Uusi keskusyksikkö n. 600 euroa, lähinnä prossun ja muistin valintaa

Liittynyt
18.11.2016
Viestejä
3 751
Mulla on viimeksi ollut kokonaan uusi kone joskus -99, nyt tällä hetkellä i5 3470 ja R9 270, niin tarkoitus olisi päivittää ainakin keskusyksikkö ensin ja näyttis luultavasti myös sen jälkeen. Suorituskykyä tarvii vain pelit.

Erityisesti noita JimmsPCn bundleja katselin BF:na ja niiden pohjalta loppuja hiluja. Toki noi meni nopeasti mutta on tuolla vielä noita ja tiedä vaikka tulisi uudestaan noita parempia tarjouksia.

Tarkoitus olisi kohtalaisen vaatimattomalla budjetilla kuitenkin best bang for buck.

Muistin osalta kiinnostaa että jos kiinnostaa prossun ylikellotus niin paljonko noihin kannattaa panostaa?
Mulla on yleensä ollut paljon muistia mutta jos nyt lähtee ensin hommaamaan paremmat muistit 16 gigaa. Jotain esimerkkejä nopeuksista, vaikka JimmsPC tai verkkokauppa.com. Noi Jimmsin bundlet on pitkälti 3200 MHz muisteilla.

Ja sitten se hankalempi osuus eli prossun valinta. Jos nyt olen ymmärtänyt niin tässä hintaluokassa on lähinnä kyse Ryzen 5 3600/x tai i5 9600k välillä. 3600x tuntuu lähinnä olevan vain ylihinnoiteltu 3600.

Ryzen 3600 on parempi synteettisissä testeissä mutta tuntuu peleissä 9600k olevan parempi?

Esim. jos tuota Testissä AMD Ryzen 5 3600 & 3600X - io-tech.fi katselee niin on hankalaa perustella itselleen Ryzen? Voiko 4k pelaaminen jotenkin muuttaa tilannetta? Luultavasti paremman näytönohjaimen myötä tulen sitä kokeilemaan, mutta ensiksi prossu ja sen myötä muut hilut.

Onko olemassa mitään muita järkeviä vaihtoehtoja mitä harkita? 9400F ei ihan tunnu järkevältä itselle ja Ryzen 7 ei tunnu antavan peleihin yhtään enempää. Intelin 8 ytimiset liian kalliita.

Esim. kun tuota kirjoittaessa katselin youtube vertailuja näistä kahdesta prossusta niin tuntuu olevan hemmetin tasaisia peleissä että valinta pitäisi suorittaa arvalla.
 

BOT

Liittynyt
14.11.2016
Viestejä
2 405
Ei tässä mitään arpomista ole. Ryzen 3600 on parempi kuiin 9600K, koska siinä on kaksitoista säiettä ja 3600X on melko turha tuote jos ei kympin parin erolla saa. Ei kannata pelkkiä käppyröitä tuijotella vaan miettiä käytännössä miten homma toimii. Muistit vaan halvinta 3200 MHz CL16 mitä löytyy ja siinäpä se.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
242 221
Viestejä
4 228 812
Jäsenet
71 187
Uusin jäsen
kyynel

Hinta.fi

Ylös Bottom