Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Jos syylliseksi todetaan niin eipä myyjän tarvi enää paljon töitä tehdä kun palkasta lähtisi leijonasosa korvausvaatimusten maksuun. Sama maata kotona syrjäytymässä ja masentumassa ja elää kelan rahoilla.
Jotenkin mä toivon, että poliisi käyttäisi vähät resurssinsa johonkin muuhun kuin yksittäisten lisenssiostajien metsästämiseen - kuten esim. noiden myyjien nappaamiseen.Tiettyjen tämänkin foorumin myyjien palautehistoriasta voidaan selvittää ostajat. Nyt vaan poliisi asialle. Täytyykin laittaa nettivinkkiä menemään!
Lisenssin ostaneet voivat menettää lisenssinsä. Kyseessä voi olla tuottamuksellinen kätkemisrikos. Mikäli verrataan W10 lisenssin oikeaa hintaa ja tämänkin foorumin myytyjen koodien
hintoja, tulee ostajalla olla perusteltu epäilys tavaran epäilyttävästä alkuperästä. Tällöin oikeustoimelle ei voi saada luottamuksen suojaa. Lisenssin (todellisen arvon) voi menettää ja päälle saada syytteen.
Tiettyjen tämänkin foorumin myyjien palautehistoriasta voidaan selvittää ostajat. Nyt vaan poliisi asialle. Täytyykin laittaa nettivinkkiä menemään!
Jotenkin mä toivon, että poliisi käyttäisi vähät resurssinsa johonkin muuhun kuin yksittäisten lisenssiostajien metsästämiseen - kuten esim. noiden myyjien nappaamiseen.
Ei kai täällä kukaan mitään väärennettyjä tarroja ole myynyt.
Lisenssin ostaneet voivat menettää lisenssinsä. Kyseessä voi olla tuottamuksellinen kätkemisrikos. Mikäli verrataan W10 lisenssin oikeaa hintaa ja tämänkin foorumin myytyjen koodien hintoja, tulee ostajalla olla perusteltu epäilys tavaran epäilyttävästä alkuperästä. Tällöin oikeustoimelle ei voi saada luottamuksen suojaa. Lisenssin (todellisen arvon) voi menettää ja päälle saada syytteen.
Tiettyjen tämänkin foorumin myyjien palautehistoriasta voidaan selvittää ostajat. Nyt vaan poliisi asialle. Täytyykin laittaa nettivinkkiä menemään!
Vahingon ilo paras ilo?
Jotenkaan en jaksa uskoa, että poliisi alkaa kaivelemaan satoja ostajia täältä ja/tai sulkemaan lisenssejä.
Toki jos ms on tiedossa feikkilisenssit, niin sitte. Mutta siinä tapauksessa noi ei varmaan olisi edes aktivoitunut.
Ja ei, en ole itse ostanut kiinan lisenssiä.
LOL. Jengi alkaa olla paniikassa, "tulikohan tässä tehtyä jotain rikollista?"..
Itse olen ostanut ainakin 2, jos Murokin lasketaan. Saa tulla karhuamaan.
Palautan toki lisenssini , jos Microsoft suostuu todistamaan, että ne on hankittu laittomasti. Ja paikallisesti laittomasti. Täällä Suomessa ei ole pakko noudattaa niitä lisenssiehtoja, ja laki > lisenssin ehdot. Muuten lähetän jopa deaktivoinnista kyselyn asiakastukeen, että millä perusteella tätä nyt poistetaan käytöstä?
Jos tästä seuraa hintojen lasku, ostan kaksi lisää
Eipähän itte ainakaa tartte panikoida, kun en ole foorumilta sitä ostanut.
Ja tuskin se ketään vararikkoon vie, jos 7€ lisenssi lakkaa toimimasta.
Eipähän itte ainakaa tartte panikoida, kun en ole foorumilta sitä ostanut.
Ja tuskin se ketään vararikkoon vie, jos 7€ lisenssi lakkaa toimimasta.
Ja jooh jos nyt lakkaakin vaikka 6kk.den sisällä toimimasta niin voin jopa palauttaa rahat omista myymistämistäni
ei nuo omatkaan lisenssit ole kiinasta joten voin tyytyväisesti jatkaa myyntiä
Onko harmaalta vai mustalta alueelta noiden myynti?
Jos aloittajan mielestä foorumilla tapahtuu jotain rikollista, niin tee asiasta tutkintapyyntö sen sijaan, että esität jotain nojatuoli-Fobbaa.
Eli myönnät olevasi rikollinen? Mielenkiintoista kuinka täällä vain hymähdelläänEn osaa sanoa oisko tuolta väliltä
Eli myönnät olevasi rikollinen? Mielenkiintoista kuinka täällä vain hymähdellään
Se on kai sun asiasi selvittää asia. Microsoftin aapa voiesim todentaa asian nopeasti. Oikeuskäytännön mukaan mm tavaran halvan hinnan pitäisi soittaa kelloja.Mistäs mä todellisuuden noista avaimista tiedän mutta ne mistä ne mulle tulee ilmoitetaan ettei niitten myymisessä EU alueella ole mitään rikollista
Se on kai sun asiasi selvittää asia. Microsoftin aapa voiesim todentaa asian nopeasti. Oikeuskäytännön mukaan mm tavaran halvan hinnan pitäisi soittaa kelloja.
Ei oo tarvetta eikä kyllä mielenkiintoakaan. Noita serialeita on kulkenu netissä ikuisesti halvalla hinnalla eikä se kerro mitään.. vain suomessa joutuu maksaa itsensä kipeeksi noista
Ei oo tarvetta eikä kyllä mielenkiintoakaan. Noita serialeita on kulkenu netissä ikuisesti halvalla hinnalla eikä se kerro mitään.. vain suomessa joutuu maksaa itsensä kipeeksi noista
Ja miten määritellään halpa hinta? Lisenssejä saa (on saanut) tosiaan muutamalla eurolla ihan Microsoftin yhteistyökumppaneilta, kuten aikoinaan opiskelijana rekisteröitymällä AMC:hen hintaan 15 €, mikä sisälsi kuusi lisenssiavainta Windows 7:n Pro-versioon. Vai pääsikö sinne peräti ilmaiseksikin jollain tavalla, ei voi muistaa. Se, että Mikkis yrittää itse kusettaa ihmisiltä jopa satoja euroja Windowsistaan, ei tee halvemmasta avaimesta millään muotoa epäilyttävää.Se on kai sun asiasi selvittää asia. Microsoftin aapa voiesim todentaa asian nopeasti. Oikeuskäytännön mukaan mm tavaran halvan hinnan pitäisi soittaa kelloja.
Eli sua ei haittaa tehdä rikoksia? Jospas laitetaan tutkintapyyntö menemään kun suakaan asia ei haittaa?Ei oo tarvetta eikä kyllä mielenkiintoakaan. Noita serialeita on kulkenu netissä ikuisesti halvalla hinnalla eikä se kerro mitään.. vain suomessa joutuu maksaa itsensä kipeeksi noista
Kannattaa laittaa suoraan rikosilmoitusta niin poliisin on pakko ottaa asiaan kantaa.Noniin. Nyt on nettivinkki annettu. Lisäsin siihen vielä sinunkin käyttäjätunnuksesi. Ole hyvä
Eli sua ei haittaa tehdä rikoksia? Jospas laitetaan tutkintapyyntö menemään kun suakaan asia ei haittaa?
Kannattaa laittaa suoraan rikosilmoitusta niin poliisin on pakko ottaa asiaan kantaa.
Ja miten määritellään halpa hinta?
Sitten herää se epäilys, että kaupoissa on jotain hämärää ja kun lehtiartikkelissa joku toinen on jäänyt kiinni lisenssien myynnistä, niin ei ollenkaan huomioida, että se kaveri myi fyysisiä väärennettyjä kopioita, eikä pelkkiä digitaalisia lisenssejä. Se ei ole sama asia.
Ostelen itse kans nuita avaimia edullisesti pitkin ebay, mutta silti mielenkiintoinen argumentti tämä
Eli periaatteessa on siis ok tehdä "laittomuuksia", kun niitä kaikki muutkin tekee
Noniin. Nyt on nettivinkki annettu. Lisäsin siihen vielä sinunkin käyttäjätunnuksesi. Ole hyvä
Eli sua ei haittaa tehdä rikoksia? Jospas laitetaan tutkintapyyntö menemään kun suakaan asia ei haittaa?
Kannattaa laittaa suoraan rikosilmoitusta niin poliisin on pakko ottaa asiaan kantaa.
Tämän tuon esille vaan siksi, että hänellä on todennäköisesti parempi käsitys Suomen yrityslain kiemuroista kuin muilla postaajilla.
Onko pakko ostaa kaupasta, jos haluaa olla varma, että lisenssi on varmasti laillinen? Ostin yhden halvan lisenssin täältä, mutta näin jälkikäteen rupesin miettimään, että kyseessä voi tosiaan olla laiton tuote.
En nyt erityisemmin pelkää kiinnijäämistä. Käsittääkseni ostajia ei näissä tapauksissa erityisemmin tuomita. Kristittynä en mielelläni vain omistaisi laittomia tuotteita.
Tuonne saa ehdottaa laillisia lisenssejä:
Laillinen windows lisenssi 7 tai 10
Otsikko ja uutinen ristiriidassa, jutun tapaus ei ole tältä foorumilta tai ainakaan minulla ei ole sellaista tietoa. Korjaatko otsikon kiitos.