Valve julkaisi Steam Deckin purkuvideon

Kaotik

Banhammer
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
14.10.2016
Viestejä
21 614
Valve on julkaissut Steam Deckin purkuvideon, jossa käydään läpi etenkin peukalotattien ja SSD-aseman vaihto, mutta samalla painotetaan ettei niitä ole tarkoitettu käyttäjän vaihdettaviksi.
Valitettavasti videolla ei käydä läpi tai pureta kaikkia käsikonsolimaisen tietokoneen komponentteja.

 

Kaakatus

Tukijäsen
Liittynyt
28.10.2016
Viestejä
368
Täytyy kyllä arvostaa tätä Valven lähestymistapaa: "se on sinun tietokoneesi ja saat tehdä sille mitä haluat".

Tuosta onko osat tarkoitettu itse vaihdettaviksi vai ei jäi vähän kaksijakoinen kuva; vaihto-osia tullaan myymään ja videolla näytetään miten ne vaihdetaan. Lisäksi ilmeisesti takuu ei raukea vaikka laite avataan, vain jos rikot jotain. Eli vaikka konsolin sisukset eivät ole mitään hotswap-tavaraa, niin Valve on kuitenkin suunnitellut, että osia vaihdetaan. Onko se sitten käyttäjä vai joku työkseen elektroniikkaa korjaava, jää käyttäjän päätettäväksi.
 
Liittynyt
18.05.2017
Viestejä
266
Tuosta onko osat tarkoitettu itse vaihdettaviksi vai ei jäi vähän kaksijakoinen kuva; vaihto-osia tullaan myymään ja videolla näytetään miten ne vaihdetaan. Lisäksi ilmeisesti takuu ei raukea vaikka laite avataan, vain jos rikot jotain. Eli vaikka konsolin sisukset eivät ole mitään hotswap-tavaraa, niin Valve on kuitenkin suunnitellut, että osia vaihdetaan. Onko se sitten käyttäjä vai joku työkseen elektroniikkaa korjaava, jää käyttäjän päätettäväksi.
Ideana on varmaan että itse voi vaihtaa tiettyjä osia jos tarve vaatii. Ja tässä valve saa tukea right to repair liikkeeltä samalla. Ei ollenkaan huono.

Linus tech tips katsoi ja kommentoi
 
Liittynyt
29.10.2016
Viestejä
4 076
Perimmäinen syy taitaa olla, että Valvella ei ole mitään valtuutettua huoltoa vaan vastuu huollosta sysätään käyttäjälle.
 
Liittynyt
22.10.2018
Viestejä
9 700
Perimmäinen syy taitaa olla, että Valvella ei ole mitään valtuutettua huoltoa vaan vastuu huollosta sysätään käyttäjälle.
Kyllähän näissä takuu ja myyjän virhevastuu pelaa siinä missä kaikissa muissakin kaupasta ostettavissa laitteissa, vai mitä nyt oikein meinaat? Voihan myyjä/valve myös vaan vaihdattaa kaikki huoltoa vaativat laitteet uusiin ja heittää vanhat karusti kierrätykseen, silloin ei huoltoa tosiaan tarvita.
 

Kapteeni_kuolio

⚓Ledimestari⚓
Team R&T
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
1 797
Valve tekee tossa ehdottomasti oikein; käyttäjällä on oikeus korjata laitteensa itse tai viedä laite korjattavaksi valitsemalleen taholle. Valve tekee tästä helppoa tekemällä laitteen joka on suunniteltu korjattavaksi.

Skaalan toisessa päässä on esim. Apple joka tekee laitteensa niin että niitä on mahdollisimman vaikea ellei jopa mahdoton korjata ja käyttäjä pakotetaan palauttamaan laitteet Applelle jos tulee jotain vikaa. Apple luonnollisesti veloittaa omassa huollossaan monin verroin enemmän mitä korjaukset jossain muualla maksaa.

Good guy Valve!
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
241 000
Viestejä
4 209 696
Jäsenet
71 002
Uusin jäsen
Pera L

Hinta.fi

Ylös Bottom