Hei,
Olen suunnitellut uutta pelikonetta 7800X3D ympärille.
Ostoskori
Pelailen ainakin näillä näkymin lähitulevaisuudessa 1440p resoluutiolla. Tämä suunniteltu setup on varmaan vähän ylilyönti, mutta tarkoituksena olisi maksaa nyt ja rauhassa pelata seuraavat 4-5 vuotta.
Näytönohjainta en ole vielä osannut valita. Alun perin ajattelin 4070 Ti, mutta nälkä on kasvanut syödessä ja nyt mielessä olisi 4090.
Corsair RM1000X Shift virtalähteen valitsin tämän mukaan: Best ATX v3.0 & PCIe 5.0 Ready PSU Picks 2023 – Hardware Busters - Page 4 of 7 - Hardware Busters
Emolevyn kohdalla olen ihmetellyt seuraavien välillä:
Ovatko nuo kalliimmat overkilliä, vai onko tuo X670E järkevä ostos? Vanhassa koneessa on 2x m.2 muisteja, joista ainakin toisen ajattelin siirtäväni uuteen koneeseen.
Prosessorijäähdyttimen kohdalla olen miettinyt Peerless Assassin 120/Noctua NH-D15/Deepcool AK620 välillä, mutta omaan silmään tuo Peerless Assassin vaikutti parhaalta ja vielä halvin hintakin.
Koteloksi olen miettinyt tuota Lian Li Lancool 216 tai Fractal Designin koteloita. Fractalin kopat ovat mielestäni paremman näköisiä, mutta esim. North vaikutti aika tiukalta 4090 kanssa. Torrent taas jo tuplasti kalliimpi verrattuna 216. RGB:t jne ei kiinnosta, mutta haluaisin silti testata ikkunallista koppaa. Aikasemmat koppani ovat olleet Fractal Design R -mallistoa.
Kiitos paljon avusta
Olen suunnitellut uutta pelikonetta 7800X3D ympärille.
Ostoskori
Pelailen ainakin näillä näkymin lähitulevaisuudessa 1440p resoluutiolla. Tämä suunniteltu setup on varmaan vähän ylilyönti, mutta tarkoituksena olisi maksaa nyt ja rauhassa pelata seuraavat 4-5 vuotta.
Näytönohjainta en ole vielä osannut valita. Alun perin ajattelin 4070 Ti, mutta nälkä on kasvanut syödessä ja nyt mielessä olisi 4090.
Corsair RM1000X Shift virtalähteen valitsin tämän mukaan: Best ATX v3.0 & PCIe 5.0 Ready PSU Picks 2023 – Hardware Busters - Page 4 of 7 - Hardware Busters
Emolevyn kohdalla olen ihmetellyt seuraavien välillä:
194,90 € | MSI MAG B650 Tomahawk WIFI AMD B650 Pistoke AM5 ATX
Emolevyt / MSI MAG B650 Tomahawk WIFI, AMD, Pistoke AM5, AMD Ryzen 7 7th Gen, AMD Ryzen 9 7th Gen, Pistoke AM5, DDR5-SDRAM, 128 GB
datatronic.fi
339,00 € | MSI MAG X670E TOMAHAWK WIFI emolevy AMD X670 Pistoke AM5...
Emolevyt / MSI MAG X670E TOMAHAWK WIFI, AMD, Pistoke AM5, AMD Ryzen™ 7, Pistoke AM5, DDR5-SDRAM, 128 GB
datatronic.fi
365,00 € | ASUS ROG STRIX B650E-E GAMING WIFI (ATX B650E AM5)
Emolevyt / ASUS ROG STRIX B650E-E GAMING WIFI, AMD, Pistoke AM5, AMD Ryzen™ 3, AMD Ryzen™ 7, AMD Ryzen 9 7th Gen, Pistoke AM5, DDR5-SDRAM, 128 GB
datatronic.fi
Prosessorijäähdyttimen kohdalla olen miettinyt Peerless Assassin 120/Noctua NH-D15/Deepcool AK620 välillä, mutta omaan silmään tuo Peerless Assassin vaikutti parhaalta ja vielä halvin hintakin.
Koteloksi olen miettinyt tuota Lian Li Lancool 216 tai Fractal Designin koteloita. Fractalin kopat ovat mielestäni paremman näköisiä, mutta esim. North vaikutti aika tiukalta 4090 kanssa. Torrent taas jo tuplasti kalliimpi verrattuna 216. RGB:t jne ei kiinnosta, mutta haluaisin silti testata ikkunallista koppaa. Aikasemmat koppani ovat olleet Fractal Design R -mallistoa.
Kiitos paljon avusta