- Liittynyt
- 14.10.2016
- Viestejä
- 22 692
Valve on ilmoittanut tuovansa Steam VR:ään automaattisen dynaamisen resoluution. Peleistä tutusta dynaamisesta resoluutiosta, jossa resoluutio vaihtelee jatkuvasti kulloinkin piirrettävän ruudun raskauden mukaan ei ole kuitenkaan kyse, vaan hieman yksinkertaisemmasta metodista.
Käytännössä Steam VR mittaa käytössä olevaan näytönohjaimen suorituskyvyn ja kertoo sen perusteella ohjelmille, millä resoluutiolla sen pitäisi renderöidä ajettavat pelit.
Esimerkiksi tilanteessa, jossa käytössä on HTC:n Vive Pro -virtuaalilasit ja näytönohjain, joka ei jaksa pyörittää pelejä sen natiiviresoluutiolla, laskee Steam VR automaattisesti käytetyn resoluution tasolle, jossa näytönohjaimen suorituskyky on riittävä. Minimiresoluutioksi on asetettu HTC Viven perusmallin ja Oculus Riftin resoluutio, eli 1080x1200 per silmä.
Mikäli käyttäjä ei ole tyytyväinen automatiikan päätöksiin, hän voi käyttää edelleen haluamaansa resoluutiota asettamalla sen erikseen käyttöön Steam VR:n asetuksista.
Lähde: Steam Community :: Group Announcements :: SteamVR
Käytännössä Steam VR mittaa käytössä olevaan näytönohjaimen suorituskyvyn ja kertoo sen perusteella ohjelmille, millä resoluutiolla sen pitäisi renderöidä ajettavat pelit.
Esimerkiksi tilanteessa, jossa käytössä on HTC:n Vive Pro -virtuaalilasit ja näytönohjain, joka ei jaksa pyörittää pelejä sen natiiviresoluutiolla, laskee Steam VR automaattisesti käytetyn resoluution tasolle, jossa näytönohjaimen suorituskyky on riittävä. Minimiresoluutioksi on asetettu HTC Viven perusmallin ja Oculus Riftin resoluutio, eli 1080x1200 per silmä.
Mikäli käyttäjä ei ole tyytyväinen automatiikan päätöksiin, hän voi käyttää edelleen haluamaansa resoluutiota asettamalla sen erikseen käyttöön Steam VR:n asetuksista.
Lähde: Steam Community :: Group Announcements :: SteamVR