- Liittynyt
- 22.10.2016
- Viestejä
- 11 864
Tuli tässä ihmeteltyä projektin build-hakemiston kokoa, ja sieltä löytyi yli 400-megainen gch-file.
Tuo on joku precompiled header-file jonne menee jotain datatyyppimäärittelyjä tms muka "nopeuttamaan" käännöstä (suhtaudun tässä tilanteessa tähän hiukan spektisesti).
Mutta kun näitä build-hakemistoja on paljon ja palvelinta, jolla buildeja ajetaan on paljon käyttäjiä, nuo 400-megaiset gch-fileet alkaa tuntumaan.
Onkohan tuon koon optimoinitiin muita vaihtoehtoja kuin vaain lyhentää koodissa luokkien ja funktioiden nimiä, vai voiko sitä saada pienemmäksi jollain komentorivioptioilla jonnekin?
Ja onko mitään helppoa keinoa saada statistiikkaa, että MIKSI tuo gch-file on noin pitkä, mikä siellä sen tilan vie?
Toki koko gch-fileen generoinnin voisi ehkä disabloida mutta se kai hidastaisi käännösaikaa.
Tuo on joku precompiled header-file jonne menee jotain datatyyppimäärittelyjä tms muka "nopeuttamaan" käännöstä (suhtaudun tässä tilanteessa tähän hiukan spektisesti).
Mutta kun näitä build-hakemistoja on paljon ja palvelinta, jolla buildeja ajetaan on paljon käyttäjiä, nuo 400-megaiset gch-fileet alkaa tuntumaan.
Onkohan tuon koon optimoinitiin muita vaihtoehtoja kuin vaain lyhentää koodissa luokkien ja funktioiden nimiä, vai voiko sitä saada pienemmäksi jollain komentorivioptioilla jonnekin?
Ja onko mitään helppoa keinoa saada statistiikkaa, että MIKSI tuo gch-file on noin pitkä, mikä siellä sen tilan vie?
Toki koko gch-fileen generoinnin voisi ehkä disabloida mutta se kai hidastaisi käännösaikaa.