Uusi Lenovon kannettava, kysymys muistista

Liittynyt
25.01.2018
Viestejä
3
Osaisikohan joku täällä kertoa, että onko mun uudessa läppärissä kaikki muistin osalta ihan ok? Tilasin tällaisen uuden kannettavan itselleni, mutta kun laitoin sen äsken päälle niin C-asemalla on tilaa 117 Gt (josta noin 87,6 Gt käytetty). Perustiedoissa lukee, että Asennettu muisti (RAM): 8,00 Gt (7,39 Gt käytettävissä), jos tällä tiedolla jotain tekee. Aika amatööri olen näissä asioissa, mutta voiko tuo pitää paikkaansa? Kiitos kaunis jos joku tähän osaisi vastata.
 
Liittynyt
30.11.2017
Viestejä
469
Siis voiko mikä pitää paikkansa? Tietojen mukaan siellä pitäskin olla toi 8gt keskusmuistia, joka on eri asia kun massamuisti, joka on tuo 128gt johon tallennat tietoja. Mikäli siis et ole tallentanu tohon koneelle mitään tiedostoja esim. vanhasta koneesta ja 87,6gt on käytetty, niin sillon jotain häikkää siinä on ja pitäs jotenkin saada kaivettua sieltä mihin se 87,6gt on käytetty.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
192
Diskdata niminen ohjelma ja sillä kattelee kansio kerralla. Myös lisää poista sovelluksella vois katsoa mitä kaikkea koneeseen on esiasennettu. Kuullostaa liian paljolta kyllä esiasennukseksi.
 
Liittynyt
25.01.2018
Viestejä
3
Kiitos vastauksista. Koitan katsoa, että mitä tuolta löytyy ja josko jotain voisi poistella. Vielä yksi kysymys, kun mulla on kuitenkin aika paljon valokuvia, musiikkia jne. joita haluaisin säilyttää koneella. Mutta tuo muistin vähyys, niin miten muistia saa lisää? Ehkä tyhmä kysymys, mutta kun aiempien läppäreiden kanssa ei ole ollut tällaista ongelmaa niin ei ole koskaan tarvinnut perehtyä asiaan.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
192
Ostamalla isomman SSD levyn sinne. Helpoin olisi ehkä ostaa ulkonen kiintolevy ja pitää siellä kaikki kuvat yms. Jos uusit koneeseen isomman kiintolevyn niin myös käyttöjärjestelmä pitää asentaa uudelleen. Siihenkin on olemassa vaihtoehtoja, kloonausta ja puhdas asennus, mutta mikäli tietotekniset taidot on heppoiset en lähtisi yksin yrittämään.
 
Liittynyt
30.11.2017
Viestejä
469
Ei takuunalasiin koneisiin itse kannata SSD:tä alkaa asentaan, menee takuu.
Niinkun paskamaha2k mainitsi, niin ulkonen kovalevy on yksi vaihtoehto. Mikäli haluat vielä myöhemmin lisää tilaa, niin helpoin on verkkolevypalvelin, johon voit vaan lisätä kovalevyjä sitämukaa kun tila loppuu ja ne sun musiikit ja kuvat on yhdessä paikassa ja aina koneella katseltavissa. Ulkosissa kovalevyissä tosiaan se, että jos yhdestä loppuu tila, niin ostat uuden ja sit merkkailet niihin et missä on mitäkin ja ne pitää aina liittää koneeseen, että voit katsella sisältöö.
Ei SSD ole järkevä ostos musiikin ja kuvien tallentamiseen, jos niitä on kauhee määrä eikä mikään tollanen perus 250gt SSD niille riitä.
 
Liittynyt
25.01.2018
Viestejä
3
Kiitos paljon selkeistä ja asiallisista vastauksista. Taidanpa laittaa tämän kannettavan eteenpäin ja etsiä sitten itselleni sellaisen koneen, johon saisin kuvat ja musat mahtumaan. Mutta kiitos vielä kerran.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
237 528
Viestejä
4 165 631
Jäsenet
70 422
Uusin jäsen
Minibee

Hinta.fi

Ylös Bottom