Vanhemman pakettikoneen päivitys

Liittynyt
23.04.2017
Viestejä
18
Mulla on tuollainen jokusen vuoden vanha Acer Predator pakettikone. Olen siihen pikkuhiljaa päivitellyt osia (gtx 1060 6gb, corsair rm750x powerin, hyperx ddr4 2x8gb ja kotelona corsair 300r) ja nyt olisi prossun ja emon vuoro.
Vanha on i5 6400 ja olen kaavaillut paria vaihtoehtoa, eli ryzen 5 3500x tai 3600
Budjetti nyt ei kamalan suuri ole, eli jos olen ymmärtänyt oikein niin nykyään löytyy myös b450 emoista noille sopivia joissa on jo sopiva bios? Hinnat ainakin paljon mukavampia kuin noissa x570 emoissa.
Ehkäpä vielä joku m2 ssd kaveriksi, vanhassa on aika pieni?
[Edit] Boxedia parempi jäähykin tarvitaan.
 
Liittynyt
23.04.2017
Viestejä
18
Muistit on 2666, tuleeko näillä toimeen vai onko vaihdettava?
 

Timo 2

Premium-jäsen
Liittynyt
11.02.2018
Viestejä
12 838
Muistit on 2666, tuleeko näillä toimeen vai onko vaihdettava?
Ryzen tykkää nopeista muisteista. Kokeile saatko ylikellotettua edes n. 3000 mhz taajudelle. Mutta mutulla sanon että ei noista isoa eroa synny, joitain prosentteja, ehkä max 5. sitten kun gpu vaihtuu, voit vaihtaa muistit.
 
Liittynyt
24.06.2020
Viestejä
1 218
Noi muistit on ihan hyvät. R5 3600 on ylihinnoiteltu vanhaksi prosuksi. Jokin 10400F on merkittävästi edullisempi ja ihan yhtä hyvä pelikäytössä. Ryzeneista vain nuo uudet ovat oikeasti hyviä ja nuo vanhemmat olivat aikanaan hyviä hintaisiksiin (mutta aikaa on kulunut jo aika merkittävästi ja noiden hinnat ovat nyt korkeammalla, kuin vuosi sitten, joten ovat aina huonoja diilejä - ihme halo-efekti noiden hinnoissa uusien Ryzeneiden pohjalta). Nuo B450 emot olivat aikanaan hyviä, mutta Ryzeneille, mutta ne ovat hinnaltaa aika samanlaisia kuin B550 ja häviävät noille merkittävästi laadussa ja ominaisuuksissa. Sillä nyt ei oikeasti paljoa ole väliä, jos siinä on edullinen prossu kiinni, joten sitä lienee turha ylianalysoida. Tuo Techmiehen linkkaama Tomahawk oli noista B450:sta aikanaan paremmasta päästä.
 
Liittynyt
23.04.2017
Viestejä
18
Kiitokset molemmille. Näillä saa näköjään puristettua nuo em. osat noin 350-400€ hintaan.
Mä olen tainnut koota ensimmäisen kerran koneen joskus 90-luvulla ja siitä lähtien useita kokoonpanoja itselle ja kavereille mutta nykyään pahasti ulkona nykypäivän raudasta niin oli pakko kysyä :)
 

Timo 2

Premium-jäsen
Liittynyt
11.02.2018
Viestejä
12 838
Noi muistit on ihan hyvät. R5 3600 on ylihinnoiteltu vanhaksi prosuksi. Jokin 10400F on merkittävästi edullisempi ja ihan yhtä hyvä pelikäytössä. Ryzeneista vain nuo uudet ovat oikeasti hyviä ja nuo vanhemmat olivat aikanaan hyviä hintaisiksiin (mutta aikaa on kulunut jo aika merkittävästi ja noiden hinnat ovat nyt korkeammalla, kuin vuosi sitten, joten ovat aina huonoja diilejä - ihme halo-efekti noiden hinnoissa uusien Ryzeneiden pohjalta). Nuo B450 emot olivat aikanaan hyviä, mutta Ryzeneille, mutta ne ovat hinnaltaa aika samanlaisia kuin B550 ja häviävät noille merkittävästi laadussa ja ominaisuuksissa. Sillä nyt ei oikeasti paljoa ole väliä, jos siinä on edullinen prossu kiinni, joten sitä lienee turha ylianalysoida. Tuo Techmiehen linkkaama Tomahawk oli noista B450:sta aikanaan paremmasta päästä.
Kyllähän se b550 on parempi, mutta hintaa on sillä sitten n. 150 €. Tuohon 100 € hintaluokkaan taitaa tuo b450 tomahawk olla edelleen paras vaihtoehto.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
248 197
Viestejä
4 325 793
Jäsenet
72 180
Uusin jäsen
skyz

Hinta.fi

Ylös Bottom