Verkkokauppa.com avaa Raisioon jättimyymälän

Liittynyt
21.11.2016
Viestejä
6 108
Kyllähän tätä VK:n myymälää on tänne seudulle jo odoteltukin. Ihan jees juttu :)
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
3 171
Onkohan tämä verkkokaupan kannalta hyvä vai huono asia loppuviimein. :think:

Jos ei ota huomioon erikoistarjouksia, niin melkein ikinä ei löydy nykyään Verkkokauppa.com:sta sitä halvinta hintaa millekään tuotteelle. Jimms tarjoaa tietotekniikan sopuhintaan ja Gigantti melkein kaiken muun. Joskus muinoin Verkkis oli oikeasti "todennäköisesti aina halvempi!", mutta sitten aukesi lisää isoja ja helvetin kalliita myymälöitä.

edit: Laittaisivat vaan kaikki paitsi 24/7h kioskin kiinni.
 
Liittynyt
30.11.2016
Viestejä
323
Toivottavasti tulee Outlet Helsingin myymälän tapaan, sieltä mm. monet osat koneeseen tullut napattua välillä oikeasti tosi hyvällä ale-prosentilla. 24h kiska ois kanssa mukava, mutta tuskin sille riittäisi Raisiossa riittävästi asiakkaita, että olisi kannattava :confused2:

Muuten kyllä totta, että monesti kilpailijoilta saa vähän halvemmalla, mutta ainakin Helsingin myymälässä on myös etuna ollut, että paljon tavaraa heti hyllyssä/ varastossa eikä tarvii tilata postitse.
 

Kaiser Soze

Johtaja
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
4 963
Onkohan tämä verkkokaupan kannalta hyvä vai huono asia loppuviimein. :think:

Jos ei ota huomioon erikoistarjouksia, niin melkein ikinä ei löydy nykyään Verkkokauppa.com:sta sitä halvinta hintaa millekään tuotteelle. Jimms tarjoaa tietotekniikan sopuhintaan ja Gigantti melkein kaiken muun. Joskus muinoin Verkkis oli oikeasti "todennäköisesti aina halvempi!", mutta sitten aukesi lisää isoja ja helvetin kalliita myymälöitä.

edit: Laittaisivat vaan kaikki paitsi 24/7h kioskin kiinni.
Voin kertoa kaksi pointtia miksi Verkkokauppa on täysin ylivoimainen kauppa täällä Helsingissä: 1. Auki 24/7. 2. Valtava valikoima jonka rinnalla Jimmsit ja Gigantit eivät ole mitään. Yhdistettynä, voin rakentaa uuden koneen ja ostaa Voltit mukaan vaikka heti jos huvittaa. Tälläiseen palvelutasoon ei pääse yksikään toinen kauppa Suomessa. Plussaa annetaan myös erittäin hyvin toimivasta takuutiskistä joka sekin on auki iltaan asti. Autoilijat arvostavat ilmaista parkkihallia Helsingin kantakaupungissa. Erityismaininta annetaan raflasta jossa tarjoillaan bisseä.
 
Liittynyt
30.11.2016
Viestejä
323
2. Valtava valikoima jonka rinnalla Jimmsit ja Gigantit eivät ole mitään.
Koko valikoima toki iso, jos kaikki pc-rauta, lastenrattaat ja energiajuomat sun muut lasketaan yhteen, mutta jos pelkästään pc-raudasta puhutaan mihin Jimms keskittynyt, niin kyllä Jimms valikoimaltaan parempi ja laajempi on.
 

Kaiser Soze

Johtaja
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
4 963
Koko valikoima toki iso, jos kaikki pc-rauta, lastenrattaat ja energiajuomat sun muut lasketaan yhteen, mutta jos pelkästään pc-raudasta puhutaan mihin Jimms keskittynyt, niin kyllä Jimms valikoimaltaan parempi ja laajempi on.
Tämä ketju ei nyt ole ehkä oikea paikka aloittaa aiheesta väittelyä. Tyydyn vain toteamaan ton olevan oma kokemukseni ja että aika usein ostan muutakin kuin ATK-osia. Kätevää kun muunkin elektroniikan voi ostaa samasta paikasta. Ja limpparit tottakai :hungry:
 

Nerkoon

Se ainoa oikea
Platinum-jäsen
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
5 625
Tämä ketju ei nyt ole ehkä oikea paikka aloittaa aiheesta väittelyä. Tyydyn vain toteamaan ton olevan oma kokemukseni ja että aika usein ostan muutakin kuin ATK-osia. Kätevää kun muunkin elektroniikan voi ostaa samasta paikasta. Ja limpparit tottakai :hungry:
Limppareista puheenollen... Mihin ihmeeseen se Coca Cola Life katosi Verkkokauppa.com:sta? Oli oikein hyvää (stevia) colaa.
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
362
Helsingissä Verkkokauppa on kyllä siitä hyvä, että varastot on täällä. Jotain pientä joo löytyy myymälästä mutta isompaa ei ikänä vaan se on aina ollut keikka erilliseen varastoon. Toisaalta tuotteen on kyllä saanut saman päivän aikana.
Sijainti on kyllä onneton. Rakennustyömaiden keskellä ja ihan tuskanen ruuhka välillä laivaliikenteen takia.
 

Hessu

Tukijäsen
Liittynyt
29.10.2016
Viestejä
4 420
Koko valikoima toki iso, jos kaikki pc-rauta, lastenrattaat ja energiajuomat sun muut lasketaan yhteen, mutta jos pelkästään pc-raudasta puhutaan mihin Jimms keskittynyt, niin kyllä Jimms valikoimaltaan parempi ja laajempi on.
Samaa mieltä. Jimmsin osavalikoima on kyllä huomattavasti laajempi. Keskimääräisesti jimmsillä on nopeammat toimituksetkin ollut ainakin omalla kohdalla. Mitään pahaa sanottavaa verkkiksestä ei kyllä ole. Takuut toimii ja aspa vastaa kohtuu nopeasti.
 

Kaiser Soze

Johtaja
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
4 963
Limppareista puheenollen... Mihin ihmeeseen se Coca Cola Life katosi Verkkokauppa.com:sta? Oli oikein hyvää (stevia) colaa.
Tollaseen en oo ikinä koskenut. Ne sokerittomat, kirpeät karkit on kyl ihan hemmetin namia! Yleensä oon vähän skeptinen stevia-tuotteista mut noita ostan joka kerta melkein kun käyn kioskissa :D

Laitetaas tähän vaativaan makuun setti jota ei Jimmsiltä saakaan :hungry:
Riedel Coca Cola ‐lasi 14,90 €
Volt Power Cola ‐energiajuoma, 500 ml, 24-PACK 36,99 €

Takaan että näillä elämä hymyilee ja ette joudu pettymään!

Helsingissä Verkkokauppa on kyllä siitä hyvä, että varastot on täällä. Jotain pientä joo löytyy myymälästä mutta isompaa ei ikänä vaan se on aina ollut keikka erilliseen varastoon. Toisaalta tuotteen on kyllä saanut saman päivän aikana.
Sijainti on kyllä onneton. Rakennustyömaiden keskellä ja ihan tuskanen ruuhka välillä laivaliikenteen takia.
Jees. Ainakin mun jutut löytyy yleensä aina suoraan varastosta ja kätevää käydä hakemassa kun toi sijainti on niin hyvä. Autolla on todella nopea saapua lännestä tai pohjoisesta ja alepalla/sporalla pääsee suoraan oven eteen. En mä näe mitään lisäarvoa säästää pari prosenttia ja odotella päiväkausia jotain postipaketteja.
 
Liittynyt
05.02.2017
Viestejä
5 124
Verkkokauppa.comin kokonaismyynnistä muistaakseni liki 40% tulee kivijalkamyymälöistä, joten on sinänsä loogista laitella Turun seudullekin yksi myymälä. Harvoin tosiaan verkkiksessä on halvinta hintaa juuri missään tuotteessa, mutta valikoima on hyvä, ja nimenomaan kivijalkamyymälöiden luokassa hinnat ovat oikein kilpailukykyisiä.
 
Liittynyt
23.04.2017
Viestejä
59
Minneköhän päin raisiota mahtanee tulla...? Kodin1 siellä ainakin lopetti viime syksynä. Tuliskohan sen tiloihin...
 

KLF

Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 788
Nyt pitäisi enää tietää, missä on Raisio
Se on se iso risteys Turun ja Naantalin välissä :D

Mielenkiintoista olisi tietää mihin tämä uusi myymälä tulee. Ikea/Gigantti/Power ympäristöä veikkaisin itse*, Myllyn kauppakeskuksen ympärillä ei taida olla mitään oikein isoa vapaana just nyt?

*sitä kuuluisaa inside infoa mitä ei viitsi sanoa ääneen ennenkuin asianosainen pulju itse kertoo :p
 

Signa

▯sᴍᴀʟʟ ᴘᴄ – BIG RADIATOR ⊞
Liittynyt
12.12.2016
Viestejä
2 833
Se on se iso risteys Turun ja Naantalin välissä :D

Mielenkiintoista olisi tietää mihin tämä uusi myymälä tulee. Ikea/Gigantti/Power ympäristöä veikkaisin itse*, Myllyn kauppakeskuksen ympärillä ei taida olla mitään oikein isoa vapaana just nyt?

*sitä kuuluisaa inside infoa mitä ei viitsi sanoa ääneen ennenkuin asianosainen pulju itse kertoo :p
Eikös siinä Gigantin vieressä ole pellolla (vielä) tilaa? :think: toisaalta se vanha Kodin1:kin saattaa olla ihan riittävän iso tila...
 
Liittynyt
30.11.2016
Viestejä
323
Verkkokauppa.comin kokonaismyynnistä muistaakseni liki 40% tulee kivijalkamyymälöistä.
Yllättävä tieto itselle, että noinkin paljon, olisin veikannut 25-30%. Aika ironista, että firman nimi verkkokauppa.com ja silti lähemmäs puolet myynnistä perinteisellä kivijalalla. :D
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
991
Myllyn vierestä meni hiljattain Hong Kong kiinni, ilmoittivat avaavansa lähialueelle uuden myymälän. Siinä on siis ainakin tällä hetkellä vapaata liiketilaa, mutta on kyllä muutoin aika kämyisen oloinen halli. Tuskimpa toisaalta ihan äkkiseltään ollaan uuttakaan rakentamassa, eli eiköhän jossain toisessa liiketilassa ole vuokrasopimus päättymässä vuodenvaihteeseen.
 

KLF

Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 788
Eikös siinä Gigantin vieressä ole pellolla (vielä) tilaa? :think: toisaalta se vanha Kodin1:kin saattaa olla ihan riittävän iso tila...
Jysk tais muuttaa siihen Kodin1 tiloihin. En ole tosin käynyt katsomassa valtasivatko kaiken tilan itselleen. Jyskiltä puolestaan jäi sellainen kenkälaatikon kokoinen loossi siihen Gigantin viereen mikä ei kyllä riitä :)
 

Kaotik

Banhammer
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
14.10.2016
Viestejä
21 453
Jysk tais muuttaa siihen Kodin1 tiloihin. En ole tosin käynyt katsomassa valtasivatko kaiken tilan itselleen. Jyskiltä puolestaan jäi sellainen kenkälaatikon kokoinen loossi siihen Gigantin viereen mikä ei kyllä riitä :)
Puhumattakaan siitä että se Kodin1:sen paikka on Turkua, ei Raisiota
edit:
nevermind, siellähän oli Kodin1 Raisiossakin, ajattelin Länsikeskusksen Kodin1:stä
 

Topsu7

Bwoah
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
207
Verkkokauppaa mielellään tuen, koska Gigantti on niin vastenmielinen yritysjätti. SER toki lähes aina Jimmsiltä.
 

CalEpitan

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
24.11.2016
Viestejä
1 702
toivottasti tänne Poriin ei tule, koska se olisi MikroPasi kuolema :(
joskus ja jouluna tulee sieltä haettua jotain, koska pitää tukea firmaa josta on mulle Amiga500 kakarana haettu!

postikulut kun laskee hintoihin niin ei se ole edes kallis kauppa

enemmän kaipaisi näitä pieniä kivijalka myymälöitä.. 80-90 luvulla niitä paljon oli vielä

Huomenna pitääkin Pasilta hakea johonkin SER koneeseen poweri koska näköjään Nvidia GTX970 ja Radeon RX580 mainaamassa satosheja samalla koneella on huono yhdistelmä jostain syystä.
 
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
673
Hyvä että laajentaa. Jotenkin tympeä käydä esim gigantissa kun siellä myyjät tuputtaa vaan gigantin lisäturvia ja mikäli haluat ostaa tuotteen X hyllystä niin myyjä kirjottelee lapun ja haet itse sen sitten noutovarastolta. Verkkokaupasta saa kaiken haluamansa hyllystä jos/kun tarve tulee. Jos taas ei ole kiire ja kyseessä SER-kamat niin Jimmsiltä tilaamalla.
 

CalEpitan

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
24.11.2016
Viestejä
1 702
Hyvä että laajentaa. Jotenkin tympeä käydä esim gigantissa kun siellä myyjät tuputtaa vaan gigantin lisäturvia ja mikäli haluat ostaa tuotteen X hyllystä niin myyjä kirjottelee lapun ja haet itse sen sitten noutovarastolta. Verkkokaupasta saa kaiken haluamansa hyllystä jos/kun tarve tulee. Jos taas ei ole kiire ja kyseessä SER-kamat niin Jimmsiltä tilaamalla.

Joo ja kävin Powerista ja Gigantista taannoin kyselemässä PC virtalähteitä. Ei ole. pitää tilata...
En käsitä. Ikäänkuin virtalähde olisi jokin nopeasti vanhnetuva komponentti?
Ymmärrän ettei hyllyjä pidetä täynnä prosessoreita yms, mutta on olemassa PC komponentteja joita voisi pitää hyllyissä koko ajan.

Ostan gigantista jne vain hyviä tarjoustuotteita. Muuten vältän kuin ruttoa. On muutenkin tosi oksettava paikka kun niitä hyenooja tulee kimppuun kuin sika limppuun käveltyäsi kauppaan sisään. Eikö voi jumalauta odottaa että itse menen kysymään.

Verkkokauppa on siitä kiva paikka että siellä ei varmasti tule kukaan myyjä häiritsemään, joudut aseella uhaten pyytämään apua jos tarvitset :D
 
Liittynyt
01.11.2016
Viestejä
40
Itse kans veikkaan sitä hong kongin tilaa verkkokauppa.comille? Oon ollut pätkäduunissa siinä Raison Kodin1:n kanssa samassa talossa, ja tiedän millainen se tila/varasto on. Se tila ei kyllä sovellu minkäänlaiseksi varastoksi, vaan nimenomaan myymälälle, jossa myytävät tuotteet ovat suoraan esillä omassa kaksikerroksisessa myymälässä :)

itse olen ihan innoissani tästä, tässä ei enää tarvita mitään verkkokauppoja/posteja, kun Jimms/verkkis/gigantti ja kaikki on ihan kivenheiton päässä. R.I.P pankkitilin saldo :dead:
Itse kuullut tornihuhua, että raision gigantin vastapäätä sijaitsevat budget sport ja k-kauppa sulkevat ovensa, joten nämä lokaatiot aika mahdollisia myös uudelle verkkikselle..?
 
Liittynyt
13.01.2017
Viestejä
2 052
Itse asustelen Turussa ja ei ole kyllä tarvetta fyysiselle pisteelle Turkuun tuota verkkistä. Jimm's:llä on aika hemmetin vahva jalansija turkulaisessa yrityksissä sekä perus kuluttajissa

En millään näe, että Verkkiksen liike pysyisi pystyssä pidemmän päälle Turussa, mutta aika näyttää. Toivottavasti olen väärässä.

Verkkokaupat jyllää jatkuvasti enemmän ja kilpailu kovenee varsinkin netissä, jossa saadaan ne viimeisest sentit hinnoista pois, kun ei ole mitään isoa kivijalkaliikettä, joissa kuitenkin isot rasitteet. Dustinit yms painavat jatkuvasti hintoja alemmaksi ja smartpostit tulee vielä joihinkin taloyhtiöiden rappukäytäviin, toki joudut odottamaan tuotetta pari päivää versus että haet sen liikkeestä.
 
Liittynyt
21.11.2016
Viestejä
6 108
Jimm'sin ja vk.comin valikoimaa kun vertaa, niin vk:n paletti on aika perhanan laaja verrattuna Jimm'siin. Jimm's myy pääasiassa IT-kamaa, sekä jotain kodin elektroniikkaa tyyliin telkkarit, kotiautomaatio, dronet, kännykät (näissäkin vahva edustus "kiinaihmeillä" Oukitel ja Xiaomi), kun taas verkkiksestä saa kaikkea mahdollista sälää suklaapatukoista lastenvaunuihin ja monitoimitikapuihin. Mun vahva veikkaus on, että vk.comin myymälän asiakkaista aika pirun iso osa ei ikinä asioi Jimm'sillä, koska eivät kuulu sen firman kohderyhmään lainkaan.

Verkkokauppa.com ehkä aloitti toimintansa SER-myynnillä, mutta niiden tuotevalikoimassa tuntuu olevan nykyään yhtä paljon yhtäläisyyttä Hong Kongin kanssa kuin vaikka Jimm'sin...
 
Liittynyt
24.04.2017
Viestejä
212
Verkkokauppa on tosiaan enemmän Hong Kong kuin Jimm's. Hinnat vaan ovat kovempia (toki laatukin saattaa olla parempaa).

Valikoimaa lie enemmän kuin Powerissa, Gigantissa niillä alueille jotka itse kiinnostavat mutta kun hinnat saattavat olla useita kymppejä, jopa satasen pari isompi niin ei ole tullut ostettua sieltä.
 
Liittynyt
31.01.2017
Viestejä
265
Ihan kiva, että tulee Raisioon, kilpailu alkaa olemaan kova alueella ja on verkkis useasti ollut halvempi, kuin jimms.
 

CalEpitan

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
24.11.2016
Viestejä
1 702
Jimssin kannattaisi perustaa myymälä Tampereen keskustaan ;)

(offtopiccia hivenen kai, anteeksi)
 
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
99
Itse kuullut tornihuhua, että raision gigantin vastapäätä sijaitsevat budget sport ja k-kauppa sulkevat ovensa, joten nämä lokaatiot aika mahdollisia myös uudelle verkkikselle..?
Budgets sportissa ainakin on loppuunmyynti kun myymälä muuttaa.

On kyllä kiva, että pääsee hyödyntämään verkkistä enemmän. Ilmanpuhdistimen suodattimia tuolta lähinnä ostanut ja legoja. Pitää vain olla riittävän paljon halvempaa että kattaa myös postikulut. Jatkossa voi sitten noutaa itse niin voi tilailla myös halvempia tuotteita.
 

IcePen

Typo Generaatroti ;-)
Tukijäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 966
Jos se uusi VK on samantyylinen kuin mitä Oulun myymälän muutos antaa olettaa niin ei välttämättä ole sitä mitä tietokonekomponenteista kiinostuneet odottaa, nimittäin Oulussa kodinkone ja viihde-elektroniikka yms puoli kasvoi paljon ja se kaikki oli pois nimenomaan tietokone/tietokonekomponenti puolelta.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
3 285
Ite oon nykysin tilannu verkkokauppa.comista lähes kaiken koska sieltä on yleensä löytynyt lähes kaikki. Jimmsiltä aina puuttuu jotain. Ostin esim kuulokkeet ja hiiren. 10€ oli hiiri halvempi jimmsiltä mutta pari viikkoa toimitusaika ni ostin verkkokauppa.comista.

Hinnat noissa on usein melko lähellä samaa.
 

CalEpitan

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
24.11.2016
Viestejä
1 702
Jos se uusi VK on samantyylinen kuin mitä Oulun myymälän muutos antaa olettaa niin ei välttämättä ole sitä mitä tietokonekomponenteista kiinostuneet odottaa, nimittäin Oulussa kodinkone ja viihde-elektroniikka yms puoli kasvoi paljon ja se kaikki oli pois nimenomaan tietokone/tietokonekomponenti puolelta.

Ei se komponettien valikoima Pirkkalan VK:ssakaan nyt päätä huimaa. Kitaraa, Grilliä ja muuta tauhkaa kyllä on paljon. On siis siellä "kaikkia" kompontentteja hyllyssäkin mutta ei se PC osasto nyt mikään supermarket kokoluokkaa ole..
 
Liittynyt
05.02.2017
Viestejä
5 124
En millään näe, että Verkkiksen liike pysyisi pystyssä pidemmän päälle Turussa, mutta aika näyttää. Toivottavasti olen väärässä.

Verkkokaupat jyllää jatkuvasti enemmän ja kilpailu kovenee varsinkin netissä, jossa saadaan ne viimeisest sentit hinnoista pois, kun ei ole mitään isoa kivijalkaliikettä, joissa kuitenkin isot rasitteet. Dustinit yms painavat jatkuvasti hintoja alemmaksi ja smartpostit tulee vielä joihinkin taloyhtiöiden rappukäytäviin, toki joudut odottamaan tuotetta pari päivää versus että haet sen liikkeestä.
Mä kyllä luulen, että loppujen lopuksi Verkkiksellä on aika pienet ylläpitokulut noissa myymälöissään. Helsingin myymälässä on myymälän kokoon nähden aika vähän tavaraa esillä, ja suurin osa siitä on pikkusälää. Aika suuri osa tavaroista tulee varastosta, ja pitää vieläpä tehdä myymälän päätteellä tilaus, jotta homma toimii. Mun mielestä toimintatapa on kuluttajan kannalta ihan persiistä, mutta onneksi sen tietää, joten voi etukäteen tarkistaa, että onko sopivaa tuotetta myymälän hyllyssä vai ei. Kodinkonepuolella tuosta on sentään hieman joustettu.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
991
Ihan hyvä juttu että tulee myös tänne.

Omat kokemukset Jimmsin myymälästä aika nihkeitä, mieluummin tilaa postiin kuin "noutaa" sieltä yhtään mitään. En kyllä ole hetkeen käynyt, mutta tuntuu ettei kyseisen lafkan noutomyymälä ole muuttunut miksikään viiden vuoden aikana, vaikka toimipistekin on välissä vaihtunut. Tuntuu että aina saa odotella, oli niitä asiakkaita 1 tai 10.
 
Liittynyt
10.07.2017
Viestejä
21
Kuulin tänään epävirallisesta lähteestä, että Raision verkkis tulisi Hongkongin tiloihin. Ihan hyvä paikka ja on ainakin riittävän iso myymälä. Toivottavasti on tarpeeksi varastotilaa.
 

Kautium

IOdootti
Tukijäsen
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
19 527
Onkohan tämä verkkokaupan kannalta hyvä vai huono asia loppuviimein. :think:

Jos ei ota huomioon erikoistarjouksia, niin melkein ikinä ei löydy nykyään Verkkokauppa.com:sta sitä halvinta hintaa millekään tuotteelle. Jimms tarjoaa tietotekniikan sopuhintaan ja Gigantti melkein kaiken muun. Joskus muinoin Verkkis oli oikeasti "todennäköisesti aina halvempi!", mutta sitten aukesi lisää isoja ja helvetin kalliita myymälöitä.

edit: Laittaisivat vaan kaikki paitsi 24/7h kioskin kiinni.
Vastaan vanhaan, mutta tätä samaa minäkin ihmettelen.

Ei voi olla kovinkaan kannattavaa yrittää kilpailla sekatavaramarkkinoista niihin jo vuosikausien ajan täysillä keskittyneiden liikkeiden kanssa ja toisaalta suuret massat ostavat kuitenkin enenevissä määrin elektroniikkatuotteensa verkosta (ja sieltäkin aina missä hinta on halvin), joten siinäkin mielessä näiden jättimäisten kivijalkakauppojen ylläpito on vähän kyseenalaista. Kivijalkojen osalta Gigantti ja/tai Power on viihde-elektroniikan puolella käytännössä aina halvempi.

Sitten vielä sekin, että jos haluaa käydä hypistelemässä jotain tuotetta x liikkeessä ennen ostopäätöstä, niin ei se ainakaan PC-kamojen kohdalla ole ollut enää aikoihin mahdollista verkkokauppa.comissa, kun ei siellä ole hypisteltävänä edes koteloiden osalta kuin muutama hassu malli ja loput ovat pakkauksissaan tai takahuoneen varastossa. Palveluakaan siellä ei saa, joten missä se bisnes oikein on?

Vähän on sellainen perstuntuma, että verkkokauppa.comin focus on hakusalla ja siellä pyristellään ajatuksella "pakko yrittää tehdä jotain suurta ja katotaan miten käy".
 

Kaiser Soze

Johtaja
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
4 963
Vastaan vanhaan, mutta tätä samaa minäkin ihmettelen.

Ei voi olla kovinkaan kannattavaa yrittää kilpailla sekatavaramarkkinoista niihin jo vuosikausien ajan täysillä keskittyneiden liikkeiden kanssa ja toisaalta suuret massat ostavat kuitenkin enenevissä määrin elektroniikkatuotteensa verkosta (ja sieltäkin aina missä hinta on halvin), joten siinäkin mielessä näiden jättimäisten kivijalkakauppojen ylläpito on vähän kyseenalaista. Kivijalkojen osalta Gigantti ja/tai Power on viihde-elektroniikan puolella käytännössä aina halvempi.

Sitten vielä sekin, että jos haluaa käydä hypistelemässä jotain tuotetta x liikkeessä ennen ostopäätöstä, niin ei se ainakaan PC-kamojen kohdalla ole ollut enää aikoihin mahdollista verkkokauppa.comissa, kun ei siellä ole hypisteltävänä edes koteloiden osalta kuin muutama hassu malli ja loput ovat pakkauksissaan tai takahuoneen varastossa. Palveluakaan siellä ei saa, joten missä se bisnes oikein on?

Vähän on sellainen perstuntuma, että verkkokauppa.comin focus on hakusalla ja siellä pyristellään ajatuksella "pakko yrittää tehdä jotain suurta ja katotaan miten käy".
Missähän Verkkokaupassa olet käynyt? Ehdottomasti kätevin ja paras paikka ostaa kaikkea mitä siellä satutaan myymään. Eteläisessä Helsingissä on noita Gigantin ilmaisia parkkihallejakin aika vähän tarjolla. Hintavertailuissa Verkkokauppa on omalla kohdallani ollut aina halvimpien joukossa joten ostan mielummin sieltä kun alan odottelemaan postipaketteja tms.

Mitähän PC-kamoja mahdat tarkoittaa? Iso valikoima on esille läppäreitä ja eipä gaming-tarvikkeitakaan missään muualla näkynyt enempää "esillä." PC-koteloita en muista missään muualla nähneeni esillä. Ovat niin pieni bisnes että ihmettelen miksi hukkaavat arvokasta hyllytilaa tonkaan vertaa.

Mun mielestä saisivat muuttaa "focuksensa" Hesan parhaaksi ATK- ja elektroniikkakaupaksi niin se vastaisi todellisuutta.
 

Kautium

IOdootti
Tukijäsen
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
19 527
Missähän Verkkokaupassa olet käynyt?
Niissä kaikissa. Useimmiten Jätkäsaaressa, joka muuten on ihan perseenreiässä sijainniltaan, jos minulta kysytään. Pidin sijainnin suhteen paljon enemmän Ruoholahdesta, jossa oli kätevästi Metroasemakin.

Ehdottomasti kätevin ja paras paikka ostaa kaikkea mitä siellä satutaan myymään. Eteläisessä Helsingissä on noita Gigantin ilmaisia parkkihallejakin aika vähän tarjolla. Hintavertailuissa Verkkokauppa on omalla kohdallani ollut aina halvimpien joukossa joten ostan mielummin sieltä kun alan odottelemaan postipaketteja tms.
Halvimpien joukossa se on kyllä usein, mutta ikävän harvoin enää halvin.

Minulle ja monille muille se on yksi liike muiden joukossa, eikä edes mikään kovin ihmeellinen (tai halpa). On siellä toki välistä ihan hyviä tarjouksia, mutta sillä nyt ei tätä isojen kivijalkakauppojen olemassaoloa perustella. Ei minulla mitään niitä vastaan ole, eli kunhan vaan ihmettelin että miten ne voivat kannattaa tällaisena sekatavaramarkettina näillä markkinoilla? Sen varsinaisen verkkokauppabisneksen ymmärrän kyllä hyvin, mutta nämä "Raision jättimäiset kivijalkamyymälät" vähän ihmetyttävät.

Mitähän PC-kamoja mahdat tarkoittaa? Iso valikoima on esille läppäreitä ja eipä gaming-tarvikkeitakaan missään muualla näkynyt enempää "esillä." PC-koteloita en muista missään muualla nähneeni esillä. Ovat niin pieni bisnes että ihmettelen miksi hukkaavat arvokasta hyllytilaa tonkaan vertaa.
En minä tietenkään pelkästään niitä koteloita tarkoittanut, eli se oli vain yksi esimerkki. Ja ei, ei niitä tai muutakaan kamaa ole missään esillä sen enempää, mutta ei se ollutkaan pointti, vaan se että miksi raahautua Verkkokauppa.comin kivijalkamyymälään senkään vuoksi, jos kerran muualta saa sen saman olemattoman kokemuksen edullisemmin tai ehkä jopa vaivattomammin? Läppäreitä, tabletteja, puhelimia, televisioita, jne perustuubaa ovat tarvittaessa kaikki Gigantit ja Powerit sun muut pullollaan myös esittelyhyllyjen osalta. Verkkokauppa.com on tässäkin suhteessa vain yksi muiden joukossa ja siksi toivoisin että tekisivät jotain paremmin kuin muut tai tarjoaisivat jotain sellaista etua mitä muualta ei saa, niin sitten ymmärtäisin tilanteen paremmin.

Gigantin kohdalla hinnan lisäksi loistava vetonaula on palautusoikeus, joka on edelleen täysin voittamaton.

Mun mielestä saisivat muuttaa "focuksensa" Hesan parhaaksi ATK- ja elektroniikkakaupaksi niin se vastaisi todellisuutta.
Niin, nyt pyrkivät kilpailemaan vähän liikaa siellä sekatavaramarkkinoilla ja kun valikoimissa on kaikkea leluista limuihin, niin siitä se kadonneen focuksen ajatus tulee aika helposti mieleen.

Tämä verkkokauppa.comin omilla sivuilla oleva "halpahallinäkymä" kuvaa liiankin hyvin tilannetta:

 

Kaiser Soze

Johtaja
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
4 963
Niissä kaikissa. Useimmiten Jätkäsaaressa, joka muuten on ihan perseenreiässä sijainniltaan, jos minulta kysytään. Pidin sijainnin suhteen paljon enemmän Ruoholahdesta, jossa oli kätevästi Metroasemakin.


Halvimpien joukossa se on kyllä usein, mutta ikävän harvoin enää halvin.

Minulle ja monille muille se on yksi liike muiden joukossa, eikä edes mikään kovin ihmeellinen (tai halpa). On siellä toki välistä ihan hyviä tarjouksia, mutta sillä nyt ei tätä isojen kivijalkakauppojen olemassaoloa perustella. Ei minulla mitään niitä vastaan ole, eli kunhan vaan ihmettelin että miten ne voivat kannattaa tällaisena sekatavaramarkettina näillä markkinoilla? Sen varsinaisen verkkokauppabisneksen ymmärrän kyllä hyvin, mutta nämä "Raision jättimäiset kivijalkamyymälät" vähän ihmetyttävät.


En minä tietenkään pelkästään niitä koteloita tarkoittanut, eli se oli vain yksi esimerkki. Ja ei, ei niitä tai muutakaan kamaa ole missään esillä sen enempää, mutta ei se ollutkaan pointti, vaan se että miksi raahautua Verkkokauppa.comin kivijalkamyymälään senkään vuoksi, jos kerran muualta saa sen saman olemattoman kokemuksen edullisemmin tai ehkä jopa vaivattomammin? Läppäreitä, tabletteja, puhelimia, televisioita, jne perustuubaa ovat tarvittaessa kaikki Gigantit ja Powerit sun muut pullollaan myös esittelyhyllyjen osalta. Verkkokauppa.com on tässäkin suhteessa vain yksi muiden joukossa ja siksi toivoisin että tekisivät jotain paremmin kuin muut tai tarjoaisivat jotain sellaista etua mitä muualta ei saa, niin sitten ymmärtäisin tilanteen paremmin.

Gigantin kohdalla hinnan lisäksi loistava vetonaula on palautusoikeus, joka on edelleen täysin voittamaton.


Niin, nyt pyrkivät kilpailemaan vähän liikaa siellä sekatavaramarkkinoilla ja kun valikoimissa on kaikkea leluista limuihin, niin siitä se kadonneen focuksen ajatus tulee aika helposti mieleen.

Tämä "halpahallinäkymä" kuvaa liiankin hyvin tilannetta:

Eli sijainti on nyt perseestä kun joutuu ajamaan autolla ilmaiseen halliin tai käyttämään sporaa? Ja Ruoholahden metroasemalta joku 10 min kävellä Verkkokauppaan.

Ostopäätökseen vaikuttaa niin moni muukin asia kun pelkkä halvin hinta joten en ihmettele mikseivät jokaisen nettikaupan hintojen perässä juokse. Vaihtohan noilla on raketoinut viimevuosina.

No mä oon kantanut tonne viisinumeroisen summan ihan vaan sen takia että en jaksa tilailla romujani. En yhtään ihmettele miks noilla menee noin hyvin nimenomaan "sekatavarakauppana." Miellyttävää kun voi nörttilelujen lisäksi ostella aikuisten jutut saman katon alta. Ei oo yks eikä kaks kertaa ollut kun esim akkaseurassa tonne mennyt. Kyllähän ihmiset rakastaa käydä kivijalassa kun hinnat ovat edulliset ja valikoima laaja. Kaks asiaa joita haetaan verkosta. Mä päätin tossa yks perjantai ilta noin klo 21 et halun uuden telkkarin. Olin kotona asentamassa uutta telkkariani noin klo22. Ei taida onnistua nettikauppojen kanssa.

Sen takia että samalla kun muija katselee uutta luuria voin hakea m.2-asemani ja verkkokaapelin. Sit kävimme ihmettelemässä uutta jääkaappipakastinta. Ei onnistu Gigantissa tai Powerissa. Palvelutaso on yksinkertaisesti erittäin korkea Verkkokaupassa. Mun mielestä sä et nyt aivan ymmärrä mikä niiden konsepti on. Ne tekee miljoona asiaa paremmin kuin Gigantti ja Power. Mun mielestä pitäis kysyä et mikä noiden kahden "focus" sit on.

Mikä Gigantin palautusoikeudessa on hienoa? Viimeks kun piti jotain palauttaa niin koko visiitti Verkkokaupassa kesti 10 minuuttia ja mitään ylimääräistä ei kyselty. Tuote tiskille, "palautan tän", aktiivista tietokoneen näppäilyä pari minuuttia ja kuitti käteen. Mikähän tässä kokemuksessa voisi paremmin vielä olla?

En tiedä mitä tarkoitat tolla focuksella mut niiden konsepti on se sama mikä aina ennenkin. Hyvällä palvelutasolla kuluttajatekniikkaa.

Mitä toi nyt kuvaa? Paitsi monipuolista valikoimaa ja nörttituotteita joista vaikka Jimmsin asiakkaat saavat vain haaveilla? Vai erittäin tehokasta noutotilauskonspetia? En osaa edes arvata mikä on sun mielestä sit ollut Verkkokaupan "focus" joskus jos tossa kuvassa on sulle jotain vikaa.
 
Liittynyt
22.10.2017
Viestejä
185
Gigantti ja Power voi olla halvin, mutta palvelukokemus niissä on älyttömän huono. Molemmilla huonot, köykäset ja vaikeat nettisivut, älyttömät ruuhkat sekä osastoills, kassoilla että huolto/palautus-tiskeillä. Vaikkei hinnat ole Verkkokauppa.comilla ne kaikkein jalvimmat, olen silti sitä pääsääntöisenä elektroniikka+sekatavara-liikkeenä käyttänyt yli kymmenen vuotta. Turkuun muuton jälkeen harmittanut kun joutunut Postin kautta pelailee mut onneksi sekin tulee muuttumaan piakkoin.
 

Kaiser Soze

Johtaja
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
4 963
Gigantti ja Power voi olla halvin, mutta palvelukokemus niissä on älyttömän huono. Molemmilla huonot, köykäset ja vaikeat nettisivut, älyttömät ruuhkat sekä osastoills, kassoilla että huolto/palautus-tiskeillä. Vaikkei hinnat ole Verkkokauppa.comilla ne kaikkein jalvimmat, olen silti sitä pääsääntöisenä elektroniikka+sekatavara-liikkeenä käyttänyt yli kymmenen vuotta. Turkuun muuton jälkeen harmittanut kun joutunut Postin kautta pelailee mut onneksi sekin tulee muuttumaan piakkoin.
Tämän viestin allekirjoitan myös 100%
 
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
7 583
Kyllähän tätä VK:n myymälää on tänne seudulle jo odoteltukin. Ihan jees juttu :)
Ainakin, jos kaipaa jääkaappia. Tietokoneharrastajan näkökulmasta verkkokauppa ei enää juuri eroa gigantista.

Jos ei ota huomioon erikoistarjouksia, niin melkein ikinä ei löydy nykyään Verkkokauppa.com:sta sitä halvinta hintaa millekään tuotteelle. Jimms tarjoaa tietotekniikan sopuhintaan ja Gigantti melkein kaiken muun. Joskus muinoin Verkkis oli oikeasti "todennäköisesti aina halvempi!", mutta sitten aukesi lisää isoja ja helvetin kalliita myymälöitä.
Itse olen todennut, ettei sieltä yleensä edes löydy sitä tuotetta. Ennen verkkokaupan valikoima ja hyllyvalikoima tietokoneharrastajille oli paljon parempi. Vaikka myymälän koko ja artikkeleiden määrä kasvaa atk-roippeen määrä ennemminkin laskee ja toimitusajat venyvät.

Tulispa Bulldog (Jimm's) tännepäin maailmaa takaisin.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
7 583
Gigantti ja Power voi olla halvin, mutta palvelukokemus niissä on älyttömän huono. Molemmilla huonot, köykäset ja vaikeat nettisivut, älyttömät ruuhkat sekä osastoills, kassoilla että huolto/palautus-tiskeillä. Vaikkei hinnat ole Verkkokauppa.comilla ne kaikkein jalvimmat, olen silti sitä pääsääntöisenä elektroniikka+sekatavara-liikkeenä käyttänyt yli kymmenen vuotta. Turkuun muuton jälkeen harmittanut kun joutunut Postin kautta pelailee mut onneksi sekin tulee muuttumaan piakkoin.
Ainakin Tampereella tilanne tuntuu olevan ihan päinvastoin. Tosin Verkkokaupan myyjien kanssa nyt ei yleensä tarvi jutella, koska ei niitä siellä jonottamatta tapaa. Ei sillä, että itse kauheasti kokisi tarvetta, enempää kuin mistä löytyy x tasolla.

Jaa tää oli vanha ketju. No millanen saatii?
 
Viimeksi muokattu:
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
237 528
Viestejä
4 165 631
Jäsenet
70 422
Uusin jäsen
Minibee

Hinta.fi

Ylös Bottom