Uusi kone 1440p/4k-pelailuun.

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja jare77
  • Aloitettu Aloitettu
Eli tarkoituksena olisi kasata uusi kone vanhan sotaratsun tilalle ja kone tulisi pääasiassa pelailuun sekä demojen nauhoitukseen mixcraft 8 pro:lla. Laitoin 1500€ hintakatoksi ja tuollainen setti ostoskoriin tuli.

Tämä oli toisena vaihtoehtona ssd:ksi ja kysynkin viisaammilta että onko näissä kuinka suuri tuo nopeusero verrattuna noihin vanhempiin käytännössä?

Näytönohjaimeksi ajattelin rtx 3080:stä kunhan saan tuon vanhan koneen hävitettyä ensin pois.
Parannusehdotuksia/mielipiteitä ottaisin mielelläni vastaan arvon raatilaisilta tällaisesta kokoonpanosta.

bandicam 2022-07-11 07-10-31-068.jpg

12700K tarjouksessa Multitronicilla

Muistia suoraan 32GB

= 674e, eli melkein satasen halvemmalla ja enemmän muistia.

Tuon KC3000:n saa muualta lähes samaan hintaan 2TB:nä kuin tuon Samsungin Jimmsiltä.

Arcticin jäähy todetty hyväksi, on halvempi ja tuplasti pidempi takuu.

Jos RM kelpaa ilman x:sää niin tästä 40e edullisemmin

Mikäli tuota i7 ei jostain syystä saa niin i5-12600KF myös todella edullisesti

Muita hyviä koteloita (ja halvempia)

Viimeksi muokattu:
edit: ei ollutkaan Torrent. Jatkakaa :/

Jos sen radin vaan saisi 240mm tai 280mm, niin se mahtuisi useampaan koteloon.

Esim. tuo olisi kiva kotelo ja ei ollut madin suosituksissa:

Tai:

Tuolta sitten valkoiset johdot:

Ettei jää nollapostaukseksi osaltani.

Viimeksi muokattu:
Tuolla toisessa thereadissä pohdittiin mikä olisi minimi vaatimus 1440p/4K/VR pelaamiseen kun kyseessä oli raskaampi peli (MSFS2020). Siinä päädyttiin listaan, jonka osat maksoivat noin 1800€ minimissää. Itse päädyin 12700KF+3080 ja hiljainen malli. Tällä hintaa halvimmillaan noin 2300€ ja itse päädyin 2600€ avaimet käteen pakettiin, jossa oli käyttis (win11) asennettu.

1500€ raja on aika nafti, sillä ei ehkä saa hyvää 1440p/4K pelikonetta tuleviksi vuosiksi.

Voi olla taas vähän heikko hetki ostaa high-end osia, kun uutta pukkaamassa ulos parin kuukauden sisällä.

Kannattaa miettiä kumpi on halvempaa main streamiä AMD CPU + GPU vai Intel CPU + Nvidia GPU. Riippuu varmaan mitä ohjelmia ja pelejä pyörittää.

Tuolla toisessa thereadissä pohdittiin mikä olisi minimi vaatimus 1440p/4K/VR pelaamiseen kun kyseessä oli raskaampi peli (MSFS2020). Siinä päädyttiin listaan, jonka osat maksoivat noin 1800€ minimissää. Itse päädyin 12700KF+3080 ja hiljainen malli. Tällä hintaa halvimmillaan noin 2300€ ja itse päädyin 2600€ avaimet käteen pakettiin, jossa oli käyttis (win11) asennettu.

1500€ raja on aika nafti, sillä ei ehkä saa hyvää 1440p/4K pelikonetta tuleviksi vuosiksi.

Näytönohjain tulee siis erikseen eikä kuulu tuohjon 1500€. Ei tuo kiveen kirjoitettu raja ole, lähinnä pieni ohjenuora itselle ettei lähde liikaa homma laukalle.

Näytönohjain tulee siis erikseen eikä kuulu tuohjon 1500€. Ei tuo kiveen kirjoitettu raja ole, lähinnä pieni ohjenuora itselle ettei lähde liikaa homma laukalle.

Voi olla taas vähän heikko hetki ostaa high-end osia, kun uutta pukkaamassa ulos parin kuukauden sisällä.

Tätä mietin itsekin mutta käykö etenkin näytönohjaimien kanssa taas niin että kaupat myy ei oota kun uudet kortit on julkaistu?

1500+GPU niin sillä hintaa kyllä saa jo ihan kunnon koneen kuhan on hinta tietoinen valinnoissaan

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjuista
264 325
Jäsenet
75 406
Uusin jäsen
rabah1991

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom