Verkkokaapeleiden liittimet

Liittynyt
03.12.2017
Viestejä
555
En tiedä olenko kädetön mutta onko noita rj45 liittimissä laatu eroja ? Itse tein verkkon asuntoon ja viimeksi 3kk sitten laitoin päät uusiksi kunnes taas tällä viikolla yhden linjan nopeus tippui 1Gb->100Mb ja saa millään sitä takas ylös, kokeilin kaupallisella kaapelilla niin toimii gigasena joten ei laitteistossa vika.
Viimeisimmät liittimet taisi olla olsonista hommatut joten jos on laatu eroja eikä mun kädettömyyttä niin mikä on hyvä ja mitä kannattaa välttää ?
Kaapeli on cat6:sta jonka ostin 100m rullasssa verkkokaupasta aikoinaan.
 
Liittynyt
17.01.2018
Viestejä
2 117
En tiedä olenko kädetön mutta onko noita rj45 liittimissä laatu eroja ? Itse tein verkkon asuntoon ja viimeksi 3kk sitten laitoin päät uusiksi kunnes taas tällä viikolla yhden linjan nopeus tippui 1Gb->100Mb ja saa millään sitä takas ylös, kokeilin kaupallisella kaapelilla niin toimii gigasena joten ei laitteistossa vika.
Viimeisimmät liittimet taisi olla olsonista hommatut joten jos on laatu eroja eikä mun kädettömyyttä niin mikä on hyvä ja mitä kannattaa välttää ?
Kaapeli on cat6:sta jonka ostin 100m rullasssa verkkokaupasta aikoinaan.
On varmaan eroja liittimissäkin mutta jotkut puristuspihdit ovat huonoja. Ainakin omat biltemapihdit painavan rj lukkoklipsin lyttyyn eikä liitin tahdo pysyä kunnolla paikallaan.

Olen käyttänyt bilteman liittimiä ja kaikki ovat toimineet kuhan ne pysyy paikallaan. Pihtejä en itse olisi ostanut sieltä mutta sellaiset nyt on kun sain kaverilta...

Liian ohut kaapeli (liittimen mielestä) tai huono puristus voisi myös aiheuttaa tuollaista
 
Liittynyt
16.03.2019
Viestejä
115
Kannattaa tehdä liittimen kytkennät uusiksi, luultavasti huono kontakti . Noita liittimiä saa myös sellaista mallia johon ei tarvitse puristinta erikseen.
 
Liittynyt
03.12.2017
Viestejä
555
Kannattaa tehdä liittimen kytkennät uusiksi, luultavasti huono kontakti . Noita liittimiä saa myös sellaista mallia johon ei tarvitse puristinta erikseen.
Näin on tarkoitus tehdä, ajattelin vain varmistaa että seuraavat liittimet ovat kunnollisia ja pyrkiä välttämään huono laatuisia jos niissä on eroja.
 
Liittynyt
18.09.2019
Viestejä
207
Jos enempi harrastaa päiden tekoa ja muutenkin rj45 verkkoa rakentelee niin osta joku tuollanen perus testeri, näyttää heti jos joku pari puuttuu tai on oikosulkua liittimessä. Myös uusissa kytkentäkaapeleissa ollut välillä oikosulkua tai huonoa kontaktia.
Screenshot_20201206-103425.png
 
Liittynyt
03.12.2017
Viestejä
555
Itseasiassa minulla on tuolainen testeri... ja sekös onkin harmittanut kun se kertoo että yksi tai kaksi karvaa ei ole yhteydessä....
 
Liittynyt
18.09.2019
Viestejä
207
Yks pari jos ei mene läpi niin nopeus tippuu 100mb, sulla on kaapelissa , liitoksessa tai liittimessä vikaa. Joskus oli liittimessä oikosulku, näytti yhteyttä jollekki välille ilman että liittimeen oli edes kytketty kaapelia.
 

Nerkoon

Se ainoa oikea
Platinum-jäsen
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
5 661
Jos itse teet ne liittimet, niin sitä kaapelia ei saa liitintä tehdessä purkaa yhtään enempää kuin on ihan pakko. Vaikuttaa heti signaalin laatuun.
 
Liittynyt
03.12.2017
Viestejä
555
Jos itse teet ne liittimet, niin sitä kaapelia ei saa liitintä tehdessä purkaa yhtään enempää kuin on ihan pakko. Vaikuttaa heti signaalin laatuun.
Tämä tiedossa mutta ongelmana onkin johtojen pysyminen liittimissä niin ajattelin kokeilla jotain "parempia" liittimiä
 

0nanias

Make ATK Great Again
Liittynyt
03.09.2018
Viestejä
1 897
Se kiinteän verkon puoli kannattaa tehdä työkaluttomilla naarasliittimillä ja käyttää erillisiä patchikaapeleita valetuilla liittimillä seinärasian ja laitteiden välillä.
 
Liittynyt
03.12.2017
Viestejä
555
Se kiinteän verkon puoli kannattaa tehdä työkaluttomilla naarasliittimillä ja käyttää erillisiä patchikaapeleita valetuilla liittimillä seinärasian ja laitteiden välillä.
Tutkitaan tämäkin vaihtoehto, Databoxsissa on Hp 16 reikäinen reititin josta jaan sisäverkon useampaan paikkaan.
 
Toggle Sidebar

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjut
242 366
Viestejä
4 234 698
Jäsenet
71 196
Uusin jäsen
Hillis

Hinta.fi

Ylös Bottom