Venäjä hyökkäsi Ukrainaan 24. helmikuuta 2022

No joka kerta, kun Venäjä on eskaloinut, on jotain tehty.
Niin mitä on tehty ja milloin?
Mitä nyt sitten pitäisi tehdä, jotta herra on tyytyväinen?
Tässä ketjussa on ainakin viimeiset 100 sivua käyty läpi useita pakotteita ja rangaistuksia Venäjän taloutta ja vaikutusvaltaa kohtaan jota ei olla vielä käytetty. Sieltä voi lähteä liikkeelle. Näiden lisäksi NATO voisi alkaa ampumaan omilta alueiltansa kaikkea Ukrainan ilmatilassa lentävää venäläistä romua. Ukrainan IT:kin voitaisiin tarvittaessa ottaa osittain NATO:n rajojen sisälle jolloin Venäjän ohjuksia ja ilmakohteita voi ampua kaikessa rauhassa ilman että Venäjä voi tehdä mitään.
Aika eri asia tuon selittely.
Ei se ole niin kauan kun EU ja NATO ei tee mitään vaan diskuteeraa. Itseasiassa Venäjä voisi sanoa vain että "haistakaa vittu lol" ja sama lopputulos.
 
Niin mitä on tehty ja milloin?
Juuri näitä pakotteita on laitettu aina lisää, annettu enemmän ja parempia aseita jne. Jos heti laitetaan kaikki, meidän ainoa eskalaatio vaihtoehto on osallistua aktiivisesti.
Tässä ketjussa on ainakin viimeiset 100 sivua käyty läpi useita pakotteita ja rangaistuksia Venäjän taloutta ja vaikutusvaltaa kohtaan jota ei olla vielä käytetty. Sieltä voi lähteä liikkeelle. Näiden lisäksi NATO voisi alkaa ampumaan omilta alueiltansa kaikkea Ukrainan ilmatilassa lentävää venäläistä romua. Ukrainan IT:kin voitaisiin tarvittaessa ottaa osittain NATO:n rajojen sisälle jolloin Venäjän ohjuksia ja ilmakohteita voi ampua kaikessa rauhassa ilman että Venäjä voi tehdä mitään.
Ne tekee jo noita. Mutta noiden dronejen havaitseminen on hankalaa. Hävittäjiä jos alat ampumaan, ollaan mukana samantien. Jos se on tavoite, niin sano suoraan, että haluat osallistua aktiivisesti sodan osapuolena.

IT:tä tarvitaan ukrainassa. Ja mitä kerrostetumpi se on, sen paremmpin se kykenee torjumaan asioita. Jossain Ukrainan perällä nämä ei ihan tehokkaita enää ole, saati sitten Puolassa jne.
Ei se ole niin kauan kun EU ja NATO ei tee mitään vaan diskuteeraa. Itseasiassa Venäjä voisi sanoa vain että "haistakaa vittu lol" ja sama lopputulos.
No tää nyt taas on tätä sun "mitään ei tehdä"-mantraa.

edit: Jos Venäjä näkisi sen noin, ni luuletko, että se ei jo ampuisi meidän mailla olevia asetehtaita? Tekeekö se niin? Ei näytä tekevän.
 
Viimeksi muokattu:
Ranska ja Ukraina voisi ilmoittaa aloittaneensa neuvottelut Ukrainan liittymisestä Ranskan ydinpelotteeseen. Mitään ei välttämättä tarvitsisi tehdä, mutta jo ilmoitus olisi yksi päänsärky lisää Venäjälle.
 
Ei se ole niin kauan kun EU ja NATO ei tee mitään vaan diskuteeraa. Itseasiassa Venäjä voisi sanoa vain että "haistakaa vittu lol" ja sama lopputulos.

Tiedätkö mikä maa ei halua, että EU ja NATO reagoi tuohon Romaniaan kohdistuneeseen iskuun?

Aivan, Romania. Siellä varmaan about puolet kansalaisista on jo sitä mieltä, että EU ja Ukraina on sodanlietsojia ja haluaa vetää Romanian sotimaan Venäjää vastaan.
 
Miksihän Ukraina ei ole tehnyt vielä Kaliningradiin dronehyökkäystä paskoen niiden GPS jammerit sieltä? voisin äkkiseltään kuvitella et itäeurooppa kiittäis
 
Miksihän Ukraina ei ole tehnyt vielä Kaliningradiin dronehyökkäystä paskoen niiden GPS jammerit sieltä? voisin äkkiseltään kuvitella et itäeurooppa kiittäis
Sinne on vähän hankalampi dronea lennättää Ukrainasta kun siinä on Liettua, Puola ja Valko-Venäjä, joiden rajoja pitäisi loukata tai saada käyttää hyväksi, että moinen temppu onnistuisi.
 
Sinne on vähän hankalampi dronea lennättää Ukrainasta kun siinä on Liettua, Puola ja Valko-Venäjä, joiden rajoja pitäisi loukata tai saada käyttää hyväksi, että moinen temppu onnistuisi.
Onhan se mahdollista mutta onko Ukrainan kannalta tärkeätä koska tarvitsee resulseja jos ei lennetä naapurin maan yli eli loukataanm ilmatilaa... Ei hyvä.
Vene itämerelle josta dronet nousee ja iskevät kohteeseen voisi hyvin toimia mutta vaatii suunittelua etc. että ei paljastu.
 

Uuttamaata koskenut drooniuhka aiheutui HS:n tietojen mukaan Ukrainan tekemästä virheestä. Ukraina varoitti yöllä itse Suomea siitä, että se oli lähettänyt vahingossa drooneja kohti Suomea, kertovat HS:n lähteet. Droonit kantoivat mukanaan räjähdelastia.
...
Droonit eivät Puolustusvoimien mukaan koskaan saapuneet Suomen ilmatilaan. Syy ei ole tiedossa. On mahdollista, että Venäjän ilmapuolustus ampui droonit alas matkalla.
...
Venäjä pystyy häiritsemään alueelleen pyrkiviä drooneja. Se ei kuitenkaan tiettävästi pysty ”kaappaamaan” niitä eli ohjaamaan drooneja haluamiinsa kohteisiin.

Hyvä, että tämä nyt tuli selvitettiin, niin ehkä turha spekulointi tämän osalta jää sikseen.
 
Venäjä-niminen kehitysmaa uppoaa yhä syvemmälle itse luomaansa suohon:
- Lentopetrolin vientikielto marraskuun loppuun.
- Bensiinin vientikielto ainakin heinäkuun loppuun.
- Krimillä säännöstellään polttoaineita.
- Kahtena viime kuukautena dieselin tuotanto laskenut 10% kumpanakin, luulisi senkin säännöstelyn olevan tulossa.

Kumma vaan, että nää kurjuuden mestarit ei tajua tätä tilannetta, lienee taas vaan normal katastrof?

Kiitos Ukraina!
 
Viimeksi muokattu:
Pietarissa palaa öljyterminaali.

Tämän sisällön näkemiseksi tarvitsemme suostumuksesi kolmannen osapuolen evästeiden hyväksymiseen.
Lisätietoja löydät evästesivultamme.

Linkki: https://x.com/gerashchenko_en/status/2062027721815830890?s=46

Tämän sisällön näkemiseksi tarvitsemme suostumuksesi kolmannen osapuolen evästeiden hyväksymiseen.
Lisätietoja löydät evästesivultamme.

Linkki: https://x.com/q0mt6pfmbvqynsm/status/2062005471943299532?s=46
 
Viimeksi muokattu:
Pietarissa palaa öljyterminaali.

Tämän sisällön näkemiseksi tarvitsemme suostumuksesi kolmannen osapuolen evästeiden hyväksymiseen.
Lisätietoja löydät evästesivultamme.

Linkki: https://x.com/gerashchenko_en/status/2062027721815830890?s=46

Tämän sisällön näkemiseksi tarvitsemme suostumuksesi kolmannen osapuolen evästeiden hyväksymiseen.
Lisätietoja löydät evästesivultamme.

Linkki: https://x.com/q0mt6pfmbvqynsm/status/2062005471943299532?s=46

Juuri sopivasti kun Pietarissa alkaa maailman talousfoorumi. Voisivat heittää yhden dronen messukeskuksen kattoonkin että saadaan vieraat toivotettua tervetulleiksi. :kippis:
 
Kronstadtissa ilmeisesti osuttu myös venäjän laivaston alukseen.

Tämän sisällön näkemiseksi tarvitsemme suostumuksesi kolmannen osapuolen evästeiden hyväksymiseen.
Lisätietoja löydät evästesivultamme.

Linkki: https://x.com/lxsummer1/status/2062075463485243685?s=61


Tämän sisällön näkemiseksi tarvitsemme suostumuksesi kolmannen osapuolen evästeiden hyväksymiseen.
Lisätietoja löydät evästesivultamme.

Linkki: https://x.com/maks_nafo_fella/status/2062072707672363088?s=61
 
Jotenkin tuli etiäinen että puttea ei näy talousfoorumissa :rofl:
Soitto trumpille että nyt tarvittas tulitauko. olis vieraita ja tuli vähän tuhlattua ballistisia Kiovaan.

Ukrainalaiset varmaan katsoo kuinka paljon torjuntaa siiretty Piatariin ja minkä kustannuksella, joten kokoustakoon siellä. Koska putin "on" kokouksessa, niin isku johokin toiseen kohteeseen missä joku "kaksoisolento" olisi toki ikävää.

En usko että Ukraina haluaa oikeasti iskeä putiniin fyysisesti, enkä usko salaliittoon että venäjällä tilanne niin paha että sisältäpäin syöttäisivat putinin droonin ruuaksi.

Mutta kun venäjän kyvyt on rajallisia niin jokin puolustuksen vahvistaminen on toisaalta pois, niin aukkoja varmasti etsivät järkevistä iskukohteista.
 
Viimeksi muokattu:
Olettaisin etta jos Putini salamurhattaisiin ja se edelleen lentelee niin se murha olisi lentokoneen tiputus.
 
Putinista oma ketju, jatkoin sinne
Olettaisin etta jos Putini salamurhattaisiin ja se edelleen lentelee niin se murha olisi lentokoneen tiputus.

Vaatisi isomman salaliiton, mutta sille voisi rakentaa monenlasia tarinoita ja toteutuksia. jos sallaliitto olisi niin vahva ja varma.

Oma suosikkini olis bunkkerin ikunasta tippuminen, mutta ehkä potenttiaalisin olis stalinille stalinin kohtalo.
 
En usko että Ukraina haluaa oikeasti iskeä putiniin fyysisesti,
Ihan varmasti haluaa, mutta tarvitaan tilaisuus, jossa epäonnistumisen mahdollisuus on minimoitu. Mikään "sinne päin räiskiminen" ei tule kyseeseen. Laakista vainaa, se on se mitä tarvitaan.

Ja sen pitää sitten kanssa olla Putin eikä mikään kaksoisolento. Aina parempi jos kaksoisolennotkin voidaan hoidella samaan aikaan.
 
Videokuvaa venäläisen sotilaan kypäräkamerasta etulinjasta. Aivan helvetin brutaalia meininkiä. Ukko juoksee pari sataa metriä ja tie on käytännössä kuorutettu aikaisemmin edenneiden venäläisten ruhoilla.
Tämän sisällön näkemiseksi tarvitsemme suostumuksesi kolmannen osapuolen evästeiden hyväksymiseen.
Lisätietoja löydät evästesivultamme.

Linkki: https://x.com/prestonstew_/status/2062513685692579987?s=20

Minusta ei.

Venäjä on rosvovaltio. Ukraina (toivottavasti) ei ole.
Jos ei tullut selväksi niin en siis tarkoittanut että räjäyttää messukeskusta kävijöineen taivaantuuliin vaan että kävisi antamassa pienen ”koputuksen” jotta kaikki tuolla vierailevat kusipäät tajuavat minne ovat tulleet.
Eipä tuolla taida tosin muita viattomia ihmisiä olla kuin tapahtuman työntekijät.
 
Minusta ei.

Venäjä on rosvovaltio. Ukraina (toivottavasti) ei ole.

Ukraina taistelee olemassaolostaan ja samalla myös koko muun Euroopan tulevaisuudesta. Kaikki jotka tuolla diibadaaba-konferenssissa ovat paikalla, tietävät varmasti mitä Venäjä tällä hetkellä tekee ja mitä se on aina ollut, joten ainakin minulle on aika ihan sama mitä siellä tapahtuu Ukrainan toimesta.

"Siviilien" pommittaminen on kuitenkin moraalisesti no-no, joten varmaan keskittyvät enemmän niiden muiden taktisten kohteiden pommittamiseen tässä vaiheessa.
 
Ukraina taistelee olemassaolostaan ja samalla myös koko muun Euroopan tulevaisuudesta. Kaikki jotka tuolla diibadaaba-konferenssissa ovat paikalla, tietävät varmasti mitä Venäjä tällä hetkellä tekee ja mitä se on aina ollut, joten ainakin minulle on aika ihan sama mitä siellä tapahtuu Ukrainan toimesta.

"Siviilien" pommittaminen on kuitenkin moraalisesti no-no, joten varmaan keskittyvät enemmän niiden muiden taktisten kohteiden pommittamiseen tässä vaiheessa.
Ukraina onkin toeuttanut todella hyvin tota pommittamista minimi-siviiliuhreilla. Ehkä niissä jalostamo-iskuissa on saattanut uhrejakin tulla, mut ku isoilla pommeilla leikitään, nii ikävä kyllä sivullisetki saattaa ottaa osumaa.

Kunhan vaa pysyy siviiliuhritki siellä Venäjällä eikä droonien harhautumisen vuoksi tule muuallekki osumaa.. yks kerta ehkä meneee, toinen alkaa kummastuttaan ja kolmannella kerralla rupee jo kansakunnan fiilikset muuttuun ja sitä myöden tuki väheneen. Mutu.
 
Ukraina taistelee olemassaolostaan ja samalla myös koko muun Euroopan tulevaisuudesta. Kaikki jotka tuolla diibadaaba-konferenssissa ovat paikalla, tietävät varmasti mitä Venäjä tällä hetkellä tekee ja mitä se on aina ollut, joten ainakin minulle on aika ihan sama mitä siellä tapahtuu Ukrainan toimesta.

"Siviilien" pommittaminen on kuitenkin moraalisesti no-no, joten varmaan keskittyvät enemmän niiden muiden taktisten kohteiden pommittamiseen tässä vaiheessa.
Tuollaisessa messukeskuksessa on normaaleja infratyöntekijöitä kuten siivoajia, kahvilatyttöjä jne. jotka ovat lähtökohtaisesti viattomia. Itse tapahtuman osallistujien profiilia en osaa tarkalleen sanoa joten en heistä lähde kollektiivisesti puhumaan, mutta itselläni "siviilin" raja menee siinä että on rauhaa tahtova normaali ihminen. Jos milläänlailla tukee venäläistä imperistista arvomaailmaa, menee tarkoituksella tekemään voittoa Ukrainan siviilien kärsimuksen avulla yms. niin on täysin 100% oikeutettu tappokohde aivan riippumatta siitä onko venäläinen, kiinalainen liikemies tai jotain muuta. Kun tuon rajan yli astuu niin on luopunut oikeuksistaan.

Sodasta hyötyvistä kiinalaisita liikemiehistä puheenollen POLITICO:lla on mielenkiintoinen uutinen:

EU aikoo todennäköisesti ensi viikolla lyödä sanktioita 4 kiinalaiselle yrityksille Venäjän sodan tukemisesta. Otsikon perusteella kerkesin jo hiukan innostua, mutta ollaan edelleen aika puuhastelu-tasolla.
 
Sodasta hyötyvistä kiinalaisita liikemiehistä puheenollen POLITICO:lla on mielenkiintoinen uutinen:

EU aikoo todennäköisesti ensi viikolla lyödä sanktioita 4 kiinalaiselle yrityksille Venäjän sodan tukemisesta. Otsikon perusteella kerkesin jo hiukan innostua, mutta ollaan edelleen aika puuhastelu-tasolla.
Niin no koko kiina on venäjää tukeva ainakin tässä sota asiassa.
 
Hyvää sunnuntaiaamua kaikille, Ukraina se vaan vetelee ässiä hihastaan kiihtyvällä tahdilla.

Tuo uutisoidaan välittömästi Venäjällä että Ukraina eskaloi tilannetta, mutta saa varmaankin aikaan sen että Moskovan lintukoto saa tuta sodan ja vaikuttaa ihmisten mieliin sielläkin.
 
Tuo uutisoidaan välittömästi Venäjällä että Ukraina eskaloi tilannetta, mutta saa varmaankin aikaan sen että Moskovan lintukoto saa tuta sodan ja vaikuttaa ihmisten mieliin sielläkin.

Onhan se hyvä, että sielläkin alkaa tulla tuntuvia paukkuja voimalaitoksiin ja sotilaskohteisiin. Sodan aikana tuotekehityksessä taatusi vedetään mutkia suoraksi ja iskujen alkaessa kehitystyö on yhä menossa. Tulevat siis taatusti todella pieninä erinä, eli käsityönä tehdyillä protoina ulos ja useampi isku epäonnistuu, mutta kyllä se suorituskyky paranee erä erältä ja tuotantomäärät alkaa nousta. Yllätyn positiivisesti jos tänä vuonna tehdään ensimmäinen isku, vaikka syksyä tuossa artikkelissa povataankin.

Kylmää hikeä tuo nostaa Kremlissä, eihän erikoisoperaation pitänyt näkyä lainkaan kotirintamalle.
 
Kyllähän tuo koko tilanne on jotenkin eskaloitumassa.

Putinilla alkaa olla vitsit vähissä.
Rintama jumissa ja ukkoa kaatuu kuin heinää.
Ukraina iskee öljyinfraan ja sotilaskohteisiin tuhansien kilometrien päässä.
Oligarkkien omaisuutta ollaan kotiuttamassa.

Putin tuskin heittää pyyhettä kehään tuosta vaan, mutta syrjäyttäminen voi olla jo lähellä. Liikekannallepano on tuhoon tuomittu poliittisesti. Moskovan ja Pietarin seudun iskut näkyvät ja tuntuvat varakkaammassakin väessä.
 

Liikaa tarttumatta tuohon clickbait-otsikkoon, tuossa jutussa on pointtia sen verran että Putin tosiaan saattaa tehdä jotain radikaalia kohta. Ukrainan drone-kompetenssi on kehittynyt aivan äärimmäistä vauhtia ja nyt Venäjän kaikki hyökkäysrintamat käytännössä tuhotaan 100% droneilla samalla kun Venäjän omaa infraa ja taloutta tuhotaan pitkänkantaman iskuilla.
Tämän lisäksi Preston Stewart sanoi että Ukraina on nyt videoilla ja kuvilla vahvistanut 100k drone-tappoa/vammoittamista pelkästään viimeisen vuoden aikana:
Tämän sisällön näkemiseksi tarvitsemme suostumuksesi kolmannen osapuolen evästeiden hyväksymiseen.
Lisätietoja löydät evästesivultamme.

Linkki: https://www.youtube.com/watch?v=0PTGvXpIAWc

Putinin liikkumavara kapenee. Ryssät ei näillä näkymin kykene vastaamaan Ukrainan nykyiseen voimaluokkaan ja ne resurssit joilla Venäjä voisi lähtä muuttamaan tätä balanssia palaa päivittäin kun Ukraina iskee Venäjän öljysäiliöihin. Putinille suora selkeä vaihtoehto olisi iso laajamittainen liikekannallepano joka olisi vaarallinen hänelle itselleen ja toteutuessaan vain pahentaisi Venäjän omia tappioita.
Toinen keino olisi Euroopan ja Ukrainan liittolaisten uhkaaminen, mutta "ydinase"-höpinät on saavuttaneet inflaatiopisteen jo aikaa sitten. Jos Putin haluaa pelata rikasta tai rutiköyhää niin sitten äärimmäisellä riskillä hän voisi kokeilla pientä rajattua hyökkäystä johonkin NATO-maahan.
 
... Putinille suora selkeä vaihtoehto olisi iso laajamittainen liikekannallepano joka olisi vaarallinen hänelle itselleen ja toteutuessaan vain pahentaisi Venäjän omia tappioita.
Toinen keino olisi Euroopan ja Ukrainan liittolaisten uhkaaminen, mutta "ydinase"-höpinät on saavuttaneet inflaatiopisteen jo aikaa sitten. Jos Putin haluaa pelata rikasta tai rutiköyhää niin sitten äärimmäisellä riskillä hän voisi kokeilla pientä rajattua hyökkäystä johonkin NATO-maahan.
Uutis"sähkeiden" perusteella siellä menossa liikeellekannallapanoa talouden osa-alueilla, kansallistuksia, ja suoraan rahojen ottoa , tai siis putin siirteleen asianhoitajilta (oligarkeilta) miljardeja hyökkäykseen, ja sitä jännitetään koska reserviläisiä aletaan kutsumaan , hakemaan palvelukeen , jos siihen päätyvär, niin siinä eniten jännitetään että mitä keksivät, virittelevät syyksi.

Koulutus resurssit huvenneet ja hupenee, niin hyökkäyksen kannalta pakkorahtaamisella ei menestykseen.
 
Putin haluaa luoda suuren venäjän/Neuvostoliiton 2.0. Ydinaseen käyttö olisi ryssänmaan itsemurha, sillä silloin häviää Kiinan ja Intian (plus kaikki muut oikeat valtiot) tuki samantien. Venäjä olisi täydellisesti eristetty hylkiö, jolla ei olisi mitään liiketoimintaa kuin korkeintaan P-Korean ja jonkun terroristijärjestön kanssa. Sillä ei paljoa pyöritetä tuon kokoista valtiota.
 
moskovassa räjähti venäläisen kenraalin bemari.

Tämän sisällön näkemiseksi tarvitsemme suostumuksesi kolmannen osapuolen evästeiden hyväksymiseen.
Lisätietoja löydät evästesivultamme.

Linkki: https://x.com/yarotrof/status/2064365546183750063?s=46



Myös toisesta autopommista huhutaan.

Tämän sisällön näkemiseksi tarvitsemme suostumuksesi kolmannen osapuolen evästeiden hyväksymiseen.
Lisätietoja löydät evästesivultamme.

Linkki: https://x.com/warmonitor3/status/2064369005494755444?s=46
 
Senior government officials have warned Russian President Vladimir Putin that spending on the war in Ukraine is on an unaffordable path, the most serious sign of internal division in Moscow since the full-scale invasion began.

Officials in Russia’s Finance Ministry and central bank have advised the Kremlin that the current level of projected defense expenditure risks the government’s budget deficit widening dangerously, according to people familiar with the matter and documents reviewed by Bloomberg News.
Officials in Russia’s Finance Ministry and central bank have advised the Kremlin that the current level of projected defense expenditure risks the government’s budget deficit widening dangerously, according to people familiar with the matter and documents reviewed by Bloomberg News.
Ilmeisesti alkaa oikeasti tuntua itärajan tuolla puolen tämä nykyinen kehitys Venäjällä.
 
Huvittavaa kun viime aikoina on ollut näitä ”Putin hyökkää Eurooppaan” uutisia… Koska se on just mitä tehdään jos kulutus on jo kestämättömällä tasolla.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
309 151
Viestejä
5 244 549
Jäsenet
83 429
Uusin jäsen
heksutin

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom