Valven Steam Deckin integroitu FPS-rajoitin lisää näppäinkomentojen viivettä

Diizzel

Ylläpidon jäsen
Liittynyt
29.10.2016
Viestejä
2 205
Reddit-käyttäjä Dacvak on jakanut Steam Deckillään tekemänsä näppäinviivemittaukset, jotka paljastavat varsin huomattavan viiveen lisäyksen, mikäli käytössä on laitteen oma FPS-rajoitin. Testit käyttäjä suoritti Steam Deckin ollessa kiinni televisiossa ja ohjaimenaan hän käytti Playstation 5:n DualSenseä. Ilman mitään rajoitusta Reddit-käyttäjä mittasi viiveeksi 31,8 ms, 60 FPS:n rajoittimella 75,8 ms ja 30 FPS:n rajoittimella 145,9 ms. Nintendo Switchin näppäinviiveeksi samainen käyttäjä mainitsi 70–86 ms, eli 60 FPS:n rajoittimen kanssa tulokset ovat linjassa Nintendon konsolin kanssa.

Lisäksi käyttäjä kokeili Rocket League -pelin sisäänrakennettua FPS-rajoitinta 50 FPS:ään asetettuna, jolloin viive ei kasvanut. Huomion arvoisena seikkana tuo testi tehtiin ilman pystytahdistusta, eli näytöllä oli yhä repeilyä toisin kuin Valven integroidussa FPS-rajoittimessa.

Lähde: Reddit
 
Viimeksi muokattu:

TunTuri

oh4etc
Tukijäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 205
Äkkiseltään arvaisin, että tuo rajoitin on jollain tapaa koko järjestelmän wait, jolloin latenssit ikävästi summautuu sekä syötön käsittelyssä, että ruudun piirtämisessä. Tällöin lukemat voivatkin näyttää noilta. Tätä spekulaatiota mielestäni vahvistaa tuo, jos rocket leaguen fps-rajoitin rajoittaa vaan ruudun päivitysnopeutta, ilman ruudunpiiron bufferointia (joka vaaditaan pystytahdistukseen), jolloin sen latenssi häviää, että myös syötön käsittelyn viivettä ei ole, koska koko systeemiä ei ole haltattu ruudun valmituttua näyttöbufferiin.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
240 524
Viestejä
4 202 468
Jäsenet
70 916
Uusin jäsen
Ketzu

Hinta.fi

Ylös Bottom