Vanha Intelin jäähdytin Ryzenille

Liittynyt
30.11.2020
Viestejä
24
Olen vaihtamassa Intelin cpu:sta (i5 6600K + MSI Z170-A PRO) punaiseen Amd:n leiriin (Ryzen 5600x + MSI MPG B550 Gaming Plus).

Osaako joku sanoa meneekö vanha cpu:n jäähdytin (Thermalright Macho Direct + Thermalright Skylake Support Spacer) sellaisenaan tämän uuden setin kanssa? Vai tuoko edes vanha jäähdytin lisäarvoa versus Ryzenin oma jäähdytin?

Kiitos vastauksista!
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 943
Sellaisenaan ei Intelin kiinnikkeillä sovi, mutta menee kyllä, jos löytyy amd:n kiinnikkeet siihen.
 
Liittynyt
30.11.2020
Viestejä
24
Ok kiitos tiedosta! Etsiskelyn jälkeen ilmeisesti ei suoraan noita AM4 sockettiin sopivia ei kaupasta saa vaan joutuu suoraan valmistajalta pyytämään. Jos jollain on parempaa tietoa niin kuulen mielelläni :)
 
Liittynyt
15.10.2020
Viestejä
98
Mä tilasin omaan Macho rev A suoraa valmistajalta AM4-kitin. Maksoi muistaakseni 14-15€ ja tuli parissa päivässä kotiin postin mukana.

Oli helppo ja nopea! Suosittelen.


Tosi tee-se-itse-mieshän poraa ne reiät kohdilleen ite jos sattuu se alkuperäinen mukana tullut AMD kiinnike olemaan tallessa!
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
3 722
Itse sain ilmaiseksi kahteen thermalrightin jäähyyn (nykyinen Silver-Arrow ja Macho X2) AM4 kiinnikkeet kysymällä valmistajalta sähköpostitse. Tästä tosin aikaa jo se noin 3 vuotta.
Ja kannattaa kysyä/mennä saksan sivujen kautta koska se .com päätteinen osoite on jenkkimarkkinoille tarkoitettu.
 
Liittynyt
30.11.2016
Viestejä
1 239
Thermalright.de osoitteseen spostia ja kertovat että minne maksetaan ja mitä tarvitset. Sitten pistät 14,99€ paypalilla viestinä tarvitsemasi kiinnike, ja paketti lähtee melkeimpä samointein tulemaan. Helppoa ja yksinkertaista.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
700
Itse sain ilmaiseksi kahteen thermalrightin jäähyyn (nykyinen Silver-Arrow ja Macho X2) AM4 kiinnikkeet kysymällä valmistajalta sähköpostitse. Tästä tosin aikaa jo se noin 3 vuotta.
Ja kannattaa kysyä/mennä saksan sivujen kautta koska se .com päätteinen osoite on jenkkimarkkinoille tarkoitettu.
Jossain vaiheessa sai ilmaiseksi, jos oli näyttää riittävän tuore kuitti.
Ikivanhalle Macholle en saanut ilmaiseksi ja tuli miltei puolet halvemmaksi ostaa Jimssiltä AM4-kiinnitysrojut.
Noctualta taitaa saada ilmaiseksi kaikkiin jäähyihin?
 
Liittynyt
09.01.2017
Viestejä
1 006
Jossain vaiheessa sai ilmaiseksi, jos oli näyttää riittävän tuore kuitti.
Ikivanhalle Macholle en saanut ilmaiseksi ja tuli miltei puolet halvemmaksi ostaa Jimssiltä AM4-kiinnitysrojut.
Noctualta taitaa saada ilmaiseksi kaikkiin jäähyihin?
Noctualla on ollut 10 vuoden linjaus näissä kiinnitystarvikkeissa (10 vuotta maksimissaan jäähyn ostosta). Eli kuitti jäähdyttimestä sekä raudasta, jolle uusia kiinnikkeitä tarvitaan. Tosin Noctuan sivut eivät nyt puhu mitään aikarajasta, onkohan linjaus joustavoitunut?


Mutta varsin hyvää toimintaa Noctualta, jota saanee odottaakin Noctualta, kun se ei ole edullisin jäähyjen myyjä.
 
Liittynyt
15.10.2020
Viestejä
98
Kellä on joku kuitti jostain kymmenen vuoden takaa? Miten se ei riitä että on se jäähy? Siis kuka sen uuden palikan haluaa jos ei ole tarvetta...?
 

459

Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 256
Kellä on joku kuitti jostain kymmenen vuoden takaa? Miten se ei riitä että on se jäähy? Siis kuka sen uuden palikan haluaa jos ei ole tarvetta...?
Ainakin itse olen säilyttänyt kaikki ATK:hon liittyvät kuitit kaapissa kirjekuoressa takuiden takia ja hävittänyt niitä vasta sitä mukaa, kun kyseistä tuotetta ei itsellä enää ole. Noctuan osalta olen parit kiinnikkeet NH-D14:aan joutunut hankkimaan (2011v3, AM4) mutta kiireen ja halvan hinnan (~7 €) vuoksi olen ne ostanut täkäläisistä verkkokaupoista Noctuan palvelun sijaan vaikka kuitti yhä löytyykin. Eikä tuosta taitaisi enää nyt olla apua koska cooleri on vuodelta 2009 eli ns. itsensä maksanut. :smoke:
 

WanhaPatu

Suurmöyhentäjä
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 456
Kellä on joku kuitti jostain kymmenen vuoden takaa? Miten se ei riitä että on se jäähy? Siis kuka sen uuden palikan haluaa jos ei ole tarvetta...?
Paperikuitteja en säilyttele, mutta yleensä tarvittava löytyy sähköpostista. Noctualle lähetin "kuittina" kuvakaappauksen Jimmsin Tilaukset -sivulta.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
239 677
Viestejä
4 188 510
Jäsenet
70 778
Uusin jäsen
Heiniks

Hinta.fi

Ylös Bottom