Verkkokauppa.com avaa Raisioon jättimyymälän

Liittynyt
22.10.2017
Viestejä
186
Tulispa Bulldog (Jimm's) tännepäin maailmaa takaisin.
Mä en ymmärrä miksi tätä Jimmssiä niin kauheasti hehkutetaan... Sijainti syrjässä, aukioloajat kehnot, pitkät jonotusajat, ei yhtäön viihtyisä myymälä, toimitusnopeus huono, takuu asioiden hoitaminen kauhean tappelun takana. Ainoa asia mitä voi kehua on 24/7 asiakaspalvelu, laaja ATK-tarvike valikoima ja jotkut hinnat.
 
Liittynyt
24.11.2016
Viestejä
822
Mä en ymmärrä miksi tätä Jimmssiä niin kauheasti hehkutetaan... Sijainti syrjässä, aukioloajat kehnot, pitkät jonotusajat, ei yhtäön viihtyisä myymälä, toimitusnopeus huono, takuu asioiden hoitaminen kauhean tappelun takana. Ainoa asia mitä voi kehua on 24/7 asiakaspalvelu, laaja ATK-tarvike valikoima ja jotkut hinnat.
Oikeesti?

Miten niin syrjässä? Turun keskustasta 10min matka. Aukioloajoilla ei ole herran vuonna 2018 mitään väliä, koska roinan voi myös tilata ja Jimmsillä on ilmaiset postit. Koskaan en ole joutunut Jimmsissä jonottamaan 5min pidempään. Ja meetkö sä sinne atk-kauppaan ostamaan tavaraa vai hengailemaan? Mulle se on ainakin ihan sama haenko mä sen näyttiksen kultaisesta palatsista vai peltihallista. Takuuhommista ei ole kokemusta, joten siihen en voi kommentoida.

Nä on taas näitä maailman suurimpia ongelmia, kun serrikauppa ei ole "viihtyisä".
 

Kautium

IOdootti
Tukijäsen
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
19 701
Eli sijainti on nyt perseestä kun joutuu ajamaan autolla ilmaiseen halliin tai käyttämään sporaa? Ja Ruoholahden metroasemalta joku 10 min kävellä Verkkokauppaan.
Niin, Ruoholahti oli mielestäni kaikessa mielessä sijainniltaan parempi. Liiketilan koko ja vuokrakustannukset taisivat olla ainoa syy miksi sieltä hiisasivat liikkeen sinne nykyiselle paikalleen.

Varmaan vänkäät taas tästäkin, että minulla on ihan väärä mielipide ja kaikkee, mutta mihinkäs kissa karvoistaan pääsee.

En tiedä mitä tarkoitat tolla focuksella mut niiden konsepti on se sama mikä aina ennenkin. Hyvällä palvelutasolla kuluttajatekniikkaa.
Verkkokaupan alkuperäiseen konseptiin eivät tietääkseni kuuluneet mm. työkalut, limsat, lelut, karkit jne. Ylipäätään tarkoitus oli olla verkkokauppa, jolla on myös kivijalkapiste. Tämä focus tuntuu muuttuneen.

Mitä toi nyt kuvaa?
Minkä tahansa halpahallin karkkiosastoa?

Ei siinä edelleenkään mitään vikaa ole vaikka myisivät siellä maitoa ja vaippoja (vai myyvätkö jo?), mutta pointti oli että sellainen sekatavaratouhu tuntuu melkoiselta räpistelyltä isompien toimijoiden rinnalla ja sen kannattavuutta kokonaisuutena vähän ihmettelen.

Ainakin Tampereella tilanne tuntuu olevan ihan päinvastoin. Tosin Verkkokaupan myyjien kanssa nyt ei yleensä tarvi jutella, koska ei niitä siellä jonottamatta tapaa. Ei sillä, että itse kauheasti kokisi tarvetta, enempää kuin mistä löytyy x tasolla.
Ei tarvitse joo, kun jonottamaan joutuu aina, eivätkä ne myyjät kuitenkaan mitään mistään tiedä. Ei sillä, että muiden puljujen tusinamyyjät tietäisivät yhtään sen enempää.

Etukäteisperehtyminen ja nettirevikoiden lukeminen on edelleen kaiken A ja O ja siitä päästäänkin siihen, että sitten voi samalla tilata paketin kotiin haluamastaan liikkeestä, olettaen ettei ole ihan pakko saada tuotetta heti.

Kiva kuitenkin että löytyy valinnanvaraa jokaiselle.

Jaa tää oli vanha ketju. No millanen saatii?
Ei se nyt niin vanha asia sentään ole. Vasta ilmeisesti palkkaavat sinne henkilökuntaa. :D
 
Liittynyt
05.02.2017
Viestejä
5 158
Verkkokaupan alkuperäiseen konseptiin eivät tietääkseni kuuluneet mm. työkalut, limsat, lelut, karkit jne. Ylipäätään tarkoitus oli olla verkkokauppa, jolla on myös kivijalkapiste. Tämä focus tuntuu muuttuneen.
Verkkokauppa.com on pörssissä oleva firma, joka hakee liikevaihdon kasvua niillä keinoin millä voi. Tuotevalikoiman laajeneminen on ihan luonnollista. Voi vaikka miettiä, että mikä on esim. Amazonin tuotevalikoima nykyään...

En usko, että on mitenkään liioittelua, että verkkokauppaan keskittyvällä putiikilla on muutama kivijalkamyymälä eri puolilla Suomea.
 
Liittynyt
22.10.2017
Viestejä
186
Oikeesti?

Miten niin syrjässä? Turun keskustasta 10min matka. Aukioloajoilla ei ole herran vuonna 2018 mitään väliä, koska roinan voi myös tilata ja Jimmsillä on ilmaiset postit. Koskaan en ole joutunut Jimmsissä jonottamaan 5min pidempään. Ja meetkö sä sinne atk-kauppaan ostamaan tavaraa vai hengailemaan? Mulle se on ainakin ihan sama haenko mä sen näyttiksen kultaisesta palatsista vai peltihallista. Takuuhommista ei ole kokemusta, joten siihen en voi kommentoida.

Nä on taas näitä maailman suurimpia ongelmia, kun serrikauppa ei ole "viihtyisä".
Autoilijoiden on helppo sanoa. Eihän se etäisyys keskustasta ole sinänsä ongelma, vaikka 10 minuuttiakin on Turun mittakaavassa paljon. Bussipysäkiltä on jonkun verran kävelyä ja järjestelytkään osoitteessa ei ole maailman parhaimmat.

Kyllä mä arvostan myymälää, joka on viihtyisän oloinen, eikä vain tehdashalli johon pläntätty pitkä kassatiski ja pari tietokonepöytää ja niihin parit tietokoneet. Vähän tavaraa hyllyissä, ei oikein mitään esillä.

Itse siellä asioidessa on saanut vähintään 15-20min jonottaa. Yleensä painotan asiointini iltaan, jolloin on missä tahansa kaupoissa hiljaista, mutta Jimms sulkee ovensa jo klo 18. Postitus on vaihtoehto ja ilmainen, mutta se on vähintään se yksi vuorokausi+Jimmssin pitkät käsittelyajat 1-3 vrk vielä lisää. Onko siinä sitten järkeä enään, jos asuu samassa kaupungissa?

Itse annan painoarvoa todella paljon palvelun nopeudelle ja myymälälle. Sulle se varmasti riittää. Onneksi on vaihtoehtoja meille kaikille.
 
Liittynyt
24.11.2016
Viestejä
822
Juuh, lähimmältä bussipysäkiltä 400 metriä. Ihan tajuton kävelymatka. Ja mistä "järjestelyistä" puhut?

Mun oma kaupassakäynti (pl. ruokakauppa) menee näin: selaa nettiä ja etsi tuotteesta tietoa -> mistä tuotteen saa -> kauppaan hakemaan. Meneekö joku mies oikeasti kauppaan hiplaamaan tavaraa ja katselemaan hyllytavaraa? Eiköhän varsinkin atk-roinat mene tyylillä "tän mä haluan, nyt lähden kauppaan".
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
995
Onhan tuo Jimms:n myymälä aivan syvältä. Sijainnilla ei itselläni ole juuri merkitystä ja ihan sama vaikka liiketila olisi savimaja, mutta nopeasti tuolla ei pysty asioimaan. Joskus edes se 15-20min ei riitä. Tuolla pitäisi olla joku erillinen noutotiski, ja ne konepaketin tilailijat saisivat arpoa sitä kokoonpanoa sitten jossain ihan muualla.

Olettaisin että verkkokauppa.com kassapalvelut toimisivat nopeammin, mutta aika näyttää.
 

WanhaPatu

Suurmöyhentäjä
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 457
Olettaisin että verkkokauppa.com kassapalvelut toimisivat nopeammin, mutta aika näyttää.
Verkkokauppa.com:ssa en ole tainnut koskaan jonottaa yli kahta minuuttia. Siis kassalla, siellä aspa-tiskillä kyllä saa jonottaa, jos sinne erehtyy menemään.
 

Kautium

IOdootti
Tukijäsen
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
19 701
Verkkokauppa.com:ssa en ole tainnut koskaan jonottaa yli kahta minuuttia. Siis kassalla, siellä aspa-tiskillä kyllä saa jonottaa, jos sinne erehtyy menemään.
Joo, kassat siellä vetävät ihan hyvin.

Asiakaspalvelijoille jonottaminen on joskus tuskaa. Ja ei, en oleta että sieltä mitään syvällisiä ohjeita irtoaisi mistään tuotteesta, mutta joskus sitä vaan on pakko pyytää henkilökunnalta apua esim. sen selvittämiseksi olisiko tuotetta x saatavilla muissakin väreissä kuin pinkkinä tms.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
2 419
Itse pidän myös siitä, että sen tuotteen saa samantien mukaansa. Tänään hain Canon 600d kamera-akun verkkokaupasta. Eipä Tampereelta juuri muutakaan paikkaa löytynyt joka olisi klo 18> auki ja jolla on tavaraa hyllyssä. No Prisma oli toinen. En sentään Canonin merkkiakkua ollut ostamassa, mutta mulle on aika sama maksaako akku 30 vai 40e jos sen saa samantien. Jos haluan ostaa edullisesti, niin tilaan suoraan ebaysta sitten.

Lisäksi on iso plussa että saa auton liikkeen eteen ilmaiseksi eikä tarvi maksaa parkkeerauksesta.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
11 405
Jännä että noinkin perähikiällä sitten riittää asiakkaita(?)
 

Kautium

IOdootti
Tukijäsen
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
19 701
Jännä että noinkin perähikiällä sitten riittää asiakkaita(?)
Raisiossa vai? Sehän on siinä Turun kupeessa, eli ei se nyt ihan totaalinen perähikiä ole. Tampereellakin Verkkokauppa.comin myymälä on Pirkkalassa, jonne ei varmasti monikaan eksy ilman autoa.

Kyllähän se ihmetyttää, että miten sitä sakkia nykyään riittää näihin kaikkiin, mutta kai nuo jotain markkinatutkimusta tekevät ennen päätöksiään, eli eiköhän sitä populaa riitä ihmettelyistä huolimatta.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
11 405
Itse en ole Vantaalta ole käynyt koskaan edes siellä Ruoholahdessa. Netin/postin kautta kyllä tilannut, mutta silloin tuleekin muualta suomesta. Julkisilla kun liikkuu niin stadiinkin eksyttyä ruohis niin syrjässä että miksi sinne menisi.
 

Kautium

IOdootti
Tukijäsen
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
19 701
Julkisilla kun liikkuu niin stadiinkin eksyttyä ruohis niin syrjässä että miksi sinne menisi.
Saati sitten se nykyinen Jätkäsaari, joka toki on Ruoholahden lähellä sekin, mutta pykälää hankalammin tavoitettavissa.
 
Liittynyt
05.02.2017
Viestejä
5 158
Saati sitten se nykyinen Jätkäsaari, joka toki on Ruoholahden lähellä sekin, mutta pykälää hankalammin tavoitettavissa.
Ei minun mielestäni. Ratikka vie Jätkäsaareen sujuvasti rautatieasemalta. Tilanne oli toki katastrofaalinen silloin, kun ratikkalinja ei ollut vielä aloittanut, mutta nythän linjoja on jopa kaksi.
 

Kautium

IOdootti
Tukijäsen
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
19 701
Ei minun mielestäni. Ratikka vie Jätkäsaareen sujuvasti rautatieasemalta. Tilanne oli toki katastrofaalinen silloin, kun ratikkalinja ei ollut vielä aloittanut, mutta nythän linjoja on jopa kaksi.
Ei sinun mielestäsi? Meinaatko siis että Jätkäsaaren sijainti on nyt parempi, kun se on syrjemmässä, eikä sinne pääse metrolla (tai pääsee toki, jos kävelee Ruoholahdesta)?

Edelleenkään en väitä että sijainti olisi mikään totaalifiasko, mutta mielestäni Ruoholahti oli vaan parempi. Sinne pääsi kuitenkin joko autolla parkkihalliin tai sitten ratikalla tai metrolla, mikä nyt kenellekin sopi paremmin. Lisäksi se oli Ruoholahden kauppakeskuksen yhteydessä, jossa on muitakin liikkeitä ja sitä kautta myös enemmän kävijöitä jne synergiaetuja.
 
Liittynyt
05.02.2017
Viestejä
5 158
Ei sinun mielestäsi? Meinaatko siis että Jätkäsaaren sijainti on nyt parempi, kun se on syrjemmässä, eikä sinne pääse metrolla (tai pääsee toki, jos kävelee Ruoholahdesta)?

Edelleenkään en väitä että sijainti olisi mikään totaalifiasko, mutta mielestäni Ruoholahti oli vaan parempi. Sinne pääsi kuitenkin joko autolla parkkihalliin tai sitten ratikalla tai metrolla, mikä nyt kenellekin sopi paremmin. Lisäksi se oli Ruoholahden kauppakeskuksen yhteydessä, jossa on muitakin liikkeitä ja sitä kautta myös enemmän kävijöitä jne synergiaetuja.
No riippuu, että mistä sinne on tulossa. Jos tulee junalla, niin ratikkaan on mukavampi vaihtaa kuin metroon. Jos on alun perinkin metrossa, niin toki ylimääräinen vaihto harmittaa.

Myös auton kanssa Jätkäsaari on mielestäni ihan ok, kunhan ajaa Crusellinsillan kautta mennen tullen. Lisäksi tietty auttaa, ettei osu juuri johonkin risteilyn aiheuttamaan sumaan (ei ole osunut omalle kohdalleni, mutta voin kyllä kuvitella tilanteen). Ruoholahteen verrattuna puuttumaan jäävät vain kauppakeskuksen muut liikkeet.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
11 405
Toki näin vantaalaisena ei raisiosta tule mieleen kuin margariini. Tokii siellä saattaa ihmisiäkin asua, mutta siinä täytyy luottaa toisen käden tietoon kun en ole koskaan käynyt toteamassa asiaa itse.
 
Liittynyt
21.11.2016
Viestejä
6 163
Raisiotahan sanotaan täällä Turun seudulla "Risteykseksi" koska, noh, se on lähinnä iso risteys ja esikaupunkialuetta. Mutta jotain ne on osanneet tehdä oikein, ja se on ollut kaavoittaa julmetusti tilaa ja tehdä hyviä diilejä isojen myymälöiden sijoittamiseksi kaupungin alueelle, ja siellä onkin Ikeasta alkaen kaikkea mahdollista, esim. suurin osa alueen autoliikkeistä on oikeasti Raision puolella, ja myös iso Myllyn kauppakeskus on siellä. Tulevaisuudessa sitten verkkiskin.

Lempinimen mukaisesta liikenteellisesti keskeisestä sijainnistakin on toki hyötyä tavoitettavavuuden kannalta kun sinne pääsee helposti joka suunnasta ja vieressä menee ohikulkutie. Rasioon pääsee nykyään Föli-bussilla samalla hinnalla kuin Turkuunkin, ja vuoroja menee aika tiuhaan tahtiin, joten sijainnin puolesta tuo on toimiva tuli sitten julkisilla tai omalla autolla.
 
Liittynyt
13.01.2017
Viestejä
329
toivottasti tänne Poriin ei tule, koska se olisi MikroPasi kuolema :(
Vanha viesti jota lainaan, mutta pitää todeta, että Mikropasi on jo kuollut. Kämäset nettisivut, hinnat mettässä, kamala liiketila. Noh, saa sieltä hätätilassa jotain, mutta ei se mielestäni oikein palvele edes Porin seutua.
 
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
7 583
Vanha viesti jota lainaan, mutta pitää todeta, että Mikropasi on jo kuollut. Kämäset nettisivut, hinnat mettässä, kamala liiketila. Noh, saa sieltä hätätilassa jotain, mutta ei se mielestäni oikein palvele edes Porin seutua.
[Ot]
Mun muistikuvien mukaan tuo on ollut tilanne jo 90-luvulta lähtien :) Jotenkin se siellä on sinnitellyt silti vuosikymmenet. Jotakin muuta hyvää kyseisessä liikkeessä on oltava. Melkein kaikki muut vastaavat puljut taitaa alkaa olla kuopattu jo koko maankin tasolla.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
72
Gigantissa 10 lipevää hinttiä hyökkää kimppuun heti kun astuu ovesta sisään. Ei kiitos.

Paljon mielummin otan vuoronumeron, jos tarvitsen myyjän apua.

Verkkokaupan konsepti sopii siis ainakin itselle paremmin.
 
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
1 638
Miksi ihmiset puhuvat Jimmsin myymälästä kun niillä ei enää ole mitään myymälää, jäljellä on jonkinnäköinen noutopiste mistä saa ostaa tavaraa myös tilaamatta. Koska ihmiset eivät tahdo maksaa kunnon myymälän pitämisestä. Ja sen noutopisteen sijainnin kehuminen on hölmöä, keskellä jotain kämäistä teollisuusaluetta se on vaikka bussi ajaisi pihan poikki. Ei sinne kukaan taatusti vahingossa eksy.

Tiedä sitten miten Verkkokauppa siinä Myllyn vieressä toimii, vaikka bussi Myllyyn meneekin on se aika puhdasta automarkettialuetta. Ei sinne poiketa muun reissun yhteydessä ostamaan muistikampaa, kyllä sinne täytyy ihan erikseen mennä.
 
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
99
Tänään Myllyssä käydessä huomasin, että Verkkokauppa.com kyltti oli ilmestynyt entisen Hong Kongin sisäänkäynnin yläpuolelle. Luki jotain 100 päivää tarjouksia tms.
 

Nom

homo debilis obēsus
Tukijäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 817
Verkkokauppa.comin kokonaismyynnistä muistaakseni liki 40% tulee kivijalkamyymälöistä, joten on sinänsä loogista laitella Turun seudullekin yksi myymälä. Harvoin tosiaan verkkiksessä on halvinta hintaa juuri missään tuotteessa, mutta valikoima on hyvä, ja nimenomaan kivijalkamyymälöiden luokassa hinnat ovat oikein kilpailukykyisiä.
Varmaan johtuu siitä että verkkosivut on niin paskat. Pakko olla myymälä. :rolleyes:
 
Liittynyt
30.08.2017
Viestejä
232
Varmaan johtuu siitä että verkkosivut on niin paskat. Pakko olla myymälä. :rolleyes:
Makuasia. Omasta mielestäni paras haku, tuotearvostelut ja -kyselyt sekä kattavat saatavuus- ja tilastotiedot hyvin esillä (saatavuus toki vaihtelee, tiedot kun kuitenkin perustuvat siihen, mitä kolmannet osapuolet, eli mm. maahantuojat ilmoittelee ja saattavat vaihdella kansainvälistenkin markkinoiden mukaan aika rajusti ja nopeasti).

Voisinhan ne toki paremmatkin olla ja tuotetiedot voisi esittää muutenkin, kuin ranskalaisilla viivoilla ja pyrkiä ilmoittamaan kaikille tuotteilla samat speksit paremmin. Tässä ei tosin voi monia muitakaan kehua juuri sen enempää. Tietysti suurempi valikoima aina aiheuttaa enemmän rikkonaisuutta ja monien eri tuoteluokkien hallinta on paljon monia muita työläämpää.

Pelkissä tietokonekomponenteissa on sen verran olemattomat katteet, ettei (tässä maassa) kannata pelkästään niitä varten megakivijalkamyymälöitä pyörittää.
 
Liittynyt
27.12.2016
Viestejä
1 844
Verkkokauppa.com myymälät kyllä mitään kivijalkamyymälöitä ole, ehkä poislukien se 24H kioski. Anttilan/Kodin 1:sen poistuttua se on ainoa suurinpiirtein kotimaisessa omistuksessa oleva sekatavaraketju, jolla on omia myymälöitä. Niin kauan kuin minä muistan, niin Verkkokaupasta on kyllä saanut virvoitusjuomia, makeisia ja elektroniikkaa sekä leluja. Nykyään alkanut rönsyillä niille aloille joilta kotimaista kilpailua on pudonnut pois. Aika luontaista että tuollekin seudulle yksi myymälä pykätään. Enää on sitten Itä-Suomi vailla omaa, jos Pirkkalan myymälä lasketaan palvelevan Keski-Suomea.
 

Kautium

IOdootti
Tukijäsen
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
19 701
Verkkokauppa.com myymälät kyllä mitään kivijalkamyymälöitä ole, ehkä poislukien se 24H kioski.
Kivijalkamyymälä tarkoittaa paikkaa, jonne voi mennä itse paikan päälle lääppimään tuotteita. Se ei siis ole mikään liikkeen kokoa tai valikoimaa määrittelevä termi.

Anttilan/Kodin 1:sen poistuttua se on ainoa suurinpiirtein kotimaisessa omistuksessa oleva sekatavaraketju, jolla on omia myymälöitä. Niin kauan kuin minä muistan, niin Verkkokaupasta on kyllä saanut virvoitusjuomia, makeisia ja elektroniikkaa sekä leluja. Nykyään alkanut rönsyillä niille aloille joilta kotimaista kilpailua on pudonnut pois. Aika luontaista että tuollekin seudulle yksi myymälä pykätään. Enää on sitten Itä-Suomi vailla omaa, jos Pirkkalan myymälä lasketaan palvelevan Keski-Suomea.
Ei siellä ihan alkuun käsittääkseni ollut kuin tietokoneita, komponentteja ja muuta elektroniikkaa. Vähitellen valikoimaa on laajennettu ja nyt se on tosiaan melkein kuin joku elektroniikalla höystetty isokokoinen Siwa. Kohta tiskillä kuuluu: "Yksi näytönohjain, 29" nastarengas fillariin, sininen maito ja paketti rusinatonta maksalaatikkoa, kiitos." :D

Mutta kuten sanottua, varmaan ovat tehneet sen verran kuluttajatutkimusta taustalla, että ovat todenneet tämän mallin hyväksi, joten näillä mennään.

Btw. Myöskään Keski-Suomessa ei ole verkkokauppa.comin myymälää. Ovat varmaan laskeneet, että siellä on jo ihan tarpeeksi Prismoja, Citymarketteja, Powereita ja Gigantteja, eivätkä ole kokeneet vielä järkeväksi hypätä kilpailemaan näiden kanssa siellä seudulla.
 
Liittynyt
27.12.2016
Viestejä
1 844
Kivijalkamyymälä tarkoittaa paikkaa, jonne voi mennä itse paikan päälle lääppimään tuotteita. Se ei siis ole mikään liikkeen kokoa tai valikoimaa määrittelevä termi.
Valikoimaa ei, mutta kokoa kyllä. Kivijalkamyymälällä tarkoitetaan nimenomaan kaupunkiympäristön pienliikkeitä jotka harjoittavat liiketoimintaa kerrostalojen kivijalkakerroksessa. Nämä ovat lähes sukupuuttoon kuolleita vähittäiskaupan supermarkettisoitumisen uhreja, joille verkkokauppa on tosin tuonut pienen uuden henkireiän lähes renesanssin.
 

Kautium

IOdootti
Tukijäsen
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
19 701
Valikoimaa ei, mutta kokoa kyllä. Kivijalkamyymälällä tarkoitetaan nimenomaan kaupunkiympäristön pienliikkeitä jotka harjoittavat liiketoimintaa kerrostalojen kivijalkakerroksessa. Nämä ovat lähes sukupuuttoon kuolleita vähittäiskaupan supermarkettisoitumisen uhreja, joille verkkokauppa on tosin tuonut pienen uuden henkireiän lähes renesanssin.
Olet keksinyt ihan oman määritelmäsi tuolle termille. Ettei vaan olisi peräisin jostakin ikivanhasta virheelllisestä wiki-artikkelista tms?

Supermarketti on kivijalkakauppa ihan siinä missä se 20m2 myymälä kerrostalon alakerrassakin. Kivijalkakaupan vastakohta taas on verkkokauppa. Useat kaupat tarjoavat näistä molemmat vaihtoehdot.
 
Liittynyt
21.11.2016
Viestejä
6 163
Olen kyllä itsekin aina mieltänyt kivijalkakaupan tarkoittavan mitä tahansa fyysistä kauppaa (ja myös käyttänyt sitä sellaisissa yhteyksissä) en spesifisti kivijalassa sijaitsevaa kauppaa. Voinee johtua siitä, että paljon maailmankieltä käyttävänä rinnastan sen päässäni englannin kielen termiin brick and mortar.

Mutta ei me olla Kautiumin kanssa kaksin tässä asiassa, kuten kielikellossakin todetaan, "... sanaa on viime aikoina alettu käyttää myös isommista liikkeistä ja jopa tavarataloista verkkokaupan vastakohtana".
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 245
Harmi että verkkiksestä sai kunnon palvelua viimeksi kun verkkis oli vielä kilossa.
Junnut ei muista.....
 
Liittynyt
30.10.2016
Viestejä
2 113
Nyt kun tätä ketjua lukee, niin ihmettelen suuresti miksei Verkkokauppa.com ole avannut myymälää "hieman" paremmin saavutettavalle paikalle PK-seudulla eli juurikin esim. tuonne Vantaan pelloille Tammistoon. Ihan hirveästi ei esim. Vantaalta kiinnostaisi tuonne Helsingin niemenkärkeen lähteä sompailemaan ilman muuta asiointitarvetta, kun kaikki asiat hoituu tuolla Jumbon huudeilla helposti auton kanssa kulkiessa.

Helsingin keskusta on niin pussinperällä kuin voi olla, ja juuri ne halutuimmat asuinalueetkin esim. Eirassa on sellaisia joissa vaaditaan ruuhka-aikana pitkää pinnaa...
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 245
Ihmettelen miksi jimmsin arabian putiikki feilas.vai meniköhän samaan syssyyn sen tampesterin puljun kanssa.

Oli palvelua ja hyvät yhteydet.
 
Liittynyt
24.11.2016
Viestejä
822
Miksi ihmiset puhuvat Jimmsin myymälästä kun niillä ei enää ole mitään myymälää, jäljellä on jonkinnäköinen noutopiste mistä saa ostaa tavaraa myös tilaamatta. Koska ihmiset eivät tahdo maksaa kunnon myymälän pitämisestä. Ja sen noutopisteen sijainnin kehuminen on hölmöä, keskellä jotain kämäistä teollisuusaluetta se on vaikka bussi ajaisi pihan poikki. Ei sinne kukaan taatusti vahingossa eksy.
Jotenkin ajattelin niin, että varsinkin tietokonekomponentit on tavarana samaa luokkaa, kuin auton osat. Ei kukaan mene Motonettiin hiplaamaan uutta jarrulevyä tai kiertele siellä sen takia, jotta "jos nyt löydän uuden laturin sierraan". Tuollaisiin kauppoihin mennään hakemaan sitä, mitä tarvitaan ja se ostopäätös on todennäköisesti tehty jo kotona. Ehkä headsetit, hiiret, näppikset, tuolit yms. on ainoat, jota haluaa kokeilla ennen ostopäätöstä, mutta jos mä haluan uuden näyttiksen, niin katson mistä niitä saa ja menen hakemaan.

Sijaintina tuo on hyvä. Pitäisikö Jimms olla Turun keskustassa, jotta bussilla liikkuvat pääsevät helpommin ostamaan tavaraa? Vituttaisi seikkailla töiden jälkeen neljän ruuhkassa ja parkkipaikkaa etsien, siihen parkkimaksut ja muut päälle. Nyt Jimmsiin pääsee helposti bussilla ja autolla, ei tarvitse murehtia parkkipaikoista tai maksuista. Mutta tuo on vaan nykyajan uusavuttomuutta. Itketään kun atk-kauppa on 5km keskustasta ja bussipysäkiltä joutuu kävelemään 400 metriä.
 
Liittynyt
27.12.2016
Viestejä
1 844
Mutta ei me olla Kautiumin kanssa kaksin tässä asiassa, kuten kielikellossakin todetaan, "... sanaa on viime aikoina alettu käyttää myös isommista liikkeistä ja jopa tavarataloista verkkokaupan vastakohtana".
Kannattaa silti olla tietoinen etymologiasta ja historiasta. Tämä nykyinen käyttö johtuu täysin nykyjournalismin surkeasta tasosta ja toimittajien älyllisestä laiskuudesta. Tuskin olisi ollut kauhean vaikeaa löytää tai muodostaa jokin parempi määritelmä paikalliskaupalle, kuin kutsua kaikkea myymälätoimintaa kivijalkakaupaksi.
 

Kautium

IOdootti
Tukijäsen
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
19 701
Kuten sanoin, jos lähde on vanhentunutta tietoa sisältävä wiki, niin syytön minä siihen olen. Kivijalkakaupan käsite on muuttunut vuosikausia sitten. Nyt on nyt.

Kannattaa silti olla tietoinen etymologiasta ja historiasta. Tämä nykyinen käyttö johtuu täysin nykyjournalismin surkeasta tasosta ja toimittajien älyllisestä laiskuudesta. Tuskin olisi ollut kauhean vaikeaa löytää tai muodostaa jokin parempi määritelmä paikalliskaupalle, kuin kutsua kaikkea myymälätoimintaa kivijalkakaupaksi.
Ei siitä toimittajia/mediaa kannata syyttää. Tuo on ihan normaali, toimiva ja kuvaava puhekielen ilmaisu, enkä ymmärrä miksi sitä vastaan pitää vänkätä.

/Offtopic
 
Liittynyt
27.12.2016
Viestejä
1 844
Kuten sanoin, jos lähde on vanhentunutta tietoa sisältävä wiki, niin syytön minä siihen olen. Kivijalkakaupan käsite on muuttunut vuosikausia sitten. Nyt on nyt.

Ei siitä toimittajia/mediaa kannata syyttää. Tuo on ihan normaali, toimiva ja kuvaava puhekielen ilmaisu, enkä ymmärrä miksi sitä vastaan pitää vänkätä.
jahas, noh ei sitten mitään jos kerran olet tuota mieltä. Kivijalkakauppa sinnittelee hypistelyn voimalla – Nämä 3 tekijää määrittävät kaupan kohtalon Suomessa
 

Kautium

IOdootti
Tukijäsen
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
19 701
Hetkonen, luitko tuota omaa linkitystäsi ajatuksen kanssa lainkaan? Siinähän puhutaan juuri tästä samasta asiasta, eli kivijalkakauppojen ja verkkokauppojen vastakkainasettelusta ja siitä miten verkkokaupat syövät niiltä koko ajan enemmän jalansijaa. Ei kai kukaan ole siitä eri mieltä?

Eri mieltä ollaan vain siitä mikä on kivijalkakaupan määritelmä ja jos sinä haluat välttämättä jatkaa kohtuullisen yksipuoleiselta vaikuttavaa keskustelua tästä aiheestä, niin perusta sille oma ketju, kun ei se kuulu tänne.

Minun ja melko varmasti aika monen muunkin mielestä mm. verkkokauppa.comin myymälät ovat ihan aitoja 2000-luvun kivijalkamyymälöitä, koska niistä voi käydä ostamassa tuotteita paikan päältä, olkoonkin että niitä ei ole välttämättä rakennettu vanhan kivirakenteisen kerrostalon ensimmäiseen kerrokseen. Myös Mannerheimintien Stockmann voitaneen lukea kivijalkamyymäläksi, vaikka se onkin alunperin rakennettu huomattavasti nykyistä vaatimattomampaan muotoon ja sittemmin laajennettu nykyiseen muotoonsa. Tosin nykyisellä kehityksellä Stockmannista siitä tulee sinun määritelmäsi mukainen aito kivijalkamyymälä samaisen talon alimpaan kerrokseen vasta lähivuosina, jos eivät onnistu sopeutumaan kehitykseen ja petraamaan myyntiään merkittävästi verkkokaupan puolella. :D
 
Liittynyt
27.12.2016
Viestejä
1 844
Hetkonen, luitko tuota omaa linkitystäsi ajatuksen kanssa lainkaan? Siinähän puhutaan juuri tästä samasta asiasta, eli kivijalkakauppojen ja verkkokauppojen vastakkainasettelusta ja siitä miten verkkokaupat syövät niiltä koko ajan enemmän jalansijaa. Ei kai kukaan ole siitä eri mieltä?
Artikkeli käsitteli verkkokaupan ja myymälöiden välistä synergiaa, joka mielestäni liittyy kyllä tähän ketjuun, jossa keskustellaan siitä miksi Saloon pitäisi myymälä perustaa, kun Verkkokauppa.com profiloituu vahvasti verkkokaupaksi; -myös tässä keskustelussa.

Eri mieltä ollaan vain siitä mikä on kivijalkakaupan määritelmä ja jos sinä haluat välttämättä jatkaa kohtuullisen yksipuoleiselta vaikuttavaa keskustelua tästä aiheestä, niin perusta sille oma ketju, kun ei se kuulu tänne.
Olennaista olisi ymmärtää verkkokaupan tuomat mahdollisuudet kivijalkaliikkeille, jotka ovat ostoskeskusten, verkkokaupan ja supermarkettien yleistyessä joutuneet ahtaaseen rakoon.

Minun ja melko varmasti aika monen muunkin mielestä mm. verkkokauppa.comin myymälät ovat ihan aitoja 2000-luvun kivijalkamyymälöitä, koska niistä voi käydä ostamassa tuotteita paikan päältä, olkoonkin että niitä ei ole välttämättä rakennettu vanhan kivirakenteisen kerrostalon ensimmäiseen kerrokseen. Myös Mannerheimintien Stockmann voitaneen lukea kivijalkamyymäläksi, vaikka se onkin alunperin rakennettu huomattavasti nykyistä vaatimattomampaan muotoon ja sittemmin laajennettu nykyiseen muotoonsa. Tosin nykyisellä kehityksellä Stockmannista siitä tulee sinun määritelmäsi mukainen aito kivijalkamyymälä samaisen talon alimpaan kerrokseen vasta lähivuosina, jos eivät onnistu sopeutumaan kehitykseen ja petraamaan myyntiään merkittävästi verkkokaupan puolella. :D
Olisiko sinulla jotakin arvausta parempaa tietoa että mielipiteesi on se oikea? Helsingin Stockmannista olen samaa mieltä että se aloitti kivijalkakauppana ja vahvasti näyttää että jälleen päätyy sellaiseksi.
Harjoitukseksi voisit laskea vaikka kuinka moni kivijalkakauppaa käsittelevä hakutulos milläkin tavalla käsitettä lähestyy.

Keskustelua tuskin kannattaa jatkaa tästä eteenpäin. Sen verran tiukalla mielipiteellä olet liikkeellä. Viisaampi lopettaa.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
2 782
Mä en ymmärrä miksi tätä Jimmssiä niin kauheasti hehkutetaan... Sijainti syrjässä, aukioloajat kehnot, pitkät jonotusajat, ei yhtäön viihtyisä myymälä, toimitusnopeus huono, takuu asioiden hoitaminen kauhean tappelun takana. Ainoa asia mitä voi kehua on 24/7 asiakaspalvelu, laaja ATK-tarvike valikoima ja jotkut hinnat.
Ilmaiset lähetyskulut.
Jos tilaat jotain niin toimitusajoissa puhutaan päivistä toisin kuin VK viikoista (yleensä).
Yleensä aika halvat hinnat, vaikkakin nykyään on monia muitakin online kauppoja mistä saa samaa tavaraa ihan halvalla.
Takuut pelaa hyvin.
 

Kautium

IOdootti
Tukijäsen
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
19 701
Ilmaiset lähetyskulut.
Jos tilaat jotain niin toimitusajoissa puhutaan päivistä toisin kuin VK viikoista (yleensä).
Yleensä aika halvat hinnat, vaikkakin nykyään on monia muitakin online kauppoja mistä saa samaa tavaraa ihan halvalla.
Takuut pelaa hyvin.
Kyllä minulle ainakin verkkokauppa.comin toimitukset ovat tulleet poikkeuksetta alle viikossa. Jimmsin etu on lähinnä juuri toimituskuluttomuus ja paikoin myös hieman erikoisempi valikoima + tietenkin mainio kommunikointi mm. juuri täällä omassa ketjussaan.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
846
Toki näin vantaalaisena ei raisiosta tule mieleen kuin margariini. Tokii siellä saattaa ihmisiäkin asua, mutta siinä täytyy luottaa toisen käden tietoon kun en ole koskaan käynyt toteamassa asiaa itse.
Vantaalaiselle on hyvä Raisiota verrata juurikin Vantaaseen. Ison kaupungin kupeessa asumalähiötä, ja ohitustien takia hyvät kulkuyhteydet kaikkialle maakuntaan. Tuo Ikean seutu palvelee aluetta Salosta Raumalle. Hämeentien suuntaan en osaa sanoa.

Ei Vantaakaan ketään kiinnostaisi ilman Helsinkiä vieressä.
 
Liittynyt
24.11.2016
Viestejä
822
Raisiossa asuvana kutsun tätä Suomen suurimmaksi kauppakeskukseksi. Täällä ei sinänsä ole mitään muuta, kuin helvetisti kauppoja. Gigantti, Power, Biltema, Ikea, Kauppakeskus Mylly, Plantagen, Bauhaus, about kymmenen autokauppaa ja helvetisti muita pienempiä kauppoja ihan 2km säteellä. Verkkokauppa sopii joukkoon kuin nyrkki silmään, toki kilpailevia yrityksiä on ympärillä ja paljon.
 
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
1 638
Sijaintina tuo on hyvä.
Kyllä Jimmylle helposti pääsee kun tietää missä se on, ei sitä piilopaikkaa silti tarvi hyvänä pitää. Hyvä sijainti on sellainen että siinä voi poiketa muuten vain hetken mielijohteesta, Jimmyn noutopiste on sellainen että sinne täytyy erikseen päättää mennä. Vaikka Länsikeskus on melkein vieressä niin tuskin kukaan siellä kaupoilla käydessään päättää että poikkeaa samalla Jimmyllä, toisin kuin esim. Verkkokaupan ja Myllyn kannsa tulee käymään.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
240 435
Viestejä
4 199 454
Jäsenet
70 906
Uusin jäsen
Zawaro

Hinta.fi

Ylös Bottom