Tuli ostettua kesällä Acer Nitro N50 - 650 valmis paketti kone kun aiemmasta kone ostoksesta/kasaamisesta on yli 15 vuotta.
(i5-13400, B760 piirisarjallinen Mobo, rtx 3050, 16gb ram ja PSU 550w)
Nyt sitten kun on tullut enemmän luettua ja alkanut kiroamaan, että olisi pitänyt kasata itse. Johtuen tuosta Acerin omasta MOBO:sta + PSU:sta.
Eli mobo = acerin omaa tuotantoa
psu = 550w acerin omilla kaapeleilla
Olenkin pohtinut, että kumpi olisi järkevämpi vaihtoehto.
A) päivittää kotelo + mobo + psu (siirtää i5 jne siihen -->)
B) päivittää GPU rtx 3060 12gb (Ainakin RTX 3060 Gb toimii 550 w powerin kanssa).
On vähän puun ja kuoren välissä kun osittain mobon päivitys antaisi tulevaisuutta varten enemmän päivitys mahdollisuutta (lisä ram 4 slot vs acerin 2 slot jne..)
GPU taas pyörittäisi paremmin pelejä kun ei tuo 3050 tykkää 1440p resoluutiosta niinkuin itse tykkään.
Kumpaakin vaihtoehtoon ei tällä hetkellä pörssi repeä mutta toisen täyttämiseen löytyy ylimääräistä
(i5-13400, B760 piirisarjallinen Mobo, rtx 3050, 16gb ram ja PSU 550w)
Nyt sitten kun on tullut enemmän luettua ja alkanut kiroamaan, että olisi pitänyt kasata itse. Johtuen tuosta Acerin omasta MOBO:sta + PSU:sta.
Eli mobo = acerin omaa tuotantoa
psu = 550w acerin omilla kaapeleilla
Olenkin pohtinut, että kumpi olisi järkevämpi vaihtoehto.
A) päivittää kotelo + mobo + psu (siirtää i5 jne siihen -->)
B) päivittää GPU rtx 3060 12gb (Ainakin RTX 3060 Gb toimii 550 w powerin kanssa).
On vähän puun ja kuoren välissä kun osittain mobon päivitys antaisi tulevaisuutta varten enemmän päivitys mahdollisuutta (lisä ram 4 slot vs acerin 2 slot jne..)
GPU taas pyörittäisi paremmin pelejä kun ei tuo 3050 tykkää 1440p resoluutiosta niinkuin itse tykkään.
Kumpaakin vaihtoehtoon ei tällä hetkellä pörssi repeä mutta toisen täyttämiseen löytyy ylimääräistä