Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Lieneekö tämmäinen riittävän tehokas reititin? Telewell EAV-510AC-B.Telewellin jossain muussa mallissa (ADSL käytössä) sai ainakin itse määriteltyä linjan kättelynopeudet ja näin vaikutettua nopeuteen. Ei tarvi pakosti käyttää tässä sitä arvoa jonka modeemi arpoo hyväksi. Vaarana tietty jos koittaa liian nopeaa yhteyttä kätellä on se että siitä tulee epävakaa ja linja tippuilee jos linjan arvot eivät ole sopivat nopeuksille.
Eli Telewelliä suosittelen Planetin sijaan jos ei siinä mitään konffia ollut.
Siltauksen ei pitäisi vaikuttaa pingiin tai nopeuksiin jos modeemireititin on tehokas ja pystyy reitittämään liikennettä sujuvasti.
Lieneekö tämmäinen riittävän tehokas reititin? Telewell EAV-510AC-B.
Mistä tuon reitittimen tehon voi arvioida? sisäverkon ilmoitetusta nopeudesta?
Lieneekö tämmäinen riittävän tehokas reititin? Telewell EAV-510AC-B.
Mistä tuon reitittimen tehon voi arvioida? sisäverkon ilmoitetusta nopeudesta?
Lieneekö tämä Telewell EV902 käytännössä samanlainen laite, kuin tuo Planet vc-231?Siltaaminen tarkoittaa, että VDSL-laite ei reititä mitään, vaan kytket sen sillattuun porttiin erillisen reitittimen. Tällöin voit katsella hyviä vaihtoehtoja esimerkiksi "mikä reititin minulle" -ketjusta, mutta tarvitset siis kaksi eri laitetta.
Yleisesti ottaen nuo yhdistelmälaitteet jossa yksi laite on sekä VDSL-modeemi että reititin, eivät ole kovin tehokkaita, mutta toimivat välttävästi peruskäytössä. En uskalla suositella sellaista kun niistä ei ole juurikaan kokemusta.
Telewell EV902-mallista on hyviä kokemuksia useassa eri paikassa eikä yhtäkään huonoa, harmi että @Der Alte ei saanut toimimaan odotetusti. Se vaatii lisäksi erillisen reitittimen.
Tämä kuulostaa ihan loogiselta. Osaatko sanoa, onko tuo tietoturvakulmasta minkälainen riski, että tartuntapinta-alaa kasvatetaan lisälaitteilla, vai onko asia josta siltaavana ei tarvitse välittää?Pari modeemia hajonneena sanoisin että modeemi erikseen ja laittaa sen siltaavaksi. Silloin myös tulee enemmän vaihtoehtoja minkä hommaa reitittimeksi.
onko tuo tietoturvakulmasta minkälainen riski, että tartuntapinta-alaa kasvatetaan lisälaitteilla, vai onko asia josta siltaavana ei tarvitse välittää?
@Galaxy Jos kerta olet ostamassa VDSL2-modeemia siltauksella, niin suosittelen hommaamaan nuo erikseen.
Kyllä löytyyJoo mulla on kyllä reititin erikseen. Kaikissa laitteissa taitaa olla wifi mukana kuitenkin ja pystyvät reittitämään tai siltaamaan. Eli ominaisuuksia tulee vähän liikaa halusi tai ei jokatapauksessa vai onko tosiaan myynnissä jotain "pelkkiä" modeemeja? Ei ainakaan verkkistä selaillessa osunut eteen.
Joo mulla on kyllä reititin erikseen. Kaikissa laitteissa taitaa olla wifi mukana kuitenkin ja pystyvät reittitämään tai siltaamaan. Eli ominaisuuksia tulee vähän liikaa halusi tai ei jokatapauksessa vai onko tosiaan myynnissä jotain "pelkkiä" modeemeja? Ei ainakaan verkkistä selaillessa osunut eteen.