Vanhalle läppärille uusi akku

Liittynyt
13.08.2021
Viestejä
3
Tervehdys.

Minulta löytyy jo useamman vuoden vanha Hp pavilion gaming läppäri ja huomasin eilen läppäriä käynnistellessäni akun varauksen vikailmoituksen ennen winukan käynnistymistä. Tein Hp:n oman diagnostiikan ja otin powershellillä battery raportin. Huonoa latinkiahan se näytti.

Nyt olen tilailemassa uutta akkua, mutta tuolla SR03XL mallilla ei yhtää kotimaista myyjää löydy, Ebay tarjoaa muutaman täysin samanlaisen akun.

Olisin nyt siis kysellyt, että voinko käyttää mahdollisesti muun mallista akkua kuin tuota SR03XL mallia jos tuo wattimäärä on sama? (esim hp omenille tarkoitettua akkua).

Mukaan vielä kuva vanhasta akusta
 

Liitteet

Desgorr

Make ATK Great Again
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
5 943
Alempi niistä.
Siinä on taas väännetty esimerkilliset sivut käyttäen Googlen kääntäjää :rolleyes:
Nuo varmaan toimittaa akut suoraan Kiinasta, eli siinä mielessä sitten sama tilata Ebaysta? Toimitusaika ainakin sitä luokkaa: 16-24 Työpäivää.
 

Marti77

Team H2O
Liittynyt
16.12.2016
Viestejä
4 453
En näe sitä akun sarjanumeroa mitä on tuossa oikealla valkoisessa tarrassa. Sen numeron perusteella varmasti löytyy jostain.
 
Liittynyt
29.05.2021
Viestejä
58
Voin henkilökohtaisesti suositella tuota Akkukauppaa, ja sieltä saatavia Cameron Sino akkuja. Niitä on laitettu yli sataan iPhoneen eikä ole ollut mitään ongelmia.
 
Liittynyt
01.11.2020
Viestejä
1 266

Firmasta ei mitään tietoja, joten iso riski että tulee suoraan Kiinasta ja siinä voi sitten saada joko toimivan pelin tai semmoisen joka aiheuttaa kotona tulipalon ja "säästö" jää aika negatiiviseksi sen jälkeen. En antaisi kovin paljoa painoa sille että joku nimetön täällä kertoo asentaneensa akkuja...
 
Liittynyt
29.05.2021
Viestejä
58

Firmasta ei mitään tietoja, joten iso riski että tulee suoraan Kiinasta ja siinä voi sitten saada joko toimivan pelin tai semmoisen joka aiheuttaa kotona tulipalon ja "säästö" jää aika negatiiviseksi sen jälkeen. En antaisi kovin paljoa painoa sille että joku nimetön täällä kertoo asentaneensa akkuja...
No jaa. Enemmän ainakin itse luottaisin siihen firmaan, jonka nettisivut ovat oikeasti suomeksi ja joilla on useita toimipisteitä Suomessa, ja josta joku on joskus kuullut ja käyttänyt kuin huonosti käännettyyn nettisivuun jolta ei löydy mitään osoitetta taikka muuta.

Kai jokainen saa itse valita millä tavalla rahansa hukkaa.
 
Liittynyt
01.11.2020
Viestejä
1 266
No jaa. Enemmän ainakin itse luottaisin siihen firmaan, jonka nettisivut ovat oikeasti suomeksi ja joilla on useita toimipisteitä Suomessa, ja josta joku on joskus kuullut ja käyttänyt kuin huonosti käännettyyn nettisivuun jolta ei löydy mitään osoitetta taikka muuta.

Kai jokainen saa itse valita millä tavalla rahansa hukkaa.
Taidamme olla samaa mieltä, joten en ihan ymmärtänyt tuota aloitusta "No jaa". Tosiasia on se että jos on sellainen firma, jolla on oikeasti toimipiste(itä) Suomessa ja joka itse maahantuo akut, on todennäköisyys saada sutta paljon pienempi kuin kiinahalpaihmeitä itse tilaamalla. Tämän on viranomaisetkin useaan kertaan testanneet ja todenneet.

Samalla nimellä ja kuorella voidaan myydä ihan eri kamaa itse tilaavalle.
 
Liittynyt
13.08.2021
Viestejä
3
Haiskahtaa hieman kusetusfirmalle tuo Ostaakku.fi. Ostoskoriin lisäämisen ja paypaliin tunnistautumisen jälkeen koko homma ei edennyt mihinkään. Onneksi missään ei näy, että rahaa olisi veloitettu mistään eikä katevarauksiakaan näy.


Tosta yhteensopivuuslistasta ei löydy mun läppärä mikä on 15-cx0xxx, mutta muuten kaikki muu täsmää.
 

Heikki_H

Arch, btw
Tukijäsen
Liittynyt
26.02.2020
Viestejä
1 236
Joo ei puhettakaan että tilaisi mistään ostaakku.fi:stä.

Koodi:
# whois.fi

domain.............: ostaakku.fi
status.............: Registered
created............: 18.3.2020 03:57:58
expires............: 18.3.2023 03:57:58
available..........: 18.4.2023 03:57:58
modified...........: 23.4.2020
RegistryLock.......: no

Nameservers

nserver............: ns2.mduk-pp-wb1.webhostbox.net [OK]
nserver............: ns1.mduk-pp-wb1.webhostbox.net [OK]

DNSSEC

dnssec.............: no

Holder

holder.............: Private person
 
Liittynyt
26.06.2020
Viestejä
1 299
Joo ei puhettakaan että tilaisi mistään ostaakku.fi:stä.

Koodi:
# whois.fi

domain.............: ostaakku.fi
status.............: Registered
created............: 18.3.2020 03:57:58
expires............: 18.3.2023 03:57:58
available..........: 18.4.2023 03:57:58
modified...........: 23.4.2020
RegistryLock.......: no

Nameservers

nserver............: ns2.mduk-pp-wb1.webhostbox.net [OK]
nserver............: ns1.mduk-pp-wb1.webhostbox.net [OK]

DNSSEC

dnssec.............: no

Holder

holder.............: Private person
Avaas vähän maallikolle?
 
Liittynyt
02.10.2020
Viestejä
420
Yksi kaveri löysi vanhankoon läppäriinsä akun Huvipiste -nimisestä kaupasta (Helsinki), vaikka ei ollut listoilla. Kertoivat sieltä, että kannattaa kysyä, eli voivat saada toimitettua listan ulkopuoleltakin joitakin akkuja. Heillä on ainakin Patona-merkkiä, joita olen itse ostanut muutamat paria pokkaria sekä Lenovon T60/T61-läppäreitä varten (ovat olleet ihan OK varsinkin kun paljon halvempia kuin alkuperäiset). Kannattaa kysyä!
 

Heikki_H

Arch, btw
Tukijäsen
Liittynyt
26.02.2020
Viestejä
1 236
Yksi kaveri löysi vanhankoon läppäriinsä akun Huvipiste -nimisestä kaupasta (Helsinki), vaikka ei ollut listoilla. Kertoivat sieltä, että kannattaa kysyä, eli voivat saada toimitettua listan ulkopuoleltakin joitakin akkuja. Heillä on ainakin Patona-merkkiä, joita olen itse ostanut muutamat paria pokkaria sekä Lenovon T60/T61-läppäreitä varten (ovat olleet ihan OK varsinkin kun paljon halvempia kuin alkuperäiset). Kannattaa kysyä!
Huvipisteeltä oon itekin jotain varaosaa ostanut, vuonna kivi ja kypärä. Niillä on sentään ihan liike(tila) jonne pääsi käymään, eikä pelkkä huono verkkokauppa. Noiden laadusta en osaa kyllä sanoa mitään.
 
Toggle Sidebar

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjut
240 853
Viestejä
4 206 461
Jäsenet
70 991
Uusin jäsen
Blankd

Hinta.fi

Ylös Bottom