Uusi koppa, Asuksen B85M-G valittaa "Chassis intrude! Please check your system."

Liittynyt
31.10.2016
Viestejä
61
Vitun viikset näiden kanssa.

Hienosti laitoin poijan koneen sisäkalut uuteen Fractal Focus G koppaan ja kaikki meni ku elokuvissa siihen virtanapin painamiseen asti.

"American Megatrends, Chassis intrude! Please check your system."

No en ole niin nyybi ettenkö ois kuuklannut, muillakin samoja ongelmia.

Siis pääsen kyllä BIOS asetuksiin, tietääkseni siellä on se vika.

Mutta kun on kuolemakseni löydä sitä asetusta mitä säätää.

"Go into the BIOS and turn off intrusion detection."

Osaako joku sanoa missä vitun reiässä anteeksi kielenkäyttöni tämä saattaisi olla Asuksen Biossa, tarkalleen B85M-G emossa.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 714
Mitä itse olen tuota ominaisuutta nähnyt, niin se on aina ollut liitäntä emolla, ja niissä jumperi vetämässä tietyt pinnit yhteen silloin kun sitä ei haluta käyttää. Eli lähtisin emolta etsimään liitintä (manuaali auttanee jos ei muuten löydy) missä lukee "intrusion detection" tms. ja tarkistamaan että siellä on jumperi.
 

Freeze

Elitisti
Team Folding @ Home
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 113
Siellähän se, katso onko noissa pinneissä jumpperia, pitäisi olla:

 
Liittynyt
31.10.2016
Viestejä
61
Vitjat, se oli se jumperi!

Kiitos paljon veljet!!

Ja kaikkein hauskinta tässä on että

A) Kännipäissäni vahingossa otin sen alunperinkin irti, syy??
B) Koska kuvassa on vain yksi (1) rivi niin tungin siihen ylempään, ja kaikkiin mahdollisiin reikäyhdistelmiin. Oikeasti emolevyssä on kaksi (2) noita rivissä ja oikea vastaus oli laittaa ne alempiin oikeanpuolisiin.

Mitä opimme tästä. No emme yhtään mitään.

Nyt tarkoitus siirtää omat rojut tuohon pojan vanhaan Fractal Arc Midi koppaan.

Veikkaan ettei tämä jäänyt viimeiseksi viestiksi.

Kiitos ja hauskaa lauantaina!
 
Liittynyt
28.03.2018
Viestejä
1 399
Minkälainen anturi tietää että koppa on avattu ja voiko sen siirtää uuteen koppaan? En ole itse törmännyt vastaavaan noissa tehdaskamoissakaan.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 948
Minkälainen anturi tietää että koppa on avattu ja voiko sen siirtää uuteen koppaan? En ole itse törmännyt vastaavaan noissa tehdaskamoissakaan.
Yleensä anturi on microkytkin, joka tapauksessa emossa pitää olla siihen valmius, johon se liitetään.

Aika turha toiminto muuten.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
130
Yleensä anturi on microkytkin, joka tapauksessa emossa pitää olla siihen valmius, johon se liitetään.

Aika turha toiminto muuten.
Ainakin Dellin ja kai HPn toimistokoneissa, ehkä muidenkin, tuollainen kytkin löytyy vakiona. Eipä se kyllä edes bootissa ilmoita kopan auki olosta, varmaan vaan logittaa sen jonnekin mistä admin voi tarkistaa ajankohdan milloin työntekijä on käynyt varastamassa muistikamman. Ehkä siitä jonkun hälytyksenkin saa etähallintaan. Mutta tosiaan aika hyödytön toiminto varsinkin kotikäytössä.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 948
Jos kone on virrattomana, tuo ominaisuus ei kyllä ilmoittele eikä rekisteröi mitään kenellekään.
Voisiko joku kertoa faktat, miksi tuollainen ominaisuus yleensä koneeseen rakennetaan?
 
Liittynyt
17.01.2018
Viestejä
2 094
Jos kone on virrattomana, tuo ominaisuus ei kyllä ilmoittele eikä rekisteröi mitään kenellekään.
Voisiko joku kertoa faktat, miksi tuollainen ominaisuus yleensä koneeseen rakennetaan?
Ainakin HP/Dell/jne business- malleissa on ollut korvat että kopan saa lukkoon. Veikkaan että ainakin osassa tuo toimii bios- patterilla ilman verkkovirtaa.

Tähän mennessä kaikissa koneissa jotka olen nähnyt se kytkin on ollut melko iso joka avautuu kun kopan avaa.

Kai se kertoo jotain jos toimistossa sijaitseva kone sanoo että koppa on avattu yöllä tiettyyn kellonaikaan (kun joku haki muistit/mitälie)...
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 948
Joo ei tuo kotelokytkin ole mikään uusi juttu, mutta en voi uskoa, että se olisi tehty muistivarkaita varten.:D

Nyt tämä selitykset menee kyllä niin uskomattomaksi, että antakaa asialle faktaa, jos kone virrattomana rekisteröi kannen avaamisia biossin muistinvarmistuspariston avulla.
Johan on uskomaton juttu, koska en usko henkimaailmaan ja aaveisiin, johon tuon väittämän rinnastan.

Minulla itsellänikin aikoinaan oli kone, jossa tuo ominaisuus oli. Ei sen käyttöoppaassa ollut missään mitään mainintaa siitä, että se rekisteröisi jotain tai se olisi edes mahdollista.:)
olen nähnyt se kytkin on ollut melko iso joka avautuu kun kopan avaa.
Joo se on Microkytkin, mutta se ei sisällä mitään rekisteröintilaitetta, se on vaan kytkin.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
17.01.2018
Viestejä
2 094
Joo ei tuo kotelokytkin ole mikään uusi juttu, mutta en voi uskoa, että se olisi tehty muistivarkaita varten.:D

Nyt tämä selitykset menee kyllä niin uskomattomaksi, että antakaa asialle faktaa, jos kone virrattomana rekisteröi kannen avaamisia biossin muistinvarmistuspariston avulla.
Johan on uskomaton juttu, koska en usko henkimaailmaan ja aaveisiin, johon tuon väittämän rinnastan.

Minulla itsellänikin aikoinaan oli kone, jossa tuo ominaisuus oli. Ei sen käyttöoppaassa ollut missään mitään mainintaa siitä, että se rekisteröisi jotain tai se olisi edes mahdollista.:)
Joo se on Microkytkin, mutta se ei sisällä mitään rekisteröintilaitetta, se on vaan kytkin.
Parissa vanhassa dell/hp kopan avaukset jäi bioksen lokiin aikaleimalla varustettuna. Ehkä ne sai jotenkin muutenkin näkyviin jollain softalla.
Itseäni ei kiinnostanut joten bioksesta ignore.
Täytyy varmaan testata kun kerran tuli puheeksi, yksi tuollainen kone on vielä käyntikunnossa...

Eipä siitä taida henkilökohtaisesti kenelläkään oikeaa tietoa olla miksi noita oikeasti on, mutta päättelemällä voi keksiä että tarkoitus on lokittaa jos koppa avataan. Ja se tehdään yleensä raudan poistoa/ lisäystä varten.
Ja yleensä koppa lukitaan/lokitetaan väärinkäytösten varalta.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 948
Minun koneessani oli ainoastaan biossissa valinta hälyyttiko vai ei jos kansi oli auki. Muistelen, että kone oli Fujitsu tai Dell, se ei pitänyt siitä lokia.;)
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
31.10.2016
Viestejä
61
Kiitos vielä neuvoista ja yhteenvetoa nyt selvinpäin Asuksen emolevyihin neuvona niin siinä on kaksi pinniriviä yläkkäin niin se jumpperi pitää laittaa siihen alempaan ja siihen oikealle :)

Kokosin nyt omat kamat (Intel 8400, Gigabyte 1660ti jne) tuohon minun ja poijan vanhaan FD Arc Midi koteloon ja kaikki meni kuin elokuvissa, paitti että virtalähteen prossuvirtajohto olisi kannattanut laittaa ennen Noctua DH 14 prossucooleria, vähän oli tilaa siellä mutta ruuvarilla onnistui ja se että nää vanhanajat HDD laitetaan alta ruuveilta eikä sivuista. Vittu että ehmettelin miten tää standari HDD on kapeampi ku se kehikko mihin se ois tarkoitus laittaa :facepalm:

Mut joo en ole keittiön terävin veitsi mutta 2 konetta taas hyrrää tossa että eipä siinä
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 948
ja se että nää vanhanajat HDD laitetaan alta ruuveilta eikä sivuista. Vittu että ehmettelin miten tää standari HDD on kapeampi ku se kehikko mihin se ois tarkoitus laittaa
Ei noissa kovalevyissä kiinnitys eikä koko ole muuttunut, ellet sitten 2.5" levyä 3.5":n paikkaan yrittänyt naittaa.
 
Liittynyt
31.10.2016
Viestejä
61
Ei noissa kovalevyissä kiinnitys eikä koko ole muuttunut, ellet sitten 2.5" levyä 3.5":n paikkaan yrittänyt naittaa.
Ei ole yritin vaa tunnin pari siitä sivuruuvista kiinnittää kun pitää sieltä alta :facepalm:

Kuten sanoin en ole kanootin kovin meloja.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
240 965
Viestejä
4 215 717
Jäsenet
70 983
Uusin jäsen
Kananugetti

Hinta.fi

Ylös Bottom