VAG autojen monet ongelmat

Liittynyt
13.01.2017
Viestejä
1 669
Bensa vai manuaali :cool: Mutta automaatti tämä on.

Pitää koittaa tuota N:ää. Mitään ääntä/kilkatusta tästä siis ei kuulu, pelkästään tärisee.

Edit: Ei vaikuta N tärinään. Tämä alkoi jonkin aikaa määräaikaishuollot jälkeen. Tuntuisi äkkiseltään käyntiongelmalta, mutta tätä ilmenee tosiaan vain tuolla kierrosluvulla.

Haha, pieni ajatuskatkos.
Voithan sä toki käydä sanomassa huollon väelle että tutkiko moniurahihnan kunnon?

Noissa laturin vapaapyöriä ja kiristimiä mennyt kuitenkin paljon kuten muissakin autoissa.
 
Liittynyt
22.09.2020
Viestejä
202
Haha, pieni ajatuskatkos.
Voithan sä toki käydä sanomassa huollon väelle että tutkiko moniurahihnan kunnon?

Noissa laturin vapaapyöriä ja kiristimiä mennyt kuitenkin paljon kuten muissakin autoissa.
Joo pajalle auto pitää viedä. Olin henkisesti varautunut kaksoismassapyörän vaihtoon, toivottavasti tämä vika on hieman halvempaa sorttia.

Millä tavalla nuo esittämäsi vikamahdollisuudet ovat kierroslukusidonnaisia? Minkähän hintainen remppa ei-marmorilla?
 
Liittynyt
13.01.2017
Viestejä
1 669
Yleensä tasoittuu kun moottoriin kuormaan ne hukkuu. Vaikea sanoa tärinän perusteella missä vika on ennenkuin käyttää pajalla.

Pari sataa euroa on laturin vapaapyörän vaihto töineen about
 

Jny

Liittynyt
17.12.2016
Viestejä
198
1.0 TSI 115 koneellinen leon kiinnostais. Onko näissä jotain mitä pitäis tietää ennenkuin ostohousuja pukee?
 
Liittynyt
10.11.2019
Viestejä
636
1.0 TSI 115 koneellinen leon kiinnostais. Onko näissä jotain mitä pitäis tietää ennenkuin ostohousuja pukee?
En ota kantaa, millaisia erityisominaisuuksia kyseiseen voimalaitteeseen liittyy, mutta vastaan yleisesti. Auto on ensimmäisen omistajan auto, eli todennäköisesti palvelee luotettavasti kaksi ensimmäistä vuotta. Viimeistään sen jälkeen alkaa tulemaan esiin se, vaikka käyttäjälle näkyvä ja tuntuva näyttää ja tuntuu hyvältä, on kaikki sen alla mahdollisimman halvalla tehtyä ja lisäksi kehnosti suunniteltu. Koska yksinkertainenkin auto sisältää uskomattoman paljon teknisiä ratkaisuja, on murheiden tie loputon, kun kaikki huonot ratkaisut pettävät vuorollaan. Ratkaisujen tastauksen hoitaa kuluttaja, eli mallisarjan ensimmäisen vuoden autoja ei kannata hankkia edes uutena. Tämä koskee kaikkia VAG-konsernin tuotteita. Audi on aikaisemmin onnistunut erottumaan linjasta, mutta tietääkseni nykyään niissäkin keskitytään vain siihen, mikä tuntuu ja näkyy käyttäjälle ensimmäisen kahden vuoden ajan.
 
Liittynyt
13.01.2017
Viestejä
1 669
En ota kantaa, millaisia erityisominaisuuksia kyseiseen voimalaitteeseen liittyy, mutta vastaan yleisesti. Auto on ensimmäisen omistajan auto, eli todennäköisesti palvelee luotettavasti kaksi ensimmäistä vuotta. Viimeistään sen jälkeen alkaa tulemaan esiin se, vaikka käyttäjälle näkyvä ja tuntuva näyttää ja tuntuu hyvältä, on kaikki sen alla mahdollisimman halvalla tehtyä ja lisäksi kehnosti suunniteltu. Koska yksinkertainenkin auto sisältää uskomattoman paljon teknisiä ratkaisuja, on murheiden tie loputon, kun kaikki huonot ratkaisut pettävät vuorollaan. Ratkaisujen tastauksen hoitaa kuluttaja, eli mallisarjan ensimmäisen vuoden autoja ei kannata hankkia edes uutena. Tämä koskee kaikkia VAG-konsernin tuotteita. Audi on aikaisemmin onnistunut erottumaan linjasta, mutta tietääkseni nykyään niissäkin keskitytään vain siihen, mikä tuntuu ja näkyy käyttäjälle ensimmäisen kahden vuoden ajan.
Tavallaan totta. Tämä tosiaan menee niin, että VW/Skoda ottaa yleensä ensimmäisenä uudet moottorityypit käyttöön, jonka jälkeen Audi ottaa vuoden tai kahden jälkeen ne käyttöönsä.
Seat sitten saa mitä saa, koska konsernin sisällä saa loput osat käyttöönsä.

Tämä ei aina mene niin, mutta pääpiirttäin.

Sama koskee esim. alustanosia. Seat Leon MK3 oli VW Golf MK6:n osia. Alustassa ja elektroniikassa.

En tarkoita, että tämä olisi huono ratkaisu, mutta näin ollen uuden auton teko Seatille maksaa toki vähemmän kun tehdään ns. toisen mallisarjan lopputuotannon osista.

Tämän takia kuvittelen myös Seatin hinnan olevan halvempi?
 
Liittynyt
09.01.2017
Viestejä
127
1.0TSI 95hv moottorista Fabian keulalla on omakohtaisia kokemuksia 30-80tkm väliltä. Ei ole ollut mitään ongelmia.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 691
Tavallaan totta. Tämä tosiaan menee niin, että VW/Skoda ottaa yleensä ensimmäisenä uudet moottorityypit käyttöön, jonka jälkeen Audi ottaa vuoden tai kahden jälkeen ne käyttöönsä.
Seat sitten saa mitä saa, koska konsernin sisällä saa loput osat käyttöönsä.

Tämä ei aina mene niin, mutta pääpiirttäin.

Sama koskee esim. alustanosia. Seat Leon MK3 oli VW Golf MK6:n osia. Alustassa ja elektroniikassa.

En tarkoita, että tämä olisi huono ratkaisu, mutta näin ollen uuden auton teko Seatille maksaa toki vähemmän kun tehdään ns. toisen mallisarjan lopputuotannon osista.

Tämän takia kuvittelen myös Seatin hinnan olevan halvempi?
Näkeehän tuon jo alkuperäisten VAG varaosien pakkauksissa. Siinä on merkit jonossa Audi, VW, Skoda, Seat ja sitä mukaa yliviivataan kun kun ei ole toleransseissa pysynyt. Seatin tiskiltä voikin saman osan siis saada merkinnällä Audi, VW, Skoda, Seat.

;)
 

Jny

Liittynyt
17.12.2016
Viestejä
198
Joo näinhän se on, lähes asiassa kuin asiassa että ensimmäiset tehtaalta tulevat on niitä koekappaleita testaajille/asiakkaille. Noista TSI koneista kuullu ja lukenu jonkinverran eikä vielä ole noista 1.0 versioista tullut pahaa sanottavaa. Tuntuu kyllä hullulle että ton kokoinen kone kyydittää täysikokoisia autoja, mutta tekniikka paranee. Jotenkin ite fiksaantunut 90 luvulle jossa tuntui että kaikki alle 2 litraset koneet oli tuhnuja.

Tossa nyt varmaan 2016-2019 mallit osuu tähän budjettiin eli ei nyt ihan ensimmäisiä tehtaalta tulleita ole.
 
Liittynyt
16.12.2016
Viestejä
20
Itsellä 2017 Leon farkku tuolla 1.0 koneella ja manuaalilla. 5,5 vuotta ja 80tkm nyt takana (ostettu uutena), ei ole yhtään vikaa ollut. Takuu tosin meni umpeen mutta pitoon tämä jää.

Talviautona myös yllätti positiivisesti, kabiini ja moottori lämpeää nopeasti. Ainoa ärsyttävä ominaisuus on tuo kääntyvä logo takaluukun avaamiseen, se kerää vettä ja jäätyy sitten kiinni.

Seuraava auto lienee uudemman korimallin Leon ... :)
 
Liittynyt
06.11.2016
Viestejä
1 317
Itsellä 2017 Leon farkku tuolla 1.0 koneella ja manuaalilla. 5,5 vuotta ja 80tkm nyt takana (ostettu uutena), ei ole yhtään vikaa ollut. Takuu tosin meni umpeen mutta pitoon tämä jää.

Talviautona myös yllätti positiivisesti, kabiini ja moottori lämpeää nopeasti. Ainoa ärsyttävä ominaisuus on tuo kääntyvä logo takaluukun avaamiseen, se kerää vettä ja jäätyy sitten kiinni.

Seuraava auto lienee uudemman korimallin Leon ... :)
Sähkötoiminen takaluukku on pop. Kai noihin sellasen saa?
 
Liittynyt
27.10.2017
Viestejä
1 150
Avaimesta kyllä saa auki omalla painikkeella. Ei tietoa pystyykö ruksata lisävarustelistalta täysin sähkötoimisen... Kyllä kai.
Omassa mk7 Golfissa luukun lukko vaan aukeaa painikkeesta, mutta logoa joutuu silti painamaan, jotta luukun saa avattua :rolleyes:
 

Lare

Error 404
Liittynyt
13.11.2016
Viestejä
3 098
Paha sanoa. Viime talvena alkoi pakkasilla, eli ohjaamossa tuntuu epäsäännöllistä hytkymistä, kuten sytytyskatkoksia ja ne vähenevät ja lopulta lakkaavat, kun moottori lämpenee. Kesällä oli poissa ja nyt tuli kylmillä keleillä takaisin. Sen huomasin, että ajovalojen kirkkaus vaihteli vähän hytkymisen tahtiin, mutta kaikki sähkölaitteet ja PTC-vastus olivat päällä. Kierroksien nostaminen kaasulla ei lopeta hytkymistä kokonaan, mutta ajossa menee ihan tasaisesti.

Mutta täytyy hakea tuo 92 asteen termari ja vaihtaa ja sitten jossain vaiheessa ehkä vielä tutkia tyhjäkäyntiongelmaa.
Mielenkiintoista, että jo vuoden vaivannut hytkyminen tuntui lähteneen termostaatin vaihdolla ja samalla toteutuneella imusarjan puhdistamisella. Imusarjaa piti käyttää irti termarin tieltä. Aiemmin jo +5 asteessa tuntui hetken käynnistyksen jälkeen hytkymistä. Nyt on ollut jo pidempään pakkasia ja äsken löin auton -3 asteen pakkasella parin päivän seisonnan jälkeen käyntiin ja aivan tasainen tyhjäkäynti. Kaksi ongelmaa korjaantui yhdellä remontilla. Vielä kun korjaamo olisi osannut kiinnittää ahtoputken kunnolla. Se lähti kävelemään keskellä pimeää korpea ja sopivia työkaluja ei ollut matkassa :think:

On kyllä iso ero termostaatin vaihdolla. Vaikka ei tuo vieläkään hetkessä lämpene, niin muuten alkaa 1.6 TDI konekin tuntua lämpöiseltä. Aiemmin veden lämpötila huiteli samalla kelillä 70-80 asteessa ja mittari seilasi jatkuvasti. Nyt mennään 90-100 asteessa, eikä mittari laske kaupunkiajossakaan tai kauppareissujen aikana. Myös öljyjen lämpö nousi mukavasti. Kovimmillaan motarilla nähnyt 106 astetta. Ohjelmoidulle koneelle hyvä, että käy lämpöisenä. Täytyy varmaan vielä lähiaikoina leikata jumppamatosta alamaskiin viimasuoja. Pikkupakkasilla ei tosin tunnu olevan vielä akuuttia tarvetta.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
128
2012 Touran dsg 7 tehnyt nyt sellaista, että 5-vaihteella hetken ajettua "veto" tippuu pois ja vaihdenäyttö vaihtaa D/D5. Jos pitää kaasua niin, että auto yrittää pitää 5-vaihdetta päällä, niin tiputtaa parittomat vaihteet käytöstä ja sitten alkaa välkyttämään jakoavainta ja vaihdetta D2/D4 vuorotellen vauhdista riippuen.
Autoa uudelleen käynnistäessä kaikki toimii ok ja moottorivaloja tai jakoavainta ei ole. Vikamuistiin jää koodi P073A Ei voi kytkeä 5. vaihdetta, mutta muita vikakoodeja ei ole.
Ongelmia ei myöskään ole, jos ajaa 4/6 vaihteilla "manuaalina", 5-vaihteella en noin viitsinyt ajaa.
Korjaamollehan tuo on vietävä, mutta onko ajatuksia, että minkälainen remppa on edessä?
 
Liittynyt
05.08.2018
Viestejä
365
2012 Touran dsg 7 tehnyt nyt sellaista, että 5-vaihteella hetken ajettua "veto" tippuu pois ja vaihdenäyttö vaihtaa D/D5. Jos pitää kaasua niin, että auto yrittää pitää 5-vaihdetta päällä, niin tiputtaa parittomat vaihteet käytöstä ja sitten alkaa välkyttämään jakoavainta ja vaihdetta D2/D4 vuorotellen vauhdista riippuen.
Autoa uudelleen käynnistäessä kaikki toimii ok ja moottorivaloja tai jakoavainta ei ole. Vikamuistiin jää koodi P073A Ei voi kytkeä 5. vaihdetta, mutta muita vikakoodeja ei ole.
Ongelmia ei myöskään ole, jos ajaa 4/6 vaihteilla "manuaalina", 5-vaihteella en noin viitsinyt ajaa.
Korjaamollehan tuo on vietävä, mutta onko ajatuksia, että minkälainen remppa on edessä?
Kuulostaa mekatroniikalta.
 
Liittynyt
12.10.2017
Viestejä
263
2015 vuoden A4 2.0tdi quattro alkanut täristämään 800-900rpm tienoilla, huomaa parhaiten tyhjäkäynnillä ja siinä kun hidastaa liikennevaloihin. Vikavalo on palanut jonkin aikaa 4. sylinterin hehkutulpan takia.

Muuten ei oireile mitenkään. Mikähän homma?
EGR aiheuttaa moista vammailua. Tulppaus ja softaus.

Onko suuttimien korjausarvoja katsottu? Voi esim nelosen suutin huidella missä sattuu, oireilee juurikin noin.

Toki voi olla myös nokka ja paininkupit kulunu.
 
Liittynyt
22.09.2020
Viestejä
202
EGR aiheuttaa moista vammailua. Tulppaus ja softaus.

Onko suuttimien korjausarvoja katsottu? Voi esim nelosen suutin huidella missä sattuu, oireilee juurikin noin.

Toki voi olla myös nokka ja paininkupit kulunu.
Kaikki suuttimet penkitettiin, nelosen piezo oli paskana. Vaihdettiin uusi, ei korjannut ongelmaa. 900€ meni siihen kokeiluun.

Nyt syyttävä sormi osoittaa sitten kaksoismassavauhtipyörään. 1800€ hinta-arvio. Ei kilkata eikä tärinä lopu vapaallakaan, siitä huomimatta sanovat että alkaa oleen viimeinen vaihtoehto.

Tämä siis Tammer Dieselillä Tampereella. Pitäisi olla legit paja.

Onko EGR ongelmissa vikavaloa? Nyt ei pala enää mikään vikavalo kun nelosen hehkutulppa vaihdettiin (oli sattumalta? sekin sökönä samasta sylinteristä).

Edit: katsoin noita EGR:n oirekuvauksia. Mikään muu ei täsmää kuin epätasainen tyhjäkäynti. Suorituskyky on ihan normaalisti tallella.
 
Liittynyt
12.12.2016
Viestejä
1 553
Tästä voi tai voi olla olematta apuja hahmottamaan ongelmaa: DSG7 Mechatronics - autotechnician - servicing the independent workshop

Mekatroniikka- ja/tai kytkinvika ilmeisesti kuten noissa seiskoissa yleensä.
Tutun Golf TSI DSG (vuosimallista ei tietoa) valittaa moottoritienopeuksissa ylikuumenemisesta. Ilmeisesti muuten toimii. Pajalla pelottelivat, että koko loota menisi vaihtoon. Onko muita kokemuksia vastaavasta? Mitä olen ymmärtänyt, niin näissä kytkin voi ylikuumeta kun luistattaa esim liikennevaloissa. Mutta tämä ei pitäisi liittyä kytkimeen.
 
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
5 003
Jos pitää sitä kaasulla paikallaan voi polttaa kytkimen. Jos pitää jarrulla auton paikallaan kytkin on irroittaneena.
 

Lare

Error 404
Liittynyt
13.11.2016
Viestejä
3 098
Paljon lukenut valituksia vagien jäätyvistä ovista ja nyt on alkanut kuskin ovi temppuilemaan pesun jälkeen. Eli kahva on jäykkä ja tunnoton ja jos avaa väkisin, ei ovi mene enää kiinni. Sisäkahvasta ovi avautuu ja sulkeutuu normaalisti. Tänään otin lukkopesän pois ja suihkutin niin paljon aseöljyä sisälle, että sitä tippui kahdesta eri reiästä oven alta pois. Hetken toimi ja kaupan pihassa taas sama homma. Onkohan tuossa nyt vain ostettava uusi vaijeri ja rempattava pihalla pakkasessa kuntoon?

Kytkimessä myös tuntunut kylmänä ihan liikeradan päässä outoa takertelua. Eli ikään kuin pykäliä. Kun auto lämpenee, niin nuo katoavat. Täytyy tutkia, onko CAYC-koneessa ja MYP-laatikossa työsylinteri kuinka näkyvillä. Kytkin on kyllä muutenkin oireillut vuosien aikana, eli varmaan jossain vaiheessa uusittava kokonaan. Ensi kesänä melkein järkevintä laittaa auto vaihtoon, kun 4 vuotta tulee itsellä täyteen ja olisi ostettava 2 x uudet renkaat, uusittava jakohihna ja mahdollisesti lähivuosina myös kytkin.
 
Liittynyt
05.08.2018
Viestejä
365
Noista ovista ja niiden vaijereista, niin se ulkokahvan vaijeri kahvalta lukolle menee sellasessa putkessa, jonka sisälle pääsee kosteutta ja se kosteus jäätyy. Jos ulkokahvasta oven "väkisin" avaa, niin vaijeri liikahtaa putkessa, mutta ei enää palaudu. Eli silloin oven lukko "luulee", että joku vetää ulkokahvasta koko ajan eikä tämän takia sulkeudu. Eli uutta laadukasta vaijeria vaan niin ei tarvitse ressata.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
722
Paljon lukenut valituksia vagien jäätyvistä ovista ja nyt on alkanut kuskin ovi temppuilemaan pesun jälkeen. Eli kahva on jäykkä ja tunnoton ja jos avaa väkisin, ei ovi mene enää kiinni. Sisäkahvasta ovi avautuu ja sulkeutuu normaalisti. Tänään otin lukkopesän pois ja suihkutin niin paljon aseöljyä sisälle, että sitä tippui kahdesta eri reiästä oven alta pois. Hetken toimi ja kaupan pihassa taas sama homma. Onkohan tuossa nyt vain ostettava uusi vaijeri ja rempattava pihalla pakkasessa kuntoon?
Kaksi vaijeria sieltä löytyy. Ulkokahvalta lukkolaitteelle ja sisäkahvalta lukkolaitteelle, jos ongelmia on niin samalla vaihtaa sitten molemmat, vaikka ulkokahvan vaijeri onkin ongelmallisempi kun tekee aivan liian jyrkän mutkan. Itse vaihtoa en kyllä ulkona pakkasessa alkaisi tekemään, ihan turhaan vaan saa kaikkia kiinnikkeitä rikki. Hommana ei sinänsä mikään erikoinen, mutta on se sellainen rakenne, että jos ei suurempaa autojen remppauskokemusta ole niin aika paskamaiselta voi tuntua.
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
1 977
Paljon lukenut valituksia vagien jäätyvistä ovista ja nyt on alkanut kuskin ovi temppuilemaan pesun jälkeen. Eli kahva on jäykkä ja tunnoton ja jos avaa väkisin, ei ovi mene enää kiinni. Sisäkahvasta ovi avautuu ja sulkeutuu normaalisti. Tänään otin lukkopesän pois ja suihkutin niin paljon aseöljyä sisälle, että sitä tippui kahdesta eri reiästä oven alta pois. Hetken toimi ja kaupan pihassa taas sama homma. Onkohan tuossa nyt vain ostettava uusi vaijeri ja rempattava pihalla pakkasessa kuntoon?
Ei auta mitään lukkopesien öljyäminen kun ongelma on vaijereissa.

VW Passat B6 / 3C:ssä ainakin 100% toimiva fiksaus: oven lukituksen / kahvan vaijeri pois ja irti, bilteman öljynvaihtokäsipumpulla 100% laimentamatonta glykolia vaijeri kauttaaltaa täyteen eli uitetaan se vaijerin kuori täyteen jäähdytinnestettä. Toisesta päästä letkun kanssa sisään ja kun alkaa valumaan vaijerin toisesta päästä ulos, on homma valmis.

Ennen sai olla kokoajan sitomassa ovia kiinni naruilla toisiinsa tai menemässä takapenkiltä sisään, tai käyttämässä keskuslukituspainiketta erikseen lukitsemaan ovia paikoilleen.

Nyt on toinen ongelmaton talvi menossa tuon käsittelyn jälkeen. Tein ainoastaan kuskin oveen, joka oli ongelmallisin kun sitä auotaan eniten.
 

Lare

Error 404
Liittynyt
13.11.2016
Viestejä
3 098
Ei auta mitään lukkopesien öljyäminen kun ongelma on vaijereissa.

VW Passat B6 / 3C:ssä ainakin 100% toimiva fiksaus: oven lukituksen / kahvan vaijeri pois ja irti, bilteman öljynvaihtokäsipumpulla 100% laimentamatonta glykolia vaijeri kauttaaltaa täyteen eli uitetaan se vaijerin kuori täyteen jäähdytinnestettä. Toisesta päästä letkun kanssa sisään ja kun alkaa valumaan vaijerin toisesta päästä ulos, on homma valmis.

Ennen sai olla kokoajan sitomassa ovia kiinni naruilla toisiinsa tai menemässä takapenkiltä sisään, tai käyttämässä keskuslukituspainiketta erikseen lukitsemaan ovia paikoilleen.

Nyt on toinen ongelmaton talvi menossa tuon käsittelyn jälkeen. Tein ainoastaan kuskin oveen, joka oli ongelmallisin kun sitä auotaan eniten.
Kuinka paljon purkamista vaatii? Ainakin saman ikäluokan Octaviassa oven sisäpelti oli pop-niiteillä kiinni ja aika työläs purkaa. Passatissa joskus jouduin irroittamaan takaoven kahvan ja silloin vaijeri karkasi ja piti kalastella ruuvimeisselillä takaisin. Kuorta en kuitenkaan nähnyt tuossa tilanteessa.
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
1 977
Kuinka paljon purkamista vaatii? Ainakin saman ikäluokan Octaviassa oven sisäpelti oli pop-niiteillä kiinni ja aika työläs purkaa. Passatissa joskus jouduin irroittamaan takaoven kahvan ja silloin vaijeri karkasi ja piti kalastella ruuvimeisselillä takaisin. Kuorta en kuitenkaan nähnyt tuossa tilanteessa.
Ovipahvin irroitus ja sen alla on välilevy mikä lähtee ihan ruuveilla irti. <30min rauhallisesti tehtynä youtuben ohjeilla. Muistaakseni sielä oli kevyesti liimaava tiivistemassa välissä (lähin vastaava mössö on motonetin sikalastomer-710)
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
3 306
Kaikki suuttimet penkitettiin, nelosen piezo oli paskana. Vaihdettiin uusi, ei korjannut ongelmaa. 900€ meni siihen kokeiluun.

Nyt syyttävä sormi osoittaa sitten kaksoismassavauhtipyörään. 1800€ hinta-arvio. Ei kilkata eikä tärinä lopu vapaallakaan, siitä huomimatta sanovat että alkaa oleen viimeinen vaihtoehto.

Tämä siis Tammer Dieselillä Tampereella. Pitäisi olla legit paja.

Onko EGR ongelmissa vikavaloa? Nyt ei pala enää mikään vikavalo kun nelosen hehkutulppa vaihdettiin (oli sattumalta? sekin sökönä samasta sylinteristä).

Edit: katsoin noita EGR:n oirekuvauksia. Mikään muu ei täsmää kuin epätasainen tyhjäkäynti. Suorituskyky on ihan normaalisti tallella.
Kyllä minä itse tässä tilanteessa tylysti ajaisin vian ulos.

Kalliita nuo osa-arpajaiset
 
Liittynyt
22.09.2020
Viestejä
202
Kyllä minä itse tässä tilanteessa tylysti ajaisin vian ulos.

Kalliita nuo osa-arpajaiset
Vein toiselle pajalle auton arvioitavaksi. Luottopaja, tosin vähän kaueampana kotoa. Sieltä tuli sama arvelu vauhtipyörälle ja vaihtoon menee. Hinta tosin ”vain” 1100€ siellä.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 691
Onkos kenelläkään tietoa miten Skodasta saa tuon kaista-avustimen pois päältä niin ettei joka startin jälkeen aktivoidu itsestään takaisin?
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 691
Riippuu Skodasta, mutta tuulilasikameran (moduuli osoitteessa A5) koodauksen kautta sen pitäisi onnistua.
Enyaq on kyseessä. Ilmeisesti odb11 palikalle on saanut ainakin muutettua niin että on on/off/edellinen.

VCDS taitaa mulla olla mallia miekka ja kivi joten sillä lienee turha yrittää.
 
Liittynyt
03.03.2017
Viestejä
1 649
VCDS pitäisi todennäköisesti olla HEX-V2, sillä onnistuu kyllä. Jos on vanhempi niin voi silläkin kokeilla, joko onnistuu tai sitten ei.

Obdeleven ainakin toimii. Sinne saa koodattua asetuksen niin että se muistaa tilansa ajokertojen välillä, saattoi olla myös mahdollinen se vaihtoehto että aina lähtiessä se on pois päältä vaikka olisi viimeksi jättänyt päälle.
 
Liittynyt
12.12.2016
Viestejä
1 553
Voi prkl!. '15/16 TDI 2.0 150 DSG (Seat 150tkm) pitää välillä kylmänä kalkatusta, mikä kuullostaa juurikin kaksoismassavauhtipyörän ongelmalta. Hyttiin ei kuule, mutta ulkopuolella kuulee kun vaihde P-asennossa. En ole vielä ehtinyt kokeilla miten vaikuttaa vaihde päällä jarru pohjassa / N / P. Osaako kukaan sanoa pitäiskö äänen kuulua myös vaihde P:llä?

E: Kannattaako vaihtaa vain kaksoismassa vai remontoida koko vaihteisto? Ihanan kallista näyttäis olevan VAG 7-Vaihteinen DSG peruskunnostus – Luiginpaja. Samoilla kilometreillä kuin @tootsi meni myös hehkutulppa.

Tässä ei siis muuta oiretta, ja ääni häviää jos kierroksia nostaa vähän.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
7 045
Voi prkl!. '15/16 TDI 2.0 150 DSG (Seat 150tkm) pitää välillä kylmänä kalkatusta, mikä kuullostaa juurikin kaksoismassavauhtipyörän ongelmalta. Hyttiin ei kuule, mutta ulkopuolella kuulee kun vaihde P-asennossa. En ole vielä ehtinyt kokeilla miten vaikuttaa vaihde päällä jarru pohjassa / N / P. Osaako kukaan sanoa pitäiskö äänen kuulua myös vaihde P:llä?

E: Kannattaako vaihtaa vain kaksoismassa vai remontoida koko vaihteisto? Ihanan kallista näyttäis olevan VAG 7-Vaihteinen DSG peruskunnostus – Luiginpaja. Samoilla kilometreillä kuin @tootsi meni myös hehkutulppa.

Tässä ei siis muuta oiretta, ja ääni häviää jos kierroksia nostaa vähän.
Laatu vakuuttaa, taas. Kyllähän kaikki sen tietää että kaksoismassa on kuluva osa, mutta ei sen noilla kilometreillä kuuluisi mennä, toki tuon taitaa DSG tapauksessa tappaa se että DSG jurnuttaa liian pienillä kierroksilla mikä tappaa voimansiirron.
 
Liittynyt
13.01.2017
Viestejä
1 669
Laatu vakuuttaa, taas. Kyllähän kaikki sen tietää että kaksoismassa on kuluva osa, mutta ei sen noilla kilometreillä kuuluisi mennä, toki tuon taitaa DSG tapauksessa tappaa se että DSG jurnuttaa liian pienillä kierroksilla mikä tappaa voimansiirron.
Kyllä menee DSG:ssä noilla kilometreillä ja myös mennyt DQ250:n kanssa.

Sama koskenee myös muitakin merkkejä.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
7 045
Kyllä menee DSG:ssä noilla kilometreillä ja myös mennyt DQ250:n kanssa.

Sama koskenee myös muitakin merkkejä.
Mulla ei ole kokemusta kuin yhdestä kaksoismassasta, modeossa vaihdoin 250tkm kohdalla kun alkoi kalkattaa kylmänä... Toki oli manuaali...
 
Liittynyt
02.11.2016
Viestejä
1 315
Laatu vakuuttaa, taas. Kyllähän kaikki sen tietää että kaksoismassa on kuluva osa, mutta ei sen noilla kilometreillä kuuluisi mennä, toki tuon taitaa DSG tapauksessa tappaa se että DSG jurnuttaa liian pienillä kierroksilla mikä tappaa voimansiirron.
kyllä se ajotapa vaikuttaa hyvikin paljon, kaupunki ajossa/raskasta perävaunua vetäessä menee helpostikkin noilla kilometreillä merkistä riippumatta. Jostain luin, en jaksa kaivaa nyt lähdettä, että nämä sähköiset käsijarrut automaattisella vapautuksella pohjaa kaksoismassavauhtipyörän jouset ja lyhentää huomattavsti käyttöikää. Taitaa joku 200tkm ihan semmoinen "normi" käyttöikä noilla. Omassa 2.0TDI/DSG Superb:issa vaihdettiin 190tkm kun alkoi täryttämään.
 
Liittynyt
13.01.2017
Viestejä
1 669
Kuten toveri @Emeron tuossa totesikin niin ajotapa vaikuttaa jonkin verran, mutta kyllä se laatu mitä tehtaasta tulee.

Täytyy muistaa, että VAG näitä itse tee vaan käyttää LUK tai Sachs valmistajana, tosin se laatu voidaan tehdä halvemalla koska valmistaja toivoo että tuote saa maksaa ainoastaan x-määrän.

Karkeasti mitä töissä näitä nyt mennyt niin
Kaksoiskytkentälaatikot 150-250tkm välein vaihtoon
Manuaaliaskilla 250-350tkm välein vaihtoon
 
Liittynyt
12.12.2016
Viestejä
1 553
kyllä se ajotapa vaikuttaa hyvikin paljon, kaupunki ajossa/raskasta perävaunua vetäessä menee helpostikkin noilla kilometreillä merkistä riippumatta. Jostain luin, en jaksa kaivaa nyt lähdettä, että nämä sähköiset käsijarrut automaattisella vapautuksella pohjaa kaksoismassavauhtipyörän jouset ja lyhentää huomattavsti käyttöikää. Taitaa joku 200tkm ihan semmoinen "normi" käyttöikä noilla. Omassa 2.0TDI/DSG Superb:issa vaihdettiin 190tkm kun alkoi täryttämään.
Vaihdettiinko pelkkä kaksoismassa vai muutakin?

Kaupungissa tämä kyllä tykkää jurnuttaa matalilla kierroksilla ja olenkin alkanut vaihtaa käsin pienempään.
 
Liittynyt
04.09.2018
Viestejä
1 599
Voi prkl!. '15/16 TDI 2.0 150 DSG (Seat 150tkm) pitää välillä kylmänä kalkatusta, mikä kuullostaa juurikin kaksoismassavauhtipyörän ongelmalta. Hyttiin ei kuule, mutta ulkopuolella kuulee kun vaihde P-asennossa. En ole vielä ehtinyt kokeilla miten vaikuttaa vaihde päällä jarru pohjassa / N / P. Osaako kukaan sanoa pitäiskö äänen kuulua myös vaihde P:llä?

E: Kannattaako vaihtaa vain kaksoismassa vai remontoida koko vaihteisto? Ihanan kallista näyttäis olevan VAG 7-Vaihteinen DSG peruskunnostus – Luiginpaja. Samoilla kilometreillä kuin @tootsi meni myös hehkutulppa.

Tässä ei siis muuta oiretta, ja ääni häviää jos kierroksia nostaa vähän.
Itellä ainakin kuului, kun vaihde P:llä. Siinä tuon huomasikin, kun laittoi auton käymään ja laseja rapsutteli. Mulla oli tosin 6-vaihteinen 2.0 TDI 125 kw versio, en tiedä kuinka paljon tällä vaikutusta asiaan.

Tilasin silloin kaksoismassan kytkinkauppa.fi:stä (ehkä 600 €?) ja vein korjaamolle, joka veloitti työstä muistaakseni 300 €.
 
Liittynyt
21.08.2018
Viestejä
1 001
Itellä 2012vm 3.0 TDI A5 on alkanut vähän ravistamaan liikennevaloissa. Moottori ei pidä erityisen outoa ääntä mutta nopealla googlettelulla kattelin että vois olla moottorin kannakkeet paskana(ilmeisesti vähäsen tyyppivika noissa vehkeissä). Osat ei oo kalliit mutya ilmeisen työläs homma kun kone joudutaan tukemaan ylös ja ilmeisestä toisen puolen tuki on todella ahtaassa raossa.
 
Liittynyt
02.11.2016
Viestejä
1 315
Vaihdettiinko pelkkä kaksoismassa vai muutakin?

Kaupungissa tämä kyllä tykkää jurnuttaa matalilla kierroksilla ja olenkin alkanut vaihtaa käsin pienempään.
Samalla vaihdettiin koko kytkin paketti. Varsinaista vikaa ei ollut kuin kaksoismassassa mutta ei muistaakseni hirveästi tullu lisähintaa kun samalla vaihtoi
 
Liittynyt
12.12.2016
Viestejä
1 553
Mitä mieltä täällä ollaan "uudehkon" moottorin esilämmittämisestä talvella vm '15/16 2.0 TDI 150 (Euro6 adbluella)? Oman kokemuksen mukaan polttoainelämmitin lämmittää ainoastaan hytin. Ilmeisesti ohjelmistomuutoksella voisi saada myös moottorin esilämpiämään, mutta tuleeko tuosta ongelmia? Jossain jutussa väitettiin, että uusien autojen moottorinohjaus ei välttämättä ymmärtäisi esilämmitystä ja voisi sytytellä vikavaloa tms. Onko kukaan tehnyt tällaista ohjelmistomuutosta? Tai kannattaisiko ennemmin asentaa sähkökäyttöinen letkulämmitin tms? Vai onko se sama käynnisteleekö tällaisia lämmittämättä kylmällä?
 
Liittynyt
13.01.2017
Viestejä
1 669
Mitä mieltä täällä ollaan "uudehkon" moottorin esilämmittämisestä talvella vm '15/16 2.0 TDI 150 (Euro6 adbluella)? Oman kokemuksen mukaan polttoainelämmitin lämmittää ainoastaan hytin. Ilmeisesti ohjelmistomuutoksella voisi saada myös moottorin esilämpiämään, mutta tuleeko tuosta ongelmia? Jossain jutussa väitettiin, että uusien autojen moottorinohjaus ei välttämättä ymmärtäisi esilämmitystä ja voisi sytytellä vikavaloa tms. Onko kukaan tehnyt tällaista ohjelmistomuutosta? Tai kannattaisiko ennemmin asentaa sähkökäyttöinen letkulämmitin tms? Vai onko se sama käynnisteleekö tällaisia lämmittämättä kylmällä?
Mistä tälläistä olet kuullut, ettei lämmittäisi moottoria?

Yleisempi ongelma on bensakoneissa että lämmittää vaan sisätilan ja aiheuttaa mahdollisen vikakoodin, johtuen imuilmalämpötunnistimesta.

Kyse ei ole siitä ettei ymmärrä vaan anturit tehdään niin halvalla jokaisessa autossa, ettei niillä ole itsetsekkausta itsessään. Vaan moottorinohjainlaite herätetään esim. 4-6h välein kun auto on nukkumissa ja tarkistaa anturien tiedot keskenään.

Sitten ecu huomaa, että imuilmalämpötunnistin on esim. -5astetta kun moottorinlämpötunnistin1 ja 2 ovat luokkaa 50-60c, joten tekee vikakoodin imuilmalämpötunnistimesta. Tämän osittain pystyykin sitten kiertämään rinnakkainkytkemällä toinen tunnistin jota seuraa.


Sitten tuohon että sähkökäyttöinen letkulämmitin tekee ihan saman asian kuin se polttoainekäyttöinen lisälämmitin eli heittää vikakoodia jos heittää.

Ihan sama millä tavalla sitä nestettä lämmitetään, jos on vikakoodiriski olemassa.


EDIT: muutettua typo sisätilaa = moottoria.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
04.09.2018
Viestejä
1 599
Mitä mieltä täällä ollaan "uudehkon" moottorin esilämmittämisestä talvella vm '15/16 2.0 TDI 150 (Euro6 adbluella)? Oman kokemuksen mukaan polttoainelämmitin lämmittää ainoastaan hytin. Ilmeisesti ohjelmistomuutoksella voisi saada myös moottorin esilämpiämään, mutta tuleeko tuosta ongelmia? Jossain jutussa väitettiin, että uusien autojen moottorinohjaus ei välttämättä ymmärtäisi esilämmitystä ja voisi sytytellä vikavaloa tms. Onko kukaan tehnyt tällaista ohjelmistomuutosta? Tai kannattaisiko ennemmin asentaa sähkökäyttöinen letkulämmitin tms? Vai onko se sama käynnisteleekö tällaisia lämmittämättä kylmällä?
Itse olen sitä mieltä, että aina esilämmitys parantaa mukavuutta, turvallisuutta, luotettavuutta (käynnistyminen) ja kyllähän se sitä koneen kulumista vissiinkin vähentää sekä pienentää päästöjä.

Varmaan auton valmistajan ohjeita kannattaa tekemisissään mukailla. Kai siihen syynsä on ollut se kieltää, jos se on päädytty kieltämään. Vai olisko tuo ollut maksullinen lisäominaisuus autoa ostettaessa ja siksi kaksilla eri asetuksilla myyty?
E: Tuntuisi erikoiselta, että lämmityksen saisi softalta muutettua moottorillekin, jos valmistaja ei halua moottoria lämmitettävän.
 
Liittynyt
12.12.2016
Viestejä
1 553
Mistä tälläistä olet kuullut, ettei lämmittäisi sisätilaa?
Tarkoitit varmaan moottoria eikä sisätilaa? Sisätilat (hytti/ohjaamo) siis lämpiää. Itselle sellainen kuva jäänyt, että pitkä esilämmitys ei moottorin käyntiä parantanut ja -20C pakkasilla pitää selvästi erilaista ääntä kuin lämpimimmillä keleillä. Pintamittarilla koitin moottoria mitata ennen lämmityksen eikä juuri eroa näkynyt. Korjaamolta sain myös samansuuntaista infoa, mutteivat tehneet muutosta vuosi sitten. Nyt mietin jos kyselisi toisista paikoista.

Letkulämmitintä mietin siksi, jos ohjelmistomuutoksella ei saisi "korjattua".

Itse olen sitä mieltä, että aina esilämmitys parantaa mukavuutta, turvallisuutta, luotettavuutta (käynnistyminen) ja kyllähän se sitä koneen kulumista vissiinkin vähentää sekä pienentää päästöjä.

Varmaan auton valmistajan ohjeita kannattaa tekemisissään mukailla. Kai siihen syynsä on ollut se kieltää, jos se on päädytty kieltämään. Vai olisko tuo ollut maksullinen lisäominaisuus autoa ostettaessa ja siksi kaksilla eri asetuksilla myyty?
E: Tuntuisi erikoiselta, että lämmityksen saisi softalta muutettua moottorillekin, jos valmistaja ei halua moottoria lämmitettävän.
Kokemuksia siis myös kaipailisin jos joku on tällaisen muutoksen tehnyt.
 
Liittynyt
13.01.2017
Viestejä
1 669
Tarkoitit varmaan moottoria eikä sisätilaa? Sisätilat siis lämpiää. Itselle sellainen kuva jäänyt, että pitkä esilämmitys ei moottorin käyntiä parantanut ja -20C pakkasilla pitää selvästi erilaista ääntä kuin lämpimimmillä keleillä. Pintamittarilla koitin moottoria mitata ennen lämmityksen eikä juuri eroa näkynyt. Korjaamolta sain myös samansuuntaista infoa, mutteivat tehneet muutosta vuosi sitten. Nyt mietin jos kyselisi toisista paikoista.

Letkulämmitintä mietin siksi, jos ohjelmistomuutoksella ei saisi "korjattua".



Kokemuksia siis myös kaipailisin jos joku on tällaisen muutoksen tehnyt.
Kyllä vain. Hyvä korjaus.
Mulla noita VAG TDI CR ollut muutamia ja kyllähän pitkä esilämmitys selkeästi auttaa käyntiin lähdössä juurikin tuolla -20c pakkasella.

Onko niin että sinulla on tehtaalta auto ilman kaukosäädintä eli on ns. pysäköintilämmitin?
 
Liittynyt
12.12.2016
Viestejä
1 553
Kyllä vain. Hyvä korjaus.
Mulla noita VAG TDI CR ollut muutamia ja kyllähän pitkä esilämmitys selkeästi auttaa käyntiin lähdössä juurikin tuolla -20c pakkasella.

Onko niin että sinulla on tehtaalta auto ilman kaukosäädintä eli on ns. pysäköintilämmitin?
Ei, kyllä tässä on kaukosäädin.
E: ja "ajotietokoneen" valikosta saisi ajastettua. Eli tehdasasenteinen pitäisi olla.
 
Viimeksi muokattu:
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
192 958
Viestejä
3 493 451
Jäsenet
62 227
Uusin jäsen
Antti007

Hinta.fi

Ylös Bottom