Tarvitsisin jonkin hyvän ehdotuksen tulevan asunnon verkkoratkaisuksi. Asuntoon on tulossa 300M DNAn Ethernet nousun kautta (kytkentäkaapissa myös kuitukotelo, mutta ilmeisesti siihen ei toistaiseksi ainakaan kulje mitään). Asunnosta löytyy 4 kpl RJ45 pistokkeita, joihin olin ajatellut laittaa kiinni tietokoneen, Apple TV / telkkari, Philips Hue, mahdollinen kotiserveri ja mahdollisesti reititin riippuen toteutustavasta. Kytkentäkaappiin voisi mahdollisesti kytkeä, jonkin pienehkön reitittimen esim. Unifi UCG Ultra ja hyödyntää jotain laitetta meshinä, tai sitten kytkentäkaappiin kytkin ja olohuoneeseen rasian päähän reititin.
Mutta kysymys kuuluukin tässä ehkä enemmän, että millainen järjestelmä kannattaa toteuttaa ja millä laitteistolla? Ehdotuksia otetaan avoimin mielin vastaan.
Mutta kysymys kuuluukin tässä ehkä enemmän, että millainen järjestelmä kannattaa toteuttaa ja millä laitteistolla? Ehdotuksia otetaan avoimin mielin vastaan.