uutta valmiskonetta

Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
546
- viime vuoden rautaa
- pieni SSD
- kallis hinta suhteessa näytönohjaimen suorituskykyyn
- huonosti päivitettävä ahtaan ja erikoisen kotelon takia
- hidasta muistia ja vain 8 gigaa
- vain 2 vuoden takuu
- turhaan lisähintaa koska valmis kokoonpano valmiilla käyttiksellä, ja turhalla DVD-asemalla

Eli ei kannata, varsinkaan pidempiaikaiseksi koneeksi. :)

Onkos vanhassa koneessa mitään käyttökelpoista rautaa? Jos vaikka vain päivittäisi sitä.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
689
Ei kannata enää ostaa tuollaista, prosessori ja näytönohjain edellistä sukupolvea. 8GB muistia on aika vähän tuollaisessa kuten myös 128GB SSD. Tilaa itse valitut osat kasauksella niin saat paremmat samaan hintaan jos et itse halua kasata. Täältä saa apua osien valitsemiseen.
 
Liittynyt
18.03.2017
Viestejä
3
nykyinen kone on 4-5 vuotta amd 1055 ja hd 7850 win7 itse koottu mutta ei viitsisi enää koota koska pudonnut kärryiltä näistä komponenteista ja käyttöjärjestelmien asennusksesta siksi valmis kone.
vanhan koneen ongelma on lähinnä hitaus käynnistyminen kestää 1-2 minuuttia eikä eheyttämiset tai ccleaner ym auta

olisko tuo parempi Asus ROG GR8 II pelitietokone, musta/kulta - 1 399,00€
 
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
546
@laiska Jussi

nykyinen kone on 4-5 vuotta amd 1055 ja hd 7850 win7
Kaikki speksit olisi kyllä hyvä tietää. 4-5 vuotta ei ole esimerkiksi laadukkaalle virtalähteelle ja kotelolle vielä ikä eikä mikään, kiintolevy saattaa olla käyttökelpoinen myös.

Lataa tuo: Speccy - System Information - Free Download ja täytä:
emolevy:
muisti:
kiintolevy(t):

Kotelosta merkki/malli olisi hyvä, tai kuva. Virtalähteen tiedot saat kun kurkkaat sinne koneen sisälle ja katsot mitä virtalähteessä lukee.

ei viitsisi enää koota koska pudonnut kärryiltä näistä komponenteista ja käyttöjärjestelmien asennusksesta siksi valmis kone.
Kasaaminen on ihan samanlaista kuin 5 vuotta sitten. Jos et kuitenkaan itse jaksa kasata, ei se ole syy ostaa pakettikonetta - sitä varten on olemassa kasauspalvelu jolloinka osat voit valita itse ja näin vältät käytännössä kaikki pakettikoneen miinuspuolet.

Windowsin asennus:
1. osta lisenssi
2. lataa USB-tikulle asennustiedostot
3. USB-tikku kasattuun koneeseen kiinni ja kone päälle
4. asennus käynnistyy kun kone boottaa USB:lle
5. paina next-nappulaa muutamaan otteeseen. Jos välität yksityisyydensuojasta, tutustu ensin tähän ketjuun.

Sen verran helppo homma että siitä ei ole mitään järkeä maksaa jälleenmyyjälle 150 euroa.

vanhan koneen ongelma on lähinnä hitaus käynnistyminen kestää 1-2 minuuttia eikä eheyttämiset tai ccleaner ym auta
Varmaan koska ei ole SSD-levyä koneessa. Jos tuo on ainoa puute niin osta SSD-levy ja asenna Windows ja ohjelmat uusiksi sinne. Esim. Crucial MX300 275GB tai 525GB.

Olisi, mutta osista kasattu on parempi.

- kallis hinta suhteessa näytönohjaimen suorituskykyyn
- huonosti päivitettävä ahtaan ja erikoisen kotelon takia
- vain 2 vuoden takuu
- turhaan lisähintaa koska valmis kokoonpano valmiilla käyttiksellä, ja turhalla DVD-asemalla
- virtalähteen laatu epävarma (jäi edellisestä mainitsematta)
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 739
nykyinen kone on 4-5 vuotta amd 1055 ja hd 7850 win7 itse koottu mutta ei viitsisi enää koota koska pudonnut kärryiltä näistä komponenteista ja käyttöjärjestelmien asennusksesta siksi valmis kone.
vanhan koneen ongelma on lähinnä hitaus käynnistyminen kestää 1-2 minuuttia eikä eheyttämiset tai ccleaner ym auta

olisko tuo parempi Asus ROG GR8 II pelitietokone, musta/kulta - 1 399,00€
Kaikki komponentit menee ihan samalailla kiinni kun tuon amd kokoonpanonkin, mikään ei ole muuttunut. Ei myöskään winun asennus, w10 oikeastaan on vaan helpompi asentaa, eli kannattaa harkita tuota itse kasaamista.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
239 615
Viestejä
4 186 096
Jäsenet
70 772
Uusin jäsen
PaulusKaita

Hinta.fi

Ylös Bottom