Vaimolle työläppäri piirtopöytätyöskentelyyn

Liittynyt
06.01.2021
Viestejä
21
Vaimolle hankkimassa työläppäriä. Käyttötarkoitus kuvankäsittely + piirtopöytätyöskentely (oltava väh 1 USB-C slotti), perussurffailu, leffojen katselu. Tulee olemaan aina piuhan päässä, ja käyttää aina ulkoista näyttöä. Ei pelaa pelejä. Toivottavaa koneen pitkäikäisyys.

-Kovalevy: 256GB SSD vähintään

-Muisti: 8GB tai 16GB (jos 8GB niin olisi hyvä olla laajennusvara 16GB:hen)

-Prossu: i3 tai i5 (en ymmärrä AMD prossuista mitään, koska olen Intel-fanipoika)

-Budjetti max. 500€

Onkohan tällä budjetilla mahdollista löytää spekseihin sopivaa konetta? Kuinka tärkeä on prossun osuus työkoneissa yleensä (nopean toimivuuden kannalta), verrattuna muistiin? Koneen kuvankäsittelykyvyn vaatimukset eivät ole kovin korkeat (vain staattista grafiikkaa). Myös kyseessä ensimmäinen piirtotabletti.
 
Liittynyt
07.09.2018
Viestejä
1 243
Vaimolle hankkimassa työläppäriä. Käyttötarkoitus kuvankäsittely + piirtopöytätyöskentely (oltava väh 1 USB-C slotti)... Myös kyseessä ensimmäinen piirtotabletti.
En osaa suositella läppäriä, mutta ihan mielenkiinnosta kysyn, että mikä piirtotabletti hänellä on käytössä? Itse tilasin juuri tyttärelle pitkällisen harkinnan jälkeen Huion Kamvas 13 laitteen. Toiveissa olisi että toimisi tyttären HP läppärin USB-C portista yhden kaapelin taktiikalla.
 
Liittynyt
06.01.2021
Viestejä
21
En osaa suositella läppäriä, mutta ihan mielenkiinnosta kysyn, että mikä piirtotabletti hänellä on käytössä? Itse tilasin juuri tyttärelle pitkällisen harkinnan jälkeen Huion Kamvas 13 laitteen. Toiveissa olisi että toimisi tyttären HP läppärin USB-C portista yhden kaapelin taktiikalla.
Piirtotablettia ei ole vielä hankittu, mutta juuri tuon saman (Huion Kamvas 13) olen hankkimassa lähitulevaisuudessa. Päädyin lopulta siihen, etten hankkinutkaan läppäriä, vaan kokosin pöytäkoneen.

Läppärissä saa toimimaan tuon yhden kaapelin taktiikan, kunhan siinä on USB-C -portti, joka tukee DP alternate modea. Pöytäkoneessa tuo ei ole mahdollista.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
239 680
Viestejä
4 188 667
Jäsenet
70 778
Uusin jäsen
Heiniks

Hinta.fi

Ylös Bottom