- Liittynyt
- 26.09.2019
- Viestejä
- 42
Rakentelin tuttavani huvilalle taannoin lähiverkon Aruban laitteilla +5G ulkomodeemilla.
Kaikki toimii loistavasti, kunnes käynnistetään TV ja laitetaan jotain suoratoistoa tulemaan. Verkko toimii vaihtelevasti 1-2h, jonka jälkeen se menee offline tilaan eikä nouse millään muulla kuin 5G ulkomodeemin uudelleenkäynnistyksellä.
On myös ollut satunnaisia yksittäisiä päiviä, että verkko on pysynyt pystyssä koko illan TV katselusta huolimatta. Mistä ihmeestä tällainen voisi johtua?
Verkon rakenne on seuraava:
Huawei 5G CPE MAX5 -ulkoreititin -> Instant On 1930 24G 4SFP (JL683B) 24-porttinen pääkytkin talon teknisessä tilassa.
Kytkimeltä jaettu 2kpl cat6 kaapeleita Instant On AP22 WiFi -tukiasemille talossa, kolmas cat6 menee maan alta saunarakennukselle missä kolma samainen tukiasema.
Saunarakennuksella on myös yksi 8-porttinen PoE Instant On verkkokytkin JL681A.
Kun ongelma tapahtuu, management network antaa pilvihallinnan mukaan ao. virheilmoituksen
Ja samalla kaikki kytketyt laitteet saavat tällaisen ilmoituksen
Onko tähän antaa mitään ideoita tai mahdollisia ratkaisuja?
Huomioidaan myös, että verkko ei kaadu jos tietokoneella katsotaan jotain suoratoistoa. Speedtest antaa myös suht stabiilia +100Mbs Ping25.
Ei ole merkitystä onko TV ethernetin päässä vai WiFissä. Miksi TV tekee näin?
Kaikki toimii loistavasti, kunnes käynnistetään TV ja laitetaan jotain suoratoistoa tulemaan. Verkko toimii vaihtelevasti 1-2h, jonka jälkeen se menee offline tilaan eikä nouse millään muulla kuin 5G ulkomodeemin uudelleenkäynnistyksellä.
On myös ollut satunnaisia yksittäisiä päiviä, että verkko on pysynyt pystyssä koko illan TV katselusta huolimatta. Mistä ihmeestä tällainen voisi johtua?
Verkon rakenne on seuraava:
Huawei 5G CPE MAX5 -ulkoreititin -> Instant On 1930 24G 4SFP (JL683B) 24-porttinen pääkytkin talon teknisessä tilassa.
Kytkimeltä jaettu 2kpl cat6 kaapeleita Instant On AP22 WiFi -tukiasemille talossa, kolmas cat6 menee maan alta saunarakennukselle missä kolma samainen tukiasema.
Saunarakennuksella on myös yksi 8-porttinen PoE Instant On verkkokytkin JL681A.
Kun ongelma tapahtuu, management network antaa pilvihallinnan mukaan ao. virheilmoituksen
Ja samalla kaikki kytketyt laitteet saavat tällaisen ilmoituksen
Onko tähän antaa mitään ideoita tai mahdollisia ratkaisuja?
Huomioidaan myös, että verkko ei kaadu jos tietokoneella katsotaan jotain suoratoistoa. Speedtest antaa myös suht stabiilia +100Mbs Ping25.
Ei ole merkitystä onko TV ethernetin päässä vai WiFissä. Miksi TV tekee näin?