Vanhaa koteloa

Liittynyt
10.05.2020
Viestejä
2
Tässä joku aika sitten aloin pyöritellä päässä, että laittaisin nykyisen kokoonpanon vanhaan koteloon.

Olen koittanut metsästää klassisia(ysärin alku), rumia, beigen värisiä koteloita netistä, mutta aika laihoin tuloksin. Ongelmaksi monesti muodostuu tilanpuute, kun haluaisin pitää prosulla AIO:n kiinni. Monessa vanhassa kotelossa ei tunnu olevan tarpeeksi tilaa tähän ratkaisuun.

Onko täällä joku löytänyt sopivaa atx-koppaa, johon saisi mahdutettua vesijäähyn? Ja jos on, niin kuvia kiitos!

Edit. Ei voi itse näköjään siirtää/poistaa oikealle alueelle...
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
02.12.2016
Viestejä
2 023
Jos ehdoton vaatimus on ysärin alun beigeät paskaboksit (joista osa lienee vieläpä AT-powereilla ja standoffeilla) etkä halua mitään talon kokoista serverikoteloa / uudempaa 2000-luvun taitteen Chieftechin tornikoteloa (esim. Dragoon), lienee ainoa vaihtoehto dremelöidä/porata itse sopivat reiät ja sovitella. Tuohan sitäpaitsi se kaikkein hauskin osuus kaikista projekteista aina on, suunnittelu ja toteutus :think:
 
Liittynyt
10.05.2020
Viestejä
2
Jos ehdoton vaatimus on ysärin alun beigeät paskaboksit (joista osa lienee vieläpä AT-powereilla ja standoffeilla) etkä halua mitään talon kokoista serverikoteloa / uudempaa 2000-luvun taitteen Chieftechin tornikoteloa (esim. Dragoon), lienee ainoa vaihtoehto dremelöidä/porata itse sopivat reiät ja sovitella. Tuohan sitäpaitsi se kaikkein hauskin osuus kaikista projekteista aina on, suunnittelu ja toteutus :think:
Joo ei tuo kopan muokkaaminen sinänsä ongelma ole. Ainoastaan se vesijäähyn mahduttaminen sisälle. Muutenkin oli tarkoitus antaa kopalle kyytiä, jotta siitä tulee kunnon sleeper.
 
Liittynyt
05.11.2016
Viestejä
412
IMG_20171203_105905.jpgIMG_20171203_105708.jpg

Mä kasasin aikanaan koneen tollaseen vanhempaan koteloon. Ei mitään hajua minkä mallinen kotelo mutta joku antecin tekele se oli. Taisi olla hieman uudempi kuin mitä haet mutta beige kuitenkin.Tuossa oli jo valmiina 120mm tuuletinpaikka takana, joten leveys riitti hyvin noctuan tornijäähyllekkin. Eteen tein 140mm tuulettimelle reiän. Tohon koteloon ois luultavasti saanut tosi helposti esimerkiksi etupaneeliin tehtyä 240mm tai 280mm radille paikan.
 

Signa

▯sᴍᴀʟʟ ᴘᴄ – BIG RADIATOR ⊞
Liittynyt
12.12.2016
Viestejä
2 843
Jos on tuo layout kuin ylläolevassa niin myös virtalähteen paikalle vois saada jäähdyttimen poistamaan ilmaa ja virtalähde eteen. Jos sattumalta sopivan kokoinen tuuletinpaikka edessä, niin voi saada siihen kiinni. Näin mulla SFX vanhassa Fujitsussa ja radi tulossa mainitulle paikalle.

P.S. Lahjoitetaan - Atx kotelo Nokia
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
239 565
Viestejä
4 190 883
Jäsenet
70 768
Uusin jäsen
Craft Bear

Hinta.fi

Ylös Bottom