"Varoitus kallis puhelu" - appit (029, 020, 09 alkuiset, jne..)

Moi. Jälleen kerran kävi sama synti, vaikka olen yrittänyt välttää sitä.

Soitin pitkän puhelun 029 alkuiseen numeroon ja siitä tuli 6eur lasku siitä yhdestä puhelusta. Tämä on jo täysin tiedossa, mutta jos puhelulogissa on soitettu tuollaisesta numerosta ja siihen soittaa takaisin nii on liian helppo unohtaa, että puhelu on maksullinen. Sama pätee moneen muuhunkin valitettavan usein tarvittavaan numeroon kuten 020 alkuiset ja nykyään myös 09 alkuiset joillain operaattoreilla.

Mielessä on seuraavia ratkaisuja (veikkaan että onnistuminen androidissa on todennäköisempää kuin iphonessa.

1. jos puhelu lähtee numeroon XXXYYYYYY, niin soittonapin painamisen jälkeen tulee varoitusbanneri popup notifikaationa, joka muistuttaa että kyseessä on maksullinen numero ja sen hinnan per minuutti. Tässä siis ideana, että pystyy itse muodostamaan puhelinnumero sääntöjä operaattoreilla (regex..?), esim. näin: 029*, 09*, 020*, +34829*, ja appi tarkastaa lähtevän puhelun puhelinnumeron, että täsmääkö se sääntöön ja laittaa sääntökohtaisen notifikaation (esim. "029*", "maksu 0.2eur/min",,, "09*", "maksu 0.1eur/min", jne..

2. askeleen hienompi ratkaisu olisi jos bannerin lisäksi appi alkaa laskemaan puhelun kustannuksia määritellyn hinnan mukaan, ja laittaa uuden popupin ruudulle vaikka aina kun on mennyt 1eur lisää kuluja, eli 1e, 2e, 3e, ... kohdalla tai sitten 2e, 4e, 6e..., tai 5e, 10e, 15e, ...., miten ikinä määritteletkään hintavaroitus popuppien säännöt

Eli onko teillä tiedossa mitään luotettavia appeja joilla nämä olisi mahdollista? Mieluiten niin että voi käyttää toista dialeria (mulla true phone dialer tällä hetkellä), mutta jos se ei onnistu niin kiinnostaa myös dialerit joihin tämä on integroituna.

Mulla tulee mieleen Macrodroid, jolla olen koodannut paljon viime kuukausien aikana, mutta sen heikkous on, että 1. älypuhelinten virransäästöt sammuttelee sitä miten sattuu (erityisesti bootin yhteydessä), eikä aina ehdi tai muistaa laittaa ajoissa takaisin päälle, 2. se on myös melko työläs tapa ratkaista asia ku oon varma että jonkun on täytynyt jo koodata tollainen appi.

Tekoäly suositteli tällaisia kuin SpamBlocker, NoPhoneSpam, Should I answer?, Truecaller, kokeilin noista ensimmäistä, mutta se vaikutti olevan enemmän tarkoitettu spam puheluiden blokkaamiseen eikä alustavasti mun silmiin vaikuttanut kauheen hyvältä tommoseen jos edes mahdollista.

Mielipiteitä...?

Statistiikka

Viestiketjuista
294 736
Jäsenet
80 754
Uusin jäsen
Euleroid

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom