Uusi hiljainen kone ulkoisella radilla

Liittynyt
03.11.2016
Viestejä
456
Tarkoituksena on rakennella täysin uusi kone ja custom loop, jossa CPU+GPU+GPU on jäähdytetty huoneen ulkopuolella MO-RA3:lla. MO-RA taas on vedetty väliseinän läpi ns. "takahuoneeseen". Normaaleihin vetoihin tulee max 1 m x2 seinien läpivedosta. Pumput (redundancyn vuoksi 2 kpl) oli tarkoitus jättää "takahuoneeseen", jossa on myös on vesisäiliö. Tällöin itse koneen luo jää CPU-, sekä 2x GPU -blokit. Koneessa toki oma virtalähde sekä riittävän iso puhallin.

Takahuoneen puolella Mo-Ra3 -tuulettimista pitänee huolehtia omalla Aquaero-säätimellä. Samoin pumppujen PWM-säätimet pitänee ajaa Aquaeron kautta. Oma virtalähde on myös helpointa perustaa seinän tälle puolen.

Tuossa siis karkeat speksit. Hintaraja on annettu 3500(-4000) euroon.
Itse olen karkeimpien speksien suhteen määrittänyt alustavasti seuraavaa:
Prosseri i7-7700k 314 r
emo (itx) max 230
muistit 190
näytönohjaimet 2 x 1080 ti 1378
M2 Samsung 960 Pro 290
Kotelo Bitfenix Phenom 80
Virtalähteet 160
Mora 240
Mora lisävarusteet 65
Pumput 140
Näytönohjainblokit 244
CPU-blokki 112

Tällä alustavalla suunnitelmalla päästään nippa nappa alle 4k. Jos priorisoidaan näytönohjaimia, miten itse rakentaisit 3,5-4,0 k€ paketin?
 

Signa

▯sᴍᴀʟʟ ᴘᴄ – BIG RADIATOR ⊞
Liittynyt
12.12.2016
Viestejä
2 845
näytönohjaimet 2 x 1080 ti 1378
Vähän kattelin, että hinnat taitaa olla Mindfactorysta? Tohon 689€ Gigabyteen ei ainakaan EK:n fullcover blokkia saa. Kympin kalliimpaan MSI Aeroon taas sopii FE/Titan/Fe (Ti)-blokki ja MSI:n takuukin säilyy, jollei sit fyysistä vahinkoa tee vakiojäähyä irrottaessa.
ITX-emoon ei saa kahta GPU:ta, tarvii olla flex-ATX tai mATX, löytyy myös enemmän vaihtoehtoja mATX-kokoluokasta (esim. VIII Gene (+BIOS-päivitys?) tai Z270G) tai sitten ootat Coffee Lakea?
Phenomia löytyy kyllä mATX:näkin. SSD:ksi vois ehkä ottaa 960 Evon eikä Pro:ta, tuskinpa käytännössä paljoa eroa, mutta samapa kai se tuolla budjetilla. Mitkä muistit mielessä? ilmeisesti B-die jos Saksassa tuon hintaset... :think:
 

Rantakemisti

Moderator
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
3 268
Kyl! Juurikin Mindfactorystä, eihän muualta kannatakaan kysellä...
Sivuhuomautuksena, Mindfactory ei enää toimita Suomeen ilman Y-tunnusta kun eivät halua maksaa veroja Suomeen. Mailboxde-palvelun kautta taitaa pystyä vieläkin tilaaman mutta se saattaa hankaloittaa takuukäsittelyä.

Takuu pysyy, mutta kauppias vastaa palautuksen kustannuksista vain Mailboxde:stä lähtien, eli postimerkit jäävät itselle maksettaviksi. Lisäksi korvaava kappale lähetetään vain samaan osoitteeseen kuin alkuperäinen tilaus, eli Mailboxde:n kautta tulisi sekin ja postimerkkejä tulee tästäkin itselle.

Nimim. Italian Amazon halusi paljon postimerkkejä lähettää 4G-reititin Suomeen, joten tilasin Mailboxde:n kautta merkittävästi vähemmillä postimerkeillä. Sehän lahosi, vaihtaisivat mielellään uuteen, mutta lahonneen lähettäminen Suomesta Italiaan plus uusi kierros Mailboxde:n kautta tekisi postimerkkejä enemmän kuin mitä tämä maksoi, niin laitoin tämän kirjanpitoon oppirahoina.

Edit: Ja asia on varmistettu Euroopan kuluttajakeskuksesta asti, koska minua kismitti tuolloin.

Edit2: Tässä tapauksessa myöskään valmistajan takuu ei auttanut, sillä "Our company do not provide international warranty service", joten sekin olisi pitänyt pyörittää Saksan (toimitusmaan) kautta.
 
Toggle Sidebar

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjut
240 228
Viestejä
4 195 133
Jäsenet
70 876
Uusin jäsen
flegmatik

Hinta.fi

Ylös Bottom