Valorant (Julkaistu 2.6.2020)

Liittynyt
30.10.2016
Viestejä
602
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
30.10.2016
Viestejä
602
Allekirjoittanut sai eilen closed betaan avaimen, onko muut techiläiset saaneet?
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
48
Ei tullut avainta vaikka striimi tossa pyöri koko illan. Pitää tiistaina yrittää paremmalla onnella uudestaan.
 
Liittynyt
28.11.2017
Viestejä
565
Ei tullut tännekkään avainta vaikka striimi pyöri koko illan päällä. Itekkin koitettava tiistaina uudelleen. Vaikuttaa kyllä mielenkiintoselta peliltä. Varmasti hyvää vaihtelua CS:lle
 
Liittynyt
23.11.2018
Viestejä
643
Itse kyllä odotan peliä, aikanaan tuli cs:ää pelattua paljon. Onhan näitä FPS pelejä vaikka mitä tullut kokeiltua, mutta niin miljoonat ominaisuudet alkaa ahdistamaan ja tälläiset yksinkertaisemmat on mukavia. Jännitetään saisiko huomenna avaimen, auttaakohan jos iskee kaikki streamit auki mitä löytää? :D
 
Liittynyt
23.06.2019
Viestejä
261
Mitäs muuten vaatii että sen avaimen voi saada? Peli kiinnostaa todella paljon, alkanu CS kyllästyttämään. Grafiikat ei ainakaan vielä silmiä hivele, mutta iso plussa siitä että pyörii hyvin miltein jopa taskulaskimella :D
 

Taizuuni

Jai Bhole Ki!
S Y N T H W A V E
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
1 440
Mitäs muuten vaatii että sen avaimen voi saada? Peli kiinnostaa todella paljon, alkanu CS kyllästyttämään. Grafiikat ei ainakaan vielä silmiä hivele, mutta iso plussa siitä että pyörii hyvin miltein jopa taskulaskimella :D
Taitaa taas olla vain twitchin kautta mahdollista päästä.
 
Liittynyt
28.11.2017
Viestejä
565
Niille jotka betaa ovat päässet pelaamaan niin onko peli vaikuttanut miltä? Hyviä kokemuksia vai huonoja? Itselle ei eilenkään koodia tippunut, mutta ilmeisesti tänäänkin voi saada koodeja.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 229
Turpaan tulee niin että tukka lähtee kun en CS:ssää ole harrastanut sitten 1.6, eli kymmeniä vuosia sitten.
Pelillisesti vaikuttaa ihan mukavalta ja pyörii hyvin.
 
Liittynyt
30.10.2016
Viestejä
602
Muutaman pelin kerennyt pelata ja ihan ok vaikuttaa, csgo tullut varmaan yli puoleen vuoteen pelattua.
Abilityt vaatii vielä muistamista yms opettelua.
 
Liittynyt
12.04.2018
Viestejä
362
Ei noita avaimia ainakaan ihan liikaa ole jaossa. Kaippa nuo keksii kohta jakaa niitä muutenkin kun striimien kautta.
Mutta mitä katsellut niin en vieläkään saa mitään käsitystä aseista ja niiden dmg eroista. Näyttää että mikä tahansa pudottaa parilla laakilla päähän, eikä vartaloon montaa enempää vaadi.
 
Liittynyt
23.06.2019
Viestejä
261
Oon tässä nyt monta tuntia per päivä pitänyt striimiä auki taustalla. Viime yöksi jätin myös päälle jos olis beta-avain napsahtanu, mutta ei vaan käy tuuri :D Toivottavasti suurentavat pelaajamäärää betassa jossain kohtaa huomattavasti, että olis paremmat mahikset päästä itekin pelaamaan.
 
Liittynyt
30.10.2016
Viestejä
602
3pv jakoivat 25 000 avainta ja nyt 7. päivästä lähtien 75 000 avainta, ilmeisesti myöhemmin avaavat betan isommille määrille kun kokevat että servut pysyy pystyssä, julkaisu kuitenkin kesällä 2020:thumbsup:
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
361
"Yhdistäminen epäonnistui. Yritä uudelleen."

Onko toi nyt suljettu vai mikä mättää..

EDIT: Popup blokkeri esti.. Toimii
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
22.05.2017
Viestejä
1 768
Jotain 20h tuli pidettyä streamiä auki ja sieltähän se beta-avain yön aikana oli tippunut. Nyt alla 5 peliä, joista 4/5 olen voittanut. Peli on kyllä loistava ja sisään pääsee +3000 "CS:GO-tunnin" jälkeen erittäin helposti. Tässä pelissä on kyllä potentiaalia ja eri tapoja pelata on rajattomasti. Serveiden ja pelin suorituskyky on kyllä kanssa loistavaa. Vahva suositus. Taidan vaihtaa CS:stä tähän kokonaan.

Tässä pelissä oikein korostuu kulmien oikeaoppinen pitäminen, koska liikkumisnopeus on sen verran matala, että mitkään "ferrari peakkaukset" ei oikein toimi. Tämä korostaa samalla myös poraamisen tärkeyttä ja mm. "Molotovien" käyttöä puskiessa.

Olen ehkä rakastunut.

Toivon todella että tähän saataisiin kunnon E-sport skene CS:n rinnalle. Ainoa mikä siinä mietityttää on se, että kuinka viihdyttävää tätä on katsoa ja ymmärtääkö perusjamppa pelistä mitään, koska pelissä on paljon erilaisia abilityja jotka voivat aluksi tuntua sekavilta.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
12.11.2018
Viestejä
370
Toivon todella että tähän saataisiin kunnon E-sport skene CS:n rinnalle. Ainoa mikä siinä mietityttää on se, että kuinka viihdyttävää tätä on katsoa ja ymmärtääkö perusjamppa pelistä mitään, koska pelissä on paljon erilaisia abilityja jotka voivat aluksi tuntua sekavilta.
Dota ja Lol vielä monimutkaisempia kuin Valorant ja esports-skene kukoistaa. En ole huolissani Valorantin esports-skenestä kun tuntuu entiset prot csgo:n ja overwatchin parista olevan hyvin kiinnostuneita. Ja sellainen kuva tullut Riotista että kuuntelevat faneja (toisin kuin Valve).
 
Liittynyt
30.10.2016
Viestejä
602
Aseiden TTK
 
Liittynyt
05.03.2018
Viestejä
22
On kyllä surkea kopio cs gosta ja overwatchista. Tuskinpa tulee mitenkään kummonen peli, lapsille tietty hyvä.
 
Liittynyt
22.05.2017
Viestejä
1 768
On kyllä surkea kopio cs gosta ja overwatchista. Tuskinpa tulee mitenkään kummonen peli, lapsille tietty hyvä.
Eipä tässä ole samaa OW:n kanssa mitään muuta kuin että on ne abilityt, jotka lähinnä vastaa savuja ja molotoveja... Niillä hankitaan siis lähillä infoa ja pelataan aikaa.

Jos kopioksi haluaa sanoa niin fine, mutta surkea se ei ole varsinkaan toimivuudeltaan ja pelattavuudeltaan. Ei tämä toki kaikille ole, mutta jos pääsee yli grafiikoista ja abilityista niin on aika lupaava peli kyseessä. Yksinkertaiset grafiikat on vain etu, koska peli pyörii vaikka perunalla ja kaikki on erittäin selkeää.

Oletkos peliä päässyt kokeilemaan?
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
999
Eipä tässä ole samaa OW:n kanssa mitään muuta kuin että on ne abilityt, jotka lähinnä vastaa savuja ja molotoveja... Niillä hankitaan siis lähillä infoa ja pelataan aikaa.
Pakko nyt sanoa tähän väliin, että kyllä minullakin ensitunnelmat striimien katselun perusteella on valitettavasti aika samat kuin lainaamallasi käyttäjällä. Counter-Strikea olen pelannut 1.4 ajoista lähtien ja CS:GOssa pelitunteja on useampi tuhat.

Tuosta graafisesta ilmeestä tulee itsellänikin ihan väistämättä mieleen lähinnä Overwatch ja Fortnite. Tuollaista jotenkin pehmeää, lähes 'cartoon' tyylistä grafiikkaa. Vielä kun lisätään kuvioon nuo hahmojen yliluonnolliset kyvyt, niin yhteys senkuin vahvistuu. Realistista nimenomaan aikuisille suunnattua räiskintää en tästä suoraan saa, eikä se siten voi koskaan olla suora kilpailija Counter-Strikelle. Tiedän jo nyt lukemattomia CS:GO pelaajia, jotka ovat tuominneet tämän kokeilematta juurikin näiden mainittujen syiden perusteella. Ja heillä on toki siihen oikeus, jos kerran ei halua pelata räiskintäpeliä missä tehdään yliluonnollisia taikoja vaan kaipaa jotain realistisempaa. Olkoon ne taiat vaikutuksiltaan miten samanlaisia kuin molotovit, savut ja flashit. Kohderyhmä on yksinkertaisesti eri ja tämä näyttää enemmän lapsille suunnatulta peliltä.

Minä en kuitenkaan aio tätä kokeilematta tuomita, koska olen tykännyt kyllä Overwatchinkin pelaamisesta silloin tällöin. Tunteja siinä on kuitenkin itselläni reilusti alle 500 ja viimeksi olen tainnut pelata yli vuosi sitten. Counter-Strike vain uppoaa itselleni paremmin. Nyt on kuitenkin striimit auki tästä ja jos se kutsu tipahtaa closed betaan niin testiin menee, mutta tällä hetkellä vähän ounastelen kyllä, että ei tämä CS:GOta tule omissa pelimäärissä valitettavasti korvaamaan.
 
Liittynyt
22.05.2017
Viestejä
1 768
En ajatellut että joku pelaisi CS:ssää grafiikoiden takia, vaan enemmänkin sen pelattavuuden takia. Siitä syystä en oikein välitä, että halutaanko pelin näyttävän realistiselta vai ei. Siksi myös mieluummin vertaan sitä varsinaista gameplayta, enkä grafiikoita muihin peleihin.

Se minusta on aina ollut hieman hassua, että kuinka moni tämän tyylisiä grafiikoita sanoo lapsellisiksi ja samalla kone, näppäimistö, hiiri ja muut vermeet vilkkuvat sateenkaaren väreissä. :D

Pääasia silti on, että on kilpailua ja valinnanvaraa
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
12.11.2018
Viestejä
370
Aika väsynyttä omasta mielestä arvottaa fps:ää grafiikkatyylin värikkyyden perusteella mutta jokainen tavallaan. Csgo varmasti säilyttää paikkansa suosittuna mutta varmasti esim. Overwatchin yleisöä Valorant tulee viemään.
 
Liittynyt
22.05.2017
Viestejä
1 768
Aika väsynyttä omasta mielestä arvottaa fps:ää grafiikkatyylin värikkyyden perusteella mutta jokainen tavallaan. Csgo varmasti säilyttää paikkansa suosittuna mutta varmasti esim. Overwatchin yleisöä Valorant tulee viemään.
Eikös muutenkin valtaosa ruuvaa mm. digital vibrancea ylös (minäkin), jotta CS:GO olisi juurikin hieman värikkäämpi ja näin ollen selkeämpi. Se kun tuppaa olemaan "vakiona" aika harmaa. Hassua.

Mutta joo... Jos E-sport peliltä halutaan selkeyttä ja hyvää suorituskykyä, niin tuollaiset "cartoon'ish" grafiikathan on siihen kyllä erityisen sopivat. Eivät toki ole kaikkien mieleen.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
25.10.2016
Viestejä
144
Eikös muutenkin valtaosa ruuvaa mm. digital vibrancea ylös (minäkin), jotta CS:GO olisi juurikin hieman värikkäämpi ja näin ollen selkeämpi. Se kun tuppaa olemaan "vakiona" aika harmaa. Hassua.

Mutta joo... Jos E-sport peliltä halutaan selkeyttä ja hyvää suorituskykyä, niin tuollaiset "cartoon'ish" grafiikathan on siihen kyllä erityisen sopivat. Eivät toki ole kaikkien mieleen.
Pienenä offtopiccina niin ainakin CS:GO:n alkuperäisissä mapeissa oli pakko ruuvata vibrance ylös koska peli oli tosissaan harmaa ja sen avulla oli paljon helpompi erottaa asioita, siinä missä nytten kentät on huomattavasti värikkäämpiä paria poikkeusta lukuunottamatta.

Mutta itse Valoranttiin niin tullut nyt 5 peliä pelattua ja vaikuttaa oikein mukavalta, vaikkakin menee itsellä melko paljon totullessa eri hahmoihin ja niiden kykyihin. Huomannu itse, että koittaa sprayta liikaa vaikka burstit huomattavasti paremmin hallittavissa tässä pelissä. Eiköhän se kuhan muutaman pelin lisää saa alle ja sparraa burstaamista niin alkaisi itelläkin onnistaa.
 
Liittynyt
12.11.2018
Viestejä
370
Itse vielä odottelen kutsua betaan. Varmaan 20h pitänyt striimejä auki mutta ei ole vielä tärpännyt.
 

Konttu

Tukijäsen
Liittynyt
03.03.2017
Viestejä
1 107
Noniin.. lopahti mielenkiinto tähäkkin, eipä tarvia streameissä enää kärkkyä pääsyn toivossa. Ei ole tukea Ultrawidelle 21:9. o_O
 
Liittynyt
07.10.2017
Viestejä
1 100
Kai ne tekee noille grafiikoille vielä jotain? Hirveen näkönen peli.. . Jostai n 2000 luvun alusta. Csgo:kin on paljon paremman näkönen.
Pelin idea vaikuttaa mielenkiintoselta, vaikka onki aika suora kopio CS:stä. Overwatchista vaikutteita hyvin vaikea löytää. Cs kranut vaa muutettu abilityiks, muuten sama ku cs
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
999
En ajatellut että joku pelaisi CS:ssää grafiikoiden takia, vaan enemmänkin sen pelattavuuden takia. Siitä syystä en oikein välitä, että halutaanko pelin näyttävän realistiselta vai ei. Siksi myös mieluummin vertaan sitä varsinaista gameplayta, enkä grafiikoita muihin peleihin.
Se minusta on aina ollut hieman hassua, että kuinka moni tämän tyylisiä grafiikoita sanoo lapsellisiksi ja samalla kone, näppäimistö, hiiri ja muut vermeet vilkkuvat sateenkaaren väreissä. :D
Enhän minä sanonut, että kukaan pelaa CS vain ja ainoastaan grafiikoiden takia? Oiot tässä nyt mutkia suoraksi. Kyse on nimenomaan siitä kokonaisuudesta. Monet tuhansien tuntien CS pelaajakavereista ovat nyt vain ihan oikeasti minulle sanoneet tästä pelistä keskustellessa, että eivät aio edes kokeilla kun näyttää graaffiselta ilmeeltään lähinnä animaatiolta ja pelissä on jotain yliluonnollisia kädestä lähetettäviä taikoja. Edelleen, minun mielestäni nämä ovat vain aivan selvästi täysin eri kohderyhmälle suunnattuja. Tämä peli on kuin CS lapsille, CS on sitten taas realistisempi ja enemmän aikuiseen makuun osuva. Sekä graaffiselta ilmeeltään, että pelin muilta osin.

Ihan samalla tavalla se menee muissa peleissä. Esimerkiksi PUBG vs Fortnite. Kovinkaan moni PUBG:in pelaaja ei vain osaa, pysty tai halua arvostaa Fortniteä kovin korkealle, vaikka "täysin vastaavasta pelistä ja suorasta kilpailijasta on kyse". Monet eivät kuitenkaan näe että nämä pelit edes kilpailisivat todellisuudessa samassa sarjassa, vaan nimenomaan Fortniten graaffinen ilme ja esimerkiksi taianomainen rakennusten luominen tyhjästä pelin tiimellyksessä tekee pelistä vain kovin erilaisen ja eri kohderyhmään osuvan. Toiset tykkää PUBGista, kun graafinen ulkoasu on realistisempi ja mitään suojaseiniä ei voi luoda tyhjästä eteen. Ja ihan tyhjällä mututuntumalla uskaltaisin väittää, että Fortniten pelaajakunta on keskimäärin huomattavasti nuorempaa kuin PUBGin. Olen kokeillut Fortniteä, en tykännyt. Minäkin kuulun siis tässä vertailussa siihen PUBG-kannattajaryhmään em. syiden takia.

Ja siis minä olen itse kyllä täysin valmis antamaan tälle mahdollisuuden - kuten sanoin, olen tykännyt myös Overwatchin pelaamisesta aika ajoin. Tämä voi olla ihan viihdyttävä peli ja mukava pelata, mutta en siitä huolimatta näe tätä suorana kilpailijana Counter-Strikelle ja ennustankin, että lopulta kyse on tosiaan vähän eri kohderyhmän pelistä. CS:GO voi varmasti oikein hyvin myös tämän pelin julkaisun jälkeen.

PS. Kyllä ne RGB-valohärpäkkeetkin on mielestäni vähän "jonnetouhuja". En itse omista ainuttakaan RGB-härpäkettä enkä näe mitään syytä maksaa yli 100€ jostain näppäimistöstä vilkkuvalojen takia. Minulle riittää tälläinen ihan perus Logitechin 20€ näppäimistö ilman valoja oikein hyvin :) toisaalta olenkin jo lähempänä keski-ikää kuin teinivuosiani ja pelaamiseltani haen nimenomaan hyvää pelikokemusta - ja siihen hyvään pelikokemukseen vaikuttaa omalla kohdallani myös pelin grafiikka ja realistisuus. Hyvää pelikokemusta ei vain tee satojen eurojen Razer-brändätyt vilkkuvalot tai komealta näyttävät taiat ruudulla. Ei siis ainakaan itselleni.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
07.10.2017
Viestejä
1 100
En ajatellut että joku pelaisi CS:ssää grafiikoiden takia, vaan enemmänkin sen pelattavuuden takia. Siitä syystä en oikein välitä, että halutaanko pelin näyttävän realistiselta vai ei. Siksi myös mieluummin vertaan sitä varsinaista gameplayta, enkä grafiikoita muihin peleihin.

Se minusta on aina ollut hieman hassua, että kuinka moni tämän tyylisiä grafiikoita sanoo lapsellisiksi ja samalla kone, näppäimistö, hiiri ja muut vermeet vilkkuvat sateenkaaren väreissä. :D

Pääasia silti on, että on kilpailua ja valinnanvaraa
Siis mun mielestä grafiikoiden realistisuus ja hyvältä näyttäminen on kaks ihan eri asiaa. Overwatchissa on hyvännäköset grafiikat vaikkei olekaan realistiset, sitten taas csgo:ssa vastaavasti on realistisen näköset hyvät grafiikat.

Valoranttia ei voi edes verrata näihin kahteen grafiikoiden osalta. Valorantin grafiikat on niin amatöörimaisesti tehty ettei kyse edes enään ole mielipiteestä. Tätä peliä ei voi verrata yhteenkään nykyaikaseen peliin grafiikoiden osalta.

Pelattavuus nyt ilmeisesti on ihan hyvä kun jengi sitä kehuu.
 
Liittynyt
22.05.2017
Viestejä
1 768
Mielipiteitä saa toki olla, mutta se vain tuntuu niin absurdilta että tällaisessa pelissä tuijotetaan niin paljon grafiikoita. Vähän sama kuin valitsisi autourheilussa lajin autojen ulkonäön perusteella?
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
353
Mielipiteitä saa toki olla, mutta se vain tuntuu niin absurdilta että tällaisessa pelissä tuijotetaan niin paljon grafiikoita. Vähän sama kuin valitsisi autourheilussa lajin autojen ulkonäön perusteella?
Itselle pelin ulkonäkö merkkaa aika paljon, Miksi käyttäisin aikaani sellaiseen joka näyttää omasta mielestäni paskalta. Tästä syystä itseltä jäänyt esim borderlandsit pelaamatta, kokeiltu on mutta en vain pysty.
Samasta syystä useat animet/piirretyt jäävät itseltä katsomatta, jos ei piirrostyyli nappaa niin ihan sama kuinka kehuttu tarina, ei vain pysty.
Tietysti tätäkin kokeilen ennenkuin täysin lyttään, tulee vain joku mobiilipeli mieleen ulkoasusta.
 
Liittynyt
07.10.2017
Viestejä
1 100
Mielipiteitä saa toki olla, mutta se vain tuntuu niin absurdilta että tällaisessa pelissä tuijotetaan niin paljon grafiikoita. Vähän sama kuin valitsisi autourheilussa lajin autojen ulkonäön perusteella?
Tälläisen esports pelin ei tosiaan tartte olla grafiikoiltaan mitään huippuluokkaa, mutta rajansa kaikella. Olisivat voineet edes keskinkertaisen näköisen tästä pelistä tehdä grafiikoiden osalta.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
999
Mielipiteitä saa toki olla, mutta se vain tuntuu niin absurdilta että tällaisessa pelissä tuijotetaan niin paljon grafiikoita. Vähän sama kuin valitsisi autourheilussa lajin autojen ulkonäön perusteella?
Minä puolestani en ymmärrä mikä siitä tekee niin absurdia tai miksi se on niin vaikea ymmärtää että monet muut ajattelevat toisin. Tässä nyt vain on eri kohderyhmiä ja en ymmärrä miksi sitä ei voi hyväksyä. Otetaan esimerkki leffoista; katsotko mielelläsi jotain 40-80-luvun elokuvia? Kyllä, niillekkin löytyy kohderyhmänsä ja juonellisesti hyviä elokuvia on tehty myös tuolloin. Edelleen jotkut fiilistelevät noitakin elokuvia ja pitävät niitä arvossaan. Tykkäävät. Sitten taas toisaalta on ihmisiä, joita ei voisi vähempää kiinnostaa katsoa jotain noin vanhaa leffaa VHSrip kuvanlaadulla, vaikka juoni olisi miten hyvä ja leffa aikanaan hehkutettu.

Ja edelleen kun kyse ei ole vain grafiikoista vaan siitä kokonaisuudesta. Esimerkiksi CS:GO, Battlefield ja Call of Duty kilpailevat jopa mielestäni enemmän samassa sarjassa kuin tämä peli ja CS:GO. Siksi, että nämä mainitut pelit pyrkivät realistisempaan grafiikkaan JA ne ovat muutenkin realistisia räiskintäpelejä. Kyse ei ole vain grafiikasta, koita nyt ymmärtää hyvä mies se. Kyse on kokonaisuudesta.

Loppupeleissä tässä pelissä ainoa oikea yhtäläisyys Counter-Striken kanssa on pelimuoto, matsin rakenne ja esimerkiksi ostettavien aseiden lähes täysi kopiointi. Kaikki muu tekee siitä kuitenkin varsin erilaisen pelin - ja tuo kaikki muu on kovin usein se mikä ihan oikeasti määrittää minkälaiset henkilöt tätä tulevat pelaamaan ja tykkäävät. Monet ikäiseni ihmiset kun eivät vain jaksa innostua animaatigrafiikoista ja taikojen tekemisestä, oli pelattavuus sitten ihan mitä tahansa. Tämä on fakta ja se ei siitä inttämällä muutu. Kannattaisi ehkä ennemminkin laajentaa omaa ymmärrystään ja koittaa tajuta miksi näin on.

Minä itse olen avoinmielinen ja aion tätäkin kokeilla jos se beta-avain joskus tippuu. 30h+ ollut nyt striimit päällä eikä ole näkynyt. Mutta edelleen, suoraa kilpailijaa Counter-Strikelle ja sen pelaajakunnalle en tästä saa kyllä mitenkään. Aivan eri kohderyhmän peli. Katsotaan vaikka kahden vuoden päästä, kuinka pahasti CS:GO pelaajamäärät tipahtivat tämän julkaisussa ja kuinka moni lopulta siirtyi tämän pariin ihan kokonaan. Itse veikkaan, että ei kovin moni.
 
Liittynyt
13.11.2016
Viestejä
1 516
Valorant ei pelinä itseäni juuri kiinnosta, kuten ei Global Offensivekaan - sen sijaan kiinnostaa erittäin paljon nähdä miten tuo pro-skene alkaa rakentua. CS:GO turnaukset ovat todella viihdyttävää seurattavaa ja jos tämän ympärille rakentuu jotain saman tasoista skeneä niin eiköhän sitä tule seurattua. Varsinkin metan rakentuminen näin uudessa pelissä ottaa varmasti aikansa ja huipputiimit kehittelevät omat strategiansa eri mappeihin.

Ihan samalla tavalla se menee muissa peleissä. Esimerkiksi PUBG vs Fortnite. Kovinkaan moni PUBG:in pelaaja ei vain osaa, pysty tai halua arvostaa Fortniteä kovin korkealle, vaikka "täysin vastaavasta pelistä ja suorasta kilpailijasta on kyse". Monet eivät kuitenkaan näe että nämä pelit edes kilpailisivat todellisuudessa samassa sarjassa, vaan nimenomaan Fortniten graaffinen ilme ja esimerkiksi taianomainen rakennusten luominen tyhjästä pelin tiimellyksessä tekee pelistä vain kovin erilaisen ja eri kohderyhmään osuvan. Toiset tykkää PUBGista, kun graafinen ulkoasu on realistisempi ja mitään suojaseiniä ei voi luoda tyhjästä eteen. Ja ihan tyhjällä mututuntumalla uskaltaisin väittää, että Fortniten pelaajakunta on keskimäärin huomattavasti nuorempaa kuin PUBGin. Olen kokeillut Fortniteä, en tykännyt. Minäkin kuulun siis tässä vertailussa siihen PUBG-kannattajaryhmään em. syiden takia.
Melkein väittäisin että Fortniten nuori pelaajakunta johtuu nimenomaan siitä, että valtaosa nykyisistä pelaajita on nuoria - ihmiset kun nyt tavallisesti ajautuvat pelaamaan pelejä samanikäistensä kanssa. Realistisuudesta puhuttaessa voitaneen mainita räjähdyksenkestävät puuhökkelit kaikissa battle royale peleissä Fortnitea lukuunottamatta.
 
Liittynyt
12.04.2018
Viestejä
362
Ohan tässä graffat tyylitelty vähän LOL:in suuntaan mikä nyt ei liene yllätys, mutta minun mielestä ne on hyvin selkeät, erottaa kyllä mitä tapahtuu. Muuten vaikuttaa aika cs1.6 maiselta tuo liikkuminen ja ampuminen. Noh näistä vaikutelmat vaan streameista että tiedäppä siitä sitten, avainta ei ole tippumassa niin kahtoo sitten kun joskus julkaistaan kaikille.
 
Liittynyt
22.05.2017
Viestejä
1 768
Minä puolestani en ymmärrä mikä siitä tekee niin absurdia tai miksi se on niin vaikea ymmärtää että monet muut ajattelevat toisin. Tässä nyt vain on eri kohderyhmiä ja en ymmärrä miksi sitä ei voi hyväksyä. Otetaan esimerkki leffoista; katsotko mielelläsi jotain 40-80-luvun elokuvia? Kyllä, niillekkin löytyy kohderyhmänsä ja juonellisesti hyviä elokuvia on tehty myös tuolloin. Edelleen jotkut fiilistelevät noitakin elokuvia ja pitävät niitä arvossaan. Tykkäävät. Sitten taas toisaalta on ihmisiä, joita ei voisi vähempää kiinnostaa katsoa jotain noin vanhaa leffaa VHSrip kuvanlaadulla, vaikka juoni olisi miten hyvä ja leffa aikanaan hehkutettu.

Ja edelleen kun kyse ei ole vain grafiikoista vaan siitä kokonaisuudesta. Esimerkiksi CS:GO, Battlefield ja Call of Duty kilpailevat jopa mielestäni enemmän samassa sarjassa kuin tämä peli ja CS:GO. Siksi, että nämä mainitut pelit pyrkivät realistisempaan grafiikkaan JA ne ovat muutenkin realistisia räiskintäpelejä. Kyse ei ole vain grafiikasta, koita nyt ymmärtää hyvä mies se. Kyse on kokonaisuudesta.

Loppupeleissä tässä pelissä ainoa oikea yhtäläisyys Counter-Striken kanssa on pelimuoto, matsin rakenne ja esimerkiksi ostettavien aseiden lähes täysi kopiointi. Kaikki muu tekee siitä kuitenkin varsin erilaisen pelin - ja tuo kaikki muu on kovin usein se mikä ihan oikeasti määrittää minkälaiset henkilöt tätä tulevat pelaamaan ja tykkäävät. Monet ikäiseni ihmiset kun eivät vain jaksa innostua animaatigrafiikoista ja taikojen tekemisestä, oli pelattavuus sitten ihan mitä tahansa. Tämä on fakta ja se ei siitä inttämällä muutu. Kannattaisi ehkä ennemminkin laajentaa omaa ymmärrystään ja koittaa tajuta miksi näin on.

Minä itse olen avoinmielinen ja aion tätäkin kokeilla jos se beta-avain joskus tippuu. 30h+ ollut nyt striimit päällä eikä ole näkynyt. Mutta edelleen, suoraa kilpailijaa Counter-Strikelle ja sen pelaajakunnalle en tästä saa kyllä mitenkään. Aivan eri kohderyhmän peli. Katsotaan vaikka kahden vuoden päästä, kuinka pahasti CS:GO pelaajamäärät tipahtivat tämän julkaisussa ja kuinka moni lopulta siirtyi tämän pariin ihan kokonaan. Itse veikkaan, että ei kovin moni.
Vai että ei kilpaile CS:n kanssa? Kannattaa ensin kokeilla pelata itse ja tehdä johtopäätökset sitten? Pelaaminen kun on hyvin lähellä CS:ssää...

Käsket ensin minun katsoa kokonaiskuvaa, mutta kuitenkin itse lasket BF:n ja COD:n suoremmiksi kilpailijoiksi CS:lle kuin Valorantin, koska niitä yhdistää realistisemmat grafiikat? Eihän tuossa ole järjen hiventäkään?

BF ja COD lähempänä CS:ssää? BF, CS ja COD realistisia? Jos kokee, että nämä pelit ovat realistisia, tai että BF ja COD ovat lähempänä CS:ssää kuin Valorant, niin jotakin on pielessä. Lyhyesti: CS ja Valorant ovat molemmat taktisia shoottereita, kun taas BF ja COD ovat kasuaalia "aivot narikkaan" räiskintää.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
999
Käsket ensin minun katsoa kokonais kuvaa, mutta kuitenkin itse lasket BF:n ja COD:n suoremmiksi kilpailijoiksi CS:lle kuin Valorantin, koska niitä yhdistää realistisemmat grafiikat? Eihän tuossa ole järjen hiventäkään?

BF ja COD lähempänä CS:ssää? BF, CS ja COD realistisia? Jos kokee, että nämä pelit ovat realistisia, tai että BF ja COD ovat lähempänä CS:ssää kuin Valorant, niin jotakin on pielessä. Lyhyesti: CS ja Valorant ovat molemmat taktisia shoottereita, kun taas BF ja COD ovat kasuaalia "aivot narikkaan" räiskintää.
Ymmärrän tämän kyllä. Mutta keskityt nyt liikaa taas siihen grafiikkaan. Yritä nyt jo ymmärtää, että se ei missään nimessä ole se pääpointti. Ihmisiä vain on erilaisia, ja monelle "turn-off" peleissä on automaattisesti se, että pelimekaniikoissa on jotain täysin yliluonnollista ja mahdotonta oikeassa elämässä. Tiedän varsin hyvin, että BF ja CoD ovat aivot narikkaan -räiskintää ja eivät siis täten kilpaile missään eSports scenessä Counter-Striken kanssa samassa sarjassa missään nimessä. Se pitäisi olla kaikille ihan selvää.

Yritän vain saada sinut ymmärtämään niitä muitakin mielipiteitä. Itse esimerkiksi tykkään pelata myös BF ja CoD vaikka ne eivät mitään kunnon eSports pelejä olekkaan. Ne kuitenkin istuvat täysin omaan makuuni, koska grafiikka on realistista ja taistellaan realistisin metodein, ilman yliluonnollisia kykyjä. Olen pelannut kumpaakin, Battlefieldiä ja Call of Dutya enemmän kuin esimerkiksi Overwatchia.

Silti CS vie näistä kaikista voiton pelitunneissa. Mutta koko homman pointtina on se; että on lukemattomia kaltaisiani ihmisiä jotka eivät yksinkertaisesti lähtökohtaisesti innostu ollenkaan jos grafiikat vastaavat lasten animaatiota ja mukana on yliluonnollisia kykyjä. Se on aivan yksi ja sama mikä on pelin eSport "arvo", pelattavuus tai mikään muu vastaava siinä vaiheessa. Kun ei innosta, niin ei vaan innosta. Itse en tunne yhtäkään henkilöä joka esimerkiksi valitsisi pelinsä ajatellen ensiksi eSports mahdollisuuksien kannalta tai elättelisi jotain toiveita oikeasta peliammattilaisuudesta. Minä puhun nyt ihan yksinkertaisesti pelin pelattavuudesta ja yleisestä viihdyttävyydestä ns. casual-gamerin näkökulmasta, joka on kuitenkin esimerkiksi siinä CS:GOssa lvl 8 FaceItissä ja omannut Steam-tilin (ja CS:n) yli 16 vuotta. Siis kauemmin, kuin mitä on edes ikää monella jotka tästä pelistä varmasti innostuu.

Koita nyt hyvä mies tajuta, että todellakaan jokainen CS:GO peluri ei pelaa sitä peliä vain siksi, että se on hyvä eSports peli ja mikä tahansa peli vastaavillla mekanismeilla voisi sen korvata. Se nyt ei vain toimi niin. Jos grafiikat ja yliluonnollisuudet ei miellytä, niin peli jää hyllyyn ja CS:GO viihdyttää jatkossakin. Minä kuulun nimenomaan siihen jengiin, joka pelaa CS:GOta kunnon kilpailua halutessa (ja reilusti eniten), valitsen PUBGin kaikista mahdollista battle royale peleistä ja aivot narikkaan räiskintänä toimii lähinnä BF ja CoD jos jotkut. Overwatch on itselleni jo iso poikkeus, mutta sekään ei ole tällä hetkellä edes asennettuna koneella ja olen pelannut yli vuosi sitten viimeksi.

Luulen siis tietäväni varsin hyvin mistä puhun kun yritän sinulle tätä asiaa selittää. Ja kaltaisiani pelaajia on paljon, lähes kaikki omanikäiset CSGO-kaverini kenen kanssa olen tästäkin pelistä keskustellut. Voit joko hyväksyä sen tai inttää, että tämä on varmasti CS korvaaja. Minä taas väitän että ihan omiin kokemuksiini perustuen näin ei ole. Kyse on eri kohderyhmän pelistä.
 
Liittynyt
22.05.2017
Viestejä
1 768
Ymmärrän tämän kyllä. Mutta keskityt nyt liikaa taas siihen grafiikkaan. Yritä nyt jo ymmärtää, että se ei missään nimessä ole se pääpointti. Ihmisiä vain on erilaisia, ja monelle "turn-off" peleissä on automaattisesti se, että pelimekaniikoissa on jotain täysin yliluonnollista ja mahdotonta oikeassa elämässä. Tiedän varsin hyvin, että BF ja CoD ovat aivot narikkaan -räiskintää ja eivät siis täten kilpaile missään eSports scenessä Counter-Striken kanssa samassa sarjassa missään nimessä. Se pitäisi olla kaikille ihan selvää.

Yritän vain saada sinut ymmärtämään niitä muitakin mielipiteitä. Itse esimerkiksi tykkään pelata myös BF ja CoD vaikka ne eivät mitään kunnon e-Sports pelejä olekkaan. Ne kuitenkin istuvat täysin omaan makuuni, koska grafiikka on realistista ja taistellaan realistisin metodein, ilman yliluonnollisia kykyjä. Olen pelannut kumpaakin, Battlefieldiä ja Call of Dutya enemmän kuin esimerkiksi Overwatchia.

Silti CS vie näistä kaikista voiton pelitunneissa. Mutta koko homman pointtina on se; että on lukemattomia kaltaisiani ihmisiä jotka eivät yksinkertaisesti lähtökohtaisesti innostu ollenkaan jos grafiikat vastaavat lasten animaatiota ja mukana on yliluonnollisia kykyjä. Se on aivan yksi ja sama mikä on pelin eSport "arvo", pelattavuus tai mikään muu vastaava siinä vaiheessa. Kun ei innosta, niin ei vaan innosta. Itse en tunne yhtäkään henkilöä joka esimerkiksi valitsisi pelinsä ajatellen ensiksi eSports mahdollisuuksien kannalta tai elättelisi jotain toiveita oikeasta peliammattilaisuudesta. Minä puhun nyt ihan yksinkertaisesti pelin pelattavuudesta ja yleisestä viihdyttävyydestä ns. casual-gamerin näkökulmasta, joka on kuitenkin esimerkiksi siinä CS:GOssa lvl 8 FaceItissä ja omannut Steam-tilin (ja CS:n) yli 16 vuotta. Siis kauemmin, kuin mitä on edes ikää monella jotka tästä pelistä varmasti innostuu.

Koita nyt hyvä mies tajuta, että todellakaan jokainen CS:GO peluri ei pelaa sitä peliä vain siksi, että se on hyvä eSports peli ja mikä tahansa peli vastaavillla mekanismeilla voisi sen korvata. Se nyt ei vain toimi niin. Jos grafiikat ja yliluonnollisuudet ei miellytä, niin peli jää hyllyyn ja CS:GO viihdyttää jatkossakin. Minä kuulun nimenomaan siihen jengiin, joka pelaa CS:GOta kunnon kilpailua halutessa (ja reilusti eniten), valitsen PUBGin kaikista mahdollista battle royale peleistä ja aivot narikkaan räiskintänä toimii lähinnä BF ja CoD jos jotkut. Overwatch on itselleni jo iso poikkeus, mutta sekään ei ole tällä hetkellä edes asennettuna koneella ja olen pelannut yli vuosi sitten viimeksi.

Luulen siis tietäväni varsin hyvin mistä puhun kun yritän sinulle tätä asiaa selittää. Ja kaltaisiani pelaajia on paljon, lähes kaikki omanikäiset CSGO-kaverini kenen kanssa olen tästäkin pelistä keskustellut. Voit joko hyväksyä sen tai inttää, että tämä on varmasti CS korvaaja. Minä taas väitän että ihan omiin kokemuksiini perustuen näin ei ole. Kyse on eri kohderyhmän pelistä.
Mutta kun en ole väittänyt sen korvaavan CS:ssää? Mietin vain ääneen että miksi grafiikoita painotetaan niin paljon? Abilityista taas en sanonut mitään muuta kuin, että ne vastaavat yllättävän paljon CS:n utilitya.

Yht'äkkiä olenkin muka väittämässä että jokaisen tulisi rakastaa tätä tai että CS kuolee...

Mitä tätä nyt ennättänyt pelaamaan sen 10h, niin peleissä mikkiä käyttäneistä valtaosa tuntui olevan kyllä ihan suht kypsää porukkaa.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
999
Mutta kun en ole väittänyt sen korvaavan CS:ssää? Mietin vain ääneen että miksi grafiikoita painotetaan niin paljon? Abilityista taas en sanonut mitään muuta kuin, että ne vastaavat yllättävän paljon CS:n utilitya.

Yht'äkkiä olenkin muka väittämässä että jokaisen tulisi rakastaa tätä tai että CS kuolee...

Mitä tätä nyt ennättänyt pelaamaan sen 10h, niin peleissä mikkiä käyttäneistä valtaosa tuntui olevan kyllä ihan suht kypsää porukkaa.
Asia kunnossa. Se olikin kaikki mitä halusin, eli että ymmärrämme toisiamme ja ollaan samalla sivulla. Sinun ihan ensimmäinen kommenttisi tässä ketjussa laittoi minut olettamaan, että odotat tämän aika varmasti korvaavan CSn monelta osin. Siis nämä kommentit

sisään pääsee +3000 "CS:GO-tunnin" jälkeen erittäin helposti. Tässä pelissä on kyllä potentiaalia ja eri tapoja pelata on rajattomasti. Serveiden ja pelin suorituskyky on kyllä kanssa loistavaa. Vahva suositus. Taidan vaihtaa CS:stä tähän kokonaan.
Lisäksi sanoit että "ainoa asia" joka mietityttää on lähinnä ulkopuolisten viihtyvyys peliä katsellessa.

Toivon todella että tähän saataisiin kunnon E-sport skene CS:n rinnalle. Ainoa mikä siinä mietityttää on se, että kuinka viihdyttävää tätä on katsoa ja ymmärtääkö perusjamppa pelistä mitään, koska pelissä on paljon erilaisia abilityja jotka voivat aluksi tuntua sekavilta.
Halusin siis näiden kommenttien perusteella tuoda vain ilmi minun (ja monen muun) pitkän linjan CS:GO pelurin mietteitä. Ei sen kummempaa. Minä en usko, että tästä pelistä on korvaajaksi eikä usko monet muutkaan. Kun se kokonaisuus on aivan erilainen kuin näissä realistisemmissa räiskinnöissä ja se nyt vaan sattuu olemaan aika tärkeä kriteeri monelle pelaajalle. Ja siinä vaiheessa ei se pelin eSports arvo paina vaakakupissa ollenkaan, kun lähes kenelläkään ei mitään realistisia tavotteita eSports-ammatilaisuudesta kuitenkaan ole. Pelejä pelataan yleensä ihan muista syistä.

Mukava kuulla, että tässäkin pelissä löytyy kypsää porukkaa ja se luo toivoa, että tästä tosiaan voisi tulla itsellekkin yksi pelattava peli kirjastoon ihan vain vaihtelun vuoksi. Saisi nyt vain se beta-avain tippua niin pääsisi oikeasti kokeilemaan. Kauanko olette keskimäärin joutuneet odottamaan/katsomaan striimejä että sellaisen on saanut?
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
51
Minä itse olen avoinmielinen ja aion tätäkin kokeilla jos se beta-avain joskus tippuu. 30h+ ollut nyt striimit päällä eikä ole näkynyt.
Avaimen saa myös offlinessä sen jälkeen kun katsonut sen +2h. Nostaa mahdollisuutta saada avain jos jatkaa katselua, mutta ei ilmeisesti kovinkaan merkittävästi.
 
Liittynyt
12.11.2018
Viestejä
370
Kyllähän tuo Valorant vaikuttaisi eniten juuri CS:ään vertautuvan mekaanikoiden puolesta. En edelleenkään kyllä ymmärrä miten se taikojen tekeminen vaikuttaa siihen esports-uskottavuuteen. Taikoja taidetaan tehdä Dotassa ja Lolissakin? Mutta joo, alkaa mennä offtopiciksi. Jos pelin mekaniikat tukevat sitä kilpailullisuutta ja kehittäjät kuuntelee yhteisöä niin itselle on aika merkityksetöntä miten se hahmo valottaa kulman takana olevan vihollisen, taialla tai flashbangilla. Toki kaikilla saa omat mieltymykset olla mutta toivoisin että Valorantia ei kokeilematta tuohon lastenpelikategoriaan laiteta.
 
Liittynyt
30.10.2016
Viestejä
602
Lähemmäs parikymmentä peliä jo pelannut. Itse ainakin tykännyt pelata, servuissa ei ole ollut minkäänlaista lagimista yms, pyörii kuin unelma. Abilityt toimii mielestäni hyvin ja sopii pelin tyyliin, Abilityt vaatii aika paljon opettelimisesta ja niiden hyödyntämiseen löytyy lukemattomia tapoja.
Kypsää porukkaa ainakin itsellä on tullut vastaan mitä pelannut, enkä omasta mielestä laittaisi tätä peliä lastenpelikategoriaan :tup:
 
Liittynyt
22.05.2017
Viestejä
1 768
Lähemmäs parikymmentä peliä jo pelannut. Itse ainakin tykännyt pelata, servuissa ei ole ollut minkäänlaista lagimista yms, pyörii kuin unelma. Abilityt toimii mielestäni hyvin ja sopii pelin tyyliin, Abilityt vaatii aika paljon opettelimisesta ja niiden hyödyntämiseen löytyy lukemattomia tapoja.
Kypsää porukkaa ainakin itsellä on tullut vastaan mitä pelannut, enkä omasta mielestä laittaisi tätä peliä lastenpelikategoriaan :tup:
Suorituskyvystä voi kyllä jo antaa pisteet Riotille. Pelaan tätä Ryzen 1700:lla ja fps +200 lähes kaiken aikaa. Pyörii erittäin sulavasti, eikä ole ollut ainuttakaan ongelmaa servereidenkään kanssa.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
999
Kyllähän tuo Valorant vaikuttaisi eniten juuri CS:ään vertautuvan mekaanikoiden puolesta. En edelleenkään kyllä ymmärrä miten se taikojen tekeminen vaikuttaa siihen esports-uskottavuuteen. Taikoja taidetaan tehdä Dotassa ja Lolissakin? Mutta joo, alkaa mennä offtopiciksi. Jos pelin mekaniikat tukevat sitä kilpailullisuutta ja kehittäjät kuuntelee yhteisöä niin itselle on aika merkityksetöntä miten se hahmo valottaa kulman takana olevan vihollisen, taialla tai flashbangilla.
Siis onko teillä ihan oikeasti suomenkielen ymmärtäminen näin hukassa vai mikä on ongelma? Kun minä olen nimenomaan sanonut, että siinä vaiheessa pelin eSports-potentiaali ei paina vaakakupissa ollenkaan, jos peliä ei ylipäätänsä kiinnosta pelata. En ole koskaan sanonut, etteikö tälle löytyisi oma pelaajakuntansa tai etteikö tämä voisi olla hyvä peli eSports maailmassa. Mutta en tunne ainuttakaan ikäistäni ihmistä, joka ihan tosissaan kuvittelee/haaveilee jostain eSports-ammattilaisuudesta ja valitsee pelit sen perusteella. Eli edelleen, varmasti voi olla hyvä eSports peli ja näin, mutta ei silti suora kilpailija CS:GOlle kun monet nyt ei vain tätä halua pelata jo mainituista syistä.

Kyllä, on eSports pelejä missä tehdään taikoja. Ja Fortnitekin on eSports peli. Se ei silti tarkoita sitä, että 40v-äijät kiinnostuisivat Fortniten pelaamisesta koska se on hyvä eSports peli. Mikä tässä on niin vaikea ymmärtää?

Jotkut kiinnostuvat, toiset eivät. Monelle nyt edelleen se pelin realistisuus ja taikojen tekeminen on turn-off. Sillä asialla taas ei ole mitään tekemistä sen kanssa, kuinka paljon potentiaalia pelillä on eSports maailmassa.
 
Viimeksi muokattu:

Taizuuni

Jai Bhole Ki!
S Y N T H W A V E
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
1 440
Niin? Ei muakaan se eSports lähtökohtaisesti kiinnosta vaan taktinen pelattavuus mikä selvästi on otettu CS:stä. Ei täällä kukaan syyllistä jos ei pelin yleisilmeestä välitä. Joita taas, kuten minua ei se kauheasti kiinnosta koska pelin pelaaminen on se pääpointti.

Vai koska "eSportsista" on tullut oma peligenre?
 
Liittynyt
12.04.2018
Viestejä
362
Aivan täyttä hevonpaskaa tämä avaimen kyttääminen.
Tämä, ei se tipu piru millään. Tämmönen tapa sinänsä ärsyttää kun kun osa saa etumatkan peliin, mutta toisaalta eipä tuota niin hiessä ja säännöllisesti tulis jauhettua vaikka sen avaimen saisikin.
 
Toggle Sidebar

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjut
237 446
Viestejä
4 162 164
Jäsenet
70 410
Uusin jäsen
Acrat

Hinta.fi

Ylös Bottom