Venäjällä tankkaus

Javaq

ſ ɐ ʌ ɐ b
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
1 241
Onko foorumilaisissa Venäjällä tankkaajia?

Nyt (jälleen) tulevan vuoden veronkorotukset polttoaineisiin lisäävät kiinnostusta suunnata tankkausreissut itään. Matkaa itsellä Niiralan rajanylityspaikkaan n. 70km, joten olisi jo nykyiselläänkin kannattavaa ajella tuonne tankkaamaan.

Tietoa nykyisestä hintatasosta, mitä esim. diesel maksaa rajan takana?
 
Jos olis 70km rajalle, niin varmaan itsekin kävisin tuolla tankkaamassa. Kesällä kävin autolla tuolla, niin olikohan n.50 senttiä litralta bensan hinta. Rajamuodollisuudet venäjän tullissa on hieman sekavia, mutta eiköhän tuon parilla käyntikerralla opi sujuvasti hoitamaan. Auton paperit ym. kannattaa hoitaa ennalta kuntoon, paras olisi jos joku kokenut kävijä kattoisi ne valmiiksi.

Meinkinki kuitenkin muuttunut fiksumpaan suuntaan venäläisilläkin tullivirkailijoilla, kyllä ne neuvoo eivätkä enää tylytä ainakaan jos et itse ala vittuilemaan, samoin kait vodkan juominen työajalla on vähentynyt verrattuna 90-lukuun. :D
 
Itsellä menee nyt keväällä neljäs viisumi vanhaksi. Viimeisin oli ensimmäinen "kahden vuoden" viisumini. Suorempia teitä minulla on sekä Vaalimaalle että Nuijamaalle 70-80km. Käytän ensimmäistä.

En ole nyt käynnyt puoleentoista kuukauteen, kun muutoin tarvetta on ollut työssä ollessa viikottain ja työttömänä ollessa joka kolmas viikko. Sanotaan näin että tupakantuonnin rajoitukset söivät kannattavuutta, ja olen ollut tässä viime aikoina vakavasti harkinnassa lopettaa hintahyödyn ja stressin vuoksi (jännitän aina varsinkin venäläistä viranomaisuutta). Näemmä sitten saa harkita taas asioita syvemmällä pohdinnolla.

Nythän oli pitkän aikaa ruplankurssin heikkenemisen vuoksi halpaa polttoaine. Muistinkohan laskeneeni e95:lle 53snt/l. Silloin tosin kurssi oli jotain 1e=yli 80rupl. Nyt kurssi on jo alle 65 ja tuotteiden hinnat kokeneet hivenen korotusta (pari ruplaa litralta). Toisaaltapa rupla on nykypäivänä osoittautunut arvaamattomaksi ja saattaa hyvinkin taas sukeltaa, hetkenä minä hyvänsä.

Kyllä niissä pääsee nykyiselläänkin hyvin voitoille sellaisella matkalla. Kuinka nopeasti, tämä riippuu tankin koosta ja siitä yöpyykö miten usein venäjällä (vai uskaltaako riskeerata ja ohittaa aikarajoitukset). Joka tapauksessa kartongintuonti rajoitus vei sellaisen hyödyn ettei viisumin kuoletusta noin vain lasketa parilla käynnillä enää.

Tarkkaa hintaa en osaa ilmoitttaa, mutta laske sillä karkealla 40rpl/l (+-2rupl) jaettuna ruplakurssilla, joka nyt on sen 64. Karkeasti 0,625e/l, kun hinta oli 40rpl.
 
Monesti miettinyt jos hommaisi viisumin ja alkaisi tankkaamaan tuolla. Sitten alan miettiä jaksanko lähteä naapurin viranomaisten pompoteltavaksi, niin mieli muuttuu nopeasti. Tuolta kun ei ikinä tiedä miten pitkään reissu tulee kestämään. Kun hommat toimivat, niin homma hoituu alle tuntiin, mutta jos reissu kestää sen 5+ tuntia, niin ainakin itse lasken omalle vapaa-ajalle niin kovan hinnan ettei tuo kannata. Tuo naapurin toiminta kun ei ole mitenkään ennustettavissa.
 
Rajamuodollisuudet, erityisesti Venäjältä Suomeen kyllä arveluttavat tässä eniten - sitä kertaa odotellessa kun laittavatkin puomin pysyvämmin kiinni. Enempäähän tuolla ei tosiaankaan aikaa haluaisi viettää kuin vain pakollisen tankin täytön.
Tupakantuontirajoitteet kyllä syövät kannattavuutta, mutta toisaalta oman auton 80l tankki (+10l kanisteri mitä sielä saa tuoda) paikkaisi tilannetta.

Oletteko tankatessa käyttäneet käteistä vai luottokorttia? Ilmeisesti kortitkin pelaavat ainakin joillain asemilla ongelmitta.
 
Venäjällä tulee käytyä autolla 2-3krt/vuosi mökin sijainnin vuoksi.
Tankatessa tulee käytettyä aina korttia, sillä yleensä pääsee helpommalla kun ei tarvitse käteistä käydä vaihtamassa takaisin euroihin. Lähestulkoon kaikilla asemilla kortti toimii loistavasti.
Suosittelisin tankatessa Lukoilia, Statoilia ja TNK:ta. Lähinnä sen takia, että tietää mitä saa.

Rajalla hetki menee, sillä joudut täyttämään muutaman lippulappusen a) auton tuomisesta maahan sekä samanlaisen lapun valmiiksi auton viemisestä pois maasta b) kortin, jonne merkitset saapumispäivän sekä lähtöpäivän, viisumin tiedot, kutsuvan osapuolen ja matkan tarkoituksen/kaupungin ja vielä passin tiedot.

En tiedä miten Suomen ja Venäjän rajalla tuo rajoitus toimii koskien bensaa, mutta Viro-Venäjä rajalla se on säädetty muistaakseni tankki+10L kanisteri per kalenterikuukausi. Tämän jälkeen tulli voi tehdä harkitusti vapautuksen veron maksusta, mikäli matkan tarkoitus on ollut muu kuin polttoaineen haku Venäjän puolelta (jos uusi matka tehdään saman kalenterikuukauden aikana kuin ensimmäinen haku).
 
Pe-la 23.20-0.45 kesti aika molemman suuntaisissa tulleissa Vaalimaalla, asiointi Viipurin Veikoilla, ja tankkaus "suopuomin" LUK:lla. Käynti oli ensimmäinen sittemmin lokakuun lopun. Täytyykin kohdentaa jatkossa näille "viikonlopun riennon iltoihin". Päiväsaikaan ei oikein jaksa sillä pitkät jonot saavat sittenkin stressin aikaan. Se lienee ollut tuon takana, että olen vältellyt viime kuukausina käyntiä. Noilla jonoilla kehtaakin jo mennä. Päiväsaikaan ja illalla jo pelkkä "Venäjän maahan-tulo tulli" ja sen odotukset voivat viedä kevyesti tuon 85min.

Nytkin sinne mennessä sai Venäjän puolella odottaa katoksen tilan vapautumista. Pääsi kumminkin seuraavassa valojen vaihdossa.

e98=44,3rpl, kurssi n.62 =71,5snt/l.
 
Ovatkos nuo Venäjän polttoaineet kuinka tasalaatuisia? Ennen oli "varmana tietona", että autoon kannattaisi vaihtaa suodatin itäbensaa paremmin kestäväksi; kuinkas nykyään?
 
Ovatkos nuo Venäjän polttoaineet kuinka tasalaatuisia? Ennen oli "varmana tietona", että autoon kannattaisi vaihtaa suodatin itäbensaa paremmin kestäväksi; kuinkas nykyään?

Itse olen tankkaillut kolmen vuoden ajan venäjän polttoaineita eikä ole koskaan ollut mitään ongelmaa (bensiiniä noin vuoden ajojen verran ja dieseliä loput). Yleensä ongelmia koituu siitä, kun tankataan lähes tyhjästä säiliöstä, jolloin pumppu saattaa imaista säiliön pohjalta vedet ja muut roskat tankkiin. Diesesuodatinhan tulisi vaihtaa joka syksy ennen kovempia pakkasia.

Olisi tässä itseasiassa uuden viisumin tilaaminen edessä. Ennen olen hommannut viisumipalvelu Vesikolta kaarinasta, mutta heidän nettisivut näkyy hävinneen. Vieläköhän ko. lafka on toiminnassa? Tosi kätevä tilata viisumi, kun laittaa vaan passin, passikuvan ja matkavakuutustodistuksen palautusosoitteen kanssa kirjeenä, niin uusi viisumi saapuu parin viikon päästä laskun kanssa postissa.
 
Ovatkos nuo Venäjän polttoaineet kuinka tasalaatuisia? Ennen oli "varmana tietona", että autoon kannattaisi vaihtaa suodatin itäbensaa paremmin kestäväksi; kuinkas nykyään?

Parin kuukauden päästä loppuu viisumi, jonka jälkeen minulla tulee viisi vuotta täyteen tankkausturismia. On dieseliäkin alkuvaiheessa tullut haettua. Olen käyttänyt pääasiassa vain yhtä huoltoasema LUK (vaalimaan piirissä torfjanovkan puolella) enkä ole käyntihäiriöissä kohdannut ongelmaa, joka ei virranjakajan kannen tai bensapumpun vaihdolla olisi ratkennut. Siis riippumattomia polttoaineesta. Päästöissäkin on mennyt läpi öljyn vaihdolla.

En sanoisi välttämättä tasalaatuiseksi. Ongelmia tuntuu joksekin olevan kaksitahti-puolella. Esimerksi vävy kielsi tankkaamasta ruohonleikkuriansa venäläisellä bensalla, kun tarvitsin ensimmäisen kerran lainaan. Oli kuulemma venäläinen polttoaine saannut jotain häiriötä aikaan. Joskus kuulemma mönkijätkin olivat oireilleet sen mukaan, että lopetti niihin tankkaamasta venäläistä polttoainetta.

Eli jotain ongelmaa niissä on, mutta ei ole ilmennyt ainakaan minun autoissa. Ja ilolla on tuntunut menevän uudehkolle premium kannallekkin, jota siellä LUK:in pihalla suomikilvissä näkyy. On Audi Qautroo ja vaikka mitä...
 
Siinä venäjän bensassa ei ole mittää vikaa. Eikös pienmopovehkeisiin muutenkin pitäis tankata korkeampaa oktaanista?
 
Minä olen ajellut nurmikkoa 92-oktaanisella bensalla. Hyvin on Briggs & Stratton toiminut.
 
Rajan ylittänyt Niiralassa, ja ainakin siellä ihan ystävällistä palvelua venäläisiltä, opastivat jopa paperihässäkässä kun en ollut niistä proopuskoista ihan varma.
Jos lähempänä asuisin niin varmaan tuon vuoden viisumin puuhaisin. Nykyisin saa ilmeisesti jopa kahden vuoden viisumeita?
Toki jos on tuttuja jotka aikaisemmin käyneet niin kannattaa ottaa ekoilla kerroilla mukaan auttamaan paperihässäkässä, mutta kyllä tuolla ihan kylmiltäänkin selviää.
Oma kokemukseni venäläisviranomaisista siis ihan positiivinen, ystäviltä kyllä kuullut myös päinvastaista.
Mutta maailmalla nähnyt huomattavasti vittumaisempaa ja hankalampaa toimintaa myös (viranomaisten toimesta) kuin Venäjällä.
 
Jos lähempänä asuisin niin varmaan tuon vuoden viisumin puuhaisin. Nykyisin saa ilmeisesti jopa kahden vuoden viisumeita?

Taitaa saada jopa kolmen vuoden viisumin. Kahden vuoden viisumia ei kuitenkaan saa suoraan, vaan alla pitää olla kai kaksi yhden vuoden viisumia. Minulla on toinen kahden vuoden viisumi menossa. Ylitän rajan aina Niiralassa.
 
Itellä oli vuoden viisumi 2012-2013, Nuijamaalta menin yli ja kävin Rättijärvellä tankilla. Svetogorskista olis saanu hitusen laadukkaampaa menovettä, mutta nuuskavalikoima oli hieman heikompi. Ite laskin että sillosella ruplan kurssilla ja bensan hinnalla säästin about 700 euroo tuon vuoden aikana, nyt varmaan säästöö kertyis vieläkin enemmän.
 
Kaveri osti hiljattain saabin Haminasta päin, autossa oli venäläistä bensiiniä sisällä. Ihmeteltiin koeajolla kun hieman täristi ja hytkytti kun lähti vedättämään hiljalleen. Ihan kun olisi ollut alustassa tms vikaa. Kaasupohjassa toimi ok.

Syyksi paljastui venäjäbensa, kaikki ongelmat hävisi kun ruiskastiin etanolit tankkiin Riihimäellä.

Omiin autoihini ainakaan tuotan kuraa menisi tunkemaan jos on yhtään kalliimpi auto.
 
Kaveri osti hiljattain saabin Haminasta päin, autossa oli venäläistä bensiiniä sisällä. Ihmeteltiin koeajolla kun hieman täristi ja hytkytti kun lähti vedättämään hiljalleen. Ihan kun olisi ollut alustassa tms vikaa. Kaasupohjassa toimi ok.
En tiedä mitä vettä on tankissa ollut, mutta Venäjällä ihan samaa bensiiniä on kuin

Syyksi paljastui venäjäbensa, kaikki ongelmat hävisi kun ruiskastiin etanolit tankkiin Riihimäellä.

Omiin autoihini ainakaan tuotan kuraa menisi tunkemaan jos on yhtään kalliimpi auto.

Vettä tankissa. Tai sitten kun on Saab.
Minä olen käynyt ajelemassa siellä, ja Audi ainakin pelasi ihan normaalisti.
Ne myy ihan samaa polttoainetta kun Suomessa, turha jauhaa paskaa/ fanatisoida.
Kaverisi Saab on paska auto, tai valehtelet.
Polttoaine on ihan samaa kuin Suomessa.
Testattu ja hyväksi havaittu, nimimerkki kokemus.
 
Viimeksi muokattu:
Ainakin Sortavalan reissulla ja käytiin Petroskoissa myös, Audi veti pari tankillista paikallista polttoainetta eikä ongelmia.
Ja tutut jotka asuu lähempänä rajaa, tankkaa viikoittain.
Ilman ongelmia.
Saab on vissiin paska auto?
 
Kaveri osti hiljattain saabin Haminasta päin, autossa oli venäläistä bensiiniä sisällä. Ihmeteltiin koeajolla kun hieman täristi ja hytkytti kun lähti vedättämään hiljalleen. Ihan kun olisi ollut alustassa tms vikaa. Kaasupohjassa toimi ok.

Syyksi paljastui venäjäbensa, kaikki ongelmat hävisi kun ruiskastiin etanolit tankkiin Riihimäellä.

Omiin autoihini ainakaan tuotan kuraa menisi tunkemaan jos on yhtään kalliimpi auto.

Olisko ihan klassinen ostaessa ollut 95:sta tankissa ja riihimäeltä laitettu 98 tilalle? En jaksa uskoa, että Venäjän polttoaine on sen huonompaa. Toki, voihan olla jotain huonoa erää tai muuta, on tätä tapahtunut myös Suomessa.
 
Vettä tankissa. Tai sitten kun on Saab.
Minä olen käynyt ajelemassa siellä, ja Audi ainakin pelasi ihan normaalisti.
Ne myy ihan samaa polttoainetta kun Suomessa, turha jauhaa paskaa/ fanatisoida.
Kaverisi Saab on paska auto, tai valehtelet.
Polttoaine on ihan samaa kuin Suomessa.
Testattu ja hyväksi havaittu, nimimerkki kokemus.
Trolliko tässä haisee?

Autossa ei ole mitään vikaa ja kun työnnettiin Re85 sisään niin alkoi toimia. Flexifuel auto eli kaikki menovesi pitäisi toimia, joka on kelvollista.
 
Olisko ihan klassinen ostaessa ollut 95:sta tankissa ja riihimäeltä laitettu 98 tilalle? En jaksa uskoa, että Venäjän polttoaine on sen huonompaa. Toki, voihan olla jotain huonoa erää tai muuta, on tätä tapahtunut myös Suomessa.
Riksusta meni re85 tilalle, flexifuel kun on niin luulisi kaiken pelaavan.

Yksi kaveri asustelee rajan tuntumassa ja ei ole ilmeisesti Passattien kanssa ollut ainakaan mitään ihmeempiä ongelmia. Lieneekö Saab sitten nirso bensalaadun suhteen. :D
 
Samoja kokemuksia minullakin. Todella moni kaveri käy Venäjällä tankilla ihan viikottain ja mitään ongelmia ei kenelläkään ole ollut.
 
Olisko ihan klassinen ostaessa ollut 95:sta tankissa ja riihimäeltä laitettu 98 tilalle? En jaksa uskoa, että Venäjän polttoaine on sen huonompaa. Toki, voihan olla jotain huonoa erää tai muuta, on tätä tapahtunut myös Suomessa.
Kun aattelee, että venäjällä tankattu en sulkisi pois mahdollisuutta, että on pihistetty jopa laittamalla 92 oktaanista. Ei olisi suuri ihme, jos motti vähän protestoi.
 
Meillä on ajettu Mercedeksellä (2011 220Cdi Coupe) kaksi vuotta Venäjän dieselillä, ei mitään ongelmaa, nyt Porsche Cayennella Venäjän dieseliä reilu vuosi, ei mitään ongelmaa. Kummassakaan autossa ei myöskään huolloissa yhtään mitään sanottavaa/korjattavaa, molemmat huollettu merkkihuollossa. Kummassakaan autossa ei ole huomattu mitään eroa suorituskyvyssä (molemmat optimoituja) oli polttoaine sieltä tai täältä.
Yhdelläkään tutulla jotka rajan takana tankkaa ei mitään ongelmia (poislukien tuttava joka säästöhimossaan osti polttoainetta jostain autotallista ja särki sillä vanhan Nissaninsa moottorin) minkään kanssa.
Kaikenlaista paskaa sitä kuulee kuinka rajan takana on huono laatu polttoaineissa, en tiedä mitä se käytännössä sitten tarkoittaa kun ei mitään ongelmia ole/tule. Samaa tavaraa se siellä on kuin täälläkin, ainakin noilla isommilla ketjuilla.
Ainoa ero jonka itse huomaan on vitutus tuon jonottamisen kanssa, ja Cayennen 100 litran tankki on vähän edullisempi täyttää siellä.
 
Jaahas... En tiennytkään tuollaisesta.

"Venäjä alkoi vaatia varoitusmerkkiä suomalaisautoihin – sakot voivat napsahtaa, jos se puuttuu

Nastarenkaista kertovan merkin puuttuminen voi tuoda pienet, mutta hankalat sakot. Itärajalla on tullut kiire hankkia uudistunut merkki.

Talvirenkaat
16.11.2017 klo 11:40päivitetty 16.11.2017 klo 14:33
13-3-9932729.jpg

Venäjältä lokakuussa 2017 hankittu nastarenkaista kertova tarra.Tommi Parkkinen / Yle
13-3-7398754.jpg

Tommi Parkkinen

Venäjän liikenteestä vastaavan viraston (siirryt toiseen palveluun)sivuilla kerrotaan, että merkin puuttumisesta voi saada 500 ruplan (7–8 euron) sakot. Sitä ei kerrota, miten Venäjän poliisi aikoo käyttöä valvoa.

500 ruplan sakko ei suomalaisen kukkarossa ole verrattavissa kotimaan sakkoihin, mutta rapsut vältettyään matkailija säästää ainakin sen ajan ja vaivan, joka kuluisi sakon maksamiseen automaatilla tai pankissa.

Merkillä varoitetaan takana ajavia alla olevista nastarenkaista
Venäjällä on käytäntönä, että jos autossa on alla nastalliset talvirenkaat, on siitä varoitettava erityisellä merkillä takana ajavaa. Kolmion muotoisen merkin sisällä on venäläinen kirjain Ш, joka tulee sanasta Шипы = nastat.

Tarkoituksena on, että takana ajava osaa varautua edessään nastarenkailla ajavan nopeampaan pysähtymiseen jarrutustilanteessa.

Kitkarenkailla tai kesärenkailla ajava ei merkkiä tarvitse.

13-3-9933806.jpg

Tommi Parkkinen / Yle
Merkillä nyt suuri kysyntä rajaseudulla
Merkkiä myydään nyt isompana versiona kuin aiemmin. Merkki tulee sijoittaa auton perään, jossa sen pitää näkyä 20 metrin päähän taakse. Kolmion sivujen pituus on 20 senttimetriä.

Lappeenrantalaiselta huoltoasemalta kerrotaan, että uusi laki on tuttu paikallisille matkaajille. Uusia merkkejä menee kymmeniä päivässä.

– Ne jotka merkkejä ovat tulleet etsimään, ovat kertoneet, että osa olisi jo saanut sakkoja tai huomautuksia. Millä päällä viranomaiset siellä ovat sattuneet olemaan, kertoo Lauritsalan ST1-huoltoaseman omistaja Mikko Räikkönen.

Rajaseudulla useat suomalaiset käyvät tankkaamassa halvempaa venäläistä polttoainetta. Esimerkiksi Lappeenrannan Nuijamaan rajanylityspaikan on alkuvuoden aikana ylittänyt noin 250 000, Imatran yli 300 000 ja Vaalimaan rajanylityspaikan yli 400 000 suomalaista.

_Korjattu miliisi-sana poliisiksi 16.11.2017 klo 12.22 ja _huoltoaseman omistajan nimi Raittisesta Räikköseksi klo 14.25.

Venäjä alkoi vaatia varoitusmerkkiä suomalaisautoihin – sakot voivat napsahtaa, jos se puuttuu
"
 
Ihan oikein nastarenkailla tiet pilaaville :p

Oliko taas vähän lapsellinen fiilis? No siinä on sinulle vielä se perustelu:

"Tarkoituksena on, että takana ajava osaa varautua edessään nastarenkailla ajavan nopeampaan pysähtymiseen jarrutustilanteessa."
Älä käytä jatkossa jarrutusmatkan lyhentymistä sitten mihinkään perusteluna.
 
Oliko taas vähän lapsellinen fiilis? No siinä on sinulle vielä se perustelu:

"Tarkoituksena on, että takana ajava osaa varautua edessään nastarenkailla ajavan nopeampaan pysähtymiseen jarrutustilanteessa."
Älä käytä jatkossa jarrutusmatkan lyhentymistä sitten mihinkään perusteluna.

Ongelmaahan ei olisi, jos nastat kiellettäisiin kaikilla yleisillä teillä.
 
Oliko taas vähän lapsellinen fiilis? No siinä on sinulle vielä se perustelu:

"Tarkoituksena on, että takana ajava osaa varautua edessään nastarenkailla ajavan nopeampaan pysähtymiseen jarrutustilanteessa."
Älä käytä jatkossa jarrutusmatkan lyhentymistä sitten mihinkään perusteluna.
Venäläistä liikennekulttuuria tuntevana pitää kyllä sanoa, että kaikille suomalaisille pitäisi pistää joku lätkä varoittamaan muita autoilijoita poikkeavasta liikennekäyttäytymisestä :kahvi:
 
Venäläistä liikennekulttuuria tuntevana pitää kyllä sanoa, että kaikille suomalaisille pitäisi pistää joku lätkä varoittamaan muita autoilijoita poikkeavasta liikennekäyttäytymisestä :kahvi:
Eikös siellä ole se suomalainen rekisterikilpi jo asiasta toitottamassa?
Mutta mitä itse aiheeseen tulee, on tuo merkki niin naurettava, kun kunnollisilla kitkoillakin jarrutusmatka (lukuunottamatta jotain pahinpia jääkelejä) on mielettömän paljon lyhempi kuin kesäkumeilla. Ja voi taivas tuota " pitää näkyä 20m päähän...". Eli kun lyhyempi jarrutusmatka voisi oikeasti aiheuttaa merkittävällä nopeuserolla tapahtuvan törmäyksen ei merkin edes tarvitses näkyä niin kauas että sillä olisi erityisemmin merkitystä:rofl:
 
Itä-Suomessa säännöllisesti vierailevana on aina ihemtyttänyt, kun venäjällä tankkaamassa käyneet autot tunnistaa hajusta. Eli mitä ihmettä siellä Venäläisessä bensassa on seassa, kun haisee oudolle?
 
Itä-Suomessa säännöllisesti vierailevana on aina ihemtyttänyt, kun venäjällä tankkaamassa käyneet autot tunnistaa hajusta. Eli mitä ihmettä siellä Venäläisessä bensassa on seassa, kun haisee oudolle?

Jos on aistiherkkä, niin minkä tahansa parfyymin poikkeava resepti voi olla tekijä. Suomessa sotketaan niitä etanoleja joukkoon ainakin.
 
Merkkiä myydään nyt isompana versiona kuin aiemmin. Merkki tulee sijoittaa auton perään, jossa sen pitää näkyä 20 metrin päähän taakse. Kolmion sivujen pituus on 20 senttimetriä.

Minulla on tuollainen merkki jossain varastossa, mutta pienempikokoisena. Tällä hetkellä tosin käyn tankkaamassa vain yhtä autoa ja siinä on kitkat.
 
Saako itärajan takaa vielä oikeaa bensaa, jossa ei ole etanolia mukana? Entä Virosta tai Latviasta?

Jälkimmäisenä mainituista en tiedä, mutta päästöissä on mennyt läpi. Tankkaan siis suuremmin venäjällä. Mutta vain tietyssä pisteessä. Tässä oli eräs "karhu-baarina" tunnettava piste, joka menetti maineensa kun useampi kone hyytyi. Toivon että muut ottivat opiksi, kun kyseinen piste sitten hiljeni asiakaskannassaan.

Riskit kukin kantaa omalla vastuullaan. Onneksi ei ole tullut omalle kohdalle pettymyksiä. Tosin, toistakymmentävuotta vanhoja autoja alla aina... En suosittele uunituoreen Audin omistajaa omalla kokemuksellani tekemään omaa johtopäätöstään.

Edit:kyseinen karhubaari menetti siis luottamuksensa alkua-aikoinaan joskus 2012, eli ei aivan äskettäin. Siellä on jo aikoja ollut "tankkauspalvelu".
 
Viimeksi muokattu:
Riskit kukin kantaa omalla vastuullaan. Onneksi ei ole tullut omalle kohdalle pettymyksiä. Tosin, toistakymmentävuotta vanhoja autoja alla aina... En suosittele uunituoreen Audin omistajaa omalla kokemuksellani tekemään omaa johtopäätöstään.

Tokihan ne venäläiset tankkaavat uudet Audinsa... Venäjällä :).
 
Tokihan ne venäläiset tankkaavat uudet Audinsa... Venäjällä :).

Siitä en osaa sanoa, mikä tuossa on vaikutus. Päästömittauksiahan siellä ei varmaankaan tehdä, mutta korruptio, laillisesti toteutettu (mutta paikkansa painotettuna tunnistava varakas) tai sitten kaverin sergein "nettipajat"... Valvonta jos ei ole läsnä, kaiken saa tapahtumaan.

Edit: Ja valvontaa kirjoittaneesta on jo liikaa, eikä se "poikkeamia" ole poistanut, vaan lisänyt paskanjauhantaa "kouluttautuneiden" tai muutoin sen osaavien osalta.
 
Viimeksi muokattu:
Tokihan ne venäläiset tankkaavat uudet Audinsa... Venäjällä :).
Älä nyt yritä juksata. Kyllähän venäläiset tietävät, että uutta audia, bemua tai meseä ei voi tankata Venäjällä, vaan aina on ajettava rajan yli EU:n puolelle, esim. Suomeen, jotta saa auton kelpuuttamaa menolientä tankkiin. Suurimmat salakuljetuksetkin ovat, kun siperialaiset yrittävät muiluttaa ylisuuria bensakuormia Suomesta rajan yli. :comp:

Luulenpa, että Venäjällä on aika epätodennäköistä saada täysin sopimatonta kuraa tankkin, jos tankkaa tunnettujen öljy-yhtiöiden asemilla, varsinkin suuremmilla paikkakunnilla. Jotkut epämääräiset kioskitankkaamot sitten erikseen.
 
Kun aattelee, että venäjällä tankattu en sulkisi pois mahdollisuutta, että on pihistetty jopa laittamalla 92 oktaanista. Ei olisi suuri ihme, jos motti vähän protestoi.
Niin, melko junttia yleistää paskaksi kun tankattu "venäjän bensaa", kun ei tiedetä edes mitä laatua on tankattu. Kyllä tuolta löytyy alle 90oktaanistakin ja varmasti nykii ja röveltää jos tuota johonkin uudempaan autoon tankkaa.

Nykyään taitaa etanolia olla jonkun verran 95/98 ja tuo 92 kuuleman mukaan ei sisällä etanolia.
 
Bensaturismille kova kolaus itärajalla – Yle: 10 huoltoasemaa suljettu, muut myyvät eioota

Halpaa polttoainetta on nyt entistä vaikeampi saada itärajan takaa. Yleisradion mukaan rajan tuntumassa Karjalankannaksella
on suljettu kesäkuussa kymmenen huoltoasemaa. Vielä toimintaansa jatkavilla asemilla polttoaine on ajoittain loppunut suuren kysynnän takia.

Viipurilaisten liikemiesten omistamalla VTK-ketjulla oli kymmenen huoltoasemaa Suomen rajan tuntumassa Viipurissa ja Svetogorskissa.
Viimeisenkin aseman pumput suljettiin juhannuksen jälkeen. Jakeluketju on lopettanut Ylen mukaan toimintansa.

VTK-jakeluketjun ongelmat alkoivat maaliskuussa, jolloin yhtiön oma öljyterminaali Viipurissa suljettiin ja yritys siirtyi ostamaan polttoaineet tukkumyyjiltä.
Kohonneita tukkuhintoja ei kuitenkaan voitu viedä sellaisenaan kuluttajahintoihin paikallisten asukkaiden vastustuksen takia.

Esimerkiksi Svetogorskin ainoan jakeluaseman kapasiteetti ei riitä vastaamaan kysyntään. Seurauksena on bensaturismin vähentyminen.
Suomalaiset ovat käyneet tankkaamassa Venäjällä erityisesti Lappeenrannasta ja Imatralta.

Venäjän puolella 95E-bensiini maksaa noin 63 senttiä litraa kohti. Suomen hintataso on yleisesti yli 1,50 euron.
 
Minä olen käyny 20v tankkaamaassa Svetogorskissa jonne matkaa kertyy 12km kotipihalta. Bensan kanssa ei mitään ongelmia. Diesel voi olla keskitalvellakin talvi laatua joka kestää -20 tai -25 pakkasta jolloin kovilla pakkasilla ei toimi ilman lisäaineita tai bensiinillä ohentamista. Sitä arktista diesiä ei siltä puolelta ole ollut tarjolla. Kyllähän siellä laatu voi vaihdella ja säiliön pohjat voi olla kuraa mut ei oo sattunut kohdalle. Tuo tupakan tuonti kielto kyllä on ikävää kun sillä sai tankin hinnan vielä alemmas.
 
Onkos nuo Venäjän bensat missä hinnoissa, minkälainen hintataso on muissa tuotteissa (olut yms.)? Eräs kaveri ehdotellut, että hommaisin viisumin. Hän käy kerran viikkoon hakemassa, kuulemma kannattaa vaikkasta täältä on about 70 km rajalle.
 
Ja tuosta oluesta ym. alkoholista kannattaa muistaa että siellä pitää olla yötä että sitä saa pienen määrän (5 litraa tjsp?) tuoda Suomeen, eli täysin eri kuviot mitä esim. Virosta tuodessa.
 

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjuista
261 589
Viestejä
4 541 062
Jäsenet
74 827
Uusin jäsen
RomuRauta

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom