Uusi näyttö HP LP2475w tilalle...

dun

Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 072
Hei!
Olen jo pidemmän aikaa miettinyt uuden näytön hommaamista kun 24" tuntuu liian pieneltä kotipöydällä.

Päätin tilata 34" Dellin koska muutkin ostat meenee jossain vaiheessa vaihtoon. Mutta nyt alkoi hieman arveluttamaan että olikohan hyvä tilaus? Tänään olisi vielä aikaa vaihtaa varmasti tilausta, mutta uskoisin että olen päätynyt oikeaan lopputulokseen itseni kohdalla.

Eli vaatimuksia:
Dell,Asus tai Samsung (ehkä Acer, lasken tosin tämän saman kategoriaan LG:n ja AOC:n kanssa, niin varauksella...).

En usko että tarvitsen g-synciä, tai yli 60Hz panelia, koska olen tottunut käyttämään yritystason premium näyttöjä kotona ja töissä jo pitkään (Dell, Eizo). Input lagit yms. ei ole minua vaivanneet koskaan puhumattakaan ghostingista. Tärkein asia minulle on 1) Pinta-ala, kontrasti ja mahdollisimman hyvä värikalibriointi.

Ruutuun tulee kiinni läppäri, pelikonsoleita (jos roudaan ne työhuoneeseen olohuoneesta) ja työasema (pelikone).

Aikaisemmin minulla oli kahden näytön setuppi käytössä (sama mikä töissä), mutta alkoi ärsyttämään kotikäytössä näyttöjen raamit (jostain syystä työmaalla ei ärsytä niin paljoa), siksi ajattelin nyt vaihtaa 21:9 ruutuun.

Eli päädyin siis nyt tilaamaan Dell U3415W (ensin tilasin U3417W:n, mutta arvosteluita lueskeltuani ymmärsin että kyseessä olikin heikompi LG:n paneli, vaikka olikin uudempi yksilö). Miksi Dell? No pikselitakuu on ihan ehdoton + hyvä build quality.

Mutta, olisiko sittenkin pitänyt ottaa VA-panelinen Asus joka on optimoitu enemmän pelikäyttöön tai Acer (molemmista löytyy g-sync)?
 

dun

Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 072
No, paketti lähti tulemaan, joten sitä ei enää hirveän helposti vaihdella :) Toivottavasti tuli hyvä ostos.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
192
Ei varmasti mene Dellillä metsään valinta, itellä edelleen u2711 käytössä. Vaakakupissa aikanaan painoi kovat takuut ja laadukas paneeli. Näytön päivitykset ois täälläkin edessä. Voisitko kirjotella jotain kokemuksia tänne kun saat monitorin?

Myöskin curve ja tuo 21:9 resoluutio mietityttää video/peli käytössä. Näyttikseltähän tuo vaatii potkua, mut niitähän saa rahalla :smoke:
 

dun

Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 072
No ei kannata odotella liian kauan. Dell varmaan poistaa tämän kohta myynnistä ja jättää tuon huonomman U3417W:n kunnes uudempi malli tulee joka korjaisi tuon U3417W:n puutteet (jos tulee...). 4k tai 5k 38" olisi ollut passelimpi itselle, mutta mennään nyt tällä.
 

dun

Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 072
Nyt on ollut pari tuntia näyttö käytössä. PS4 pelaillessa jää sururaidat sivuille (n. 10 cm per reuna). Muuten ei tullut yllätyksiä tai pettymyksiä. Näytössä ei ole mitään vikaa ja nopeasti testailtuna videolla ja peleillä ei voinut sanoa kun vau. Paljon parempi kuin tuplanäytöt joita käytin aikaisemmin.

Ruutu on noin. 80cm päässä silmistä ja tällä etäisyydellä ruutua ehkä joutuu jo skaalaamaan pikkuisen, ettei tarvitse pinnistellä silmillä jotta näkee tekstin. No pitää vielä miettiä mitä tekee, toinen vaihtoehto voisi olla vetää näyttöä 5-10 cm lähemmäksi joka sekin korjaisi ongelmaa, mutta syö aika rajusti pöytätilaa (140cm pöytä alkaa oikeasti käymään ahtaaksi tämän kanssa...).

... tai ehkä vain totuttelen pienempään tekstiin.

Harmittavasti toinen näyttiksistä näyttää pudonneen pois koneesta, joten nyt painellaan yhdellä Nvidia GTX 770:llä kahden sijaan. Uusia näyttiksiä ei huvittaisi ostella, koska koko keskusyksikkö on menossa vaihtoon kohtapuoleen...
 

dun

Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 072
Jeps, n. 5cm ruutu lähemmäs nenää ja ongelma tekstin pienuudesta poistui. Ruutu siis vastaa about kooltaan U2715H:ta tai U2711 (molemmat löytyy kanssa), mutta tämä vie tosiaan pidemmän korren käytettävyydestään. Kuvakin on itse asiassa parempi (äärimmäisen hyvä paneli kyllä). Nyt pitää vaan katsella mitä tolle näyttikselle tekee. Pelikäytössä yksi 770 GTX jää vähän heikoski full screenissä. CIV6 antaa 41 fps kun aikaisemmin tuli vakiona 60 fps v-sync-päällä.

Vaihtoehtona on uudelle koneelle:
1) Kunnon peliläppäri (XMG U717, GTX 1080:llä).
tai
2) 2k€ uusi micro-atx tai mini-itx Ryzen setti 1080 GTX:llä + joku 1k€ peliläppäri matkoille.
 

dun

Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 072
No heräsi windowssin uudelleen asennuksen jälkeen näyttis takaisin. Jotenkin IRQ osoitteet loppui kesken tai meni päällekkäin. Mutta eipä tuo 2 x 770 oikein vielä riitä full screenissä. Eli edessä 1080 ti:n hommaaminen ilmeisesti...
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
240 354
Viestejä
4 199 046
Jäsenet
70 893
Uusin jäsen
JapPro

Hinta.fi

Ylös Bottom