Venäjä hyökkäsi Ukrainaan 24. helmikuuta 2022

Liittynyt
27.10.2016
Viestejä
5 312
Te siis kollektiivisesti olette mun mielipidettä vastaan? eli on vain yksi totuus joka on venäjä on paska ja hullu? ukrainahan on euroopan korruptoitunein maa, virallisesti, tämä tuli ilmi kun ukraina hyväksyttiin euroopan unionin hakijaksi.. jopa 10vuotta menee ennenkuin ukrainaa voidaan edes harkita eu:n jäseneksi. objektiivisuus ystävät hyvät. vaikka se on trendikästä olla russofoobinen niin älkää antako sen sumentaa tosiasioita. en puhu paskaa, en levitä misinformaatiota.

-ile
Eiköhän täällä suunnilleen kaikki ole tuota rys. propagandaa vastaan jota levität jatkuvasti. Kyllä putte on hullu ja yrittää valloittaa itsenäisen maan. Ukraina voi olla korruptoitunut maa, mutta se ei muuta sitä faktaa, että putte hyökkäsi itsenäiseen maahan. Ukraina ei hyökännyt, vaan yrittää puolustautua. Ei tässä ole mistään russofobiasta kyse vaan puhtaasti faktoista.
 

ile2

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
25.04.2022
Viestejä
139
Eiköhän täällä suunnilleen kaikki ole tuota rys. propagandaa vastaan jota levität jatkuvasti. Kyllä putte on hullu ja yrittää valloittaa itsenäisen maan. Ukraina voi olla korruptoitunut maa, mutta se ei muuta sitä faktaa, että putte hyökkäsi itsenäiseen maahan. Ukraina ei hyökännyt, vaan yrittää puolustautua. Ei tässä ole mistään russofobiasta kyse vaan puhtaasti faktoista.
Öh, Martti J Kari sanoi ilta-sanomien haastattelussa että putin ei ole hullu. fakta.
 
Liittynyt
13.02.2017
Viestejä
1 585
Te siis kollektiivisesti olette mun mielipidettä vastaan? eli on vain yksi totuus joka on venäjä on paska ja hullu? ukrainahan on euroopan korruptoitunein maa, virallisesti, tämä tuli ilmi kun ukraina hyväksyttiin euroopan unionin hakijaksi.. jopa 10vuotta menee ennenkuin ukrainaa voidaan edes harkita eu:n jäseneksi. objektiivisuus ystävät hyvät. vaikka se on trendikästä olla russofoobinen niin älkää antako sen sumentaa tosiasioita. en puhu paskaa, en levitä misinformaatiota.

-ile
Ei ole Euroopan korruptoitunein maa. Venäjä on korruptoituneempi ja koettaa sitä paskaansa levittää ympäriinsä. Venäjä on tilastollisesti Nigerian tasolla, mutta realiteetti lienee että on ylittänyt, ja steroideilla.
Ei pahalla nigerialaisille. Venäjän johto vaan on korruptoitunut kasa :poop:
 
Liittynyt
22.12.2016
Viestejä
17 949
Te siis kollektiivisesti olette mun mielipidettä vastaan? eli on vain yksi totuus joka on venäjä on paska ja hullu? ukrainahan on euroopan korruptoitunein maa, virallisesti, tämä tuli ilmi kun ukraina hyväksyttiin euroopan unionin hakijaksi.. jopa 10vuotta menee ennenkuin ukrainaa voidaan edes harkita eu:n jäseneksi. objektiivisuus ystävät hyvät. vaikka se on trendikästä olla russofoobinen niin älkää antako sen sumentaa tosiasioita. en puhu paskaa, en levitä misinformaatiota.
Emme ainoastaan me vaan koko Suomi on Putinin narratiivia vastaan. Tutkimusten mukaan suomalaiset uskoo kaikkein vähiten noihin Putinin satuihin koko maailmassa, joten tämä ei ole oikein hedelmällinen paikka tämä Suomi noille sun Putinin fanitusjutuille. ;)

Ukraina on korruptoitunut maa. Mitä sitten? Venäjä on vielä korruptoituneempi maa. (Lähde: Corruption Perceptions Index 2021.)

Jatkossa Ukraina rakentanee itsensä puhtaalta pöydältä tulevaisuutta kohti, niin infran osalta kuin mentaalipuolenkin osalta. Vanha Ukraina on mennyttä ja nyt on sodan jälkeen luvassa uusi ja entistä parempi Ukraina.

Venäjä puolestaan on menossa kohti Stalinin Neuvostoliittoa.
 

ile2

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
25.04.2022
Viestejä
139
Ei ole Euroopan korruptoitunein maa. Venäjä on korruptoituneempi ja koettaa sitä paskaansa levittää ympäriinsä. Venäjä on tilastollisesti Nigerian tasolla, mutta realiteetti lienee että on ylittänyt, ja steroideilla.
Ei pahalla nigerialaisille. Venäjän johto vaan on korruptoitunut kasa :poop:
Venäjä on "rehellisesti kleptokratia" eihän siinä ole mitään uutta. mutta "virallisesti" nyt on sanottu ja määritelty että venäjä ei ole osa eurooppaa joten ukraina on nyt euroopan korruptoitunein maa.
anteeksi jos nyt laitan youtube videon mutta tässä se on todistettu täysin.. mentaliteetti on tämä, "ei saa sanoa".. mutta jopa meidän mediat raportoi samoja juttuja ~2014
 
Liittynyt
27.10.2016
Viestejä
5 312
Öh, Martti J Kari sanoi ilta-sanomien haastattelussa että putin ei ole hullu. fakta.
Mikä fakta se nyt on, jos yksi ihminen sanoo mielipiteensä? Täyttä hulluuta tuo hyökkääminen kuitenkin oli ja on edelleen kun ei ole kykyä voittaa.

Venäjä on "rehellisesti kleptokratia" eihän siinä ole mitään uutta. mutta "virallisesti" nyt on sanottu ja määritelty että venäjä ei ole osa eurooppaa joten ukraina on nyt euroopan korruptoitunein maa.
anteeksi jos nyt laitan youtube videon mutta tässä se on todistettu täysin.. mentaliteetti on tämä, "ei saa sanoa".. mutta jopa meidän mediat raportoi samoja juttuja ~2014
Kyllä se vaan on eurooppaa. Missä muka on virallisesti määritelty ettei ole Eurooppaa? Ei ne määritelmät noin vaan muutu. Puttekin sanoi olevan osa Eurooppaa: Vladimir Putin: Venäjä on osa Eurooppaa | Verkkouutiset
 

Poppamies

Que pasa, ese?
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 681
Te siis kollektiivisesti olette mun mielipidettä vastaan? eli on vain yksi totuus joka on venäjä on paska ja hullu? ukrainahan on euroopan korruptoitunein maa, virallisesti, tämä tuli ilmi kun ukraina hyväksyttiin euroopan unionin hakijaksi.. jopa 10vuotta menee ennenkuin ukrainaa voidaan edes harkita eu:n jäseneksi. objektiivisuus ystävät hyvät. vaikka se on trendikästä olla russofoobinen niin älkää antako sen sumentaa tosiasioita. en puhu paskaa, en levitä misinformaatiota.

-ile
Erittäin tietämätön olet juuri valitsemistasi asioista. Eikö ole jännittävää että kaikki muut on enemmän perillä asioista?

Edit: kyllä toi Z profiilikuvana on täysin perustelematon ja suosittelen välittömiä banneja sekä odotellessa ignorea. Itse aloitan nyt.
 
Liittynyt
22.12.2016
Viestejä
17 949
Venäjä on "rehellisesti kleptokratia" eihän siinä ole mitään uutta. mutta "virallisesti" nyt on sanottu ja määritelty että venäjä ei ole osa eurooppaa joten ukraina on nyt euroopan korruptoitunein maa.
Ukraina on ollut korruptoitunut maa, mutta kerro nyt ihmeessä, että MITÄ SITTEN ja miten se nyt liittyy mitenkään tähän akuuttiin eksistentiaaliseen selviytymissotaan?

Ukraina on muuttunut ja tulee muuttumaan maana dramaattisesti, joten vanhat korruptiotilastot ei ole sikälikään enää minkään arvoisia tässä vaiheessa.

Sehän on selvää, että Venäjä pyrkii kaikin tavoin hillitsemään Ukrainan saamaa aseapua väittämällä, että aseapu katoaa kankkulan kaivoon jonnekin matkan varrelle, mutta ei sellaisesta ole oikeasti mitään näyttöä ja kumppanimaat tuskin auttaisi Ukrainaa näin innokkaasti, jos tässä asiassa olisi jotain isoja ongelmia.

Sitähän sinäkin oikeasti yrität, eikö niin? Mitä se muuten hyödyttää tänne siitä jauhaa edes teoriassa? Tämä on ehkä viimeinen paikka koko Internetissä, jossa tuollaiselle narratiiville on minkäänlaista kasvualustaa. Eikä Suomi varmasti lakkaa auttamasta Ukrainaa vaikka onnistuisitkin vakuuttamaan jonkun siitä, että hukkaan menee.

Ei mene hukkaan. Hyvin tuottaa tulosta. ;) Jo 40.000+ Iivanaa poissa kuvioista.
 

ile2

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
25.04.2022
Viestejä
139
Kuulkaas en ole kremlin trolli, en ole käytännössä mitään. Threadin aiheesta keskustelen realistisesti. Tuntuu siltä että että kaikki eriävät mielipiteet pitää poistaa ja sitten on taas kaikki hyvin? Näen tilanteen eritavalla kuin te. minun mielestä venäjä tekee oikein ja perustellusti.

-ile
 
Liittynyt
25.02.2019
Viestejä
1 051
Tuo amnesty homma kiteyttää miten tasapuolisesti lännessä tiedotetaan sodasta.
Kaikki Venäjän häviöt toitotetaan läpi kaikille, kaikki anti-venäjä fantasiat laitetaan megafonin läpi samalla kun vältetään puhumasta Ukrainan negatiivisista puolista, niiden häviöistä ja kuolemista ei sanota mitään. Esim täällä tulet ainoastaan näkemään videoita venäläisten kuolemista, jotka ovat viihdettä.
Jos sanot julkisuudessa mitään narratiivin vastaista eg. Sota voisi loppua antamalla Venäjälle jotain niin reaktio on turhan negatiivinen, kun ihmiset eivät halua ajatellakaan muuta kuin Venäjän täydellistä häviötä. RT blokataan EU:ssa propagandan takia, venäjän twitter tilejä ei näe, Facebook rikkoo omia sääntöjään anti-Putin viestejä varten.
 

ile2

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
25.04.2022
Viestejä
139
Ukraina on ollut korruptoitunut maa, mutta kerro nyt ihmeessä, että MITÄ SITTEN ja miten se nyt liittyy mitenkään tähän akuuttiin eksistentiaaliseen selviytymissotaan?

Ukraina on muuttunut ja tulee muuttumaan maana dramaattisesti, joten vanhat korruptiotilastot ei ole sikälikään enää minkään arvoisia tässä vaiheessa.

Sehän on selvää, että Venäjä pyrkii kaikin tavoin hillitsemään Ukrainan saamaa aseapua väittämällä, että aseapu katoaa kankkulan kaivoon jonnekin matkan varrelle, mutta ei sellaisesta ole oikeasti mitään näyttöä ja kumppanimaat tuskin auttaisi Ukrainaa näin innokkaasti, jos tässä asiassa olisi jotain isoja ongelmia.

Sitähän sinäkin oikeasti yrität, eikö niin? Mitä se muuten hyödyttää tänne siitä jauhaa edes teoriassa? Tämä on ehkä viimeinen paikka koko Internetissä, jossa tuollaiselle narratiiville on minkäänlaista kasvualustaa. Eikä Suomi varmasti lakkaa auttamasta Ukrainaa vaikka onnistuisitkin vakuuttamaan jonkun siitä, että hukkaan menee.

Ei mene hukkaan. Hyvin tuottaa tulosta. ;) Jo 40.000+ Iivanaa poissa kuvioista.
Erittäin hyvin sanottu. Vastapalloksi mitä se auttaa että ollaan internetissä "slava ukraini" ? Onko minun ulosanti/ajatukset siis yhtä turhia kuin teidän täällä internetissä?
 
Liittynyt
16.06.2022
Viestejä
383
Liittynyt
06.06.2019
Viestejä
541
Kuulkaas en ole kremlin trolli, en ole käytännössä mitään. Threadin aiheesta keskustelen realistisesti. Tuntuu siltä että että kaikki eriävät mielipiteet pitää poistaa ja sitten on taas kaikki hyvin? Näen tilanteen eritavalla kuin te. minun mielestä venäjä tekee oikein ja perustellusti.

-ile
Eikö se riittäisi, että saat olla sitä mieltä mitä haluat? Miksi sun mielipidettä pitää jakaa väkisin triidiin, jossa siitä ei kukaan halua lukea? Olisit iloinen siitä, että näet asiat eritavalla kuin muut.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
11 034
Toivottavasti. Pietari-Moskova-akselilta pakkovärväykset onnistuvat todennäköisesti huonommin kuin maaseudulta, ja saattaisivat ehkäpä saada aikaan jonkinlaista liikehdintää siinä osassa kansaa jolle helmikuusta lähtien elämä on jatkunut jotakuinkin normaalina. Jos näitä kirjeitä on jaettu paljonkin saattaa ulkomaille viisumia hakevien määrässä näkyä suuntaa ylöspäin samaan aikaan kun niiden myöntäminen taitaa hidastua entisestään ainakin Euroopan suunnalla.
Tämän takia alankin kallistua siihen, ettei niitä pitäisi päästää ainakaan sivistyneeseen maailmaan pakoon, vaan käännyttää kaikki takaisin neukkuihin. Menkööt jonnekin Kaakkois-Aasiaan piiloon jos alkaa pelottaa. Saattaa alkaa kiinnostaa vaikuttaa Venäjän toimintaan, kun oma ja sukulaistenkin henki on lähdössä. Tähän saakka ei ole ollut mitään väliä, kun Putler enimmäkseen laittaa teuraalle jotain kaupunkilaisten venäläisten alempirotuisiksi ulkomaalaisiksi katsomia maalaisia käytännössä siirtomaista.
 
Liittynyt
19.07.2017
Viestejä
668
Kuulkaas en ole kremlin trolli, en ole käytännössä mitään. Threadin aiheesta keskustelen realistisesti. Tuntuu siltä että että kaikki eriävät mielipiteet pitää poistaa ja sitten on taas kaikki hyvin? Näen tilanteen eritavalla kuin te. minun mielestä venäjä tekee oikein ja perustellusti.

-ile
Vaikka keskustelu täällä joskus laukkaakin kovasti, niin silti omaan silmään erilaisia mielipiteitä täällä on kyllä ollut melko paljon. Se on enemmänkin Venäjän juttuja, joissa vain yksi totuus on se oikea totuus. Lännen uutisoinnissa ja keskusteluissa on kuitenkin eri tasoja, ja mielipiteitä, joista keskustellaankin ja väärät faktat myös tuodaan ilmi, mikäli sellaisia tulee eteen. Asia, jota Venäjällä ei myöskään tehdä - yhtään mitään väittämiä ei ikinä korjata mitenkään, vaan päinvastoin selitetään selkeät valheetkin niin hyvin kuin pystyy.

Aloin jopa screen shottailemaan ihan mielenkiinnosta Kremlin tiedotuksia, päivämäärineen, niin voi myöhemmin hyvin selvästi osoittaa täyden paskapuheen, vaikka vielä hetki sitten asiasta oli ihan virallinen tiedote.

Ukraina on ollut korruptoitunut maa, mutta kerro nyt ihmeessä, että MITÄ SITTEN ja miten se nyt liittyy mitenkään tähän akuuttiin eksistentiaaliseen selviytymissotaan?

Ukraina on muuttunut ja tulee muuttumaan maana dramaattisesti, joten vanhat korruptiotilastot ei ole sikälikään enää minkään arvoisia tässä vaiheessa.
Lisäisin vielä tähän, että nämä on asioita, joita voidaan niin ikään spekuloida sitten sodan jälkeisenä aikana eli pidetään asiat tärkeysjärjestyksessä. Ei varmaan kukaan kiistä, että Ukrainassa on ongelmia vuosiksi, jopa vuosikymmeniksi eteenpäin niin korruption, kuin muidenkin asioiden takia. Se ei kuitenkaan ole nyt ihan asioiden keskiössä, kun samaan aikaan valtio taistelee itsenäisyydestään ja porukkaa kaatuu sadoittain päivittäin. Silti veikkaan, että sodan jälkeen nimenomaan näistä asioista tullaan vääntämään kättä oikein kunnolla, niin jälleenrakentamiseen kuin korruptioonkin liittyen. Ja se vääntö tulee jakamaan puolet hyvin voimakkaasti eri leireihin, etenkin tietyissä eurooppalaisissa valtioissa.
 
Liittynyt
22.12.2016
Viestejä
17 949
Lisäisin vielä tähän, että nämä on asioita, joita voidaan niin ikään spekuloida sitten sodan jälkeisenä aikana eli pidetään asiat tärkeysjärjestyksessä. Ei varmaan kukaan kiistä, että Ukrainassa on ongelmia vuosiksi, jopa vuosikymmeniksi eteenpäin niin korruption, kuin muidenkin asioiden takia. Se ei kuitenkaan ole nyt ihan asioiden keskiössä, kun samaan aikaan valtio taistelee itsenäisyydestään ja porukkaa kaatuu sadoittain päivittäin. Silti veikkaan, että sodan jälkeen nimenomaan näistä asioista tullaan vääntämään kättä oikein kunnolla, niin jälleenrakentamiseen kuin korruptioonkin liittyen. Ja se vääntö tulee jakamaan puolet hyvin voimakkaasti eri leireihin, etenkin tietyissä eurooppalaisissa valtioissa.
Ukraina on tosiaan sotatilassa ja kansanmurhan ottavana osapuolena, ja tässä vaiheessa rauhanajan siviilipuolen ongelmat on ihan toissijaisia ja niitä voidaan miettiä sitten joskus. Se on kerta kaikkiaan positiivinen ongelma sitten kun niitä päästään korjailemaan.
 

ile2

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
25.04.2022
Viestejä
139
Eikö se riittäisi, että saat olla sitä mieltä mitä haluat? Miksi sun mielipidettä pitää jakaa väkisin triidiin, jossa siitä ei kukaan halua lukea? Olisit iloinen siitä, että näet asiat eritavalla kuin muut.
Tämä kommentti on aivan loistava, oon aivan samaa miettinyt itekkin. Mun mielestä tämä että "kaikki" on "hurahtanut" tähän yhteen mielipiteeseen jonka meidän mediat kertoo niin se pelottaa mua, ihan oikeesti pelkään tätä tilannetta että 95% suomen kansasta on nyt russofobisia ja naton puolella, yht'äkkiä. kaikki haluaa estää venäläisten tulon suomeen vaikka tuo päätös tuhoaa satojen suomalaisten toimeentulon.. mun pointti olisi että hengitetään kaksi kertaa ja katotaan kokonaiskuvaa mutta ei sitä tapahdu, toistamiseen kiitos tästä kommentista,, miten se sanottiinkaan; "this was my two cents"
 
Liittynyt
27.10.2016
Viestejä
5 312
Kuulkaas en ole kremlin trolli, en ole käytännössä mitään. Threadin aiheesta keskustelen realistisesti. Tuntuu siltä että että kaikki eriävät mielipiteet pitää poistaa ja sitten on taas kaikki hyvin? Näen tilanteen eritavalla kuin te. minun mielestä venäjä tekee oikein ja perustellusti.

-ile
Kyllä se vaikuttaa, että olet kun kokoajan yrität heidän propagandaa levittää. Toisen itsenäisen maan valloittaminen ja kansanmurha on mielestäsi oikein ja perusteltua?
 
Liittynyt
06.06.2019
Viestejä
541
Tämä kommentti on aivan loistava, oon aivan samaa miettinyt itekkin. Mun mielestä tämä että "kaikki" on "hurahtanut" tähän yhteen mielipiteeseen jonka meidän mediat kertoo niin se pelottaa mua, ihan oikeesti pelkään tätä tilannetta että 95% suomen kansasta on nyt russofobisia ja naton puolella, yht'äkkiä. kaikki haluaa estää venäläisten tulon suomeen vaikka tuo päätös tuhoaa satojen suomalaisten toimeentulon.. mun pointti olisi että hengitetään kaksi kertaa ja katotaan kokonaiskuvaa mutta ei sitä tapahdu, toistamiseen kiitos tästä kommentista,, miten se sanottiinkaan; "this was my two cents"
Otit sen sitten aivan täsmälleen päinvastoin kuin tarkoitin.
 

ile2

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
25.04.2022
Viestejä
139
Kyllä se vaikuttaa, että olet kun kokoajan yrität heidän propagandaa levittää. Toisen itsenäisen maan valloittaminen ja kansanmurha on mielestäsi oikein ja perusteltua?
Eli mun aivan täysin henkilökohtainen mielipide on venäjän propandaa? Automaattisesti? Jos mun sanomiset ei istu sun ajatusmalliin niin olen trolli? Eikö täällä saa olla erimieltä? Pitääkö kutsua ajatuspoliisi paikalle?
 
Liittynyt
13.02.2017
Viestejä
1 585
Tuo amnesty homma kiteyttää miten tasapuolisesti lännessä tiedotetaan sodasta.
Kaikki Venäjän häviöt toitotetaan läpi kaikille, kaikki anti-venäjä fantasiat laitetaan megafonin läpi samalla kun vältetään puhumasta Ukrainan negatiivisista puolista, niiden häviöistä ja kuolemista ei sanota mitään. Esim täällä tulet ainoastaan näkemään videoita venäläisten kuolemista, jotka ovat viihdettä.
Jos sanot julkisuudessa mitään narratiivin vastaista eg. Sota voisi loppua antamalla Venäjälle jotain niin reaktio on turhan negatiivinen, kun ihmiset eivät halua ajatellakaan muuta kuin Venäjän täydellistä häviötä. RT blokataan EU:ssa propagandan takia, venäjän twitter tilejä ei näe, Facebook rikkoo omia sääntöjään anti-Putin viestejä varten.
Ei muuta kuin tuonne vääntämään, kiitos: Tapaus Amnesty

Tämä kommentti on aivan loistava, oon aivan samaa miettinyt itekkin. Mun mielestä tämä että "kaikki" on "hurahtanut" tähän yhteen mielipiteeseen jonka meidän mediat kertoo niin se pelottaa mua, ihan oikeesti pelkään tätä tilannetta että 95% suomen kansasta on nyt russofobisia ja naton puolella, yht'äkkiä. kaikki haluaa estää venäläisten tulon suomeen vaikka tuo päätös tuhoaa satojen suomalaisten toimeentulon.. mun pointti olisi että hengitetään kaksi kertaa ja katotaan kokonaiskuvaa mutta ei sitä tapahdu, toistamiseen kiitos tästä kommentista,, miten se sanottiinkaan; "this was my two cents"
Kun naapuri murhaa, raiskaa ja tappaa, niin onko kumma että 95% ei ymmärrä. Eiköhän vika ole päässä niillä jotka ymmärtävät.
Russofobia? Ei täällä mitään venäläisiä vihata. Elä sinä jaksa jauhaa paskaa ja yrittää Putinin propagandan mukaisesti asettaa venäläisyyttä cancelloiduksi.
Ei täällä kukaan venäläisiä vihaa, paitsi jos se venäläisyys on synonyymi sanoille imperialistinen ja hyökkäyssotia käyvä.
Itsehän te siellä haette natseja ja elätte menneisyydessä tuon fantasiamaailmanne lisäksi. Ei kai muiden tarvitse hulluja olla jos te olette. Pysykää vaan ihan onnellisena siellä oman maanne sisällä ja syytelkää Natoa milloin mistäkin.
Ettei ois peiliin katsomisen paikka. Miksi sulla on siellä Ryssälandiassa paska olla? Jos se on niin ihana paikka, niin pysy siellä, älä tunge sitä paskaasi Ukrainaan, sille on sanottu ei.
Jos on russofobiaa olla haluamatta tukea hyökkäävää ja sairaalla tavalla käyttäytyvää terroristivaltiota, niin sitten taidan olla russofobi, vaikka viimeksi tänään venäläisen ystävän kanssa join kahvia.
Hohhoijaa...
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
24.06.2017
Viestejä
4 426
Ihme peelopalloksi tämä kyllä menee säännöllisesti, eikä se pitkään pelaaminen ole aina pelkästään pallon syy. Noi toisten keskustelijoiden ryssälandioittelutkaan ei ihan hirveesti keskustelua rakenna. Jos ei halua, että pallo vinkuu niin kannattaa kokeilla lopettaa sen potkiminen.
 

ile2

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
25.04.2022
Viestejä
139
Oli miten oli, ketjun aiheesta oon kertonut oman mielipiteeni. Ukraina VS Venäjä on pitkään kiehunut kattila, itse en koe tätä millään tasolla yllättävänä tilanteena mutta kun näin kerron niin kaikki haluaa poistaa mut tästä keskustelusta jonka koen kyllä aika absurdina.. Onko tämä tosissaan yhden mielipiteenketju? modethan sen sitten päättää, vaikka minua kohtaan on rikottu io-tech-bbs sääntöjä reippaasti nyt. pelkkää kunnon keskustelua olen yrittänyt.
 
Liittynyt
13.02.2017
Viestejä
1 585
Tämä Venäjän käänteinen propaganda on vähän tasoa "ite oot!"
Nää argumentit alkaa olla kasuaalille seuraajalle niin tuttua, että jäähylle joutaisi, samojen juttujen uudelleen toisto, kuten Venäjällä on tapana, ei silti tee täällä lukijasta
yhtä tyhmää kuin siitä, joka tuollaisen päähänsä upottaa. "tuttu keissi kaikille, don't bother"

Tässä sen huomaa.

Zelenskyi sentään pelaa fiksusti, hyvä vedota noin suoraan:



"14.8. 20:59
Zelenskyi varoitti Zaporizzjan ydinvoimalassa olevia venäläissotilaita – sanoi Ukrainan joukkojen ottavan heidät "erityisiksi kohteikseen"
Ukrainan presidentti Volodymyr Zelenskyi on sanonut Ukrainan joukkojen "ottavan erityiseksi kohteekseen" jokaisen venäläissotilaan, joka ampuu ydinvoimalan luona tai käyttää sitä kilpenään.

Zelenskyi puhui asiasta videoviestissään myöhään lauantaina, kertoo Guardian. Zelenskyi sanoi Venäjän käyttävän voimalaa kiristyskeinona.

–  Jokaisen venäläisen sotilaan, joka joko ampuu tehdasta tai käyttää voimalaa kilpenään, täytyy ymmärtää, että hänestä tulee erityinen kohde tiedusteluagenteillemme, erikoispalveluillemme, armeijallemme, Zelenskyi sanoi.

Useat maat ovat vedonneet sen puolesta, että Zaporizzjan ydinvoimalan luona ei taisteltaisi.

YK:n alainen Kansainvälinen atomienergiajärjestö IAEA on ilmaissut pelkonsa siitä, että taistelut voivat vaurioittaa voimalaa ja aiheuttaa ydinonnettomuuden. IAEA vaatii, että sen tarkastajat päästetään pikimmiten voimalaan."

IS seurannasta pätkä, siis.
Btw henkilökohtaisesti pitää kyllä sanoa että Yhdysvallat on tässä nostanut profiilinsa ihan toiseen sfääriin silmissäni. 10+
 
Liittynyt
22.12.2016
Viestejä
17 949
Btw henkilökohtaisesti pitää kyllä sanoa että Yhdysvallat on tässä nostanut profiilinsa ihan toiseen sfääriin silmissäni. 10+
On, mutta voisihan ne jo pikku hiljaa ATACMS-ohjuksiakin toimittaa ja vauhdittaa länsimaisten hävittäjien ja panssarien toimittamista ja miehistön kouluttamista, ja miksei myös amerikkalaisia kehittyneitä droneja kuten Reapereita voisi toimittaa myös...

Pitäisi nyt kerta kaikkiaan olla "tappamisen meininki" hommassa, kirjaimellisesti. Sitä nopeammin tämä kaikki on ohi.
 
Liittynyt
05.01.2017
Viestejä
923
En häiritse keskustelua, nostan aihetta realistiseksi. Venäjä "hyökkäsi" ukrainaan koska sisällissota yltyi kestämättömäksi ukrainan venäjänkielistä kansaa kohtaan. Minun mielipide on että länsi on vain ja ainoastaan eskaloinut tilannetta.

-ile
Tämä nyt on aivan feikkiä ja propagandaa katsoi miten objektiivisesti tahansa.
Voit katsella jopa LDNRien tilastoja kuolemista viime vuosilta. Että "yltyi kestämättömäksi" kun viime aikoina kuolinuhrien määrä oli jatkuvassa laskusuunnassa, puhutaan kymmenistä vuositasolla, lähinnä siitä kun joku onneton marjastaja tai sienestäjä kompastui miinaan. Ja huom. nyt keiden tekemän tilastot. Nekään ei tuo tuota valhetta.
En tosin epäile, etteikö niitä jossain vaiheessa yritetä muuttaa tai poistaa, mutta onhan nuo nyt olleet saatavilla aika kauan.
Miten siis LDRN:n tilastot tukee tuota Venäjän ja sinun propagandaa kun jopa ne ovat ristiriidassa moisen väitteen kanssa?
Lisäkseen niin DNR kuin Ukraina vakuuttaa, että eivät ole ampuneet toisiaan vaan noudattaneet tulitaukoa kunnes aina jompi kumpi rikkoi sen ja viime aikoina yhtä sun toista videota ponnahdellut, mm. vanhempi pätkä, missä kaksi venäläistä Gradia ampuu samanaikaisesti selvästi eri suuntiin...


^^^^^^^^^Tuosta muuten, en edes kaivanu sen enempää, 5 sekuntia, hakusanaksi "статистика смертности от боевых действии днр" (suora käännös = statistiikka kuolemat taistelutoiminnasta dnr) Google-haulla ja jo Top-5:ssä on ihan Interfax itse, avaamatta artikkelia cachesta näkyy jo näin: Huom. päivämäärä!

"ДНР насчитала 77 погибших в зоне конфликта в Донбассе ...
https://www.interfax.ru › world
Käännä tämä sivu
30.12.2021 — 30 декабря. INTERFAX.RU - За год в результате боевых действий в Донбассе погибли 77 человек, еще 129 пострадали, заявили в аппарате омбудсмена ..."

"DNR laski 77 kuollutta konfliktialueella Zonbassissa ...
2012.2021 - 30 joulukuuta. interfax - Vuoden kuluessa johtuen taistelutoiminnasta Donbassissa kuoli 77 ihmistä, lisäksi 129 loukkaantui, ilmoitettiin asiamiehen koneistosta..."

Paljonkos kuoli ennen 2021, varsinkin -14-15, paljonko muuten 24.2.2022 jälkeen? Että sellainen propagandan taso. Juttuja ei tue edes Venäjän valtion media jos kaivetaan. DNR:n uudet tilastot löytyy kans nopeasti, helmikuun jälkeen niissä puhutaan tuhansista. Reaalitilannetta voi vain arvella kun on väkisin heitetty rintamalle kaikki miehet tykinruoaksi. Mutta jopa noiden tekemät heidän virallisina pitämät tilastot ovat jo propagandastooreja vastaan.


Miksei muuten Harkovassa kaikista paikoista (plus toki muutkin kuten Odessa, Herson, Zaporozje, Tsernigov, Sumy, jne) ollu mitään "kestämättömäksi yltynyttä sisällissotaa venäjänkielistä kansaa kohtaan", tai hei, vaikka Mariupolissa, 8 vuoteen eikä sitä ennen? Ruumiita, niitä venäjänkielisiä, alkoi tulemaan vasta helmikuun lopun jälkeen. Venäjä hyökkäsi nimenomaan venäjänkielisiä vastaan.

Ja aika moni noista pakolaisistakin puhuu nimenomaan venäjää, kas kun sattuvat alueilta olemaan, jotka kärsii pahiten ja nimenomaan Venäjän hyökkäyksestä ja nimenomaan alueilta, joissa ei ollu minkäänlaisia sotatoimia ensinnäkään, missään vaiheessa.
Tämä sitten näin objektiivisuudesta puhuttaessa taas kerran muistutuksena niille, jotka tuskin erottavat ukrainan kieltä venäjästä ja todennäköisesti ennen 2014 pitivät suurinpiirtein koko itäistä Eurooppaa rsnä ja pahimmillaan tuomitsemassa kaikkia venäjänkielisiä vaikka kyseessä olis ukrainalaispakolaiset.
Ei taida tilastodataa aiheesta olla ja se voi olla, mutta mutulla heitän, että suurin osa pakolaisista puhuu nimenomaan venäjää, ei ukrainaa. Eikä nyt lasketa sitä, että puheen seassa on pari ukrainankielistä sanaa ja h/g vääntämiset.

Aloin jopa screen shottailemaan ihan mielenkiinnosta Kremlin tiedotuksia, päivämäärineen, niin voi myöhemmin hyvin selvästi osoittaa täyden paskapuheen, vaikka vielä hetki sitten asiasta oli ihan virallinen tiedote.
Tätä materiaalia on suorastaan viihteksi aika paljon YT:ssä, osa paremmin, osa huonommin tehtynä. Vaatii tietysti venäjän kielen osaamista, olkoot linkki vaikka muille kieltä taitaville:
Tätä nyt pidän melko onnistuneena ja asiallisena vrt. Navalnyn tiimin Pikuliin, olkoot asia mikä hyvänsä niin se teiniangstaaminen ei nappaa, vaikka oli hänelläkin hyviä jaksoja.


Tää kaveri käy ikäviä/yllättäviä/vakavia ym uutisia läpi asiallisesti kriittiseen sävyyn, kanava Обманутый Россиянин taasen enemmän ivaillen ja naureskellen, mutta ihan hyviä juttuja sielläkin

Kaikki ns. länkkärit seuraa 1420 ja ainakin alussa se vaikutti tai jopa olikin teennäinen, jossa käytiin selvästi omaa kaveripiiriä läpi, mun mielestä tässä on paljon hankempia kysymyksiä, enemmän ja oikeasti jotenkin aidontuntuisemmilta ihmisiltä, vaikka aika monessa viime videossa on aivan selvästi valtion erilaisten instanssien edustajia, liekkö valvomassa ja vaikuttamassa samalla näennäisesti mielipiteisiin, ilmeet, eleet, ammatit, "mielipiteet" ja suurinpiirtein ulkoa luetellut sloganit, mutta noi chekistit tunnistaa kyllä aika helposti:

Tämä kommentti on aivan loistava, oon aivan samaa miettinyt itekkin. Mun mielestä tämä että "kaikki" on "hurahtanut" tähän yhteen mielipiteeseen jonka meidän mediat kertoo niin se pelottaa mua, ihan oikeesti pelkään tätä tilannetta että 95% suomen kansasta on nyt russofobisia ja naton puolella, yht'äkkiä. kaikki haluaa estää venäläisten tulon suomeen vaikka tuo päätös tuhoaa satojen suomalaisten toimeentulon.. mun pointti olisi että hengitetään kaksi kertaa ja katotaan kokonaiskuvaa mutta ei sitä tapahdu, toistamiseen kiitos tästä kommentista,, miten se sanottiinkaan; "this was my two cents"
Ja kaikesta tästä voit sitten syyttää Putinia, Narushevia, Duginia, Medinskiä ja muita fasistisia unelmiaan rakentavia realiteeteista irronneita ukkoja.
Prigozhinia ja muita rosvoja, jotka taitaa maksaa noi tekstit tai ainakin samanlaiset? Hyvällä toiminnalla sekin imperiumi lähdetty toteuttamaan, alaikäisten pakottaminen prostituutioon, ryöstö, kavallus.. Sellanen kaveri pomona? (on muuten ihan todistettu fakta ja kaveri istui 8 vuotta vielä NL:n aikana, 12 vuotta oli tuomio, NL ehti murtumaan, eli ihan urarosvosta on kyse. Ja Putinin kaverista tietty. Yandex muuten sensuroi koko kaverin nykyisin, ihmekkö, että vihaa NL:ää. Dugin vihaa myös, sai isälleen alennuksen ja potkut kun teiniangsteissaan esitti saksalaista ja halusi olla fasisisti. Tätä ei sitten tarvitse ottaa minään NL:n hehkutuksena, kertoo vaan aika paljon RF meiningistä jos sitä vasten jo NL alkaa näyttämään jotenkin järkevältä)
Unohtamatta tietysti Simonjania, Solovjeviä, Skabejevan pariskuntaa, Kiselevia, Mihailkovia yms propagandisteja. Tosin ei näillä mitään ideologioita taida olla, tilalla vois olla joitain muitakin, mutta nämä nyt on.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
24.10.2016
Viestejä
2 656
Kuulkaas en ole kremlin trolli, en ole käytännössä mitään. Threadin aiheesta keskustelen realistisesti. Tuntuu siltä että että kaikki eriävät mielipiteet pitää poistaa ja sitten on taas kaikki hyvin? Näen tilanteen eritavalla kuin te. minun mielestä venäjä tekee oikein ja perustellusti.

-ile
Minun on pakko raportoida sinut, vaikka tiedän että sana on vapaa. Olen nähnyt liian monta raajatonta lasta, jälkikasvun, siviilien, vanhuksien kuolemaa Venäjän toimesta Ukrainassa, kuvina ja videoina että pakko kysyä: Hävettääkö sinua edes tuo Z-merkki profiilikuvassasi? Noilla merkityt ajoneuvot ajelee ruumiiden ohi tälläkin hetkellä hyökkäämässään maassa.. Ei tietenkään, turha kysymys. Olen vaan hemmetin ihmeissäni että suhteellisen sivistyneessä yhteiskunnassamme on kaltaisiasi jäseniä, jotka kaikin mahdollisin keinoin, sodan ulkopuolelta, vetää mukaan korruptiot, Putinin älykkyyden historian ynm puolustellaakseen ja siloitellakseen tällaista raakuutta.

Ukrainaa ei varmasti kukaan kuvittele sen enempää "ihannemaaksi", kuin olemme saaneet tietää. Siellä on korruptiota, niin on varmana jokaisessa massaa eurooppaa, jossain muodossa. Siellä on kieroja liikemiehiä ja poliitikkoja piilottamassa rahaa omiin taskuihinsa, niin on länsimaissakin. Varmasti kaunistelevat sotaa myös omaksi hyödykseen, siihenhän heillä on oikeus sillä hyökkääjän propakandaosasto on myös valtava. Se on yksi sodankäynnin muodoista, puolustajallakin. Paremmilla kuvilla luodaan uskoa sielläkin omaan porukkaan, että jaksetaan jokapäiväisen pommituksen alla. Ukraina on suoraselkäisesti myös erottanut virheellisiä asioita levittäneitä asinatuntijoita, kuten raiskauksista ilman todisteita levittäneen naisen kohdalla kävi. Jos tuo nainen olisi ollut Venäjän puolella, Putin olisi antanut mitalin valehtelusta.

Venäjän on vetäydyttävä omalle puolelleen, se mitä ongelmia Ukrainalla on omassa politiikassaan tai asioissaan, on toinen asia, heidän asiansa. Ei Venäjän asia, ei meidän asia.
Näin uutisen että oliko Tsekit ehdottaneet EU:lle venäläisten turistien täydyllistä matkustuskieltoa Eu:n alueella. Tässä kohtaa, koska uutisoinnit venäläisten jatkuvasta värväämisestä armeijan leiviin jatkuu, näen tuon erittäin hyvänä ideana. Tätä asiaa Kremli pelkää. On viimeistään nyt aika eristää tuo maa omaan ihannekuplaansa, kunnes lopettavat hyökkäyssodan. Turha enää sääliä venäläisiä kansalaisia tässä kohtaa, Venäjä on jo pilannut yhden kansan elämän vuosikausiksi eteenpäin.

Niin ja muuten: Ei sinulla ole mitään "omaa mielipidettä" asiasta. Olet kremlin nukke, niellyt Putiniin rakastumisen takia kaiken roskan mutisematta alas, mitä Venäjältä tulee.
Tee miehen työ, käytä kerrankin omia aivojasi. Edes niiden tuhansien viattomien takia mitä Ukrainassa on turhaan kuollut.

Mitään neutraalia mielipidettä ei tässä asiassa ole olemassa, sen taakse on turha luikkia. Jopa Putinin nukke Backman on suoraan sitä mitä on, eikä yritä mitään harmaata aluetta asuttaa.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
24.10.2016
Viestejä
655
Oli miten oli, ketjun aiheesta oon kertonut oman mielipiteeni. Ukraina VS Venäjä on pitkään kiehunut kattila, itse en koe tätä millään tasolla yllättävänä tilanteena mutta kun näin kerron niin kaikki haluaa poistaa mut tästä keskustelusta jonka koen kyllä aika absurdina.. Onko tämä tosissaan yhden mielipiteenketju? modethan sen sitten päättää, vaikka minua kohtaan on rikottu io-tech-bbs sääntöjä reippaasti nyt. pelkkää kunnon keskustelua olen yrittänyt.
Olkoonki, vaikka et olisi venäjän trolleja, niin olet siltikin täysin trolli. Millään valtiolla ei ole oikeutta hyökätä toiseen valtioon varsinkaan, jos se ei ole terroristivaltio tms. Venäjä taas tätä on. Hyökkää ja valtaa laittomasti toisen valtion maita, tappaa ja kiduttaa siviilejä jne. Mikään perustelusi ei tule oikeuttamaan venäjän hyökkäystä valtioon, joka ei ole aiheuttanut millään tapaa harmia toiselle valtiolle. Ukrainan hallinto ei ole myöskään millään muotoa pyytänyt, että venäjä tulisi heitä "auttamaan". Tämä sota ei pääty muulla tapaa, kuin sillä tapaa, että venäläiset menevät nuolemaan sormiansa kotiin.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 491
Oli miten oli, ketjun aiheesta oon kertonut oman mielipiteeni. Ukraina VS Venäjä on pitkään kiehunut kattila, itse en koe tätä millään tasolla yllättävänä tilanteena mutta kun näin kerron niin kaikki haluaa poistaa mut tästä keskustelusta jonka koen kyllä aika absurdina.. Onko tämä tosissaan yhden mielipiteenketju? modethan sen sitten päättää, vaikka minua kohtaan on rikottu io-tech-bbs sääntöjä reippaasti nyt. pelkkää kunnon keskustelua olen yrittänyt.
On yhden mielipiteen ketju: sinä olet Venäjän trolli.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 044
Ilmeisesti kaalipierujen trollitehtaassa painetaan pitkää päivää, kun muillakin sivustoilla on havaittavissa trollien aktivoituminen. Eivät vain oikein taida ymmärtää sitä, että Suomessa tuo vaikuttaminen on astetta hankalampaa. Tässäkään langassa trolli ei saanut jengiä tappelemaan keskenään, vaan itse asiassa porukka on yhtenä rintamana pierutrollin pöräytyksiä vastaan.

Z-mies jatkakoot samaan malliin, mutta suurempaa hyötyä siitä ei ole. Jos palkka on 5 ruplaa per lähetetty viesti, niin kohtahan tuota saat ostettua itsellesi banaanin.
 
Liittynyt
04.01.2017
Viestejä
949
Tuo amnesty homma kiteyttää miten tasapuolisesti lännessä tiedotetaan sodasta.
Kaikki Venäjän häviöt toitotetaan läpi kaikille, kaikki anti-venäjä fantasiat laitetaan megafonin läpi samalla kun vältetään puhumasta Ukrainan negatiivisista puolista, niiden häviöistä ja kuolemista ei sanota mitään. Esim täällä tulet ainoastaan näkemään videoita venäläisten kuolemista, jotka ovat viihdettä.
(Case Amnestystä voit jatkaa omassa ketjussa.)
Ukrainan maaperällä on kuitenkin täysi sota käynnissä, niin mieluummin katson kun venäläisten tankkien tornit lentää hevon kuuseen, kuin ukrainalaisten tankkien. Ainakaan minulta ei löydy pienintäkään sympatiaa itäiselle diktaattorihallinnolle tai sen tekemille sotarikoksille.
Jos sanot julkisuudessa mitään narratiivin vastaista eg. Sota voisi loppua antamalla Venäjälle jotain niin reaktio on turhan negatiivinen, kun ihmiset eivät halua ajatellakaan muuta kuin Venäjän täydellistä häviötä. RT blokataan EU:ssa propagandan takia, venäjän twitter tilejä ei näe, Facebook rikkoo omia sääntöjään anti-Putin viestejä varten.
Siis mitä minä taas luin?? Mitä muuta tässä pitäisi toivoa kuin Venäjän täydellistä häviötä? Ja antaa Venäjälle "jotain"? Mitä sellaista mielestäsi Venäjälle voisi antaa että sota loppuisi? Maa-alueita kuten Krim, Donbass, ehkä pieni pala Puolasta, tai Suomesta, ehkäpä maita sinun kotipaikkakunnalta? Ja sitten pidetään kädet kyynerpäitä myöten ristissä ja luotetaan siihen että rauha on ja pysyy? Juu ei. Omasta mielestä parasta mitä Venäjälle voidaan nyt antaa on kunnolla turpaan. 100-0 kuokkaan niin että tuntuu eikä mitään muuta.

Tässä haastattelussa Viron pääministeri Kaja Kallas kiteyttää erinomaisesti sen miten Venäjän toimii ja miten sen kanssa tulisi toimia=ei tuumaakaan periksi (enkkutekstein)
 
Liittynyt
13.02.2017
Viestejä
1 585
Hyvin kiteytetty. Jokainen joka halua Venäjälle jotain antaa niin voi antaa ihan omistaan, voi vaikka lähteä sinne pestautumaan jos on niin pro Russia tyyppi.
Jos taas on mitta täynnä tuota sontaa niin kehoitan antamaan lahjoituksia Ukrainalle tai tukemaan miten vaan voikaan. Itse edelleen 10e viikko-tahdilla mukana, alusta lähtien. Mitä nyt vähän ennakkoa ottanut..

Jos näitä venäjän narratiiviin jaeltuja "ei saa nöyryyttää/tullaan vähän vastaan"lähtee heittään niin voi päätellä loppuuko se koskaan ja katsella Krimin suuntaan. Ei, ei ja ei.
 
Liittynyt
13.02.2017
Viestejä
1 585
Miksi linkkaat amnesty ketjun, mutta vastaat siihen tässä ketjussa? En ymmärrä.
Koska ko. aiheelle on tehty oma säikeensä, jotta siitä huutelut täällä eivät sotkisi itse asiaa mistä täällä keskustellaan. Amnestystä voi siis jauhaa tuolla, ei täällä.
 

ile2

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
25.04.2022
Viestejä
139
Minun on pakko raportoida sinut, vaikka tiedän että sana on vapaa. Olen nähnyt liian monta raajatonta lasta, jälkikasvun, siviilien, vanhuksien kuolemaa Venäjän toimesta Ukrainassa, kuvina ja videoina että pakko kysyä: Hävettääkö sinua edes tuo Z-merkki profiilikuvassasi? Noilla merkityt ajoneuvot ajelee ruumiiden ohi tälläkin hetkellä hyökkäämässään maassa.. Ei tietenkään, turha kysymys. Olen vaan hemmetin ihmeissäni että suhteellisen sivistyneessä yhteiskunnassamme on kaltaisiasi jäseniä, jotka kaikin mahdollisin keinoin, sodan ulkopuolelta, vetää mukaan korruptiot, Putinin älykkyyden historian ynm puolustellaakseen ja siloitellakseen tällaista raakuutta.

Ukrainaa ei varmasti kukaan kuvittele sen enempää "ihannemaaksi", kuin olemme saaneet tietää. Siellä on korruptiota, niin on varmana jokaisessa massaa eurooppaa, jossain muodossa. Siellä on kieroja liikemiehiä ja poliitikkoja piilottamassa rahaa omiin taskuihinsa, niin on länsimaissakin. Varmasti kaunistelevat sotaa myös omaksi hyödykseen, siihenhän heillä on oikeus sillä hyökkääjän propakandaosasto on myös valtava. Se on yksi sodankäynnin muodoista, puolustajallakin. Paremmilla kuvilla luodaan uskoa sielläkin omaan porukkaan, että jaksetaan jokapäiväisen pommituksen alla. Ukraina on suoraselkäisesti myös erottanut virheellisiä asioita levittäneitä asinatuntijoita, kuten raiskauksista ilman todisteita levittäneen naisen kohdalla kävi. Jos tuo nainen olisi ollut Venäjän puolella, Putin olisi antanut mitalin valehtelusta.

Venäjän on vetäydyttävä omalle puolelleen, se mitä ongelmia Ukrainalla on omassa politiikassaan tai asioissaan, on toinen asia, heidän asiansa. Ei Venäjän asia, ei meidän asia.
Näin uutisen että oliko Tsekit ehdottaneet EU:lle venäläisten turistien täydyllistä matkustuskieltoa Eu:n alueella. Tässä kohtaa, koska uutisoinnit venäläisten jatkuvasta värväämisestä armeijan leiviin jatkuu, näen tuon erittäin hyvänä ideana. Tätä asiaa Kremli pelkää. On viimeistään nyt aika eristää tuo maa omaan ihannekuplaansa, kunnes lopettavat hyökkäyssodan. Turha enää sääliä venäläisiä kansalaisia tässä kohtaa, Venäjä on jo pilannut yhden kansan elämän vuosikausiksi eteenpäin.

Niin ja muuten: Ei sinulla ole mitään "omaa mielipidettä" asiasta. Olet kremlin nukke, niellyt Putiniin rakastumisen takia kaiken roskan mutisematta alas, mitä Venäjältä tulee.
Tee miehen työ, käytä kerrankin omia aivojasi. Edes niiden tuhansien viattomien takia mitä Ukrainassa on turhaan kuollut.

Mitään neutraalia mielipidettä ei tässä asiassa ole olemassa, sen taakse on turha luikkia. Jopa Putinin nukke Backman on suoraan sitä mitä on, eikä yritä mitään harmaata aluetta asuttaa.
kaksi kertaa mainitsit bäckmanIn? Missä vaiheessa sen tollon juttuihin viittasin? Sehän on hullu kuin pullosta tullut. Raajattomista lapsista mainitsit, mites kun olen nähmyt myös jo reippaasti samoja ennen 2022 helmikuuta? "Alley of angels" nyt pikaisena esimerkkinä. En riitaa halua haastaa missäännimessä mutta "ottaa sen oman silmän käteen ja katsoo" kuten muksuna opetettiin. Etkö oikeasti näe mitä tapahtui? Pakotteet iski omaan nilkkaan ja pahasti, venäjä uhkaa ei edes ole ollut meillä ennenkuin lähdettiin aseapua antamaan sotaakäyvään maahan ja nato sekoilu päälle. Kyllä mun mielipide on perusteltu ja järkeenkäypä. Kokoajan käytän omia aivoja ja sehän näyttääkin olevan isoin ongelma. Ja jos olen "kremlin nukke" kuten sanoit niin sitten pitää kelata taaksepäin vuoteen 2000 jolloin aloin seuraamaan putinin tekoja/uraa, voitko itse väittää samaa? Venäjä ei ole ihanne maa/valtio todellakaan. Siksi miksi edes yritän "nettiritaroida" on siksi että saataisiin totuus esiin edes puoliksi, nyt näyttää siltä että itsenäinen ajattelu on lentänyt ikkunasta, noitavainot 2.0? Korjaa toki jos puhun absoluuttista paskaa.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 491
kaksi kertaa mainitsit bäckmanIn? Missä vaiheessa sen tollon juttuihin viittasin? Sehän on hullu kuin pullosta tullut. Raajattomista lapsista mainitsit, mites kun olen nähmyt myös jo reippaasti samoja ennen 2022 helmikuuta? "Alley of angels" nyt pikaisena esimerkkinä. En riitaa halua haastaa missäännimessä mutta "ottaa sen oman silmän käteen ja katsoo" kuten muksuna opetettiin. Etkö oikeasti näe mitä tapahtui? Pakotteet iski omaan nilkkaan ja pahasti, venäjä uhkaa ei edes ole ollut meillä ennenkuin lähdettiin aseapua antamaan sotaakäyvään maahan ja nato sekoilu päälle. Kyllä mun mielipide on perusteltu ja järkeenkäypä. Kokoajan käytän omia aivoja ja sehän näyttääkin olevan isoin ongelma. Ja jos olen "kremlin nukke" kuten sanoit niin sitten pitää kelata taaksepäin vuoteen 2000 jolloin aloin seuraamaan putinin tekoja/uraa, voitko itse väittää samaa? Venäjä ei ole ihanne maa/valtio todellakaan. Siksi miksi edes yritän "nettiritaroida" on siksi että saataisiin totuus esiin edes puoliksi, nyt näyttää siltä että itsenäinen ajattelu on lentänyt ikkunasta, noitavainot 2.0? Korjaa toki jos puhun absoluuttista paskaa.
Totuus on, että Venäjä on hyökännyt itsenäiseen valtioon ja suorittaa kansanmurhaa. Joo kyllä puhut täyttä paskaa!
 
Liittynyt
22.12.2016
Viestejä
17 949
Siis mitä minä taas luin?? Mitä muuta tässä pitäisi toivoa kuin Venäjän täydellistä häviötä? Ja antaa Venäjälle "jotain"? Mitä sellaista mielestäsi Venäjälle voisi antaa että sota loppuisi? Maa-alueita kuten Krim, Donbass, ehkä pieni pala Puolasta, tai Suomesta, ehkäpä maita sinun kotipaikkakunnalta? Ja sitten pidetään kädet kyynerpäitä myöten ristissä ja luotetaan siihen että rauha on ja pysyy? Juu ei. Omasta mielestä parasta mitä Venäjälle voidaan nyt antaa on kunnolla turpaan. 100-0 kuokkaan niin että tuntuu eikä mitään muuta.

Tässä haastattelussa Viron pääministeri Kaja Kallas kiteyttää erinomaisesti sen miten Venäjän toimii ja miten sen kanssa tulisi toimia=ei tuumaakaan periksi (enkkutekstein)
Tässähän voi käydä niin, että kun lihava leidi on laulanut, on Venäjällä huomattavasti vähemmän lääniä kuin vuosi sitten... ;) Voi mennä sekä Krim että Transnistria että Kazakstanin kaltaiset vasallivaltiot... Hyvä jos Venäjä edes itsessään kasassa pysyy.

On kuitenkin mahdollista, että esimerkiksi Krimin kohtalosta tullaan vielä neuvottelemaan, jos vaakakupissa on hyvin katkera ja verinen sota sen hallinnasta. Ehkä kyseeseen voisi tulla jonkinlainen kompromissi, kuten Krimin vuokraus Venäjälle ajaksi X, mutta hinnan ei tarvitse olla halpa...
 

Bladekill

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
4 708
Ei pidä paikkaansa.

Aika rohkeasti sanottu ottaen huomioon että videollahan ei mitään todistettu vääräksi vain esitettiin vain vaihtoehtoinen hypoteesi.

Etkö oikeasti näe mitä tapahtui? Pakotteet iski omaan nilkkaan ja pahasti, venäjä uhkaa ei edes ole ollut meillä ennenkuin lähdettiin aseapua antamaan sotaakäyvään maahan ja nato sekoilu päälle. Kyllä mun mielipide on perusteltu ja järkeenkäypä.
Voisitko perustella ensin nuo aikaisemmat? Pakotteet purevat myös Eurooppaan, se on ollut kaikille tiedossa koko ajan eikä siinä ole mitään uutta. Siinä missä ne aiheuttavat Euroopassa laman ja taloudellisen laskukauden, sähkönhinnan nousua yms. niin ne kuitenkin totaalisesti tuhoavat Venäjän yhteiskunnan, talouden ja kaiken sen kehityksen mitä Venäjä on viim. 30v aikana on saavuttanut. Tämä on täysin tietoinen valinta.

Jos meillä on vieressä agreessiivinen jatkuvasti sotiva valtio joka on hyökännyt jo useisiin naapurivaltioihinsa, rikkoo toistuvasti Suomen ilmatilaa, uhkailee Suomea ja jatkuvasti levittää Suomesta valheellista propagandaa maan sisällä niin kyllähän meillä on Venäjä uhka ollut kokoajan. Nyt ehkä vähiten koskaan kun USA, UK jne. tukee Suomen NATO-jäsenyyttä ja on valmis puolustamaan Suomea.

Toiseksi ei kyse edes ole siitä onko Suomella itsellään uhkaa, koska demokraattisten länsimaalaisten arvojen jakavien valtioiden ja sellaiseksi haluavien asia on meidän asia. Jos jokainen tuijottaa vain omaa naapaa niin Kiinan ja Venäjän kaltaiset puhtaaseen pahuuteen pohjautuvat yhteiskunnat valtaavat maailman yksi kerrallaan. Ukrainaa tulee tukea vaikka maailman tappiin asti vaikka se tulisikin kalliiksi. Venäjän tulee hävitä tämä sota ja Vladimir Putin pitää jättää historiankirjoihin hölmönä joka menetti kaiken.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
24.10.2016
Viestejä
2 656
eli on vain yksi totuus joka on venäjä on paska ja hullu?
on trendikästä olla russofoobinen


-ile
Kyllä, Venäjä on paska maa, ja hullu. Koska kukaan sivistynyt kansakunta ei tee tällaista toiselle valtiolle. Venäjä on fobiat ihan itse aiheuttanut. On pitkä tie siihen että tällaiseen terroristivaltioon palautuu luottamus.
Lopeta nyt tuo paskanjauhanta, sitä on usein pyydetty.


123786930_1200-gettyimages-1239355917.jpg
Mariupol.jpg




np_file_152634.jpeg

_123717754_ap_22070654665640-976.jpg
 
Viimeksi muokattu:

0nanias

Make ATK Great Again
Liittynyt
03.09.2018
Viestejä
1 860
Aika rohkeasti sanottu ottaen huomioon että videollahan ei mitään todistettu vääräksi vain esitettiin vain vaihtoehtoinen hypoteesi.
No ottaen huomioon sen, että vaunusta on riisuttu kaikki muukin hyödynnettävä niin mikäli tuolla tiilien sisällä on ollut räjähdelevyt niin kyllähän ne olisivat lähteneet mukana ja siirtyneet varaosahyllylle. Tankin alkuperäinen miehistö livisti eikä tankin pysähtymisen syynä ollut noiden levyjen puute, joten asiasta tuskin tulee koskaan tämän enempää dataa.
Alkuperäinen tuosta videosta noussut kohu oli se, että että kumilevyt on laitettu räjähdelevyjen tilalle mikä ei pidä paikkaansa vaan ne ovat osa kontakt-5:sta ja kuuluvat tuonne kansien alle.
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
12 044
Butshaa miehittänyt venäläinen prikaati on todennäköisesti tuhottu – ja se saattoi olla Kremlin tarkoituskin, ajatushautomo väittää (msn.com)

Eli pääterroristi putin uhraa alaisiaan Ukrainassa, jos ja kun niistä tulee sotarikosten takia todistajataakkaa...

Kannattaisi pikkuhiljaa venäläisten viedä nuo terroristit (putin ja sen koko hännystelijälauma..) saunantaakse ja lopettaa.. Nuo mielenterveyspotilaat ovat sotkeneet venäjänkin asiat senverran pahasti, että ampuminen aamunkoitteessa on ainut toimiva vaihtoehto tai jos haluaa tehdä hienostuneesti ranskalaisittain, niin giljotiini on kanssa todella tehokas ja hyvä ratkaisu..
 
Liittynyt
29.12.2017
Viestejä
145
Ilelle tässä skenaario, johon voisi verrata:

Mitä jos "Pekka" katsoo vierestä, kun väittelet vaimosi kanssa ja päättää tulla vaimosi tueksi. Hän tunkeutuu teidän asuntoon ja valtaan olohuoneen sohvan. Samalla toteaa olohuoneen kuuluvan nyt hänelle. Asustelee siinä sitten muutaman vuoden tullen huitaisemaan sinua aina kun väittelet vaimosi kanssa. Jossain vaiheessa Pekka tuumaa, etten enää jaksa tulla aina muksimaan ja kutsuu kaverin mukaan. Kaveri sitten tulee ison veitsen kanssa, rikkoo suuren osan huonekaluistasi, raiskaa vaimosi ja ottaa kotieläimesi ja lapsesi hengiltä.

Me muut samalla asuinalueella ollaan täysin tietoisia koko tilanteesta ja yksi naapuri vaan toteaa, että "ukko kerjäsi tätä vuosikausia, ei kutsuta poliisia paikalle, kun ei tiedetä koko tilannetta". Miksi muut naapurit sitten hermostuvat? Vaikuttaisi kyllä hyvin vahvasti, että tämä yksi naapuri on joko "Pekan" tai tämän kaverin hyviä tuttuja.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 581
Tätä voisi pitää jopa kohtuullisen merkittävänä hyvänä uutisena, lähteenä Ukrainan Puolustusministeriön tiedustelu. Siviilikohteita pommitaneet venäläiset ovat alkaneet kerätä materiaalia saamistaan käskyistä hyökätä siviilikohteita vastaan, koska ovat tietoisia että venäjän johto alkaa siirtää syyn mahdollisista sotarikoksista niiden tekijöiden niskoille vaikka käskyt on tullut ylempää.
Tästä on Ukrainan Puolustusministeriön sivuilla uutinen joka sisältää myös nimiä.

" The Main Intelligence Directorate of the Ukrainian Ministry of Defense : Russian troops are trying to hide their participation in the commission of crimes against the people of Ukraine.
The crews of the aircraft that launched missiles at civilians in Ukraine are already aware that the leadership of the Russian army will continue to shift the responsibility for war crimes to the direct perpetrators.
The pilots are collecting documentary evidence of the orders they received, which they plan to transfer to the international tribunal over the leadership of the Russian Federation in the future. "
Mistäs päin nyt tuulee? Zaporižžjan voimalaitoksen alueelle halutaan tulitauko jota on ehdottanut venäjä ja nyt kremlin korkea-arvoinen edustaja tunnustelee salassa neuvotteluja sodan lopettamiseksi?
Kuulostaa siltä että Ukrainan aika laittaa vielä lisää 'pökköä pesään' jotta on helpompi neuvotella sitten kun sen aika on.


" Top Russian officials want to start talks to end war in Ukraine - Mirror A high-ranking Kremlin official is reported to have secretly approached the West to help put an end to the invasion of Ukraine. "

 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
237 422
Viestejä
4 160 699
Jäsenet
70 408
Uusin jäsen
allun90

Hinta.fi

Ylös Bottom