VERKKOKAUPPA.comin takuuehdot?

Liittynyt
14.01.2021
Viestejä
222
Morjes, ostelin tossa näytönohjaimen, josta puuttui kokonaan laatikko ja oheishilppeet. Ainakin (näytönohjaimen tuki) ja mitä muuta nyt mukana tulee. Verkkokaupan takuupalautuslomake ilmoittaa (katso kuva) että tarvitsee olla oheistuotteet mukana, mutta asiakaspalvelija sanoi että ei tarvitsisi näitä olla eikä se vaikuta takuupalautukseen. Kannattaako pyytää virallinen selvitys vielä sähköpostitse tulevaisuutta varten vai riittääkö kuvakaappaukset chätistä?

Ei ole siis rikki mutta jos takuuajan sisällä menee

Taisin laittaa aluksi postauksen vähän huonoon threadiin, sieltä voi sen joku poistaa…
 

Liitteet

  • IMG_6819.jpeg
    IMG_6819.jpeg
    118,4 KB · Luettu: 214
  • IMG_6820.png
    IMG_6820.png
    233,1 KB · Luettu: 214
  • IMG_6824.jpeg
    IMG_6824.jpeg
    141,6 KB · Luettu: 186
Ei kai näytönohjaimessa juuri ole oheistarvikkeita. Ohjeet ja kotelo ei ole oheistarvikkeita.
Järjellä voi ajatella voiko huolto testata laitteen ilman tavaraa, jos ei voi niin on oltava mukana.
Yleensä ei kannata pikkutavaraa laittaa mukaan koska se katoaa huollon pöydällä.
 
Ei kai näytönohjaimessa juuri ole oheistarvikkeita. Ohjeet ja kotelo ei ole oheistarvikkeita.
Järjellä voi ajatella voiko huolto testata laitteen ilman tavaraa, jos ei voi niin on oltava mukana.
Näytönohjaimen mukana tulee näytönohjaimen tuki ja sitten tietysti siis laatikko.

 
Jos on uusi laite ja viallinen heti paketista otettaessa (esim 2vko sisään) on palautettava kaikki romut koska saat sitten uuden tuotteen.
Mutta silloinki ne kyllä pyytää sitä erikseen.

Eriasia onko laite sitten viallinen oikeasti, näytönohjain on kuitenkin kaikkien kestävimpiä osia .
Yleensä tietoneen bios ja ajurit suurempi ongelma.
 
Jos on uusi laite ja viallinen heti paketista otettaessa (esim 2vko sisään) on palautettava kaikki romut koska saat sitten uuden tuotteen.
Mutta silloinki ne kyllä pyytää sitä erikseen.

Eriasia onko laite sitten viallinen oikeasti, näytönohjain on kuitenkin kaikkien kestävimpiä osia .
Yleensä tietoneen bios ja ajurit suurempi ongelma.
Tää on ostettu alunperin jo 2022 kesäkuussa. Eli ei oo kyse siis siitä nytten. Eli olette samaa mieltä asiakaspalvelijan kanssa että ei tarvi niitä mukaan?
 
Pakkauksen puuttuminen ei vaikuta takuuseen. Takuu on näytönohjaimella, ei paketilla.

Ne lähtee Verkkikseltä eteenpäin valmistajan huoltoon, mistä ne tulee takaisin ihan vaan ruskeassa pahvilaatikossa.
 
Pakkauksen puuttuminen ei vaikuta takuuseen. Takuu on näytönohjaimella, ei paketilla.

Ne lähtee Verkkikseltä eteenpäin valmistajan huoltoon, mistä ne tulee takaisin ihan vaan ruskeassa pahvilaatikossa.
Selvä homma, kiitos tästä suuresta avusta. Saa vaan turhan murheen pois olkapäiltä.
 
Ne lähtee Verkkikseltä eteenpäin valmistajan huoltoon, mistä ne tulee takaisin ihan vaan ruskeassa pahvilaatikossa.
Toi oli lähinnä että jos on se orkkislaatikko, minkä haluaa pitää niin ei välttämättä kannata sen kanssa laittaa näyttistä huoltoon kun voi palata ilman sitä. Jos kuitenkin laittaa, niin hyvä mainita vaikka useampaan kertaan että haluaa sen laatikon takasi :D
 
Toi oli lähinnä että jos on se orkkislaatikko, minkä haluaa pitää niin ei välttämättä kannata sen kanssa laittaa näyttistä huoltoon kun voi palata ilman sitä. Jos kuitenkin laittaa, niin hyvä mainita vaikka useampaan kertaan että haluaa sen laatikon takasi :D
Eli et ole varma siitä näytönohjaimen tuesta?..
 
Hirveä säätö. Olet ostanut näytönohjaimen, sait näytönohjaimen ja kuitin?

Kyllä sille saa takuuta ja jos ei, niin ainakin virhevastuuta. Se, että siitä puuttuu laatikko ja tuki ja jotain oheistilpehööriä vaan tuntuu siinä, että postitus on hankalaa ja siitä ei saa niin hyvää hintaa, kun myy eteenpäin. Tämä olettaen, että siihen ei ole esimerkiksi vaihdettu tahnoja tai käytetty vesijäähyllä (jolloin takuutarra takana on rikki).

Ihan täysin ok, että sitten myyt eteenpäin, mutta selkeästi nuo puutteet laitat myynti-ilmoitukseen.

Jos meni omaan käyttöön, niin kiinni vaan ja kovaa ajoa. Jonkun tuommoisen tai vastaavan voi ostaa, jos pelottaa:
 
Hirveä säätö. Olet ostanut näytönohjaimen, sait näytönohjaimen ja kuitin?

Kyllä sille saa takuuta ja jos ei, niin ainakin virhevastuuta. Se, että siitä puuttuu laatikko ja tuki ja jotain oheistilpehööriä vaan tuntuu siinä, että postitus on hankalaa ja siitä ei saa niin hyvää hintaa, kun myy eteenpäin. Tämä olettaen, että siihen ei ole esimerkiksi vaihdettu tahnoja tai käytetty vesijäähyllä (jolloin takuutarra takana on rikki).

Ihan täysin ok, että sitten myyt eteenpäin, mutta selkeästi nuo puutteet laitat myynti-ilmoitukseen.

Jos meni omaan käyttöön, niin kiinni vaan ja kovaa ajoa. Jonkun tuommoisen tai vastaavan voi ostaa, jos pelottaa:
Tää menee ihan itselle käyttöön eli nou hätä, voit huokaista helpoituksesta.
 
Tää menee ihan itselle käyttöön eli nou hätä, voit huokaista helpoituksesta.

Juu, ei minulla ole mitään jälleenmyyntiä vastaan. Itsekin myyn näytönohjaimia, kun siirryn parempaan, tai vanhoja pois. Ja tykkään hankkia uutuuksia, paitsi nyt en ole hankkinut 4000-sarjaa tai 7000-sarjaa hinnasta johtuen.

Jos oli negatiivista sävyä, niin se oli vaan sitä, että en hyväksy semmoista, että ostetaan jotenkin viallinen tuote käytettynä, huomataan vahinko ja sitten koetetaan vaan siirtää tappio seuraavalle ostajalle jättäen olennaisia tietoja pois myynti-ilmoituksesta. Tässä on ihan toimiva tuote kuitenkin, mutta siinä on puutteita (tuki puuttuu, paketti puuttuu, oheiskrääsää puuttuu), jotka mielestäni pitää mainita , sitten jos/kun sitä myyt. Eikä se tuki nyt maksa kuin kympin, mutta paketin puute voi tarkoittaa, että pakkaat postiin huonosti.

Usko pois, aina löytyy ostaja. Hinta vaan pitää säätää kohdalleen.
 
Tässä pitää tietää että jos laitteessa on on-site takuu. Pahvipaketti pitää säilyttää, koska takuuseen jos laite menee.
Vanha hajallinen laite pakataan pakettiinsa, kuriiri tuo uuden tilalle. Ja vanha annetaan originaalipaketissaan kuriirille.

On-site takuullinen tuote, sitä ei ennakkoon tarkisteta siis. Vasta jos takuussa on epäselvää myöhemmin siihen palataan.

Esimerkkinä ammattikäyttö näytöt, työt ei saa keskeytyä takuun takia.

Eli siis jos takuu ei ole on-site, takuun täyttyminen ei vaadi pahvipakettien säilyttämistä.
Mutta huomata pitää myös että se ei aina ole välttämätöntä, laitteen voi pakata myös valmiiksi joskus muuhunkin kuin valmistajan alkuperäiseen pakettiin.
 
Mutta huomata pitää myös että se ei aina ole välttämätöntä, laitteen voi pakata myös valmiiksi joskus muuhunkin kuin valmistajan alkuperäiseen pakettiin.
Monesti voi pakata myös siihen kuriirin tuoman laitteen pakettiiin.

Riippuu paljon myös laitteesta, miten on-site takuu toimii. Sieltähän voi tulla ihan tekniikko paikan päälle joka vaihtaa vain sen viallisen osan.
 
Tässä pitää tietää että jos laitteessa on on-site takuu. Pahvipaketti pitää säilyttää, koska takuuseen jos laite menee.
Vanha hajallinen laite pakataan pakettiinsa, kuriiri tuo uuden tilalle. Ja vanha annetaan originaalipaketissaan kuriirille.

On-site takuullinen tuote, sitä ei ennakkoon tarkisteta siis. Vasta jos takuussa on epäselvää myöhemmin siihen palataan.

Esimerkkinä ammattikäyttö näytöt, työt ei saa keskeytyä takuun takia.

Eli siis jos takuu ei ole on-site, takuun täyttyminen ei vaadi pahvipakettien säilyttämistä.
Mutta huomata pitää myös että se ei aina ole välttämätöntä, laitteen voi pakata myös valmiiksi joskus muuhunkin kuin valmistajan alkuperäiseen pakettiin.
Siis on-site takuu tarkoittaa sitä, että tuotetta ei tarvitse itse lähettää mihinkään, vaan se tullaan joko korjaamaan tai vaihtamaan paikan päälle. Pahimmassa tapauksessa huoltohenkilö vie tuotteen mukanaan ja tuo sen korjattuna tai uuteen vaihdettuna myöhemmin takaisin.

Eli on-site takuussa nimenomaan ei tarvitse olla mitään laatikoita jäljellä, koska tuotetta ei tarvitse itse lähettää yhtään mihinkään. Eikä takuutilanteissa muutenkaan ole koskaan pakollista, että alkuperäinen paketti on tallessa.

On-site takuu ei tarkoita, että tuote vaihdetaan aina uuteen välittömästi. Normaalin on-site takuun kanssakin työt voivat edelleen keskeytyä, jos tuotetta on lähdetty korjaamaan, eikä siinä heti onnistuta. Toki on-site takuu voi olla sellainenkin, että tuote vaihdetaan aina suorilta, mutta yleensä näin ei ole.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
261 539
Viestejä
4 539 641
Jäsenet
74 817
Uusin jäsen
pepponen

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom