Valco sai vihdoin valmiiksi sovelluksen kuulokkeilleen

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Kaotik
  • Aloitettu Aloitettu

Kaotik

Banhammer
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
14.10.2016
Viestejä
25 255
Valitettavasti sovelluksen vibekoodaamiseen käytetyt kielimallit eivät ole osanneet toteuttaa vielä kaikkea luvattua, vaan Valco Updaterilta onnistuu vain VMK15- ja VMK25.2-kuulokkeiden firmwaren päivitys.
valco-updater-20260529.jpg

Kotimainen kuulokevalmistaja Valco pyrkii laadukkaiden kuulokkeiden lisäksi julkaisemaan niiden kylkiäisiksi mielikuvituksellisia lehdistötiedotteita. Yhtiön uudesta sovelluksesta sellaista ei kuitenkaan ole saatu.

Valco on luvannut jo pidemmän aikaa tuoda kuulokkeilleen oman sovelluksen, jotta käyttäjät voivat pilata yhtiön vaivalla hienosäätämän äänimaiseman muistuttamaan pyöräkellarista kantautuvia kolinoita. Konsernijohtaja Henri Heikkinen lupasi aiemmin sovelluksen mahdollistavan myös rentouttavien äänten, kuten ”kauppatorin lokit” tai ”ala-asteen ruokala”, kuuntelun.

Valco Updater -sovelluksen kehitystyö on ollut epäilemättä nykypäivän tietoturvavaatimusten keskellä rankkaa, mutta onneksi Heikkisen portsarikaveri Christian on kova vibekoodaamaan kaljapalkalla ja nyt on saatu yksi sovellus julki. Ilmeisesti tekoälymallit eivät vielä taivu kuitenkaan aivan kaikkeen luvattuun, sillä ala-asteen sulosävelten ja ekvalisaattorilla äänen pilaamisen sijasta mahdollistaa se nimensä mukaisesti vain kuulokkeiden firmwaren päivittämisen. Sovellus tukee Valcon VMK15- ja VMK25.2-kuulokkeita.

Valco Updater on nyt ladattavissa Google Play -sovelluskaupasta ja siitä tullaan myöhemmin julkaisemaan myös iOS-versio App Storeen.
 
Viimeksi muokattu:
Heh! Uutista lukiessa piti ihan vilkasta kalenterista ettei satu olemaan huhtikuun ensimmäinen... :smoke:
 
Heh! Uutista lukiessa piti ihan vilkasta kalenterista ettei satu olemaan huhtikuun ensimmäinen... :smoke:
Samat täällä. Onkohan Valcolla liikaa nvidia fanboy tyyppejä palkkalistoilla vai mistähän mahtaa olla kyse.
 
Mitäpä muuta yritykseltä, jonka julkilausuttuna tavoitteena on rakentaa kuolemantähti voisikaan odottaa.

Valco on kyllä piristävä poikkeus muuten niin harmaassa massassa. Pitäisköhän ostaa niiden kuulokkeet.
 
Oho. No se kävikin nopsaan. Vähä vajaa 2vkoa sit olin Valcon tukeen yhteydessä pienistä ongelmista ja lupailivat sw updater julkaisua lähitulevaisuudessa tai että voi lähettää kuulokkeet heille Kajaaniin päivitettäväksi. Onneks jäin odottelemaan kun tuli kuitenkin näin nopsaan.

Edit. Tälleen nopeella testillä päivitys tosiaan korjas ongelmat joten uskallan antaa suositukset VMK 25.2 kuulokkeille.
 
Oho. No se kävikin nopsaan. Vähä vajaa 2vkoa sit olin Valcon tukeen yhteydessä pienistä ongelmista ja lupailivat sw updater julkaisua lähitulevaisuudessa tai että voi lähettää kuulokkeet heille Kajaaniin päivitettäväksi. Onneks jäin odottelemaan kun tuli kuitenkin näin nopsaan.

Edit. Tälleen nopeella testillä päivitys tosiaan korjas ongelmat joten uskallan antaa suositukset VMK 25.2 kuulokkeille.
Eiköhän siellä joko ollut kehitys jo pitkällä siinä vaiheessa tai sittemmin on nimenomaan vibe-koodattu hyvin ahkerasti.
 
Sovelluksesta on nyt tullut tiedote. Siinä muun muassa sanotaan, ettei tuota versiota ollut tarkoitetukaan valmiiksi, kun vasta testaavat sen toimivuutta.

Tiedote täällä:
Jänisten parittelumetsä & New Valco App
Heh... noh ainakin se toimii. :-D Aikasemmin mun vasemmasta kuulokkeesta kuulu selkeesti sellasta ihme piipitystä ja häiriötä kuten vanha GSM puhelin olis jonkun vahvistimen vieressä mut päivityksen jälkeen ongelmat poistu.
 
Oho. No se kävikin nopsaan. Vähä vajaa 2vkoa sit olin Valcon tukeen yhteydessä pienistä ongelmista ja lupailivat sw updater julkaisua lähitulevaisuudessa tai että voi lähettää kuulokkeet heille Kajaaniin päivitettäväksi. Onneks jäin odottelemaan kun tuli kuitenkin näin nopsaan.

Edit. Tälleen nopeella testillä päivitys tosiaan korjas ongelmat joten uskallan antaa suositukset VMK 25.2 kuulokkeille.
Hyvä tsägä!

Yleensä tottunut siihen, ettei mitään vastausta tule, oli ongelma miten ilmeinen tahansa tai pienellä vaivalla korjattu. Jos vastaus tulee, niin se on jotain corporate diipadaapaa.
 
Hyvä tsägä!

Yleensä tottunut siihen, ettei mitään vastausta tule, oli ongelma miten ilmeinen tahansa tai pienellä vaivalla korjattu. Jos vastaus tulee, niin se on jotain corporate diipadaapaa.
No kyllä mulle on ainakin tosi hyvät vastaukset aina tullu Valcon suunnasta kun oon postia sinne nakannu.

Esim. Entisten VMK kuulokkeitten kanssa kävi "onnettomuus" kun putos lattialle ja toisen puolen kaiutin jotenkin hajos. Piti sit jotain ylimääräsiä ääniä vähä kuten kartio olis hakannu elementin koteloinnissa pohjaan tms. tiiä sit tarkemmin mut kun pistin Valcolle postia niin lähettivät uuden elementin ja vaihdoin vaan sen tilalle niin toimi taas ongelmitta. Sit tyhmyyksissäni pidin kuulokkeita repussa ilman kuljetuskoteloa ja tietysti sangan sarana hajos. Noh nyt pari-kolme kk sit lähetin vanhat rikkinäiset Valcolle ja sain 40€ hyvityksen niistä ostaessani uudet VMK25.2.

Sanoisin että asiakaspalvelu on kyllä ollut kehuttavan hyvällä tasolla joten kyllä tuollasta mielellään tukee ja koska tuotteet on oman käyttöön toimivat niin melko varmasti ostan jatkossakin heiltä.
 
Hyvä tsägä!

Yleensä tottunut siihen, ettei mitään vastausta tule, oli ongelma miten ilmeinen tahansa tai pienellä vaivalla korjattu. Jos vastaus tulee, niin se on jotain corporate diipadaapaa.
Siis Valcolta saanu korpo diipadaapaa?
 

Statistiikka

Viestiketjuista
308 796
Viestejä
5 233 342
Jäsenet
83 390
Uusin jäsen
kpachiu

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom