Venäläistä musiikkia

Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
171
Kuunteleeko kukaan venäläistä musiikkia syystä tai toisesta? Itse olen aiheeseen tutustunut puolisioni kautta ja pidän erittäin paljon. Kaikki red army choirit ja tsaikovskit voi unohtaa. Eli ihan normi populäärikulttuurin yms musiikit. Mutta olisiko lanka hyville biiseille niille, jotka ko. musiikkia arvostavat. Laitan alkuun helpon:

 
Viimeksi muokattu:

Awelonian

Residentti maahanmuuttaja
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
3 554
Itsehän vastaan myös helpolla, vaikkei ihan populäärimusiikkia olekaan:



Tuolta löytyy aika paljon hyvääkin poppia, iso maa kun on. Kieltäkin kun osaa, niin se on toki eduksi.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
171
Itsehän vastaan myös helpolla, vaikkei ihan populäärimusiikkia olekaan:



Tuolta löytyy aika paljon hyvääkin poppia, iso maa kun on. Kieltäkin kun osaa, niin se on toki eduksi.
Olipa hyvä raikas. Venäläisessä musiikissa video on usein tärkeä ja hyvä video oli tuossakin. Laitan vähän raskaammaan, joka on isoja suosikkejani (varoitus tähän jää kiinni):

 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
679
Mie oon jotenkin tähän jäänyt kiinni. En ymmärrä, en edes kuuntele paljon konemusiikkia. Jollain hämärällä klubilla Pietarissa tään kuulin ekan kerran, sen jälkeen tää on soinut Suomessakin ihan tiukkaan.

 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
790
Tuossa videossa on se itu, että historian mukaan viikingit perustivat aikoinaan Venäjän.

Nimi rus, yhdessä suomen kielen ruotsin ja viron rootsin kanssa, liittyy monien tutkijoiden mukaan Ruotsin Roslageniin tai soutamista kuvaavaan sanaan. Tämä teoria on hyväksytty Länsi-Euroopassa yleisesti. Eräät venäläiset tutkijat ovat myös esittäneet, että sanalla olisikin slaavilaiset tai persialaiset juuret. On esimerkiksi esitetty, että sana tulisi eteläslaavilaisen rosamondi-kansan nimestä. Varmalta joka tapauksessa näyttää, että Kiovan Rusin hallitsevan luokan keskuudessa skandinaavinen aines oli merkittävässä osassa.
 

JHMK

-
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
712
En ymmärrä venäjää 10 sanaa enempää, mutta kulttuurillisesti venäläiset biisit on aina kiehtoneet. Jo aikoinaan t.A.T.u. :a kuunnellessa huomasin että Nas Ne Dogonoyat ja Ya Shosla S uma kuulostaa paljon raffimmalta ja rajummalta alkuperäisellä kielellä.

Loppujen lopuksi biisimäärä mitä jaksan kuunnella venäjäksi on tosi pieni, eli biisin pitää kolahtaa 6/5 jotta sitä viitsii kuunnella kun ei kieltä ymmärrä.

Pitkäaikainen suosikki:

Tämän biisin puolankielisen version 'Code Red - Kanikuly' bongasin joskus 2009 Viva Polska musavideokanavalta. Tästä biisistä tuli myöhemmin myös enkkuversio niin piti sitten selvittää että kuka on tehnyt alkuperäisen. Ruki Vverh! eli 'Kädet ilmaan!' on venäläisen huumoripopin suurimpia ellei suurin nimi


Tämä on tuoreempi löytö. Joku puhui facessa ruskitrance:sta nistien musana, kokeilin läpällä mitä Youtubesta löytyisi, Ангина - Болела tuli vastaan. Siellä sitten oli suosituksena tuo 'Virus!'. On kyllä mahtava biisi, täydellisesti 90-luvun lopun henki videolla ja kiva tuo banging donk -soundi :vihellys:
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
2 801
Tämä onkin fiksua pitää omana lajinaan, venäläinen musiikki koska monet on niin dorkia etteivät kykene ymmärtämään... vaikkapa lyhyesti solistin suoritteen yhtenä instrumenteista, jossa se äänenlaatu, sointu ym ratkaisee. En itse ainakaan kuuntele pahemmin sanojen sisältöä, edes kotimaisessa. Venäjää taas kun en osaa, eräs niistä harvoista tietämistäni on ollut tähänasti se loistava Russian Revolution.

Harmittaakin aina kun kuulee hyvän venäläisen esityksen radiosta itänaapurissa, eikä tiedä tekijästä mitään. Sitäpä ei voikkaan kuulla enää toistamiseen. Niissä on todellakin se oma kultturinsa. Hyvää ja huonoa onkin tähän ketjuun sitten jo tullutkin :)
 

JHMK

-
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
712
Harmittaakin aina kun kuulee hyvän venäläisen esityksen radiosta itänaapurissa, eikä tiedä tekijästä mitään. Sitäpä ei voikkaan kuulla enää toistamiseen.
Kannattaa kokeilla Shazamia puhelimella. Testasin Ruki Vverh ja Virus bändeihin ja ainakin nuo löytyi heti

Niin ja toinen vaihtoehto katsoa kanavan nettisivuilta äkkiä biisi. Joskus kun olen kuunnellut DFMää ja Radio Recordia nettiradioista niin hyvin on biisien nimet selvinnyt.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
3 915
Tämä on kyllä yksi suosikeistani. Harmi vain että laulajan ura päättyi ikävällä tavalla melko nuorena.


Näin yleisellä tasolla itse tykkään paljon 90 luvun venäläisestä syntikkapopista vai miksi sitä nyt kutsuisi. On tosin hyviä uudempiakin mutta kielen täydellinen ymmärtämättömyys ja kyrilliset kirjaimet tekee yleensä noiden löytämisestä yhtä tuskaa.

Laitetaan nyt tähän vaikka tämä

 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
3 915
Tämä on ihan kiva ralli.
"Älä huolehdi, täti"
Käsittämättä yhtään mistä tässä lauletaan tämä esitys on kyllä varsin hupaisan viihdyttävää katsottavaa. Hauskuttaa koomisuudellaan.


Pitää vielä laittaa ysksi kappale erityismaininnalla. Kyseistä DDT yhtyettä on tullut sen verran seurattua että jokunen heidän vanhemmista levyistä löytyy jopa cd:nä itseltä. Alla mielestäni yksi parhaimmista kappaleista.

 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
171
Heitän tähän tällaisen ja tsekkaan sitten replyt. Edit. pitää nyt sanoa, että pitempääkin tykännyt. Kertsi: "Aion uskoa, että vielä rakastat minua (vaikka mitä teitkään)".

 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
171
Mie oon jotenkin tähän jäänyt kiinni. En ymmärrä, en edes kuuntele paljon konemusiikkia. Jollain hämärällä klubilla Pietarissa tään kuulin ekan kerran, sen jälkeen tää on soinut Suomessakin ihan tiukkaan.

Tuttu melodia nuoruudesta. Ei liity käsittääkseni mitenkään venäläiseen musiikkiin.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
171
Tuossa on tunnetta, vaikka ei vittujakaan ymmärrä

Tämä Pugatsova on todellinen puuma. On käynyt lukuisissa kauneusleikkauksissa. Seurusteli tämän kanssa aikanaan (video alla) ja nyt on taas uusi nuorukainen tiedossa. Alla Pugatsova on monille se "miljoona ruusua" alkuperäinen esittäjä, mutta näin ei ole. Alkuperäisen teki joku latvialainen tai vastaava, en muista.

 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
171
Tämä onkin fiksua pitää omana lajinaan, venäläinen musiikki koska monet on niin dorkia etteivät kykene ymmärtämään... vaikkapa lyhyesti solistin suoritteen yhtenä instrumenteista, jossa se äänenlaatu, sointu ym ratkaisee. En itse ainakaan kuuntele pahemmin sanojen sisältöä, edes kotimaisessa. Venäjää taas kun en osaa, eräs niistä harvoista tietämistäni on ollut tähänasti se loistava Russian Revolution.

Harmittaakin aina kun kuulee hyvän venäläisen esityksen radiosta itänaapurissa, eikä tiedä tekijästä mitään. Sitäpä ei voikkaan kuulla enää toistamiseen. Niissä on todellakin se oma kultturinsa. Hyvää ja huonoa onkin tähän ketjuun sitten jo tullutkin :)
Olen samanlainen kuuntelija. Annan musiikin viedä riippumatta sanoista. Pätee myös kotimaiseen. Se taitaa olla jokin luonnonlaki, ei mahtipontisilla sanoilla nyt vain tehdä biisiä, jos biitti voi olla mitä vain.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
171
Tämä on kyllä yksi suosikeistani. Harmi vain että laulajan ura päättyi ikävällä tavalla melko nuorena.


Näin yleisellä tasolla itse tykkään paljon 90 luvun venäläisestä syntikkapopista vai miksi sitä nyt kutsuisi. On tosin hyviä uudempiakin mutta kielen täydellinen ymmärtämättömyys ja kyrilliset kirjaimet tekee yleensä noiden löytämisestä yhtä tuskaa.

Laitetaan nyt tähän vaikka tämä

Tää on jännä juttu. Sillä 2000-luvun mainstreampoppi saattaa kuulostaa aivan samalta kuin 90-luvulla :). Tarvii kaivella muijan levyhyllyä tai kysellä esimerkkejä kun en muista. Mut tuo yllätti itsenikin joskus, että tää rytmi on niin vanhaa. Mutta se toimii nykyäänkin. Muuten yleensä tyttöbändit ovat suosiossa.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
53
Vai oli neuvostopoppi tiukasti säänneltyä?


Lisää neuvostorytmejä:

 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
31.10.2016
Viestejä
1 261
On vähän erilaista mitä muut videot joten välttämättä ei kukaan tykkää, mutta jostain syystä löysin tällaisen tyylin kun venäläisten folk-metalli, vaikken yleensä metallimusiikista pidäkään. Kai sitten tällaisena roolipeli-fanina tämä sitten toimii.
Ei liian synkeää ja raskasta omaan makuun, vaan leikittelevää ja pirteää.



 
Viimeksi muokattu:
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
240 973
Viestejä
4 215 929
Jäsenet
70 987
Uusin jäsen
AkameRimuru

Hinta.fi

Ylös Bottom