainetta varuiksi. Eli joko ilmastointi fuskaa todella vähän jostakin tai sitten 2v sitten Vianorilla eivät ole laittaneet tarpeeksi ainetta. Nyt kumminkin toimii ja ilmeisesti 300g meni ainetta.
 
Päivitys: Kävi oma auto sitten korjauksessa kun ilmastointi ei pelannut, mutta eivät löytäneet vuotoa eikä mitään ollut rikki. Laittoivat nyt paljon väriainetta varuiksi. Eli joko ilmastointi fuskaa todella vähän jostakin tai sitten 2v sitten Vianorilla eivät ole laittaneet tarpeeksi ainetta. Nyt kumminkin toimii ja ilmeisesti 300g meni ainetta.
Ei noi ilmastoinnit nyt salatiedettä ole; jos ainetta on, kompura pyörii, lauhdutin on kunnossa eikä vuotoja ole niin pitäisi toimia. Toki esim. lämppärin läppä viat voi johtaa siihen ettei tule kylmää (mulla oli sopivasti joskus suunnilleen keskimmäinen läppämoottori rikki niin tule tulikuumaa muille paitsi kuskille - mutta se nyt jo eri asia :D).
 

Statistiikka

Viestiketjuista
261 526
Viestejä
4 539 366
Jäsenet
74 817
Uusin jäsen
pepponen

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom