Uusien komponenttien hankinta(ko) (AI ja pelikäyttö)

Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
486
Hei! Vaikka etusivu on täynnä osia niin laitetaan oma korsi kekoon myös. Oma peruskokoonpano alkaa olla 7v vanha. Prossuna pyörii i7-8700k. Emolevy toimii 1151 kannalla, eli ihan uusimpia prossuja se ei tue. Oon päivittänyt joku vuosi taaksepäin näyttiksen 3090 malliin. Mua kiinnostaa työn puolesta ja itseni puolesta erilaiset kielimallit ja niiden ajaminen. Omaa koulutusta en jaksa tehdä joten siihen ei mene tehoja. Erilaisia renderöintejä teen paljon esimerkiksi blenderillä.

Olen varma siitä, että ostan 5090 kortin jahka se saapuu loppuvuonna tai alkuvuodesta. Sen lisäksi olen miettinyt, että päivitän muistit 32gt -> 128gt. Tässä kohtaa tulee tenkkapoo. Onko mun mitään järkeä lähteä päivittämään emolevyä uuteen, että saan 10-generaation prosessoreita ja siitä ylöspäin? Onko tuota prosessoria edes kannattavaa vielä vaihtaa? Muistejakin olen miettinyt, että nykyäänhän sitä on DDR5-muistia, mutta onko se sitten oikeastaan tarpeellista jos ostan tohon omaan kantaan soveltuvaa muistia sen 128gt? Mitä muistia suosittelette tuohon (ilmeisesti tähän menisi 4000mhz, jos sitten sellaisen laittaisi? Nykynen on 1600) Emolevyn malli on Z370-F Gaming

En viitsi huvikseen päivittää jos siitä ei ole erittäin suurta apua.
 
Viimeksi muokattu:

Statistiikka

Viestiketjut
253 985
Viestejä
4 417 871
Jäsenet
73 257
Uusin jäsen
Vepe21

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom