VAG autojen monet ongelmat

Liittynyt
15.09.2018
Viestejä
1 128
Onko ollut yleisesti ongelmaa 1.6TDI EA288 moottoreiden automaattivaihdelaatikoissa
katsoin nettiautossa olevaa 2014 vuosimallin Audi A3 johon oli mekatroniikka vaihdettu 169tkm nyt ajettu 173tkm, paska laitettu kiertoon :lol:
eikös näihin 2012 pitänyt tulla parannuksia?
Muistaakseni loppuvuodesta 2013 tuli parannettu versio kuivasta seiskasta mutta sekin koskee kuoren/koteloinnin murtumisongelmaa. Mekatroniikkaviat ovat jatkuneet näihin päiviin asti melko tasaisesti jokaisessa tyypissä. Se kuinka yleisiä ne viat oikeasti ovat, riippuu siitä miltä foorumilta lukee.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
6 683
Muistaakseni loppuvuodesta 2013 tuli parannettu versio kuivasta seiskasta mutta sekin koskee kuoren/koteloinnin murtumisongelmaa. Mekatroniikkaviat ovat jatkuneet näihin päiviin asti melko tasaisesti jokaisessa tyypissä. Se kuinka yleisiä ne viat oikeasti ovat, riippuu siitä miltä foorumilta lukee.
Mutta jokainen hajoaa ennemmin tai myöhemmin
 
Liittynyt
17.07.2022
Viestejä
27
Mitenkä Volkswagen AG:n manuaalilaatikot kestää? Ei ole juurikaan valituksia kuulunut.
Itselläni ei ole ollut kuin yksi VAGgilainen 2,0TDi Audi A6 manuaaliaskilla, siinä ainakin kaksoismassavauhtipyörä ja kytkin alkoi olemaan remontin tarpeessa kun hävitin auton eteenpäin. Siskon miehellä A4 vastaavalla yhdistelmällä ja joutui uusimaan. Tuohan nyt ei varsinaisesti ole vaihdelaatikkovika, mutta automaattiaskin kanssa tuota ongelmaa kuitenkaan ei voi olla.

edit. Ja lähipiiristä tuli muuten mieleen appiukon VW Caddy 1.9 vapari diesel manuaalilaatikolla. Siitä hajosi aski, joku laakeri oli hajonnut ja rikkonut jotain muutakin mennessään.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
376
Itselläni ei ole ollut kuin yksi VAGgilainen 2,0TDi Audi A6 manuaaliaskilla, siinä ainakin kaksoismassavauhtipyörä ja kytkin alkoi olemaan remontin tarpeessa kun hävitin auton eteenpäin. Siskon miehellä A4 vastaavalla yhdistelmällä ja joutui uusimaan. Tuohan nyt ei varsinaisesti ole vaihdelaatikkovika, mutta automaattiaskin kanssa tuota ongelmaa kuitenkaan ei voi olla.

edit. Ja lähipiiristä tuli muuten mieleen appiukon VW Caddy 1.9 vapari diesel manuaalilaatikolla. Siitä hajosi aski, joku laakeri oli hajonnut ja rikkonut jotain muutakin mennessään.
Eikös DSG:n kanssa ole kaksoismassapyörä myös? Kun sehän on vain kaksoiskytkin eikä "oikea" automaatti.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
836
Mitenkä Volkswagen AG:n manuaalilaatikot kestää? Ei ole juurikaan valituksia kuulunut.
Transporter T5 ei kestänyt. 2,5l TDI koneella meni manuaalilaatikko 3 kertaa vaihtoon puolen miljoonan matkalla. Syncrot menee ja vaihdot alkaa rusahteleen. Lopulta vaihde ei pysy päällä. Eka laatikko meni liikkeen takuuseen, myöhemmät tilattiin itse.
Varoittelin kaveria kun hankki pakua. Silläkin nyt sama ongelma.
Netistä löytyy asiasta paljon juttua.
 
Liittynyt
15.09.2018
Viestejä
1 128
Muistaakseni myös 2013->golf jne manuaalilaatikot ovat porsineet melko usein, tässäkin voi toki olla isona syynä se että ajetaan liian isolla vaihteella eikä roiskevoidelluille vaihteille roisku öljyä tarpeeksi pienillä kierroksilla...tälläkeinoin ainakin vanhemmissa laatikoissa sai 5 -vaihteen rikottua lähes jokaisella merkillä.

Tuo tieto ei siis ole varmaa, muistelen vain lukeneeni ja jossain vaiheessa oli useampi Manuaali vag myynnissä johon oli vaihteisto uusittu.
 
Liittynyt
29.09.2017
Viestejä
2 201
Transporter T5 ei kestänyt. 2,5l TDI koneella meni manuaalilaatikko 3 kertaa vaihtoon puolen miljoonan matkalla. Syncrot menee ja vaihdot alkaa rusahteleen. Lopulta vaihde ei pysy päällä. Eka laatikko meni liikkeen takuuseen, myöhemmät tilattiin itse.
Varoittelin kaveria kun hankki pakua. Silläkin nyt sama ongelma.
Netistä löytyy asiasta paljon juttua.
Oliko laatikoihin koskaan vaihdettu öljyjä?
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
836
Oliko laatikoihin koskaan vaihdettu öljyjä?
Ei tarttenu, kun laatikot vaihtu alle 3. vuoden ja n. 150tk välein.

Edit: eiku yritettiin sitä toisen laatikon elinikää parantaa öljynvaihdoilla. Oiski ollu jossain 60tkm jälkeen.

Yleisimmät viat oli kakkosvaihteen rusahtelu ja olikohan 4. tai 5. Vaihde toiseksi yleisin. Tuo oli siis 6. lovinen malli. Joku joskus sanoi, että passatissa sama loota ja ei kestä Transun tuomaa lisäkuormaa, mutta en tiedä tästä varmuutta.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 556
Mitenkä Volkswagen AG:n manuaalilaatikot kestää? Ei ole juurikaan valituksia kuulunut.
Omista rasseista A4 1.9TDI 2003, ei tiedossa että olisi mitään tehty välilä 0-350tkm, vähän rallatteleva ääni jo taisi lopussa kaksoismassasta kuulua. A6 3.0TDI quattro 2006, noin 200tkm kohdalla muistaakseni meni kytkin ja vauhtipyörä vaihtoon, synkroonit vähän rutisee jos pienillä kierroksilla liian ahnaasti pistää pykäliä pesään.
 
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
4 403
Itselläni ei ole ollut kuin yksi VAGgilainen 2,0TDi Audi A6 manuaaliaskilla, siinä ainakin kaksoismassavauhtipyörä ja kytkin alkoi olemaan remontin tarpeessa kun hävitin auton eteenpäin.
Nyo kytkinlevyt ja kaksoismassat ovat kuitenkin kuluvia osia, huolellisella käytöllä ne saa kestämään pitkäänkin, mutta kyllä ne saa nopeastikin kulutettua loppuun.

Varsinkin dieselmoottorisessa autossa mä otan sinne mielummin sen kulahtavan kaksoismassan kuin vaihdan laatikon. Tuntuu että manuaaleissa se on jompikunpi joka pitää pitää säännöllisesti uusia, tai sitten muuttaa ajotapaa.. Johtuu sitten autosta kumpi on edullisempaa.
 
Liittynyt
07.07.2021
Viestejä
275
Ajoin aikanaan 2007 bensa manuaali octavialla 400tkm ilman mitään tarvetta remontille vaihteiston suhteen, eikä säälitty kyllä yhtään ajossa..
 
Liittynyt
15.09.2018
Viestejä
1 128
Ajoin aikanaan 2007 bensa manuaali octavialla 400tkm ilman mitään tarvetta remontille vaihteiston suhteen, eikä säälitty kyllä yhtään ajossa..
Isälle vaihdettiin kahdesti 5. Vaihteen laakerit 320tkm mennessä octaviaan. Sillä ajettiin rauhallisesti...tosin siinä se syykin oli miksi hajosi, pikkuvauhdeissa suurimmalla vaihteella vedätystä ja laakeri ei saanut voitelua.

Sinänsä helppo homma, pyöränkotelon kautta saa laatikon päädyn auki ja pääsee käsiksi noihin vitosvaihteen rattaisiin.
 
Liittynyt
18.02.2022
Viestejä
58
Mistähän nuo uudemmat VAG:t valuttaa ilmastoinnin kylmäaineet pihalle. Onko kokemuksia mikä paikka pitäisi ensin katsoa? Haettiin viime vkl vm.17 VW Tiguan ja puhalsi vain lämmintä joten en uskaltanut AC:tä enää käyttää ettei kompura leivo kiinni. Kuulin työkavereilta, että on saanut Golfiin joka kevät lisätä uudet kylmäaineet koska valuttaa vanhat alle vuodessa ulos.
 
Liittynyt
18.02.2022
Viestejä
58
Auttaakos tämä mitään kun autossa on muuttuvatilavuuksinen kompressori joka pyörii joka tapauksessa aina?
Katohan, tuo ei ollut edes tiedossa! Vasta hankittu ja menossa ilmastointihuoltoon huomenna. Mitään arvauksia tuohon vuodon paikantamiseen ettei tarvisi tiuhaan joka vuosi käyttää? Mistään ei löytynyt valumia.
 
Liittynyt
23.10.2016
Viestejä
474
Kaverilla vuosi kenno 100tkm ajetusta oliko -15mallin passatista. Laatutavaraa senkin suhteen.

Kennon vaihdon jälkeen meni joku 10tkm ja kompura hajosi.
 
Liittynyt
03.03.2017
Viestejä
1 560
Mitään arvauksia tuohon vuodon paikantamiseen ettei tarvisi tiuhaan joka vuosi käyttää?
Ei kyllä osaa sanoa. Mulla on käynyt niin hyvä tuuri, että kaikissa VAG-vehkeissä on ollut tiivis ilmastointi.

Mutta kun sinne laitetaan täytön yhteydessä väriainetta, niin pitäisi sen vuodon seuraavalla kerralla UV-lampun kanssa löytyä. Jos joka vuosi pitää täyttää uudestaan niin kuulostaa laiskuudelta tai surkealta vianetsinnältä. Pitäisi kai sitä väriä jossakin näkyä jos aineet vuodessa katoaa. :hmm:
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
1 767
kompressoriöljy on myös vihreää eikä siinä tarvitse mitään uv-lamppuja sen löytämiseen. sitä on yleensä vuodopaikan luona.
 
Liittynyt
01.01.2017
Viestejä
706
Mulla kävi 2021 Superb ekassa huollossa viime keväänä 8kk ikäisenä. Kovasti mainostivat että heti vaan ilmastointihuoltoon sit ku alkaa lämmintä puhaltaa. Mittarissa oli 24tkm nii vähän jäi tosiaan sellanen fiilis että ei taida montaa kesää mennä :D
 
Liittynyt
23.10.2016
Viestejä
474
Mulla kävi 2021 Superb ekassa huollossa viime keväänä 8kk ikäisenä. Kovasti mainostivat että heti vaan ilmastointihuoltoon sit ku alkaa lämmintä puhaltaa. Mittarissa oli 24tkm nii vähän jäi tosiaan sellanen fiilis että ei taida montaa kesää mennä :D
Sinänsä jännä ulostulo merkkiliikkeeltä, kun vuotavaa ilmastointia ei tietääkseni edes sais täyttää.
Mutta taattua VAG-osaamista ja laatua.
 
Liittynyt
02.11.2016
Viestejä
1 215
Mulla kävi 2021 Superb ekassa huollossa viime keväänä 8kk ikäisenä. Kovasti mainostivat että heti vaan ilmastointihuoltoon sit ku alkaa lämmintä puhaltaa. Mittarissa oli 24tkm nii vähän jäi tosiaan sellanen fiilis että ei taida montaa kesää mennä :D
Ainahan ne koittaa tyrkyttää ilmastoinninhuoltoa joka huollon yhteydessä. Itse ainakin huollatan sitten kun loppuu kylmän tulo, tähän asti ainakin tosi harvoin.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 112
Vuodesta 2015 ollut kolme eri vagia omalla vuorollaan taloudessa. Näillä ajettu sinä aikana vähän päälle 200000 km. Korjattavaa on ollut: pissapojan pumppu, kaasuläppäkotelo (meni nilkutusmodeen, iso auto haki huoltoon ja vei sijaisauton luokse), nämä menivät takuuseen. Kulutusosina on mennyt öljyä (ei lisäystarpeita huoltojen väleissä), tulppia, suodattimia, pyyhkimiä, avaimen paristoja, ilmastoinnin täyttöainetta (4-vuotiaana), pissapojan nestettä. Renkaita (talvi+kesäsatsit) ei ole tarvinnut uusia autonvaihtojen välissä. Tuuria on ollut, ja on saanut olla tyytyväinen. Varmaan olen unohtanut jotakin, ei kai näin hyvin ole voinut asiat olla? :o
Ai niin, yhden kerran puhkesi rengas ja paikkausaine ja matkakompura eivät riittäneet, jouduin vaihtamaan varapyörän ja paikkasin myöhemmin kamelinpaskalla.
 
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
4 403
Sinänsä jännä ulostulo merkkiliikkeeltä, kun vuotavaa ilmastointia ei tietääkseni edes sais täyttää.
Mutta taattua VAG-osaamista ja laatua.
Autojen (nyky) ilmastoinnit vuotaa aina ja ihan poikkeuksetta ja kun systeemi koitetaan tehdä toimimaan hyvin pienellä määrällä kylmäainetta se täyttöväli ei ole mitenkään kovin valtavan pitkä. Suomessa tietysti pärjää aika vajaallakin ilmastoinnnilla, kun mitään valtavaa kuumuutta vastaan ei tarvii taistella.
 
Liittynyt
23.10.2016
Viestejä
474
Missä kohdassa puhuttiin vuotavasta ilmastoinnista?
Minkä takia arvioisit ilmastoinnin yleisimmin lopettavan kylmän puhaltamisen? Kyllähän se vuotaa, jos aineet on karanneet. Jos alle 150tkm ja 10v vanhaan autoon joutuu ainetta lisäämään, on ilmastoinnissa vuoto.
 
Liittynyt
02.11.2016
Viestejä
1 215
Minkä takia arvioisit ilmastoinnin yleisimmin lopettavan kylmän puhaltamisen? Kyllähän se vuotaa, jos aineet on karanneet. Jos alle 150tkm ja 10v vanhaan autoon joutuu ainetta lisäämään, on ilmastoinnissa vuoto.
Kylmäainetta häviää jörjestelmästä n.10% vuodessa. Ei se mikään vuodon merkki ole jos kerran 10vuodessa vanhaan autoon joutuu lisäämään.
Viesti mihin vastasit puhuttiin kyllä 8kk vanhasta autosta ja oli kehoitettu tuomaan huoltoon sit ku puhaltaa lämmintä, eli mitään vikaa ei edes ollut vielä. Tähän vastasit vuodoista
 
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
4 403
Minkä takia arvioisit ilmastoinnin yleisimmin lopettavan kylmän puhaltamisen? Kyllähän se vuotaa, jos aineet on karanneet. Jos alle 150tkm ja 10v vanhaan autoon joutuu ainetta lisäämään, on ilmastoinnissa vuoto.
Sellainen 100g häviö vuodessa on vielä normaalin rajoissa, ts mitään vuotoa ei pystyyä tuolloin käytännössä löytämään, ja jos systeemissä on 500g ainetta, niin ei tuo 10v ajalle veny millään.

Vanhemmat kylmäaineet pysyivät paremmin järjestelmässä sisällä kun kaasun molekyylikoko oli isompi. Siis jotain 70-luvun ilmastointeja saattaa toimia vielä tänä päivänäkin ilman että on tarvinnut lisätä kylmäainetta.
 
Liittynyt
01.01.2017
Viestejä
706
Superb -21 2.0TDI 39tkm mittarissa. Täällä odotellaan hinuria pohjoisnorjassa.
Öljyt täytin reissuun lähtiessä, 2tkm niin oli taas alarajalla, nyt sit taas alarajalla 1tkm jälkeen plus jäähdytin nesteet enää vaan purkin pohjalla yön jäliltä.
Hyvin maistuu polttoaineiden lisäksi öljy ja jäähdytin nesteet.

Taattua VAG laatua :D
 
Liittynyt
19.02.2018
Viestejä
355
Superb -21 2.0TDI 39tkm mittarissa. Täällä odotellaan hinuria pohjoisnorjassa.
Öljyt täytin reissuun lähtiessä, 2tkm niin oli taas alarajalla, nyt sit taas alarajalla 1tkm jälkeen plus jäähdytin nesteet enää vaan purkin pohjalla yön jäliltä.
Hyvin maistuu polttoaineiden lisäksi öljy ja jäähdytin nesteet.

Taattua VAG laatua :D
Ai että, myötätunnot täältä.

Aina tehnyt mieli kysyä VAGgineita hankkineilta ihmisiltä että miksi? Kun kaikki tietää että ne on paskoja, ollut jo pitkään niin miksi ihmiset silti hankkii niitä? Se asia ei mene mun jakeluun sitten millään.
 
Liittynyt
01.01.2017
Viestejä
706
Ai että, myötätunnot täältä.

Aina tehnyt mieli kysyä VAGgineita hankkineilta ihmisiltä että miksi? Kun kaikki tietää että ne on paskoja, ollut jo pitkään niin miksi ihmiset silti hankkii niitä? Se asia ei mene mun jakeluun sitten millään.
Jep, tästä autosta onneksi vaan verotusarvon maksan ja vaan vahvistaa itselle sitä, että omilla rahoilla en koskaan VAGia tule ostamaan. Omistuksessa oli yksi 2008-2010 ja se sai siirtymään niistä pois.
 
Liittynyt
03.03.2017
Viestejä
1 560
Aina tehnyt mieli kysyä VAGgineita hankkineilta ihmisiltä että miksi?
Mä kokeilin jotain muuta ja ostin KIAn. Teknisesti se toimii moitteetta, ei ole tarvinnut korjaamolla käyttää. Mutta muuten siinä on niin monta juttua päin persettä, että vaihtoonhan se lähtee kun ei vaan pysty.

VAG-konserni tekee autoja joita on miellyttävää käyttää, se ajaa ihmisiä ostamaan niitä vaikka teknisessä toimivuudessa joskus olisikin toivomisen varaa. Jos hermo kestää ajaa arjenharmaalla toyotalla tai kialla tai jollain muulla vastaavalla niin varmasti ne ovat teknisesti toimivampia. Ihmiset vaan arvottaa asioita eri tavalla. Mä kokeilin pystyisikö tuon KIAn kanssa elämään ja ei vaan pysty.
 
Liittynyt
04.09.2018
Viestejä
932
Mä kokeilin jotain muuta ja ostin KIAn. Teknisesti se toimii moitteetta, ei ole tarvinnut korjaamolla käyttää. Mutta muuten siinä on niin monta juttua päin persettä, että vaihtoonhan se lähtee kun ei vaan pysty.

VAG-konserni tekee autoja joita on miellyttävää käyttää, se ajaa ihmisiä ostamaan niitä vaikka teknisessä toimivuudessa joskus olisikin toivomisen varaa. Jos hermo kestää ajaa arjenharmaalla toyotalla tai kialla tai jollain muulla vastaavalla niin varmasti ne ovat teknisesti toimivampia. Ihmiset vaan arvottaa asioita eri tavalla. Mä kokeilin pystyisikö tuon KIAn kanssa elämään ja ei vaan pysty.
Otikko jonkun picanton tai rion? Ite vaihdoin -10 superbin -11 optimaan ja ihan tyytyväinen ollut. En tietysti osaa arvioida miten 10 vuotta uudemmat yksilöt vertautuu, kun ei ole pörssi uuden auton ostokunnossa ollut vielä koskaan.

Moitteet ajomelusta kyllä kialle, tän ei pitäis edes olla mikään "hinnat alkaen" -malli ku on lasikatot ja ilmastoidut penkit yms, mut sit ei oo viitsitty bitumimattoa laittaa muutamaa neliötä oviin ja kattoon. Saa nähdä jaksaako ikinä alkaa ite laittaa, tuskin.
 
Liittynyt
19.02.2018
Viestejä
355
Mä kokeilin jotain muuta ja ostin KIAn. Teknisesti se toimii moitteetta, ei ole tarvinnut korjaamolla käyttää. Mutta muuten siinä on niin monta juttua päin persettä, että vaihtoonhan se lähtee kun ei vaan pysty.

VAG-konserni tekee autoja joita on miellyttävää käyttää, se ajaa ihmisiä ostamaan niitä vaikka teknisessä toimivuudessa joskus olisikin toivomisen varaa. Jos hermo kestää ajaa arjenharmaalla toyotalla tai kialla tai jollain muulla vastaavalla niin varmasti ne ovat teknisesti toimivampia. Ihmiset vaan arvottaa asioita eri tavalla. Mä kokeilin pystyisikö tuon KIAn kanssa elämään ja ei vaan pysty.
Itse omistin äskettäin 2kk ajan 2016 Kia Optima sedan PHEVin, pidin autosta todella paljon MUTTA siinä oli vikaa (nyki kun ajoi bensakoneella) eikä autoliike saanut sitä kuntoon korjausyrityksistä huolimatta, eivätkä suostuneet kaupan perumiseen joten möin sen toiseen liikkeeseen persnetolla ja ostin Lexuksen.

Oli lähellä että ostin diesel-Optiman tilalle mutta korealaiset dieselit eivät kuulemma suomen pakkasissa kovin hyvin toimi.

Lexus IS 300h pitäisi olla laatupeli.
 
Liittynyt
04.09.2018
Viestejä
932
Oli lähellä että ostin diesel-Optiman tilalle mutta korealaiset dieselit eivät kuulemma suomen pakkasissa kovin hyvin toimi.
Viime talven perusteella en puolla väitettä. Itsellä kyllä webasto, en tiedä miten ilman sitä pelaisi. Mutta äkkiähän nuo lämpeää ja hyvin käynnistyy kovallakin pakkasella, en oo kyl ihan varma että yritinkö kylmänä ikinä käynnistää ku 10 min lämmityksellä saa jo sen verran lämpöjä, että mittari nousee tolpan tai pari.
 
Liittynyt
19.02.2018
Viestejä
355
Viime talven perusteella en puolla väitettä. Itsellä kyllä webasto, en tiedä miten ilman sitä pelaisi. Mutta äkkiähän nuo lämpeää ja hyvin käynnistyy kovallakin pakkasella, en oo kyl ihan varma että yritinkö kylmänä ikinä käynnistää ku 10 min lämmityksellä saa jo sen verran lämpöjä, että mittari nousee tolpan tai pari.
Oli hermo niin pinnassa tuosta koko sotkusta etten ottanut sitten mitään riskiä että joutuisi taistelemaan yhtään seuraavan auton kanssa. 200km päivässä tulee työajoa ja pirssin vaan täytyy toimia aina ja kokoajan.
 
Liittynyt
18.01.2020
Viestejä
88
Täälläkin vaihtui Superb tänä vuonna uuteen Corollan kakslitraseen farkkuun. Viimekesän 2t€ korjailukulut riittivät mulle (moottorin huohotinyksikkö, ovien johtosarjat, tehdaswebasto, ilmastoinnin täydellinen uusiminen jnejne..). Toyotankaan kanssa ei oikein mistään tarvitse VAG:hen verrattuna tinkiäkään nykyisin ja saa auton valmiina tehtaalta ilman jatkuvia OTA-korjauksia tai rattien jne vaihtoja ja ennenkaikkea auton johon voi perhearjessa luottaa.. Tuohon kakkosautona toimivaan vapari Citigohon kyllä luotan toistaiseksi, siinä ei oikein ole mitää minkä edes VAG:n insinööri saisi suunniteltua pieleen. Vierestä on tullut seurattua viimeaikoina kahden uudenkoppasen Superbin kanssa elämistä, huumorihommia.. Uutta Octaviaa ei tarvinnut Corollaa vasten edes vertailla, taitaa olla VAG-arenan juttujen mukaan yksi konsernin huonoimman käyttövarmuuden vehkeitä..
 
Liittynyt
23.02.2020
Viestejä
120
Toi johtosarja VW:llä ja ylipäätään sähköjen laatu on jotain käsittämätöntä kuraa. Golfiin oli mm. aivan liian lyhyet johtosarjat laitettu, että tiesi jo etukäteen, että ovet tulevat kestämään tyyliin tuhat avausta ja sulkua ja ovat poikki sen jälkeen. Ja niinhän ne sitten olikin.
 
Liittynyt
01.01.2017
Viestejä
706
Superb -21 2.0TDI 39tkm mittarissa. Täällä odotellaan hinuria pohjoisnorjassa.
Öljyt täytin reissuun lähtiessä, 2tkm niin oli taas alarajalla, nyt sit taas alarajalla 1tkm jälkeen plus jäähdytin nesteet enää vaan purkin pohjalla yön jäliltä.
Hyvin maistuu polttoaineiden lisäksi öljy ja jäähdytin nesteet.

Taattua VAG laatua :D
Huollossa täyttivät nesteet "ihan normaalia että matka-ajossa vie jäähytin nesteitä ja öljyn kulutus normaalia" avaimet käteen ja matka jatkuu
 
Liittynyt
25.02.2022
Viestejä
88
Joopa joo ja lehmät lentää. Mitä omassa tuttava- ja perhepiirissä noita päästöhuijauskorjaukseen joutuneita autoja on ollut niin kaikki on mennyt ongelmitta ja annettu sijaisautotkin kustannuksitta käyttöön. Faija taisi saada jonkun alennuskortinkin seuraavaa määräaikaishuoltoa varten.

En tiedä millä ritsoilla olet tottunut ajamaan, mutta ei tuo kyllä ole "helvetin hyvä" ajaa. Ihan ok käyttöpeli, mutta ei tosiaankaan hauska tai tunnokas.
Jep. Ehkä "Helvetin hyvä" oli sarkasmia:) Kaverilla Toyota Avensis ja niin perkeleen hyvä ajaa kunnes kävi minun BMW:llä reissun...se on niin suhteellista se hyvä.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
179 282
Viestejä
3 300 155
Jäsenet
59 268
Uusin jäsen
Mambaus

Hinta.fi

Ylös Bottom