Valven Steam Deckien hinnat nousivat

Liittynyt
23.10.2016
Viestejä
1 819
Valven Steam Deckit ovat olleet kuukausia ilman saatavuutta. Samalla halvimpien LCD-mallien valmistus lopetettiin.

Nyt OLED-mallit ovat palanneet takaisin saataville, mutta hinnat ovat 2026 "kaikki elektroniikka kallistuu" -trendin mukaisesti nousseet merkittävästi.

Steam Deck OLED 512GB - 779€ (oli 569€)
Steam Deck OLED 1TB - 919€ (oli 679€)


 
Viimeksi muokattu:
Kun Steam deckistä pyydetään tonnia, niin usko Steam Machinen alhaiseen hintaan kannattaa unohtaa heti alkuunsa. Ihmekään että julkaisun kanssa ollaan vetkuteltu, ja ainakin henkilökohtaisesti vaikea nähdä myyntimenestystä nykyisillä hinnoilla.
 
Juuri kirjoitin peli-puolelle että jos tuohon 1TB OLED:n hintaan lisää reilun satasen (~14% lisää) niin saa huomattavasti tykimmän ROG Ally X:n. Vaikea nähdä että kysyntää enää on noilla hinnoilla kun kyseessä on yli 4v laite ja kilpailua kuitenkin on.
Kun Steam deckistä pyydetään tonnia, niin usko Steam Machinen alhaiseen hintaan kannattaa unohtaa heti alkuunsa. Ihmekään että julkaisun kanssa ollaan vetkuteltu, ja ainakin henkilökohtaisesti vaikea nähdä myyntimenestystä nykyisillä hinnoilla.
Jos tällä on mitään jatkumoa Steam Machinen hinnoitteluun niin vaikea nähdä muuta järkevää ratkaisua kuin koko tuotteen tappaminen jo ennen julkaisua.
 
Nostivat hintoja jotta Steam Machine näyttäisi houkuttelevammalta julkaisussa? Miksi ostaa tonnin Steam Deck, joka on neljä vuotta vanha, kun samaan rahaan saat upouuden Steam Machinen? Vaikea nähdä muuta syytä, sillä tuskin liikkuvat kovin paljoa tuohon hintaan, joten ihan yhtä hyvin olisivat voineet vaan pitää varastosaldot nollissa
 
Viimeksi muokattu:
Nostivat hintoja jotta Steam Machine näyttäisi houkuttelevammalta julkaisussa? Miksi ostaa tonnin Steam Deck joka on neljä vuotta vanha kun samaan rahaan saat upouuden Steam Machinen? Vaikea nähdä muuta syytä, sillä tuskin liikkuvat kovin paljoa tuohon hintaan, joten ihan yhtä hyvin olisivat voineet vaan pitää varastosaldot nollissa
Tämä on aikailailla ainoa järkevä selitys että yritetään tällaista silmänkääntötemppua, mutta en oikein usko että toimii ihan kuten on tarkoitus.
 
Juuri kirjoitin peli-puolelle että jos tuohon 1TB OLED:n hintaan lisää reilun satasen (~14% lisää) niin saa huomattavasti tykimmän ROG Ally X:n.

Toki kaikilla ei välttämättä ole tärkeintä laitteen tehot. Steam Deckin etuna on se SteamOS (tosin kai sen tai muun linuxin Allyllekin saa), pienempi koko, Valven tuki, trackpadit jne. Itselleni Allyt ja vastaavat ei koskaan olleet mikään vaihtoehto, kun ovat niin järkyttävän kolhoja ja sitten pitäisi vielä Windowsia sohia ilman trackpadeja ja Valven hyvää päivitystahtia ja tukea. Erikseen löytyy tietokone jolla voin pelata AAA-pelejä, joten Steam Deck pyörittää mallikkaasti kaikenlaista Indietä (..tai maksimissaan jotain 2019 vuoden Resident Evil 2sta), eikä tehoa tarvita enempää.

...mutta olihan se 569€ jo aika tiukka hinta Steam Deckistä, nykyinen hinta on jo ihan älytön.
 
Toki kaikilla ei välttämättä ole tärkeintä laitteen tehot. Steam Deckin etuna on se SteamOS (tosin kai sen tai muun linuxin Allyllekin saa), pienempi koko, Valven tuki, trackpadit jne. Itselleni Allyt ja vastaavat ei koskaan olleet mikään vaihtoehto, kun ovat niin järkyttävän kolhoja ja sitten pitäisi vielä Windowsia sohia ilman trackpadeja ja Valven hyvää päivitystahtia ja tukea. Erikseen löytyy tietokone jolla voin pelata AAA-pelejä, joten Steam Deck pyörittää mallikkaasti kaikenlaista Indietä (..tai maksimissaan jotain 2019 vuoden Resident Evil 2sta), eikä tehoa tarvita enempää.

...mutta olihan se 569€ jo aika tiukka hinta Steam Deckistä, nykyinen hinta on jo ihan älytön.
Itselle taas Steam Deck ei ole koskaan ollut vaihtoehto koska Linux ja tarkoitus olisi pelata :) Rajaa turhan suuren osan peleistä pois.
 
Itselle taas Steam Deck ei ole koskaan ollut vaihtoehto koska Linux ja tarkoitus olisi pelata :) Rajaa turhan suuren osan peleistä pois.

Enemmän taitaa usein tulla eteen, ettei peli sovellus Steam Deckin pienelle näytölle, ohjaustavoille tai tehot ei riitä, kuin että Linux olisi ollut haasteena. Steam Deckiä tai Rog Allya nyt tuskin muutenkaan ostetaan sellaista nettipeliä varten, joka vaatii kernel level -anticheatia ja ei ole mahdollinen Linuxilla pelata. Tähän asti omista pelihaluistani on Linuxin vuoksi jäänyt pelaamatta vain muutama peli. Steam Verified ehkä näyttää vain 30% koko kirjastostani, mutta Valven verifioimia on oikeasti aika pieni määrä siitä, mikä kaikki oikeasti toimii.

Mutta tämä nyt luonnollisesti riippuu hyvin paljon siitä, mitä ovat ne pelit joita haluaa pelata.
 
Toki kaikilla ei välttämättä ole tärkeintä laitteen tehot. Steam Deckin etuna on se SteamOS (tosin kai sen tai muun linuxin Allyllekin saa), pienempi koko, Valven tuki, trackpadit jne. Itselleni Allyt ja vastaavat ei koskaan olleet mikään vaihtoehto, kun ovat niin järkyttävän kolhoja ja sitten pitäisi vielä Windowsia sohia ilman trackpadeja ja Valven hyvää päivitystahtia ja tukea. Erikseen löytyy tietokone jolla voin pelata AAA-pelejä, joten Steam Deck pyörittää mallikkaasti kaikenlaista Indietä (..tai maksimissaan jotain 2019 vuoden Resident Evil 2sta), eikä tehoa tarvita enempää.

...mutta olihan se 569€ jo aika tiukka hinta Steam Deckistä, nykyinen hinta on jo ihan älytön.
Itselläni siis on Steam Deck ja olen samaa mieltä. Kaikin puolin suosin Valven tuotteita vrt ROG kamaa lähtökohtaisesti, mutta kuitenkin rauta on aina rautaa ja kun hinnat on lähellä toisiaan niin olisi täysin mahdotonta mennä laittamaan Steam Deck:n melkein tonnia enää tässä vaiheessa kun rauta on muutenkin jo täysin nuhapumppuuntunutta.
Saa, vielä kun saa, ihan varmasti tulee tämänkin hinta nousemaan kun soppareita taas tarkastellaan.
Ehkä nousee joo, mutta ei ole noussut vielä ja sitä ennen kaikki puheet siitä on merkityksettömiä.
Kannattaa lukea se Valven blogipostaus miksi Steam Deckien hinnat nousivat: Komponenttien saatavuus ja hinta syynä, ei siinä mitään Steam Machine "salaliittoteoriaa" ole :)
Aaah, ompa tosiaan kumma että ei ensimmäisenä menty lukemaan uutisia niiltä keillä olisi suurin insentiivi piilotella totuutta. Ja vielä vanha kunnon klassikko "komponenttien saatavuus ja hinta." Ei kannata ehkä ihan näin sinisilmäisesti elää.

Kun puhutaan legacy raudasta niin jonkun 100e tai ehkä hampaita kiristämällä 150e hinnannoston olisi voinut ymmärtää. Sen jälkeen tuo perustelu ei enää oikein mene kaupaksi. Jos komponenttien hinnat on aidosti noussut noin paljon niin luulisi että ihan jo pelkän mainehaitan takia kannattaisi vain tappaa koko tuote mielummin. Tuo pelkkä hinnannosto-osuus USD kalliimmalle mallille on samaa luokkaa mitä koko laite maksoi LCD paneelilla jenkeissä viime vuonna Valven Black Friday alennuksessa.

Aika kova hinta on tullut reilussa 6kk pelkälle OLED paneelille ja SSD upgradelle.
 
Aaah, ompa tosiaan kumma että ei ensimmäisenä menty lukemaan uutisia niiltä keillä olisi suurin insentiivi piilotella totuutta. Ja vielä vanha kunnon klassikko "komponenttien saatavuus ja hinta." Ei kannata ehkä ihan näin sinisilmäisesti elää.

Kun puhutaan legacy raudasta niin jonkun 100e tai ehkä hampaita kiristämällä 150e hinnannoston olisi voinut ymmärtää. Sen jälkeen tuo perustelu ei enää oikein mene kaupaksi. Jos komponenttien hinnat on aidosti noussut noin paljon niin luulisi että ihan jo pelkän mainehaitan takia kannattaisi vain tappaa koko tuote mielummin. Tuo pelkkä hinnannosto-osuus USD kalliimmalle mallille on samaa luokkaa mitä koko laite maksoi LCD paneelilla jenkeissä viime vuonna Valven Black Friday alennuksessa.

Aika kova hinta on tullut reilussa 6kk pelkälle OLED paneelille ja SSD upgradelle.
Voit omin silminesi mennä hinta.fi:stä katsomaan, kuinka vaikkapa yhden teran SSD-levyissä halvimman hinnat alkaen -mallin hinta on noussut 60 eurosta 140 euroon. E: Ja vaikkapa yksittäisen random DDR5-kamman hinta on noussut 50 eurosta 200 euroon.

Mutta juu, salaliitto se on.
 
Viimeksi muokattu:
Jos komponenttien hinnat on aidosti noussut

No onhan ne. Steam Deckin sisällä on normaali M2. 2230- Nvme SSD. Jos tera maksoi vuoden alussa kaupassa 150€, nyt 300-400€.

En osaa sanoa muista komponenteista, ja vaikka lainauksessani nyt ovat siis kuluttajahinnat, niin selittäähän tuo SSD nyt jo yksinään 150€+ hinnannousun. Lisäksi laitteessa on sitä muistia se 16GB, ja samalla tavalla niiden hinnat ovat nousseet. Vaikea sanoa minkälaisilla katteilla Valve myynyt laitteita aiemmin, mutta Valvella ei ole oikein varaa samalla tavalla ottaa takkiin jokaisesta myydystä laitteesta kuin Microsoftilla/Sonylla/Nintendolla.

Ehkä sen näkee pian, ovatko ihmiset niin epätoivoisia että Steam Deckit menevät nykyisilläkin hinnoilla kaupaksi, vai loppuuko näidenkin myynti vähin äänin.
 
Enemmän taitaa usein tulla eteen, ettei peli sovellus Steam Deckin pienelle näytölle, ohjaustavoille tai tehot ei riitä, kuin että Linux olisi ollut haasteena. Steam Deckiä tai Rog Allya nyt tuskin muutenkaan ostetaan sellaista nettipeliä varten, joka vaatii kernel level -anticheatia ja ei ole mahdollinen Linuxilla pelata. Tähän asti omista pelihaluistani on Linuxin vuoksi jäänyt pelaamatta vain muutama peli. Steam Verified ehkä näyttää vain 30% koko kirjastostani, mutta Valven verifioimia on oikeasti aika pieni määrä siitä, mikä kaikki oikeasti toimii.

Mutta tämä nyt luonnollisesti riippuu hyvin paljon siitä, mitä ovat ne pelit joita haluaa pelata.
Ei siis kyse mistään kernel tason anti-cheateista mun kohdalla vaan yksinkertaisesti se että aika vähän pelaan Steamista pelejä enää nykyään :) Windowsin Storea ja Xbox Game Passia ei Steam Deckille taida saada.
 
1779967028619.png



Muistinhinta per gigtavu on aika rajusti noussut OLED julkaisun jälkeen verollisessa eurohinnassa tuo lienee ~200€.
Eli aika odotetun kokoinen korotus. Samaa nähdään varmaan muissakin laitteissa enemmin tai myöhemmin.
Eikä taida olla tunnelin päässä valoa.

Ehkä sen näkee pian, ovatko ihmiset niin epätoivoisia että Steam Deckit menevät nykyisilläkin hinnoilla kaupaksi, vai loppuuko näidenkin myynti vähin äänin.
Usassa loppui parissa tunnissa.
 
No onhan ne. Steam Deckin sisällä on normaali M2. 2230- Nvme SSD. Jos tera maksoi vuoden alussa kaupassa 150€, nyt 300-400€.

En osaa sanoa muista komponenteista, ja vaikka lainauksessani nyt ovat siis kuluttajahinnat, niin selittäähän tuo SSD nyt jo yksinään 150€+ hinnannousun. Lisäksi laitteessa on sitä muistia se 16GB, ja samalla tavalla niiden hinnat ovat nousseet. Vaikea sanoa minkälaisilla katteilla Valve myynyt laitteita aiemmin, mutta Valvella ei ole oikein varaa samalla tavalla ottaa takkiin jokaisesta myydystä laitteesta kuin Microsoftilla/Sonylla/Nintendolla.

Ehkä sen näkee pian, ovatko ihmiset niin epätoivoisia että Steam Deckit menevät nykyisilläkin hinnoilla kaupaksi, vai loppuuko näidenkin myynti vähin äänin.
Niin, onhan se Valve kuitenkin niellyt noita hintoja jokusen kuukauden siitä, kun ne alkoivat nousta tuossa vuodenvaihteessa. Omillakin 2/4Tt:n SSD-levyillä hinnat melko lailla tuplaantuneet joulukuusta tähän päivään ja nykyhinnoilla ne olisivat reilun tonnin siivu. 4Tt:n SSD:n ostaminen tässä vaiheessa olisi pelimiehen teko, jota olisi kyllä melko vaikea perustella itselleen.

Puolen vuoden päästä nykyiset hinnat löytyvät ehkä syvästä alennuksesta, ehkä eivät sieltäkään.

Siinä mielessä tämä vuosi vaikuttaa kyllä erittäin huonolta julkaista mitään uutta, ensireaktio olisi varmaan likaa niille, jotka eivät niin seuraa noita hintoja. Ja niitä on varmaan kuitenkin jokunen kohdeyleisössä. Pikemmin olisi ollut paremmin, kun se oli nyt kuitenkin tiedossa, että näin käy. Ehkä ennusteet eivät olleet vielä näin kielteisiä, kuka tietää.

Toisaalta näkisin, että tämä auttaa juurikin siinä asiassa, ns. normalisoidaan nykyhintoja. Ei mitään salaliittoteorioita, vaan totutellaan ihmiset hyvissä ajoin ennen julkaisua nykyiseen hintatasoon, jolloin se reilun tonnin Steam Machine ei tunnu enää niin pahalta, kun kaikki muukin on vastaavaa tasoa.

Sekin, että Valve on pitänyt itsensä aika kaukana tuosta AI-pöhinästä, niin se ei ole vaikuttamassa negatiivisesti ihmisten mielipiteisiin.

Ja jos pistetään alkuun vielä parit ennakko-ostajan edut, niin eiköhän se kauppa ala käydä.
1779970117189.png

Pyhän veden mukanatuloa ei ole vielä varmistettu.*
 
Kun Steam deckistä pyydetään tonnia, niin usko Steam Machinen alhaiseen hintaan kannattaa unohtaa heti alkuunsa. Ihmekään että julkaisun kanssa ollaan vetkuteltu, ja ainakin henkilökohtaisesti vaikea nähdä myyntimenestystä nykyisillä hinnoilla.

Nykyisillä hinnoilla, kun pienet tarjoukset ovat voimassa, saa melkein puristettua tuohon hintaan 9060 XT ja 2x8GB DDR5 / 512GB ja 7500F, jotka on paljon parempia kuin Steam Machinen sisuskalut. Ja tarjouksia siis odotellaan muisteista ja SSD:stä, muuten saa helposti.
 
sitten pitäisi vielä Windowsia sohia ilman trackpadeja ja Valven hyvää päivitystahtia ja tukea.

...mutta olihan se 569€ jo aika tiukka hinta Steam Deckistä, nykyinen hinta on jo ihan älytön.
Windows 11:sta saa nykyään kaikille laitteille sen "konsoli xbox tilan" eli käynnistyy suoraan siihen ja sitä on hemmetin helppo käyttää konsolimaisesti Ally:llä.
 
Jos komponenttien hinnat on aidosti noussut noin paljon
Ostin viime vuoden lopulla (samoihin aikoihin kun Steam Machine julkistettiin) 6 TB:n edestä tallennustilaa, maksoin silloin suolaiset 462€. Vilkaisin samojen komponenttien hintoja viime viikolla, nyt saa maksaa 1250€ samasta setistä.

Jopa minun onnettomalla matikkapäällä tuossa on aika suuri nousu hinnoissa.
 
Windows 11:sta saa nykyään kaikille laitteille sen "konsoli xbox tilan" eli käynnistyy suoraan siihen ja sitä on hemmetin helppo käyttää konsolimaisesti Ally:llä.
Saa ja saa. Vielä ei ole yhteenkään omaan koneeseen ilmestynyt.
 
Joo näköjään tulee portaittain eri laitteille. Kuitenkin omalla "vanhalla" ASUS ROG Ally Z1 Extreme:llä tuo esim. jo on.
Joo noille "käsikonsoleille" taisi tulla ihan ensimmäisenä. Pöytäkoneet sitten joskus....
 
Kannattaa lukea se Valven blogipostaus miksi Steam Deckien hinnat nousivat: Komponenttien saatavuus ja hinta syynä, ei siinä mitään Steam Machine "salaliittoteoriaa" ole :)

No ei mikään firma julista, että laitettiin hinta vähän yläkanttiin, jotta saadaan tuleva laite näyttämään suhteessa paremmalta...

Toki komponenttien hinnat ovat ihan oikeasti nousseet. Mutta on tämä härski hinta viimevuosikymmenen raudasta (Zen 2, RDNA2 sekin jo yli 5,5v ikäinen )
 
Itselle taas Steam Deck ei ole koskaan ollut vaihtoehto koska Linux ja tarkoitus olisi pelata :) Rajaa turhan suuren osan peleistä pois.
Ei siis kyse mistään kernel tason anti-cheateista mun kohdalla vaan yksinkertaisesti se että aika vähän pelaan Steamista pelejä enää nykyään :) Windowsin Storea ja Xbox Game Passia ei Steam Deckille taida saada.

Olisi sitten voinut suoraan sanoa, että Microsoftin palvelujen (MS/Xbox Store) puuttuminen vaikuttaa...
 
Viimeksi muokattu:
Nyt alkaa realisoitua noi muistien ja NAND flash-piirien hintojen nousut kuluttajatuotteisiinkin. Ymmärtäähän sen, että 3-5 -kertaisiksi nousseet hinnat tarkoittaa sitä, että RAM-muistia ja flashia sisältävät laitteet kallistuu jossain vaiheessa.
Ostin läppäriin marraskuussa 2024 Ruotsista (Amazon tai Elgiganten?) 4 TB:n Samsung SSD 990 Pro:n. Aattelin että aika suolaista maksaa siitä 250€. No nyt se maksaa 660€...
Kohta raketoi puhelintenkin hinnat... Kyllä on masentavaa tää tekoälypaskeen keskellä rämpiminen.
 
Aika itsestäänselvää että jos Linux ei toimi pelaamiseen niin kyse on asioista jotka on vain Windowsissa.
Ensimmäisestä viestistä sai sen kuvan että Linux ei tukisi merkittävää osaa peleistä.

Edit:
Näköjään harjoittanut tätä tietoista harhaanjohtamista/trollaamista aiemminkin muissa ketjuissa:

"Linuxissa kun taas ei voi pelata uusia pelejä" -> "Jaa sun Linuxilla pystyy asentamaan pelejä EA Appista ja Xbox / Windows Storesta? Mikäs distro se sellainen on?"

 
Viimeksi muokattu:
Eikö tällaisessa tilanteessa kannattaisi päivittää se piiri uudempaan niin voisi ollakin jotain järkeä noissa hinnoissa. Ei mitään järkeä maksaa noin vanhasta ja hitaasta raudasta tuollaisia hintoja 2026.
 
Siihen minä olen syytön. Viestissä ei lue niin joten lukijan oma virheellinen tulkinta.

Windows 11 ei ole vaihtoehto kun se rajaa suurimman osan peleistä pois. Sillä kun ei toimi Nintendon pelit.

Tosi fiksua argumentointia.
 
Windows 11 ei ole vaihtoehto kun se rajaa suurimman osan peleistä pois. Sillä kun ei toimi Nintendon pelit.

Tosi fiksua argumentointia.
PC-peleistä puhuessa puhutaan PC-peleistä. Mutta etköhän sen tiennyt ja aloit vain täysin tarpeettomasti trollaamaan ja sotkemaan keskustelua.
 
Meniköhän kaikki deckit pelaajille kun noita on ilmeisesti käytetty myös Ukrainassa droonien ohjailuun tms?

Näyttää siltä, että alkuperäisellä LCD mallilla mennään niin pitkään kunnes se hajoaa. Kyllähän tuo paremmin toimii vanhempien pelien kanssa joita aikoinaan pelattiin pienemmillä resoilla ja indie tyylisen pelien kanssa, modernit 3D järkäleet pitää pelata virtapiuha kiinni tai suosiolla GeForce Now kautta.
 
Näyttää siltä, että alkuperäisellä LCD mallilla mennään niin pitkään kunnes se hajoaa.

Niinno eihän se OLED eroa tehoissa juurikaan, erot ovat akunkeston (~10%) ja näytön koon/hz/värien osalta. FPSn osalta vissiin eroa ihan 1-3fps jossain peleissä.

Itselleni tuo 0,4 tuuman ero ruutukoossa oli kynnyskysymys kun ostin viime joulukuussa, se että on pienemmät bezelit on ehkä paras asia.

Steam controllerin julkaiseminen erikseen oli aika selkeä temppu Valvelta, kun laitteesaa ei taida olla komponentteja joiden hinta olisi raketoinut.
 
Eipä tuo Valven vika ole että asiakkaat joutuvat maksamaan nousseiden muistien ja tallennustilan hinnan. Olettaisin näin että aiemmat on vielä saatu silloisilla hinnoilla mutta kun Valve on joutunut ostamaan komponentit kalliimmalla, niin hinta tietysti nousee sitä myötä.
 
Olikos tähän valven laitteeseen hyvin saatavilla varaosia (tatit lähinnä kuluu)?
 
Olikos tähän valven laitteeseen hyvin saatavilla varaosia (tatit lähinnä kuluu)?
Kulutusosia käsittääkseni kyllä, mutta sisuskaluja taas ei. Nimimerkillä R1 nappi paskana :D pitää joku kytkin hommata ja kolvata, ei mennyt vihkoon kun risasta Xbox One kapulasta connect nappia yritin juotella, mutta pitäis olla vielä pelastettavissa. Back grip napeilla onneksi voi mapata pelikohtaisesti napit niin saa kierrettyä tuon puuttuvan napin noilla.
 
Olikos tähän valven laitteeseen hyvin saatavilla varaosia (tatit lähinnä kuluu)?
Kyllä löytyy, tässä virallinen varaosaliike Steam Deck Parts | DIY and Wholesale Parts Supplier | iFixit
Kulutusosia käsittääkseni kyllä, mutta sisuskaluja taas ei. Nimimerkillä R1 nappi paskana
 
Olikos tähän valven laitteeseen hyvin saatavilla varaosia (tatit lähinnä kuluu)?
Tatteja on Valven omat, tai sitten esim. Gulikitin Hall effect tatit (esim. Decky.net myy), ja ehkä joskus saa myös niitä uusia TMR-tatteja jota Steam Controllereissa on. Hall effect tatit ilmeisesti vaikuttavat pienesti virrankulutukseen.

iFixitillä on diilit Valven kanssa, joten tosiaan perusosia pitäisi olla saatavilla hyvin, mutta noita right/left button boardeja tai emolevyä ei erikseen myydä. Jos niitä saisi erikseen, voisi varmaan kasata steam deckinsä lähes pelkästään iFixitin osista.
 
Et ole eka kuka tuota linkkaa, mulla on se kytkin paskana R piirilevystä, ei auta tuon vaihto sitten yhtään :btooth:
Jep ja tuota sopivaa piirilevyä ei ole saatavilla ilmeisesti vieläkään. Että kolvailuksihan se menee tai sitten tietty voisi kysyä Valven tuelta onko niiden kautta mahdollista saada korjattua.
 
Harmillista, Linuxille olisi toivonut vähän boostia pelipuolella, mutta voi olla että homma kuivuu kasaan jälleen kerran.
Valve ei näe hyötyä ryhtyä myymään laitteita tappiolla tai ilman katetta.
 
Jep ja tuota sopivaa piirilevyä ei ole saatavilla ilmeisesti vieläkään. Että kolvailuksihan se menee tai sitten tietty voisi kysyä Valven tuelta onko niiden kautta mahdollista saada korjattua.
Alkuperäisen omistajan kautta kyseltiin ja Valve ei voinut jeesata asian kanssa :btooth: takuuaika mennyt niin mitään ei voi. On se kyllä jännä kun käsittääkseni nuo L1/R1 helpoiten paskaksi meneviä osia koko vehkeessä ja noita piirilevyjä ei sitten ole tarjota varaosana.
Joo sen ymmärsin, en vaan ollut ihan varma onko R1-nappi tossa samalla piirilevyllä vai onko sillä omansa.
Jees, en moiti. Monet muutkin tuota ehdottaneet kun kertonut mikä mulla paskana.

edit: On muuten @Dudem vielä tietääkseni eri revisioita noista piirilevyistä jotka eivät käy keskenään yhteen :facepalm: tai ainakin tän käsityksen olen saanut kun asiaa googlaillut.
 
Viimeksi muokattu:

Statistiikka

Viestiketjuista
308 791
Viestejä
5 233 187
Jäsenet
83 389
Uusin jäsen
lime3

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom