Vanhan pelikoneen päivitys

Liittynyt
22.11.2018
Viestejä
64
Nurkista löytyy 2015 vuodelta kasaamani pelikone, jossa tämmöiset kilkkeet:

-Fractal Design Node 304 Mini ITX kotelo, löytyy myös ATX kotelo nurkista.
-Z97I-plus emolevy
-Pentium G3258, kellotettu 4,3Ghz, coolermaster hyper 212 evo jäähdytin
-Asus R9 280
-8gb DDR3
-xfx ts 550w poweri
- SSD & HD

Onko mikään enään nykyään käyttökelpoista pl. kovot vai kannattaako roudata roskakatokseen pyörimästä?

Tarkoituksena olisi seuraavaksi kasata pelikone budjetilla 700-900 tai ostaa vastaavasti peliläppäri, koska tulee aika paljon oltua reissussa jolloin tulee myös pelailtua.

Kiitos etukäteen vastauksista! :)
 
Liittynyt
24.06.2020
Viestejä
1 202
Jesh, tuossa sinun hintahaarukassa löytyy läppäripuolelta esim. HP PAVILION 15-EC1006NO 15,6" KANNETTAVA TIETOKONE - Power.fi
AMD Ryzen™ 5 4600H -prosessori
NVIDIA® GeForce® GTX 1650 Ti 4 Gt
16 Gt RAM ja 512 Gt SSD

Sun pitäisi varmaan ensiksi päättää, että haluatko mennä läppärillä vai kasata pöytäkoneen. Tuossa sinun vanhassa koneessa on käyttökelpoista kamaa lähinn SSD, HDD, koppa ja ehkä poweri. Loput menee kaikki samalla uusiksi. Siihen voisi sitten ostaa tuollaisen päivityspaketin Asus TUF B450M-PRO GAMING mATX-emolevy + Ryzen 5 3600 + 16GB HyperX Fury DDR4 3200MHz (Bundletarjous!) - 374,90€ ja lähteä lopuilla kärkkymään GPU:ta ja mahdollisesti uutta poweria.
 
Liittynyt
22.11.2018
Viestejä
64
Kiitos vinkeistä, toi mATX emo ei taida tohon Node koppaan mennä että se tulisi ilmeisesti siis siihen ATX koteloon vai kuinka?

Läppärin meinasin jo lyödä lukkoon tossa BF aikana mutta päätin odotella ensivuoden uudet näytönohjaimet ennen ostoa, kuulemma paljon parempi bang for buck ratio.
 
Liittynyt
24.06.2020
Viestejä
1 202
Kiitos vinkeistä, toi mATX emo ei taida tohon Node koppaan mennä että se tulisi ilmeisesti siis siihen ATX koteloon vai kuinka?

Läppärin meinasin jo lyödä lukkoon tossa BF aikana mutta päätin odotella ensivuoden uudet näytönohjaimet ennen ostoa, kuulemma paljon parempi bang for buck ratio.
Ai niin, ITX kotelo. Nojoo, eipä tietenkään siihen mene mATX emo. Mä en ole oikein noita ITX:iä rakentanut. Pääsääntöisesti mulle on aikaisemmin pöytäkoneet pysyneet kotona ja läppärit liikkuneet, joten olen käyttänyt aika isoja koppia ihan käytännön syistä. Nyt tuleva koneeni siirtyy ehkä aikanaan mATX koppaan.
 
Liittynyt
22.11.2018
Viestejä
64
Ai niin, ITX kotelo. Nojoo, eipä tietenkään siihen mene mATX emo. Mä en ole oikein noita ITX:iä rakentanut. Pääsääntöisesti mulle on aikaisemmin pöytäkoneet pysyneet kotona ja läppärit liikkuneet, joten olen käyttänyt aika isoja koppia ihan käytännön syistä. Nyt tuleva koneeni siirtyy ehkä aikanaan mATX koppaan.
Kiitos vastauksesta, makes sense! Odottelen ensivuoteen ja katselen mitä tarjouksia tulee vastaan uusista näyttiksistä.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
239 622
Viestejä
4 186 449
Jäsenet
70 773
Uusin jäsen
Greippi

Hinta.fi

Ylös Bottom