Välittäjän virheellinen esittely ja vastuu?

Liittynyt
22.02.2019
Viestejä
72
Mikä on välittäjän korvaus- ja hyvitysvastuu jos esittelevät taloa väärin speksein? Tässä tapauksessa ei valtava virhe, on esitellyt talon takkaa ilma- JA vesikiertoisena. Nyt kaupankäynnin loppusuoralla käy myyjän kanssa jutellessa ilmi että takka on vain ilmakiertoinen.
Kieltämättä ehdin innostua tästä energiatehokkuuslisästä jota ei sitten olekaan. Ko. välittäjä ei varsinaisesti ole loistanut osaamisellaan ja tietotaidollaan muutoinkaan, mikä on turhauttanut pitkin ostoprosessia.
 
Liittynyt
29.05.2020
Viestejä
201
Lakipykälistä en tiedä, mutta välittäjö luultavasti pesee kätensä tuosta sanomalla että myyjä kertoi takassa olevan kys ominaisuus.
Myyjä taas sanoo että luuli takassa olevan kys ominaisuus.

Voithan kokeilla jos sieltä jotain hyvitystä tulee.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
2 432
Niillä ei ole sitten minkäänlaista vastuuta yhtään mistään. Kokemusta on.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
868
Jos kyseessä on tiedonantovirhe, reklamaatio pitää ensisijaisesti osoittaa välitysliikkeelle. Jos asiasta on kirjallinen dokumentaatio (tieto virallisessa esitteessä tai saatu esim. sähköpostilla) ei hommassa ole isoa ongelmaa. Jos kyse on suullisesti annetusta tiedosta, voi mennä vääntämiseksi. Reklamaatio pitää sitten tehdä määrämuotoisena (malleja löytyy netistä) ja yksi olennainen osa on että korvausvaatimus pitää esittää siinä reklamaatiossa. Eli siis euromääräinen vaade, joka perustuu johonkin.

Itse reklamoin aikoinaan puutuneen valokuidun ja perustelin vaateen tyypillisellä liittymähinnalla. Välitysliike yritti vähän tinkiä, mutta kun pitäydyin kannassa maksovat rekkulan mukaisesti jonkun 3k€. Liike väitti saaneensa tiedon myyjältä suullisesti, mutta veikkaan että virhe jäi liikkeen maksettavaksi, koska tietoa ei löytynyt virallisesta myyntiesitteestä, vaan tieto oli saatu jälkikäteen myyjältä puhelimitse. Ja minulle se oli välitetty sähköpostilla. Myyjä tietysti ei muistanut tuollaista keskustelua välittäjän kanssa.
 
Liittynyt
11.06.2017
Viestejä
202
Asiakkaan lapsi rikkoi kaiuttimen, veti johdosta(jakosuodin rikki). Välittäjä totesi asian olevan selvä ja sanoi että asiakas oli rehellinen ja asia selvä. Sain välittäjältä asiakkaan tiedot jotka annoin korjaajalle.
Kuukausien päästä korjaaja soitti ja sanoi että lasku on maksamatta. Soitin välittäjälle kiukkuisena. Välittäjä ei ottanut mitään vastuuta vaikka vaimonikin oli läsnä kun välittäjä kertoi tuosta kaiuttimen rikkomisesta. Haukuin välittäjän lyttyyn. Tällaista on välittäjän vastuu, eikö ole vakuutusta, vai eikö viitsitä käyttää sitä?
Kerroin korjaajalle, joka oli tuttu hifimyyjä välittäjän kieroilusta. Laskun jätin maksamatta. Rikosilmoitus olisi kai pitänyt tehdä? Hirveä soppa vastuuttomasta välittäjästä. Olen samohin aikoihin ollut uuden asunnon ostamisen kautta kahden saman välitysfirman kanssa tekemisissä ja molemmat nekin rikollisia. Möivät homeasuntoa, onneksi vaimo oli mukana jossain vaiheessa ja haistoi homeen. Minulla on huono hajuaisti, mutta vaimo on kuin vihikoira!
Ihan väkisin olisivat myyneet meille tuon asunnon, mutta ei oltu onneksi ehditty maksaa varausrahaa.
En enää ikinä käänny tuon suuren välitysliikkeen asiakkaaksi...

Muistavat varmaan minut, kun laitoin tuosta homeesta tiedon asunnon omistajalle, välittäjälle, as.yhtiölle, isännöitsijälle, yhtiön hallitukselle. Kielsin myymästä asuntoa sellaisena. Todistajan nimi myöskin oli paperissa, kosteusmittauksen pöytäkirjakin oli todistajalta. Olen rakennusalan kokenut ammattilainen. Alapohjaa ei oltu tarkastettu ja puurakenteinen alapohja oili homehtunut näköjään.

Tällaisia kokemuksia. Jos näytössä rikotaan tai varastetaan omaisuutta, niin heti välittäjän tehtävä ilmoitus vak. yhtiölle. Vaadittava ennen näyttöjä että välittäjällä oltava vahinkoilmoituskaavake mukanaan!!
Noiden ketkujen sanaan ei voi luottaa pätkääkään, voitte uskoa.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
241 184
Viestejä
4 210 784
Jäsenet
71 025
Uusin jäsen
konrados

Hinta.fi

Ylös Bottom