Setup Vaatehuoneesta konenurkkaus?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja doppla
  • Aloitettu Aloitettu
Eli lapset kasvaa ja huoneet on kortilla... Juolahti mieleen, että onko täällä kukaan toteuttanut työ/pelipistettä vaatehuoneeseen ja jos on niin olisiko inspiraatiokuvia?

Pistorasia ja datapistoke tilasta puuttuu, mutta ne saan kyllä sinne vedettyä seinän läpi toiselta puolelta siististi. Vaatehuone on 2 x 1.5m ja sähköpöytä tuoleineen sinne uppoaisi sopivasti. Samaten kone.

Ainut ongelma tulee todennäköisesti olemaan lämpö mitä pelikone tuottaa. Työläppäristä en ole huolissani, niin pienellä kuormalla on aina. Vaatehuoneessa ei ole ikkunaa, mutta kuitenkin koneellisen ilmanvaihdon kanava katosta löytyy. Ilmeisesti imu(ko?), kun kylppärissä on saman näköinen räppänä. Tarvittaessa ilmanvaihtoa voi tehostaa tilaan. Ovea voi myös pitää auki viereiseen huoneeseen, mutta pakkautuuko se lämpö sinne vaattehuoneeseen kuitenkin ja olo käy tukalaksi?

Edit: keskusyksikköä kaavailin niin päin omalle jalustalleen että takapuolen puhallukset menisi suoraan ovesta toiseen huoneeseen. Ei siis työpöydän alle tms.

Viimeksi muokattu:
Minulla on hyvin samanlainen setup käytössä, mutta vaatehuone on vielä pienempi, n.1.3x1.6. Olen itse vetänyt nettikaapelin ja jatkoroikan vaan vaatehuoneen oven alta. Jatkoroikkaan olen kytkenyt sitten pelikoneen, kaksi näyttöä ja myös työläppärin verkkovirtaan.

Kuten sanoit, lämpö on osoittautunut isoimmaksi ongelmaksi. Jos ovea pitää kiinni, voi tulla tukala olo melko nopeasti, joten ovea kannattaa kyllä pitää koko ajan auki. Myös töitä tehdessä pelkästään kehon lämpökin saa pienen tilan pidemmän päälle kuumaksi. Pidemmissä pelisessioissa olen myös käyttänyt ihan perus tuuletinta vaatehuoneen ja makuuhuoneen välillä, jotta ilma hieman vaihtuisi. Minulla pelikone on pöydän alla, joten en osaa sanoa kuinka suurta vaikutusta kuvaamallasi asettelulla olisi tähän yhtälöön.

Paremman tilan puutteessa tuo on kuitenkin ihan toimiva ratkaisu :)

IMG_4592.jpeg

Viimeksi muokattu:
Äänieristystä vielä, niin ei häiritse muuta perhettä, kun huutaa koneella.
Ai kauheeta ajatus vaatehuoneesssa datailusta, olisikonan isompi kämppä paikallaan, kun pitäähän ne vaateetkin jossain olla?

Äänieristystä vielä, niin ei häiritse muuta perhettä, kun huutaa koneella.
Ai kauheeta ajatus vaatehuoneesssa datailusta, olisikonan isompi kämppä paikallaan, kun pitäähän ne vaateetkin jossain olla?

Lähinnä ollut romuvarastona tuo vaatehuone, joten vaatteille on omat kaappinsa. Kämpän vaihto ei ole mahdollista jos haluaa samalla alueella pysyä ja olla tekemättä taloudellista itsemurhaa... Sen verran eroa talojen hinnassa jo tien toiselle puolellekkin, että äänieristys ei kuulosta yhtään huonolta ratkaisulta rahallisesti.

Ihan kodikkaalta tilalta vaikuttaa. Led-nauhat vielä pöydän/näytön taakse ja seinille.

Äänieristyksessä huomioitavaa on, että ääni kulkee samaa kautta kuin (tulo)ilma. Happi loppuu aika äkkiä jos oven tiivistää (desibeliovi tms.), pitäisi vähintään lisätä tuloilmakone jossa on jonkinlainen äänieristyskammio. Näin saa viileää (?) ilmaa kopin ulkopuolelta.

Onhan se pelikoneen keskusyksikkökin mahdollista jättää sinne seinän toiselle puolelle.. vähenee lämpökuorma

Oveen tai oven yläpuolelle tuloilmaventtiili voisi olla halpa ja nopea ratkaisu.
Noita välillä näkee juuri joissain komeroiden ja kodinhoitohuoneiden ovissa.
Pisla säle 100 x 300 mm valkoinen

En tiedä olisko ihan hullu idea tehdä koneelle hylly/seinäteline poistoilmaventtiilin lähelle, imisikö se pahimmat lämmöt mennessään?

Oveen tai oven yläpuolelle tuloilmaventtiili voisi olla halpa ja nopea ratkaisu.
Noita välillä näkee juuri joissain komeroiden ja kodinhoitohuoneiden ovissa.
Pisla säle 100 x 300 mm valkoinen

En tiedä olisko ihan hullu idea tehdä koneelle hylly/seinäteline poistoilmaventtiilin lähelle, imisikö se pahimmat lämmöt mennessään?
Seuraavaksi custom-loop ja kennosta lämmöt hormilla suoraan poistoilmarööriin.

Tämän sisällön näkemiseksi tarvitsemme suostumuksesi kolmannen osapuolen evästeiden hyväksymiseen.
Lisätietoja löydät evästesivultamme.

Linkki: https://youtu.be/ZUG73BzZIJ4

Statistiikka

Viestiketjuista
313 036
Jäsenet
84 399
Uusin jäsen
levak

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom