Uutta konetta

Liittynyt
10.12.2016
Viestejä
2
Budjetti?: 1100-1200 €.
Kuuluuko käyttöjärjestelmä budjettiin?: Ei
Haluatko koneen valmiiksi kasattuna?: Kasaan itse
Haluatko koneen käyttöjärjestelmä/ajurit valmiiksi asennettuna?: Ei
Ylikellotatko prosessoria?: Todennäköisesti en
Kotelon koko: ATX midi?
Onko kotelon värillä väliä?: Musta
Onko tietokoneen hiljaisuudella väliä?: Olisihan se kiva
Tarvitsetko langatonta verkkoyhteyttä?: En.
Onko Saksasta/ulkomailta tilaaminen mahdollista?: Mindfactory
Tarvitsetko DVD- tai Blu-Ray -asemaa?: Ei
Haluatko koneeseen SSD:n?: Kyllä
Koneen käyttötarkoitus: Lähinnä autosimulaattorit (Assetto Corsa yms.)
Kuuluvatko näyttö, äänentoistojärjestelmä, näppäimistö tai hiiri budjettiin?: Ei
Onko joitain komponetteja jo valmiiksi?: Ei
Muuta: En ole hommaamassa uutta näyttöä tähän hätään, mutta VR kiinnostaa jossain vaiheessa.

Jonkun verran olen nyt selaillut pitkästä aikaa aihepiiriä ja saanut kasaan linkin/liitteen mukaisen hahmotelman uudelle koneelle: Warenkorb - Hardware, Notebooks & Software von

Koteloksi olen lisäksi ajatellut SilentiumPC Gladius M35 Pure Black:iä Jimmsiltä.

Olisiko näissä ideaa ja mitä muuta vielä pitäisi/kannattaisi ottaa huomioon?
 

Liitteet

Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
546
Ostoskori näyttää hyvältä, mutta muistit voisi vaihtaa Corsair LPX:iin joita Corsair mainostaa Ryzen-yhteensopivina. G.Skill Ripjaws V muisteista en tiedä kuinka hyvin toimivat Ryzenilla.

Koteloksi hiljaisuutta silmällä pitäen Define C joka Jimmsillä tarjouksessa 75€. Tuulettimet ovat laadukkaampia kuin SilentiumPC:llä ja kotelossa panostettu äänenvaimennukseen. Tähän mielellään takatuulettimeksi joku hiljainen PWM-säätöinen (esim Arctic F12) ja vakiotuulettimet eteen puhaltamaan sisään.
 
Liittynyt
24.02.2017
Viestejä
300
Jos noi on G.skillin CL16 3200 MHz niin itellä kulkee Asuksen B350m-A emolla vaan 2400 MHz uudella biosilla, entisellä 2993 MHz. Mutta nämä on aika emokohtaisia, ja vahvasti veikkaan, että toukokuussa kulkee niin kuin pitääkin.

Fractalin nykyiset kotelotuularit on kyl hyviä, ja kotelot vaan paranee vuosi vuodelta. Itellä Define mini C, eli saman laation mATX versio. Todella mukava kasata, varmasti tuo isoveli on kelpo ja ainakin hyvä hinta. :tup: Tuulettimet tosiaan hiljaisempi kuin vanhat Noctuan NF-P12 (resonoi jollain tietyllä kierrosalueella).

Ryzenit on aika viileitä, itellä käy Thermalrightin macho rev b:llä rasituksessa jossain 40-50C välillä peleissä, jotka ei käytä kaikkia coreja. Eli mitään kauhean järeitä tuuletuksia ei tartte viritellä.

Helkkari kun on hyvän hintaisia nuo sakemmannin tavarat, ja nyt vasta tajuaa kuin edullinen tuo 1600X on verrattuna noihin R7 sarjalaisiin. :eek:
Itellä maksoi jotain 900€ Jimmsiltä eikä ollut näytönohjainta eikä kiintolevyä, ostin kyllä uuden kotelon ja aika hintavan powerin. Tuosta paketista kyllä riittää pitkälle! :)

EDIT: muistelin että tuo emo oli jotekin tutun kuuloinen.
En ota kantaa tuon kaverin mittauksien tarkkuuteen, mutta todella pelottavia lämpötiloja mitannut. Tuolla X370 kokemukset ja AM4 emolevy ketjuissa on ollut paljon juttua eri valmistajien VRM laadusta.

Asuksen B350-Plus olis hitusen halvempi, ehkä säästöt sitten satsais gold poweriin. :cigar2:
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
10.12.2016
Viestejä
2
Kiitoksia kommenteista ja muutosehdotuksista! Varsinkin muisteista olen kyllä nähnyt aiemmissa ketjuissa mainintaa mutta enhän olisi muistanu tuota itse nyt tilatessa.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
241 170
Viestejä
4 214 404
Jäsenet
71 010
Uusin jäsen
vembula

Hinta.fi

Ylös Bottom