• TechBBS:n politiikka- ja yhteiskunta-alue (LUE ENSIN!)

    Politiikka- ja yhteiskunta-alue on TechBBS-keskustelufoorumilla ala-osio, joka on tarkoitettu poliittisten ja yhteiskunnallisten aiheiden sekä niiden ilmiöiden ja haasteiden käsittelyyn.

    Ohjeistus, säännöt ja rangaistukset koskevat vain tätä aluetta, muilla alueilla on käytössä TechBBS-foorumin tavalliset säännöt.

    Ylläpito valvoo, ohjeistaa ja moderoi keskustelua, mutta ensisijaisesti alueen keskustelijoiden pitäisi pyrkiä aktiivisesti ylläpitämään asiallista keskustelua ja myös selvittämään mahdollisesti syntyviä erimielisyyksiä ilman ylläpidon puuttumista keskusteluun.

Valta Kuuluu Kansalle (VKK)

Kansallisvaltioiden aika on tulossa loppuun. Mutta varmaan paras vaihtoehto olisi riitapukarien Venäjän ja Suomen väliin itsenäinen Karjala.
Suomi voisi antaa loput Karjalan jämät ja Venäjältä Karjalankannas, Laatokan Karjala ja Raja-Karjala.
 
Kansallisvaltioiden aika on tulossa loppuun. Mutta varmaan paras vaihtoehto olisi riitapukarien Venäjän ja Suomen väliin itsenäinen Karjala.
Suomi voisi antaa loput Karjalan jämät ja Venäjältä Karjalankannas, Laatokan Karjala ja Raja-Karjala.
Tai jos vain venäjä pilkottaisiin 10 osaan ja karjala littettäisiin suomeen? Kaikkilla ois kivempaa.
 
En usko että kovinkaan moni oikeasti haluaisi Karjalaa takaisin. Suomi on muutenkin autioitumassa maaseudun osalta, niin kyllä meillä tälläkin hetkellä on tälle 5,5 miljoonaiselle kansalle ihan riittävästi tilaa elää, ei enää tarvetta lisätilalle.
 
En usko että kovinkaan moni oikeasti haluaisi Karjalaa takaisin. Suomi on muutenkin autioitumassa maaseudun osalta, niin kyllä meillä tälläkin hetkellä on tälle 5,5 miljoonaiselle kansalle ihan riittävästi tilaa elää, ei enää tarvetta lisätilalle.
Olishan siellä metsää= puuta teollisuudelle. Ai niin kun eihän sitä enää saa hakata. No kalavesiä olisi kuitenkin.
 
Olishan siellä metsää= puuta teollisuudelle. Ai niin kun eihän sitä enää saa hakata. No kalavesiä olisi kuitenkin.
Uskomaton määrä €:ja pelkästään teiden kunnostukseen. Päätiet saattaa olla ok kunnossa mutta muut mutavelli osastoa. Minusta turha haikailla Karjalan suuntaan vaikka Venäjän propaganda muuta väittääkin.
 
  • Tykkää
Reactions: B12
En usko että kovinkaan moni oikeasti haluaisi Karjalaa takaisin. Suomi on muutenkin autioitumassa maaseudun osalta, niin kyllä meillä tälläkin hetkellä on tälle 5,5 miljoonaiselle kansalle ihan riittävästi tilaa elää, ei enää tarvetta lisätilalle.
No oikeasti ei halua, mutta putin pelkää sitä, onhan se venäjän vinkkelistä ihan kehittynyttä aluetta. Suomalaisille ja EU lähinnä aluetta millä voisi täyttää erämää prosentteja, ja turvavyöhyke, haju rako. kiinaan. Ryöstetyn petsamon voisi kyllä palauttaa ja maksaa korvaukset.

Se että suostuttaisiin korvausta vastaan ottaan edellyttäisi että putin evakoisi venäläiset sun muut sinne siirtämät. Suomalaiset evakoitiin ja aikanaan, ja loput kykenevät ja halukkaat muuttaneet 90 luvulla.
 
En usko että kovinkaan moni oikeasti haluaisi Karjalaa takaisin. Suomi on muutenkin autioitumassa maaseudun osalta, niin kyllä meillä tälläkin hetkellä on tälle 5,5 miljoonaiselle kansalle ihan riittävästi tilaa elää, ei enää tarvetta lisätilalle.
Kannas ois kyllä alue joka ois muuta kuin korpea ja yksittäisiä kyliä.

Mutta joo, itäkarjala on aika karua ja tietöntä, pelkästään fiksuiksi hiekkateiksi saaminen on iso urakka eikä taida lyödä leiville vaikka ilmaiseksi saisi. Silti jokin siinä ajatuksessa viehättää saada karjala takaisin ja itäkarjalaa päälle.
 
Sieltä sitten puoli miljoonaa juoppoa ryssää yhteiskunnan elätettäväksi ja infra kuntoon valtion miljardeilla? Kiitos mutta ei kiitos.
 
En usko että kovinkaan moni oikeasti haluaisi Karjalaa takaisin. Suomi on muutenkin autioitumassa maaseudun osalta, niin kyllä meillä tälläkin hetkellä on tälle 5,5 miljoonaiselle kansalle ihan riittävästi tilaa elää, ei enää tarvetta lisätilalle.

Suomessa on “Lebensraumia" vaikka 50 miljoonan asukkaan tarpeisiin.

Menee vaikka joskus Helsingistä junalla Kemijärvelle, niin saa vähän mittakaavaa miten paljon sitä asumatonta metsää on ja miten harvaan asuttu maa on.

Maaseudut vielä tyhjenevät kiihtyvää tahtia Suomessa asukkaista, niin lähinnä ongelma on siinä että harvaan asuttujen alueiden teitä pitäisl alkaa sulkemaan ja niiden ylläpidosta ainakin verovaroin luopua. Ottakoot halukkaat ne yksityisteinä vastattavakseen omalla kustannuksellaan. Luultavasti ei kiinnosta ketään ottaa ristikseen, kun yksi asuttu talo ehkä ja pari kesämökkiä 15 km tien päässä ja maksaa paljon sen tien ylläpito.

Eli pitäkööt r****t sen Karjalan omana ristinään.

Petsamon alueen nikkeleineen ja Jäämeren sataman voisi ehkä ottaa Suomi, jos vihollismaa niistä haluaa luopua itse ja asukkaat sieltä sitä ennen asuttaa muualle. Luultavasti ei kiinnosta Putinin maata niitä antaa takaisin Suomelle, niin se siitä. Niitä ei todellakaan kannata koskaan alkaa sotimalla yrittää ottaa Suomen takaisin.

Sen Ano Turtiaisen varsinkin saavat pitää siellä ja pistää vaikka miinanpolkijaksi Ukrainan pellolle, jos jotain hyödyllistä siitä tomppelista haluavat. Kukaan ei jää ainakaan Suomesta kaipaamaan.
 
Kuka sitä karjalaa on haikaillut takaisin? Siis päättäjien tasolla, tai edes kansan. Voihan näistä toki aina keskustella.
 
Kuka sitä karjalaa on haikaillut takaisin? Siis päättäjien tasolla, tai edes kansan. Voihan näistä toki aina keskustella.

Putinin hallinnon propagandassa maalaillaan kuvaa, että Suomi olisi tulossa hyökkäämässä R-maahan ja valtaamassa Karjalan itselleen ensimmäisenä askeleena kohti Suur-Suomea.

Ano sitten pöljäkkeenä toistelee noita uuden isäntänsä virsiä.

Ei tainneet putinistit Venäjälläkään arvata millaisen taakan tuosta Anosta itselleen ottivat. Ei mitään hyötyä taatusti siitä ukosta heillekään vaan taakka vain. Eikä edes paikalliseen propagandaan voi hyödyntää kun ei osaa edes yhtään samaa venäjää.
 
Ei tainneet putinistit Venäjälläkään arvata millaisen taakan tuosta Anosta itselleen ottivat. Ei mitään hyötyä taatusti siitä ukosta heillekään vaan taakka vain. Eikä edes paikalliseen propagandaan voi hyödyntää kun ei osaa edes yhtään samaa venäjää.
Eikös Ano just jokunen päivää sitten jossain siellä yliopistossa(opiskelijoille?) höpötellyt jotain paskaa Suomesta?
 
Kuka sitä karjalaa on haikaillut takaisin? Siis päättäjien tasolla, tai edes kansan. Voihan näistä toki aina keskustella.
Ainakin 2000-luvun alussa oli vanhemmassa sukupolvessa vielä semi-aktiivisia "Karjala-takaisin" järjestöjä/ryhmittymiä.

Itse en ole aikaisemmin aktiivisesti kampanjoinut näiden puolesta enkä niin tee nytkään mutta itseasiassa nyt kun Venäjän toimintaa on seurannut 2000-luvulla niin tämä jatkuva joustaminen, anteeksianto ja ymmärtäminen on ollut polttoainetta Venäjän imperialismin moottorille. Näitä alueita (Karjala, Königsberg yms.) ei edes NL kaatumisen jälkeen vaadittu takaisin sillä ajatuksella että jos emme nillitä kaikista historiallisista vääryyksistä niin voidaan siirtyä kohti rauhallista yhteiseloa ja kaupankäyntiä. Ei toiminut.

Jos Euroopalla ja länsimailla olisi selkärankaa niin Venäjän kanssa ei normalisoida suhteita ennen kuin tehdään oikea tilinteko kaikista Venäjän viimeisen 100-200v aikaisista agressioista ja laittomista aluevaltauksista.
 
Ei tarvitse ryssistä puhuttaessa piilotella sitä ilmaisua. Ryssä on ryssä vaikka voissa paistais!
Vittumainen kansa joka aiheuttaa ongelmia lähimailleen. Tämän jo isoisämme toki tiesivät.


Ja mikä oli meininki Isovihan aikana...

Aikaisemmin siitä R sanasta taisi tulla varoitusta tai bännit tällä foorumilla. Taisi olla ennen kuin sen maan sota hyökkäys laajeni Krimiltä koko maahan.

Suomen kieleen sana tuli ruotsin kielen sanasta ryss (venäläinen) ja viron kielen sanasta venelane / rüssa. Alun perin sana oli suomessakin pelkkä neutraali kansallisuutta tarkoittava sana.

Muutaman sodan ja sortotoimien vuoksi. Siis isoviha, pukkuviha, sortovuodet, itsenäistyminen ja talvi- ja jatkosota vuoksi siitä on tullut lähes kirosana Suomessa.

Itsestä olisi kyllä hienoa kun sana palautettaisiin Suomessa kunniaan ja jatkossa aina naapurimaan asukkaita kutsuttaisiin sillä termillä.
 
Aikaisemmin siitä R sanasta taisi tulla varoitusta tai bännit tällä foorumilla. Taisi olla ennen kuin sen maan sota hyökkäys laajeni Krimiltä koko maahan.

Suomen kieleen sana tuli ruotsin kielen sanasta ryss (venäläinen) ja viron kielen sanasta venelane / rüssa. Alun perin sana oli suomessakin pelkkä neutraali kansallisuutta tarkoittava sana.

Muutaman sodan ja sortotoimien vuoksi. Siis isoviha, pukkuviha, sortovuodet, itsenäistyminen ja talvi- ja jatkosota vuoksi siitä on tullut lähes kirosana Suomessa.

Itsestä olisi kyllä hienoa kun sana palautettaisiin Suomessa kunniaan ja jatkossa aina naapurimaan asukkaita kutsuttaisiin sillä termillä.
Lopetan ryssittelyn, kunhan Putler lopettaa sodan, saa kuulan rintaansa seinää vasten kuten tavaritsi Ceaușescun pariskunta aikoinaan ja ryssälä maksaa Ukrainalle kohtuulliset sotakorvaukset.
 
Lopetan ryssittelyn, kunhan Putler lopettaa sodan, saa kuulan rintaansa seinää vasten kuten tavaritsi Ceaușescun pariskunta aikoinaan ja ryssälä maksaa Ukrainalle kohtuulliset sotakorvaukset.
Itse lopetan ryssittelyn kun nuo mainitsemasi on tapahtuneet, ja ryssät osaa käyttäytyä kuten normaali ihmiset seuraavat 100 vuotta. Siihen asti ovat ryssiä.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
309 178
Viestejä
5 243 070
Jäsenet
83 446
Uusin jäsen
typokeke

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom