Varusteet puhelimen yhden käden käyttöön

Liittynyt
08.10.2018
Viestejä
32
Olen harkinnut uuden puhelimen ostoa vanhan Samsung S8 -puhelimen tilalle. Puhelinten keskikoko on kuitenkin kasvanut vuosi vuodelta ja yhden käden käyttö alkaa olla jo hankalaa uusilla 6.5"+ puhelimilla. Millaisia varusteita porukka käyttää puhelimissa, että yhden käden käyttö onnistuu?

En haluaisi mitään pop socketia tai muuta vastaavaa joka lisää puhelimen paksuutta tai vaatii kahden käden käyttöä jonkun klipsun avaamiseen. Joku kuminauhalenkki tms jonka voi liimata suojakuoreen olisi ehkä paras. Onko noista porukoilla jotain kokemuksia?
 
Liittynyt
08.10.2018
Viestejä
32
Pieni puhelin on yksi vaihtoehto, mutta valikoima on aika rajattua sillä suunnalla. Varsinkin jos haluaa lippulaivaominaisuuksia. Onhan sitä S20, Xperia 5 II ja sitten tosiaan iPhonet, jos haluaa pikkuisia puhelimia, mutta jos löytyisi joku fiksu tapa käyttää isompaa puhelinta jonkun lenkin, sormuksen tms. avulla niin saattaisin harkita myös noita isompia.
 

FlyingAntero

ɑ n d r o i d
Premium-jäsen
S Y N T H W A V E
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
9 113
Kannattaa harkita myös erilaisia ohjelmistollisia ratkaisuja. Jollain valmistajilla on valmiina erilaisia yhden käden käyttötiloja mutta sellaisen voi myös rakennella itse. Henk. koht. olen käyttänyt alla olevia sovelluksia:
  • One-Handed Mode
  • Full Screen Gestures
  • Bottom Quick Settings ja MIUI-ify
    • What is the difference between MIUI-ify and Bottom Quick Settings? The main differences can be seen in the Play Store screenshots. MIUI-ify is cleaner, easier to use and follows the MIUI style. Bottom Quick Settings follows the style of Android P/Q.
XDA:n kehittämällä One-Handed Modella voi muodostaa yhden käden käyttötilan ja Full Screen Gesturesin eleellä puolestaan aktivoida sen togglen sijaan. Bottom Quick Settings ja MIUI-ify sovelluksilla ilmoituspalkin ja pikavalikon saa tuotua iPhonen tapaan näytön alareunaan.
 
Liittynyt
25.04.2017
Viestejä
2 467
Olen harkinnut uuden puhelimen ostoa vanhan Samsung S8 -puhelimen tilalle. Puhelinten keskikoko on kuitenkin kasvanut vuosi vuodelta ja yhden käden käyttö alkaa olla jo hankalaa uusilla 6.5"+ puhelimilla. Millaisia varusteita porukka käyttää puhelimissa, että yhden käden käyttö onnistuu?

En haluaisi mitään pop socketia tai muuta vastaavaa joka lisää puhelimen paksuutta tai vaatii kahden käden käyttöä jonkun klipsun avaamiseen. Joku kuminauhalenkki tms jonka voi liimata suojakuoreen olisi ehkä paras. Onko noista porukoilla jotain kokemuksia?
Esimerkiksi Samsung S10:ssä on vakiona One-handed mode, jolloin se pienentää ruudun näkyvän osan peukalolla tavoitettavaksi.

Sehän ei tietysti auta itse kapulan kokoon, muotoon ja helvetin liukkaaseen pintaan, mutta toiminto itsessään ajaa asiansa toivotusti.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
239 678
Viestejä
4 188 615
Jäsenet
70 778
Uusin jäsen
Heiniks

Hinta.fi

Ylös Bottom