Uusi kone ja näyttö sekalaiseen käyttöön noin 2000€ budjetilla

Liittynyt
19.11.2019
Viestejä
10
Vanhalla koneella on kärvistelty nyt yli kymmenen vuotta ja uuden ostamista on harkittu vuosia. Ostaminen on kuitenkin jäänyt aina tekemättä erinäisistä syistä johtuen. Nyt olisi kuitenkin ostohousut jo kovasti jalassa.

Todennäköisesti ~ 2000 €:n budjetti on omaan käyttöön hieman yliampuva, kun kone on suurimmaksi osaksi ihan peruskäytössä. Pelit varmaan olisivat CS2 ja samantyyppiset pelit sekä urheilupelit, kuten EA FC24. Pelien osalta varmasti riittäisi ihan 1440 p. Muuten kone on siis lähinnä työ- ja media/viihteen kulutuksessa (perus Office 365:n softat ja miljoona selainvälilehteä auki). Tietokone on kuitenkin omassa arjessa varmaan tärkein väline ja sillä tulee tehtyä lähes kaikki, niin sen vuoksi olen valmis panostamaan enemmän rahaa, mutta järki tietenkin kaikessa.

Jos koneelta jotain toivoisin, niin ne olisivat: pitkäikäisyys ja hiljaisuus (todella raskaassas käytössä metelillä ei tietenkään niin suurta merkitystä). Kopaksi olen ajatellut Fractal Design Northin valkoista mesh-paneelilla (?). Mutta myös esim. Lian Lin valkoiset kopat miellyttävät silmää. Koneen päivittämisen ohella olen ajatellut ostaa myös uuden näytön. Tällä hetkellä on käytössä 2x24":sta. Nyt olisi kuitenkin ajatus ostaa isompi näyttö. Eli jokin 27" tai isompi. Näyttö saisi mielellään soveltua kovempi tempoisten FPS-pelien pelaamiseen. Näistä saa laitella ehdotuksia. Kone on kuitenkin nyt ostoslistalla kärjessä.

Hieman olen tässä hsalosen loistavaa BF-koneen osto-opas-ketjua ja muita vilkuillut komponenttien osalta ja tullut siihen tulokseen, että prossuksi varmaan AMD Ryzen 7 7800X3D. Toki perustellusti voi minulle Intel-kokoonpanoakin ehdottaa. Näytönohjaimeksi olen ajatellut kärkkyä tarjouksia Nvidian 4070:stä, mutta tämäkään ei ole mitenkään ehdoton, kun en ole näihin niin suuresti perehtynyt viime aikoina. Mahdollisesti voisin harkita myös tilaamista nyt ilman näyttistä ja ostaa sitten esimerkiksi käytettynä jonkun jälkikäteen. Ostaisin kuitenkin mielelläni koneen suurimmaksi osaksi samasta paikkaa, eli esim. Datatronicista kasauksella.

Kiitoksia jo etukäteen vastanneille!
 

Timo 2

Premium-jäsen
Liittynyt
11.02.2018
Viestejä
12 830
Tuossa valkoinen kone 2166 € valkoisella 4070 ti näytönohjaimella ja 7800x3d prossulla.


Tuossa sitten pari halvempa valkoista näytönohjainta.



 

Timo 2

Premium-jäsen
Liittynyt
11.02.2018
Viestejä
12 830
Blackfridayn vuoksi hintaa enään 2100 € ja tuo koppa ja valkoinen 4070ti on tulossa jimmsille tarjoukseen, kuten myös tuo prossu, joka on myös datatronicilla tarjouksessa.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
248 210
Viestejä
4 330 594
Jäsenet
72 151
Uusin jäsen
Osimandius

Hinta.fi

Ylös Bottom