Vaikea naapuri valittaa tv häiröistä.

Tila
Keskustelu on suljettu.

Marti77

Team H2O
Liittynyt
16.12.2016
Viestejä
4 395
Itsellä on vaikea naapuri ja nyt on taas tullut valittamaan että oma tietokoneeni aiheuttaa tv:ssä kuvaan häiriöitä.
Kävin läpi saman ongelman hänenn kanssa ennen digiaikaan siirtymistä ja maksoin hänelle antenni vahvistin osat ja ongelma poistui.
Nyt on taas asialla enkä tiedä mitä tekisin asialle kun en haluaisi alkaa maksaa tuhansia euroja osien vaihdoista.
Viime kerralla tulivat viestintävirastosta mittailemaan ja totesivat että ongelma on siinä että naapuri on suuntanut antennin suoran omani talon yli missä tietokone sijaitsee enkä maadoituksen ja kaapelien uusimiset vaikuttanut asiaan mitenkään.
Mitä avuksi?
Tietokoneen virtalähde olen jo tilannut uuden sekä tuulettimet muut osat paitsi näytönohjaimen olen vaihtanut 2017.
Naapurin kanssa ei pysty neuvottelemaan kun olen joutunut kaatamaan puita,poistanut pressuautotallin sekä muut naapurit ovat myöskin puita kaatanut ym.. vaikka ei ole olleet edes naapurin lähellä eli se mahdollisuus on pois laskuista.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 305
Vaadit naapuria tietysti todistamaan (Viestintäviraston tms. tahon tekemillä mittauksilla), että ongelmat johtuvat tietokoneestasi. Ennen sitä et tee mitään.

Miten puiden kaatamiseen ja autokatoksen purkuun päädyttiin? Lieko sellaisillekaan vaatimuksille edes laillisia perusteita?

Ei ongelmanaapureista päästä ikinä, jos kaikki niiden vaatimukset toteutetaan tuosta vain.
 
Viimeksi muokattu:

Marti77

Team H2O
Liittynyt
16.12.2016
Viestejä
4 395
Ongelma on laki mutta kuinka paljon joutuu tekemään asialle en tiedä.
Viimeksi muistakseni oli niin kun oli itse koottu tietokone niin se oli se syy että jouduin korvaamaan naapurille vaikka en ymmärrä mitä se voi vaikuttaa asiaan kun usein merkkikoneet ovat laadultaan huonompia.
 
Liittynyt
23.10.2016
Viestejä
999
Naapurin pitäisi tilata antenniasentaja laittamaan kunnollinen antenni. Siis omaan laskuunsa tietenkin. Nyt siellä kuitenkin on vain jotain omia virityksiä ja sen perusteella naapurit kaataa puita ja poistaa autokatoksia...? :facepalm:
 
Liittynyt
07.11.2016
Viestejä
2 302
Ei hitto, siis itse-koottu pc aiheuttaa naapurille radiotaajuushäiriöitä niin ettei telsu näy? En ole ikinä kuullutkaan että noi voisi tapahtua.
Taisi olla aika korkea pressutalli jos sekin muka aiheutti häiriötä signaalille tai sitten naapurilla on antenni asennettu maan tasolle.
Onkohan hän käynyt valittamassa Jumalille että tuulet pitää pysäyttää koska tuulet heiluttavat antennia minkä takia vastaanotto voi huonontua?

Mielestäni naapurilla on todistustaakka että noi tosiaan on ennenkuin voi alkaa vaatimaan mitään.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 092
Nyt olis mielenkiintoista nähdä lakipykälät, minkä perusteella tollasia voi vaatia.
 
Liittynyt
03.04.2017
Viestejä
6 190
joo rölliltä vaikuttaa, mutta tohon olisi helppo ratkaisu. 2-kelloa samaan aikaan, molemmat vastapuolet kuvaavat tapahtumat omissa tiloissaan(vastapuolen luottohenkilön kanssa) niin , että kellokin näkyy, tarvittaessa (jos ei eka kerralla päse sopuun)/mielellään puolueettomat todistajat.
Kuvataan TV:n häiriötä ja soitetaan että naapuri ottaa tietokoneestaan virrat pois. Jos häiriö ei samalla hetkellä katoa syy on muualla. Ei tohon syyhyn juuri kukaan usko.

Oikeasti tollasia ilmenee kun puun lehdet huojuvat ja sotkevat tv-lähettimen kenttää. Ratkaisu siihen on nostaa antennia ylemmäs tai säätää antennivahvistinta. Puita en kyllä ihan helpolla lähtisi kaatamaa ja asemakaava-alueilla niitä ei saakkaan luvatta kaataa.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 288
Naapurin kanssa ei pysty neuvottelemaan kun olen joutunut kaatamaan puita,poistanut pressuautotallin sekä muut naapurit ovat myöskin puita kaatanut ym.. vaikka ei ole olleet edes naapurin lähellä eli se mahdollisuus on pois laskuista.
*Huutonaurua*
 

Freeze

Elitisti
Team Folding @ Home
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 108
Siis joko kyseessä on Rölli(TM) tai sitten pyydät naapuria osoittamaan todisteiden kera, että vika johtuu sinun koti-PC:stäsi. LEDien ja niiden muuntajien olen kuullut aiheuttavan häiriötä ihan viestintäviraston mittailtavaksi asti mutta tämä on jo ... foliohattutavaraa.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 213
Nyt kyllä huutista ellei tämä ole rölli. Lukemani perusteella aloittaja olisi valmis vaikka soittamaan naapurin nahkahuilua, mikäli tämä sitä pyytäisi :D
 
Liittynyt
24.10.2016
Viestejä
1 898
Joku kun tulisi itkemään omalle ovelle niin nauraisin naapurin ulos tontilta.
 
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
2 448
Nimimerkistä ja kirjoitustyylistä päätellen tämä sattui virossa,sitten en yhtään ihmettelisi.
 
Tila
Keskustelu on suljettu.
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
237 395
Viestejä
4 159 749
Jäsenet
70 408
Uusin jäsen
allun90

Hinta.fi

Ylös Bottom